1996 960 B6304GS tühikäigukala

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

1996 960 B6304GS tühikäigukala

PostitusPostitas wckd » 27 Sept 2013, 13:48

Niisiis, ehk keegi siinsetest oskab nõu anda. Mure järgmine - mootor 1996 B6304GS (idaturu, kat'ita variant, kuigi kat ise on all olemas) vaatamata kõiksugu pingutustele, on häda ebaühtlase tühikäiguga. Kuigi antud ridakuus peaks teoreetiliselt praktiliselt liikumatult surisema, kipub minuoma paigalseistes (täiesti ebaregulaarselt) vappuma. Ühtegi veakoodi ei ole, välja ei sure, ei sõltu temperatuurist. Fooritaga seistes on läbi kogu auto seda vappumist tunda, kapotiall silmaga selgelt näha...

Senised (tulemusteta) katsed viga eemaldada:

  • Uus õhulugeja
  • Uued küünlad
  • Uus sisselaskekollektori tihend
  • Uued süütepoolijuhtmed (DIY)
  • Vahetatud süütepoolid
  • Vahetatud power stage'id
  • Vahetatud jahutusved. temp. andur (ECT)
  • Vahetatud gaasiasendiandur (TPS)
  • Vahetatud kütuserõhuregulaator (FPR)
  • Vahetatud / puhastatud tühikäiguklapp
  • Puhastatud segusiiber

Veel vahetamata/kontrollimata:


  • Pihustid (kuigi takistused normis) Edit: Vahetatud, tühikäik märksa parem juba :)
  • Nukaandur Edit: vahetatud
  • Vändaandur Edit: takistus vastab normile...
  • Kütusepump/filter
  • Vaakumvoolikud (kuigi mootoriruumis lekkeid ei leidnud)

Keerulisemaks teeb asja see, et antud G mootoril pole O2 andurit, küll aga "idle mixture potentiometer", mille funktsioneerivust mitte ei oska hinnata... Sisenevat 5V keerab kenasti 0-5V, hetkel mõõtes takistus 1040ohm ('97 repair manual soovitab 1000ohm) aga lahtiühendades / kruvi keerates mootori töös mingeid muutuseid ei tähelda.

Kas A/C süsteemis mõni vaakumleke, mis auto salongiosas, võiks ka pahasti mõjuda? On seal mingid one-way klapid vahel? Edit: klapid on ja (nüüd) toimivad mõlemad, tühikäigule ei mõjunud...

Mõtteid?

Tänud!
Viimati muutis wckd, 06 Okt 2013, 23:32, muudetud 1 kord kokku.
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1440
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 1996 960 B6304GS tühikäigukala

PostitusPostitas ddig » 06 Okt 2013, 23:10

Praktikas on selline asi läbi tehtud, et B6254 mootori tühikäiku ei saanud rahulikuks enne kui said paigaldatud Volvo orig küünlad. Just sel põhjusel ei ole ma oma mitmeklapilistele muid küünlaid kunagi paigaldanud.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: 1996 960 B6304GS tühikäigukala

PostitusPostitas wckd » 06 Okt 2013, 23:27

Peale muu ülaltoodu ka uus sisselaskekolle tihend esimese asjana paigaldatud.. selles asi ei olnud. Siiski tänaseks olen tühikäigu märkimisväärselt paremaks saanud - kõige rohkem aitas pihustite/pihustitihendite vahetus (tihendeid oli käepärast ainult 2 komplekti, lähiajal vahetan ülejäänud). Enne NGK'sid proovisin ka täitsa ilusti käiva mootori pealt volvo pihusteid, ei tolku miskit. Ühesõnaga asi edeneb, aga päris rahul siiski veel olla ei saa.

AC süsteemi uurimisest mootori tööle kasu ei paistnud olevat, küll aga hakkas pika näppimise peale õhu suunamine (aknale / näkku / siseõhk-välisõhk / jne.) toimima - 2 vaakumvoolikut ilmselt puruks.
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: 1996 960 B6304GS tühikäigukala

PostitusPostitas wckd » 29 Okt 2013, 13:29

Täna sai lõpuks Truumu's käidud ja ilmselt vea põhjustaja leitud - probleemiks siiski evap purge valve (0280142300), kütusepaagi tuulutusklapp vms. eestikeeli. Kahtlustasin varemgi seda jublakat, kuid ei osanud piisavalt adekvaatselt diagnoosida - kord töötas, kord mitte ning ei mõju ei avaldu ka momentaalselt. Paistab, et antud klapp jäi valel ajal valesse asendisse, põhjustades sellega segu lahjenemise ja sinna see tühikäik läks. Hetkel panime sisselaskesse suunduva vooliku poldiga kinni, koju jõudes oli tühikäik juba täitsa ok. Katsun leida töötava asenduse ja ehk on sellega see mure lahendatud.
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist