ddig 960 ´92 Direktori auto

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1376
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 04 Nov 2012, 22:44

Septembris 2011 sattus mu pesamuna liiklusõnnetusesse ning edasine saatus oli esimese hooga üsna küsitav. Õnneks selgus siiski, et vigastused olid kosmeetilist laadi ning asusin otsima sobivat doonorautot pesamuna taastamiseks.

Nagu viis kopikat leidsin mõne aja pärast blocket.se lehelt kuulutuse, kus pakuti ilma ülevaatuse ja kindlustuseta 92a Volvo 960, mis täpselt sama värvi nagu mul vaja. Mõni kõne Rootsi, mõned nõupidamised sealsete partneritega ning laevapiletid said ostetud.
Müüjaga said jutud kenasti kokku lepitud ning mõni päev hiljem oligi auto Eestis.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pesamuna sai tänu käesoleva teema auto juppidele kenasti korda tehtud ning esimese hooga oli plaan ülejäänud auto varuosadeks müüa.

Samas jäi siiski midagi kripeldama, sest auto on üsna muljetavaldavate näitajatega:
1) Varustus:
- Nivomat vedrustus
- Eaton Locker G80 lukustuv diferentsiaal
- nahksisu ja uuema tüübi el.istmed
- integreeritud lasteiste tagumises käetoes
- orig. autonoomne eelsoojendi (programmeeritav)
- suitsetaja pakett (tuulesuunajad kõikidel küljeakendel ja katuseluugil)
- püsikiirushoidja
- orig. teisaldatav veokonks
- kaardilugeja lisavalgusti
- kõik muud 960-l elementaarsed lisad (el.aknad, tulede pesurid, kliimaseade, peeglisoojendused, välistemp. näidik, el.luuk)
2) Ajalugu:
Väidetavalt on see auto kunagi olnud sellise tähtsa mehe oma nagu Pehr G. Gyllenhammar kes oli Volvo direktor aastatel 1970...1994. Tegemist siis mehega kelle ajal on need maailma parimad autod (200/700/900 seeriad) tootmisesse läinud.
3) Dünaamika:
Mingil arusaamatul põhjusel on selle auto näiliselt standartne 3,0R6 mootor kuidagi oluliselt teravam kui kõik teised kolmeliitrised, mis mul on (olnud) või mida olen proovinud. Aeg-ajalt on sattunud ette kuulutusi, kus väidetakse, et on olemas nn "polisbil" versioon sellest kolmeliitrisest. Igal juhul väike kahtluseuss närib hinge, et miks ta ikkagi nii terav on.

Tänaseks on auto ca aastakese seisnud ja oma saatust oodanud, kuid paar kuud tagasi otsustasin, et teen ikkagi auto korda ning asusin doonorit otsima :)

Pidasin juba kasutajaga .:JokkeR:. plaani, et teeme tema 760-e rahaks, kuid eelmise kuu alguses sattusin taas tööasjus Rootsi ning tagasi tulin sealt järgmise doonoriga (pildid tulevad hiljem).
Seekord leidsin taas 91a 960-e, mis on jällegi sama värvi nagu eelmised, kuid seekord universaalkerega. See aga tähendab, et lisaks kõigele muule vajalikule saan selle auto alt ühtlasi ka lukuga jäiga tagasilla oma seni ainsale lukuta tööhobusele.

Tööd on palju ees ootamas, sest lisaks kerepaneelide paigaldusele tahab ka k.kast hooldust saada, kust on õli välja jooksnud ning ka mootoril on üksjagu õlilekkeid, kuid eesmärk on taaskord üllas.
Viimati muutis ddig, 27 Aug 2013, 22:15, muudetud 1 kord kokku.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas JaanKaer » 05 Nov 2012, 17:28

Sina, ddig, oled niisama direktor juba küll. Ka ilma üheksasajase lipulaevata. Auto kena nagu ikka.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1376
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 05 Nov 2012, 18:12

Ma ise küll pean ennast rohkem idealistiks aga see ei tähenda, et ma direktori autoga sõita ei tahaks :)

Värske tugiisik näeb välja selline:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Müüja rääkis, et auto on kunagi sämmimaalt kunnimaale (tagasi) sattunud ning on viimased kolm aastat seisnud. Pidurid olid kinni jäänud ja mootor veidi rikka seguga töötab aga muidu on tegemist täitsa sõitva autoga ja kõik küljes olevad vidinad tunduvad töötavat.
Ainult cd-boksiga Philips´i kassetikat ei ole ma veel osanud käima panna.

Autol on all 16" esiveolise offsetiga orig.veljed ja 205/50R16 rehvid. Kui kellelgi on huvi, siis võib mulle nende eest raha või ilusaid 900-se orig. 15" velgesid pakkuda.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas JaanKaer » 05 Nov 2012, 18:13

Kurivaim... see 900 universaal hakkab aina enam imponeerima. Peab endale ka midagi säärast soetama.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4705
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas Loff » 05 Nov 2012, 20:58

Kuidas doonori doonorit seest üleval peetud on?
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1376
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 06 Nov 2012, 06:38

Volvo universaal on tõepoolest üks igati asine auto. Vahel ajab lausa naerma kui suuri asju saad sinna sisse tõsta ja ei pea isegi istmeid alla laskma. Nt. mahub pagasiruumi 8 normaalmõõdus (sõiduauto) 15"...16" ratast ilma erilise pingutuseta.

Doonori doonori salong on suuremalt jaolt üsna korralik. Istmed on väga mõnusa (samet?) kattega ning katki kusagilt ei ole. Pagasiruum on veits räpane, sest seal on koeri veetud ning katuseluugi ümber on polster natuke lokkima läinud. Uksepolstrid ja piidad on korralikud, mul tekkis juba väike mõte, et ehk peaks proovima neid 945-le sobitada, saaks natuke komforti juurde (940-tel polstrid tavaliselt plastist).
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1376
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 30 Aug 2013, 15:22

Varsti saab direktorihärra Eestisse saabumisest juba kaks aastat ning tasapisi hakkab auto jälle kokku saama.

Tööde käigus on mootoril vahetatud õli, rihmad, tihendid, rullikud, küünlad, Doonori doonori pealt on tõstetud radiaator, esiotsa kerepaneelid, tuled, pamper jne.

Teha veel:
k.kasti hooldus, orig. teisaldatav konks alla tagasi panna, paigaldada esitulede pesurid, mootoriruumi porikaitse, pagasiruumi paneelid, küljepeeglite klaasid, salongi suur-(keemiline)-puhastus, hooldada pidurid, summutaja kinnitused ja seisukord kontrollida, tagapamperi liist vahetada.

Loetelu polegi enam väga pikk, seega ehk aasta pärast on juba lootust :)

Tegelikult tahan kindlasti auto enne talve registrisse saada ja hakata automaatse eelsoojenduse mõnusid nautima.


Tegin ka paar klõpsu hetkeseisust:

Pilt

Pilt

Autol on selline vidin pelgajapool ukse kohal:
Pilt

Ei tea kas direktorihärra oli nii raske jalaga, et läks kaardilugejat vaja, või on auto hilisemas elus mingite vastavate ametimeeste kasutuses olnud!?
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1376
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 23 Nov 2013, 23:01

Eile sai lõpuks ometi ARK-s auto ette näidatud ning kui kuninga alamatel mahti on paganatele infot saata, siis on lootust ka auto registrisse saada.
Kui auto ostetud sai, siis esialgne plaan ei sisaldanud auto arvele võtmist ja seega ei hakanud ka kuningapojalt teh.passi teist poolt endale kauplema. Selle puudumine aga tähendab, et auto on võimalik arvele võtta alles peale väljastajariigi ametitelt vajalike kinnituste saamist.

Sõidab auto väga hästi ja mootor töötab siidiselt ning vajadusel teravalt :)

Täna tegin ka natuke votosoppi:
Pilt
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96

Kasutaja avatar
Volvo75
Foorumi veteran
Postitusi: 3303
Liitunud: 02 Okt 2005, 14:29
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas Volvo75 » 24 Nov 2013, 00:47

Anna siis direktorile ka märku, et ta vana sõber jälle elusate seas :)
Tore lugeda, et päästsid auto surmast.
Pilt
Twin Towers Of The World Trade Center

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1376
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 27 Nov 2013, 08:51

Päeva alustuseks kõne ARK-st, et minu päringule on tulnud vastus ja võin registreerima minna. Änn-änn :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1376
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 25 Dets 2013, 20:30

Autoregistrist sain igavesti edeva numbri ja kuigi aastalõpp kujunes töölainel üsna tempokaks sain vahepeal autole uued talverattad alla pandud. Kuna mootor suuremapoolne ja automaatkastiga, siis igaks juhuks panin naastud aga nende vajalikkuses sel talvel võib küll hetkeseisuga sügavalt kahelda. Tegelikult käivad mulle naastrehvid üksjagu närvidele, sest mul on kombeks teinekord ka asfaltkattega pinnasel mitte päris ratta pöörlemise suunas liikuda aga eks nüüd peab ümber harjuma :)

Esmaspäeval sai ka ülevaatusel käidud ning nagu arvata oli, siis pidurid vajavad veel natuke tähelepanu, sest seisupidur ühelt poolt nõrk ja tagumiste sõidupidurite efektiivsus jättis soovida (ilmselt vaja õhutada) aga suures plaanis tegemist täitsa korras autoga. Natuke olin üllatunud, et nii pikalt seisnud autol ka gaasid täitsa normis olid.

Nüüd siis vaja veel nipet-näpet ära kõpitseda ja põhjalik salongipuhastus teha, siis saab ka selle autoga pikemaid matku ette võtta.

Sellega seoses ootan pakkumisi 900-se tagumise akna kardinale (700 oma ei sobi!). Loomulikult pakuks huvi ka külgmised kardinad aga neid olen seni vaid kataloogides näinud.

Jätkuvalt hämmingut tekitab minus selle auto mootor. Üldperfoormansist pole veel täit selgust saanud aga veidralt terav on konkreetne mootor. Kasvõi see kuidas ta reageerib pedaalivajutusele vabakäigul meenutab pigem ergast linnaauto reasneljast kui vana Volvo pooletonnise hoorattaga reaskuuest. Saigi siin foori alt startides üks viimase põlvkonna A6 (3,0 diisel) natuke närvi aetud, kuigi ma ei kiirendanud isegi põhjagaasiga :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1376
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 28 Veebr 2014, 15:58

Selleks, et auto pikast seismisest tingitud võimalikud vead välja tuleksid olen nüüd ka seda autot igapäevaselt kasutama hakanud ja võib juba päris rahule jääda. Kõik asjad töötavad ja ühtegi suuremat häda ei paista küljes olevat aga ilmselt esisillas stabika puksid vajavad vahetust.
Naastrehvide allaostmine oli muidugi täielikult mahavisatud raha ja panen selle lühiajalise meeltesegaduse arvele. Järgmine talv üritan jälle targem olla.

Täna sain keemilisest puhastusest auto kätte. Varasemalt on olnud suitsetaja auto ning enne puhastust oli üsna ebameeldiv aroom autos. Nüüd nagu kevadine tuulepuhang :)

Ka selles autos nüüd Beckeri raadio ning orig.kõlarid just mõnust värisema ei pane aga piisavad, et ei viitsi kohe uut süsteemi ehitama hakata. Puudunud ülemineku ISO-le leidsin tänu kirsipuu vihjele Oomipoest ning see sobis ONE:1.

Üldmulje on endiselt meeldivalt värske:

Pilt

Pilt


Tagumise pamperi peal olev liist vaja veel asendada:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Samuti lasin teha mootoripesu:

Pilt


Doonori küljest sai auto omale elektriliselt reguleeritavad esituled ning kui nupule armatuuris pistiku külge panin hakkasid kohe tööle kah. Nivomat´idega küll otsest vajadust tulesid reguleerida ei ole aga no ega küll küllale liiga tee :)


Tegemata töödest veel nii palju, et juhiistme plastkonsool vaja kinnitada ja armatuuri alune plast ühest nurgast lahti ja kipub nagisema. Haagisekonksu juhtmekimp vaja tagasi paigaldada ja konksu ümber tagumine tuuletamm tagasi monteerida.
Tagumise kardina ärisin wckdilt ja ootab nüüd samuti paigaldamist.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96

Kasutaja avatar
-taf-
Kreisi postitaja
Postitusi: 463
Liitunud: 20 Veebr 2013, 09:50
Asukoht: Tallinn

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas -taf- » 28 Veebr 2014, 16:18

Masin näeb kadedusttekitavalt hea välja :)

Kasutaja avatar
siimik
Kreisi postitaja
Postitusi: 331
Liitunud: 03 Juun 2012, 13:02

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas siimik » 28 Veebr 2014, 16:47

Vot kus sellega alles sõidaks.

Eriti boss on veel iluvõrel olev Lambda märk.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1376
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 30 Mär 2014, 19:19

Tagumise kardina ja armatuurialuse sain paika. Auto nüüd niiöelda igapäevases kasutuses ja esimesel Tallinn-Pärnu-Tartu-Tallinn ringil sai ka väike boksipeatus tehtud. Peamine põhjus oli see, et Pärnus tankides jäi auto alla ka korralik loiguke maha ning kütuspaagi tuulutustoru vahetamine on Tartu Crank´i poistel juba käidud tee.

Lisaks oli mootori esiosas jätkuvalt õlileke, kuigi võllitihendid kõik vahetatud. Selle põhjuseks osutus plokikaanetihend. Ei jäänudki muud üle kui ka sellel autol plokikaas maha võtta ning kui see juba maas, siis ka lasta üle käia.

Esisillas said vahetatud üks sarniir ja stabika puksid ning üht-teist pisemaid töid veel tehtud ning boonusena sain kaasa teadmise, et tagasillas puksid on pehmed ja roolilatt tuleks ära vahetada :)


Reede öösel nägin sellist unenägu, et ilm oli ilus ja päike paistis ning kusagil tühjal teel proovisin paigaltstardist kiirendada. Kui 1600m täis loetud oli spidomeetri seier ilusti 200 juures. Peaks millalgi järele proovima, kas päriselus ka nii läheb :mrgreen:
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist