Mina suhtun asjasse selliselt, et kui talverehvide kasutusperioodist tuleb jääl sõitmist ette maksimaalselt 20%, siis on naastrehvide kasutamine mõttetu. Lumel ei ole naastusid üldse vaja. Kuna kogu maailm elab kõikvõimaliku keskmistamise järgi, siis võime siin ka meelevaldselt paugutada, et 90% linnatänavatel liiklevatest sõidukitest ei keera kunagi põhitrassidelt maha ning suurimaks kõrvalepõikeks on kaubanduskeskuse parkla. Paraku 90% sellistest "pereemadest" ei vaevu ohutuid sõiduvõtteid omandama ning tänu nende naastude kasutamisega saavutatud võltsturvatundele on liikluses veelgi ohtlikumad.
Naastude keelustamine samas ei ole lahendus, sest maapiirkondades on piirkondi kuhu ilma naastrehvideta jõudmine on ülemäära keerukas/riskantne või aeganõudev.
Väiteid, et lamell ja naast pidamise poolest ei erine, ma küll kuidagi õigeks pidada ei saa. Olen juba üle 15a kasutanud paralleelselt ja kordamööda nii naast kui lamellrehve ning mõlemaid on valikusse jäänud hinnaskaala kõikidest osadest.
Hetkel on mu isiklikest sõidukitest kuus igapäevaselt stardivalmis ning rehvid on järgmised:
Naastud
V90 ´97 Continental IceContact, 3. hooaeg
945 ´96 Continental IceContact, 2. hooaeg
Lamellid
965 ´96 Michelin X-Ice, 4. või 5. hooaeg (olid ostes autol all, tootmisaasta 2009)
965 ´96 Continental VikingContact 5, 3. hooaeg
960 ´92 Continental VikingContact 6, 1. hooaeg
960 ´91 Continental WinterContact TS830P, 1. hooaeg (kõva seguga lamell)
Suurema osa sõitudest teen viimasega, sest jääle satun igapäevaselt Tallinn-Pärnu-Tartu-Tõrva-Viljandi-Riia-Vilnius-jne marsruudil liigeldes maksimaalselt 5%. Proportsionaalselt rohkem näiteks Viljandi-Tõrva lõigul, kus ca pool teest võib kiilasjää vahelduda lumiste lõikudega. Erinevalt teoreetikute hirmudest ei valmista teel püsimine mingeid probleeme, lihtsalt tuleb kasutada õigeid sõiduvõtteid.
Aasta alguses käisin lastega Himosel suusatamas ja majutusin Keuruu külje all ning igaks juhuks võtsin naastudega auto (945). See oli mõistlik otsus, sest ca 75% teekonnast oli tee osaliselt või täielikult jääga kaetud ning lamellrehvidega oleksin nendel kurvilistel küngastel lihtsalt aega kaotanud väiksema kiiruse tõttu. Majutuspunktist mäele oli ca 85km ning sadamasse ca 300km. Lahkumishommikul oli lahe üllatus kui toast välja astudes avastasin eest ca 30cm värskelt sadanud lund ning esimesed 30km sõitsin nagu metsateel.
Aeg-ajalt olen autode vahel rehve ka ringi tõstnud, et paremini aimu saada kuidas üks või teine rehv erineva kaalujaotuse ja erinevate sildadega auto all käitub..
Varasemalt olen uuena ostnud ja lõpuni sõitnud kõvadest lamellidest Nokian WR ja WR G2, Continental WinterContact TS810 (2 jooksu). Pehmetest lamellidest Continental VikingContact 5. Naastudest Continental WinterViking 2, Gislaved NordFrost 3, Gislaved NordFrost 5 (sõitsin kaks talve ja müüsin koos autoga maha), Nokian Nordman 2 (sõitsin ühe talve ja müüsin koos autoga maha).
Eelajaloolistel aegadel sai sõidetud ka igasugu pasteldega aga uutest rehvidest mingite Riken´i naastudega ´87 Saab 900 all ja Renova itaalias protekteeritud lamellidega ´96 VW Golf´i all (vist oli Bridgestone´i muster), kuid nagu mainitud siis need on juba liiga kauge ajalugu. Neid Renova´sid on siiski hea meenutada, sest jäärajal kaotasin piikidel sõitnud Golf 2´le kilomeetri peale vaid 10 sekundit. Ehk siis tegemist oli ülihea pidamisega ja pehmete/mugavate rehvidega, mis käitusid igas olukorras väga rahulikult. Märjal asfaldil tegid aga sellist häält nagu käigukasti peavõlli laagrid oleksid kohe-kohe laiali jooksmas.
2008/2009 sõitsin Nissan Pathfinderiga ning sellele panin samuti Continental 4x4WinterContact kõvad lamellid ja sulailmaga metsas natuke nuputamist oli kuidas mäest üles saada aga põhjagaasiga lõpuks ikka sai.
Ka Volvodega olen kõikide rehvitüüpidega käinud talvel Männiku karjääris turnimas/müttamas ning kuigi enamus korrad olen omal jõul saanud nii metsa kui mäe otsa ja metsast välja ja mäe otsast alla, siis paaril korral on maasturid turvamas kaasas olnud ning ükskord tõmbas mootorsaan liikuma kui auto kõhu peale kinni suutsin sõita meetriste hangede vahel
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)