940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

loffa2
Foorumlane
Postitusi: 65
Liitunud: 18 Okt 2012, 21:19

940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas loffa2 » 09 Jaan 2014, 16:17

Tere,

Kirjutan teile värske Volvoomanikuna oma murega. Ostsin eelmisel nädalal ühe üldiselt väga hästi säilinud 940ne, mis oli müügis ebaühtlaselt töötava mootoriga.

Auto on 92a, peal on 96kw B230FB mootor, manuaalkasti otsas. Boschi elekter. Mure on selline, et mootor käib selgelt liiga rikka seguga ja tänu sellele ei suuda tühikäigul käia, sest nii suure kütusekoguse jaoks ei tule tühikäigumootorist piisavalt palju õhku. Kui gaasisiiber lahti teha (ehk gaasi anda), siis töötab ilusti ja sõidab probleemitult, lihtsalt üüratusuure kütusekuluga (20L kanti). Külma mootoriga on asi parem, soojaks minnes läheb hullemaks (noh, peabki vist nii olema, sest külm mootor tarbib rohkem kütust ära). Veakoode pole.



Vahetasin ära õhulugeja ja lambda (mõlemad uued originaalosad). Gaasisiibri ja tühikäigumootori korjasin maha ja pesin ilusti puhtaks. Siia maani pole ükski neist asjadest tulemust andnud. Ise oskan kahtlustada veel ploki küljes olevat temperatuuriandurit mis annab ajule märku mootori temperatuurist. Leidsin internetist ka mingi juhise, kuidas anduri korrasolekut takistusega mõõta, mootoriaju klemmide 5 ja 13 vahelt. Mida aga ei leidnud on see, et kus mootori aju asub?


Oleksin väga tänulik kui keegi jagaks kogemusi või ideid, mis segu veel mõjutab ja mida proovida, temperatuuriandur tundub väga ebatõenäoline, kuid katsetan ka selle esimesel võimalusel ära.





Hendrik

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas ddig » 09 Jaan 2014, 20:25

ECU asub pelgaja parema jala juures seina peal plastkatte taga. Ligipääsuks vaja uksepakul oleva plastkatte esimese otsa paar-kolm polti lahti keerata ja plastkate eemaldada tõmmates auto suhtes tahapoole. Täpselt ei mäleta aga võib-olla on vaja ka kindalaeka all olev plastkate eemaldada. Aju on kinni ühe kruviga ning eemaldub samuti tahapoole.


Mul ühel autol oli kunagi selline probleem, et lambda ei saanud orig.pistikust korralikult massi ning pandi massijuhe otse mootori külge. Sümptomid olid sarnased.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

Re: 940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas JaanKaer » 09 Jaan 2014, 20:26

loffa2 kirjutas:Mida aga ei leidnud on see, et kus mootori aju asub?


http://www.justanswer.com/uploads/molurch/2008-05-09_225613_ecu.gif

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: 940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas ants » 09 Jaan 2014, 22:33

Samas võib osaline viga olla ka tühikäigu mootoris,
leia teina asemele kontrolliks.
745 GL ´91; LR90 ´87.

loffa2
Foorumlane
Postitusi: 65
Liitunud: 18 Okt 2012, 21:19

Re: 940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas loffa2 » 10 Jaan 2014, 09:55

Sain vahepeal nii palju targemaks, et temperatuuriandur näitab õigeid väärtusi (aju pistikust mõõtes). Teist tühikäigumootorit võiks proovida küll, aga see ei seleta rikast segu.


Kas teise aju proovimisel on jumet? Ma ise ei tahaks hästi uskuda sellesse, et aju tühja koha pealt ära sureb, aga mõtted hakkavad otsa saama.


Leidsin kohe siit samast ühe täpselt sama mootoriga (B230FB) auto pealt aju ka, aga millegi pärast on koodid peal teised. Minu aju on 0 280 000 900 ja 3570259. Teine aju on 0 280 000 595 ja 3531657. Kas vaatamata erinevatele koodidele on ajud omavahel vahetatavad või ei?

Kasutaja avatar
andresko
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 30 Nov 2008, 22:07
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: 940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas andresko » 10 Jaan 2014, 13:34

Tere.

Välistama ei peaks "tühikäigumootori" liikuva siibri kinikiilumist.
Samas esimese, ja kõige lihtsama asjana võiks kontrollida aju softi adekvaatsust.
Tavaline aju riknemine (mis põhjustab vale õhu-bensiini segu tegemist) on seotud aju vanusega - tööparameetrid ja tarkvara on salvestatud teatavat tüüpi mälukiibile, millel info paarikümne aasta möödudes hakkab "kustuma".
Selline info "kadumine" tekitab erinevaid ja seosetuid vigu mootori töös, mida kiputakse harilikult "katse ja eksituse meetoditega" andureid vahetades tulutult otsima.
(VT. ka samas kõrval teema "940 heitgaasid" ).
Mu enda 940'nel oli sama teema.
Mälukivi (või vaid seal salvestatud tarkvara) vahetusega probleem lahenes.
Kõigi tagaveoliste Volvode ajude softi vahetus/uuendus ( "flashimine" ) ka ootetööna.
Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja

loffa2
Foorumlane
Postitusi: 65
Liitunud: 18 Okt 2012, 21:19

Re: 940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas loffa2 » 10 Jaan 2014, 14:06

Tühikäigumootori klapp liigub korralikult, see oli koos gaasisiibri esimene asi mille maha kiskuskin ja läbi pesin.


Kes ja kus seda aju tarkvara flashida oskab?

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas Jarmo » 10 Jaan 2014, 20:22

loffa2 kirjutas:Kes ja kus seda aju tarkvara flashida oskab?


Vaata Andresko signatuuri ;)
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
arsool
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 15 Mai 2010, 00:04

Re: 940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas arsool » 11 Jaan 2014, 22:21

Tere.
Kontrolli latis kütuse
rõhku.Võibolla rohureregulaator vigane- surve oluliselt üle kolme poole ati paneb ka mootori puterdama ,eriti kuuma mootori nii et tühikäigul sureb lausa välja.
Parimat.

Kasutaja avatar
andresko
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 30 Nov 2008, 22:07
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: 940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas andresko » 11 Jaan 2014, 23:43

Tere.

Kütuse rõhu probleemid lahatud siin:
http://www.volvoclub.org.uk/faq/FuelSystem.html#Fuel_Pressure_Regulator
Ehk seisva mootoriga/lahti ühendatud vaakumvoolikuga 43 psi
tühikägul tüütava mootoriga (vaakumvoolik ühendatud) peaks olema rõhk 35 psi (e. 43psi - hõrendus kollektoris).
Kõigi tagaveoliste Volvode ajude softi vahetus/uuendus ( "flashimine" ) ka ootetööna.
Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja

loffa2
Foorumlane
Postitusi: 65
Liitunud: 18 Okt 2012, 21:19

Re: 940 2,3l 96kw segu liiga rikas ja tühikäik lonkab

PostitusPostitas loffa2 » 14 Jaan 2014, 10:18

Minu auto probleem igatahes lahenes mitme asja koostöös: peale tagasi läks vana õhulugeja (tundub et uus õhulugeja sai vale koodiga ostetud, sellega käis liiga lahjalt jälle), aju sai Andresko juures uue softi ja kogu loo peasüüdlane oli kütuserõhu regulaator, mis lekkis kütust vaakumi kaudu sisselaskekollektorisse. Aju oli kütuse maha keeranud, aga vaakumvolla kaudu jooksis muudkui peale ja selle pärast käis rikkalt.


Päris ideaalne ei saanud (kohati kergelt otsib tühikäiku), aga kõvasti parem kui varem ja auto on sõidetav. Andreskole siinkohal suur aitäh, kes viitsis pühapäeva õhtul mu autoga maadelda :)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist