Kas keegi on kokku puutunud? Saan aru, et istuks, aga off-set ei ole päris sama. Ei ole ise väga autospets, ning ei oska midagi arvata. Aga tahaks oma 960 vähe vanakoolimaid velgesid alla panna.
Aitäh!
960'le 200'se veljed
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
Re: 960'le 200'se veljed
Keskava peaks klappima, mõlemal peaks olema 65,1mm poldiava samuti 5x108 aga nihutus (ET) on 200 seerial 20mm ja 960 vist 40mm kanti. Ühesõnaga kui sa 960 veljed kruviksid 240 alla siis ideaalis võiks olla 20mm flants vahel, siis istuks ratas auto all nii nagu konstruktor seda on mõelnud. Aga kui sa 240 velje oma 960 alla tahad kruvida siis jääb ratta kesktelg 20mm väljapoole, sellest, mida konstruktor tahtis vedrustuses näha.
Re: 960'le 200'se veljed
Päris 14 tolliseid velgi sa vist alla panna ei saa. 940-l saab taha panna 14 tolli, aga ette ei mahu. Kuigi on olemas "väiksed pidurid" ette. 960-l on taga ka vist vähe suuremad kettad, nii et... ? Eks teadjamad kommenteerivad.
Re: 960'le 200'se veljed
Väga umbmäärane on see asi kui pole infot millisest 960-st käib jutt.
Esimese põlvkonna autodel (91-94) on tehasest velgede offset 20..25 ning alates 15" sobivad sinna kõik 200-se veljed.
Teise põlvkonna autodel (95-98) on tehase offset 43 ning sinna ei sobi vanema tüübi veljed.
Adapteritega velgede paigaldamine jäägu diletantide pärusmaaks
Esimese põlvkonna autodel (91-94) on tehasest velgede offset 20..25 ning alates 15" sobivad sinna kõik 200-se veljed.
Teise põlvkonna autodel (95-98) on tehase offset 43 ning sinna ei sobi vanema tüübi veljed.
Adapteritega velgede paigaldamine jäägu diletantide pärusmaaks
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Re: 960'le 200'se veljed
Siin on huvitav olukord, mille ddig välja tõi, nimelt pole täpselt teada, kui palju 1. gene offset on. Olen kohanud numbreid nii 20 kui ka 25.
Aga järeldus: esimese gene omale teise gene velgi (ja suuremaid ja laiemaid) paigaldada võib, kui rattalaagrite pärast ei karda, aga vastupidi mitte, sest hakkab koopasse (amorti) vastu käima. Jah või ei?
Aga järeldus: esimese gene omale teise gene velgi (ja suuremaid ja laiemaid) paigaldada võib, kui rattalaagrite pärast ei karda, aga vastupidi mitte, sest hakkab koopasse (amorti) vastu käima. Jah või ei?
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia
Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah
http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee
Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah
http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee
- Tanel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7043
- Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
- Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
- Kontakt:
Re: 960'le 200'se veljed
Laagri teema on tänapäeval nii üle paisutatud asi.
Kui kasutada kvaliteetset laagrit ja ei lase täis lubatud kiirusel läbi aukude kestavad laagrid aastaid. Nii muutunud offseti kui ka spaceritega.
Kui kasutada kvaliteetset laagrit ja ei lase täis lubatud kiirusel läbi aukude kestavad laagrid aastaid. Nii muutunud offseti kui ka spaceritega.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
Re: 960'le 200'se veljed
Tanel kirjutas:Laagri teema on tänapäeval nii üle paisutatud asi.
Kui kasutada kvaliteetset laagrit ja ei lase täis lubatud kiirusel läbi aukude kestavad laagrid aastaid. Nii muutunud offseti kui ka spaceritega.
Eks kvaliteetne laager ole ikka see, mis tehases paigaldati. See on auto all ja see sõidab. Mida muud kvaliteeti või laagrit sealt ikka oodata on?
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia
Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah
http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee
Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah
http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee
Re: 960'le 200'se veljed
Kuna tegemist on negatiivse offsetiga (number näitab sissenihet), siis üldjuhul ei ole võimalik autole paigaldada suurema offsetiga velgesid. Ehk siis nn esiveoliste (ja mk2 960/S90/V90) velgesid vanematele tagaveolistele (esisillale) paigaldada ei saa, kuna "istuvad liiga sees" ja kiiluvad kinni vastu pidurisadulat.
Väiksema offsetiga velgesid, mis "istuvad rohkem väljas" saab üldjuhul paigaldada kõikidele sama poldivalemiga autodele. Küll aga tekib juba nimetatud laagrite probleem ning suure tõenäosusega muutub drastiliselt nii auto juhitavus kui ka suunastabiilsus. Loomulikult mõjub see ka laagrite elueale. Kelle jaoks oluline, kelle jaoks mitte aga mina kasutan oma Volvodel ainult originaalvelgesid ning kuigi mu autod läbivad erinevate pereliikmete käes enam kui 100.000km aastas, ei ole ma pidanud vahetama ühtegi Volvo rattalaagrit.
ET erinevus sama auto all on otseselt seotud velje laiusega, sest väga oluline parameeter on rehvi siseserva kaugus laagri tsentrist. Väiksem offset (antud näites vähemlevinud ET20) käib koos laiemate velgedega. Nt. Volvo Nova veljed on mõõduga 6*15 ning ET25, Volvo Pulsar veljed on mõõduga 6,5*15 ning ET20.
Väiksema offsetiga velgesid, mis "istuvad rohkem väljas" saab üldjuhul paigaldada kõikidele sama poldivalemiga autodele. Küll aga tekib juba nimetatud laagrite probleem ning suure tõenäosusega muutub drastiliselt nii auto juhitavus kui ka suunastabiilsus. Loomulikult mõjub see ka laagrite elueale. Kelle jaoks oluline, kelle jaoks mitte aga mina kasutan oma Volvodel ainult originaalvelgesid ning kuigi mu autod läbivad erinevate pereliikmete käes enam kui 100.000km aastas, ei ole ma pidanud vahetama ühtegi Volvo rattalaagrit.
ET erinevus sama auto all on otseselt seotud velje laiusega, sest väga oluline parameeter on rehvi siseserva kaugus laagri tsentrist. Väiksem offset (antud näites vähemlevinud ET20) käib koos laiemate velgedega. Nt. Volvo Nova veljed on mõõduga 6*15 ning ET25, Volvo Pulsar veljed on mõõduga 6,5*15 ning ET20.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Re: 960'le 200'se veljed
Tänud, ddig, aitasid jälle mõtteid selgitada nagu psühholoogid ütlevad.
Äraseletatult, kuna auto tundus kurvides liiga pehme, siis esimese mõttena tekkis idee vahetada all olevad 15" veljed koos mitte kõige uuemate rehvidega 16" või 17" vastu. Nüüd tundub see ülesanne üsna raske (just offseti peale mõeldes), aga kõik pakkumised on sellegipoolest teretulnud.
Äraseletatult, kuna auto tundus kurvides liiga pehme, siis esimese mõttena tekkis idee vahetada all olevad 15" veljed koos mitte kõige uuemate rehvidega 16" või 17" vastu. Nüüd tundub see ülesanne üsna raske (just offseti peale mõeldes), aga kõik pakkumised on sellegipoolest teretulnud.
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia
Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah
http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee
Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah
http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee
Re: 960'le 200'se veljed
Mk1 960 ongi (kurvides) väga pehme. Minu soovitus on seda hindama õppida, mitte püüda sellest vabaneda.
Mk1 on ka mönevõrra tundlik rehvimöödu suhtes ning kui 195 laiusega rehviga sõidab auto ka suurte vaaludega teel täiesti rahulikult (isegi pidurdades), siis 205 laiusega peab juba aeg-ajalt roolist kinni võtma.
Kui siiski on kindel soov vetruvate materjalide osakaalu salongi ja teekatte vahel vähendada, siis üks jooks Hydra'sid 205/55R16 rehvidega peaksid igasuguse spordijanu sellise auto omaniku jaoks rahuldama. Väga palju oleneb ka konkreetsest rehvist. Mina kasutan suviti enamasti Uniroyal'i UHP vihmarehve ning need on meeldivalt pehmed. Proua igapäevasõiduki all on hetkel sama mööduga mingid tavalised premium rehvid (Michelinid) ning need on selgelt jäigemad. Sarnased on olnud tähelepanekud ka teiste nö tavaliste testivõitjatega (Continental, Nokian).
17" ja suuremad veljemöödud on nende autode all juba natuke huumorinurga teema Kui ikka pidurisadula ja velje sisepinna vahel haigutab tühimik, siis see esiteks kasutamata võimalus sõita veel mugavama autoga ning teisalt lihtsalt ebapraktiline (kallimad rehvid, kehvem suunastabiilsus, suurem veeremüra).
Mk1 on ka mönevõrra tundlik rehvimöödu suhtes ning kui 195 laiusega rehviga sõidab auto ka suurte vaaludega teel täiesti rahulikult (isegi pidurdades), siis 205 laiusega peab juba aeg-ajalt roolist kinni võtma.
Kui siiski on kindel soov vetruvate materjalide osakaalu salongi ja teekatte vahel vähendada, siis üks jooks Hydra'sid 205/55R16 rehvidega peaksid igasuguse spordijanu sellise auto omaniku jaoks rahuldama. Väga palju oleneb ka konkreetsest rehvist. Mina kasutan suviti enamasti Uniroyal'i UHP vihmarehve ning need on meeldivalt pehmed. Proua igapäevasõiduki all on hetkel sama mööduga mingid tavalised premium rehvid (Michelinid) ning need on selgelt jäigemad. Sarnased on olnud tähelepanekud ka teiste nö tavaliste testivõitjatega (Continental, Nokian).
17" ja suuremad veljemöödud on nende autode all juba natuke huumorinurga teema Kui ikka pidurisadula ja velje sisepinna vahel haigutab tühimik, siis see esiteks kasutamata võimalus sõita veel mugavama autoga ning teisalt lihtsalt ebapraktiline (kallimad rehvid, kehvem suunastabiilsus, suurem veeremüra).
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist