Pole Volvodest kunagi lugu pidanud (loe:ei teadnud suurt midagi Volvodest), kuni vanaisa sõber pakkus enda vana Volvo 940 müügiks. Suuri plaane polnud, sai sellega lihtsalt maal külavahe teedel külg ees rullnokka mängitud. Ühel hetkel tuli suur armastus Volvode vastu (loe: vanakooli volvode vastu). Mulle meeletult meeldib vanakooli lihtsus, mootoriruumis ruumi palju, elektroonikat vähe jne. Otsustasin projektikaks võtta vana Volvo 940, millega juba paar aastat külavahel mauratud. Tegemist oli Volvo 940 1993a 2.3 96kw masinaga. Üks aasta oma sünnipäeval läks mauramine üle käte ja sõber sõitis auto põhja pidi külg ees eurokraavi nii et karbid läksid lössi ja kõveraks. Sellel suvel otsustasin uut volvot otsima hakata ja huvi pakkus just 740 kandilise tagaosa poolest. Tollel hetkel ühtegi müügis polnud kuni ilmus üks hall ilus Volvo auto24 müüki. Helistasin ja selgus, et masin on Kuresaares kuhu keegi minna ei tahtnud. Järgmisel päeval ütlesin naisele, et kuidas oleks Kuressaarde puhkama minna
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Järgmisel hommikul nägi auto selline välja:
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830696/403.jpg)
Sõitsin suvel autoga kuu aega ringi, sai naisega metsas seenel käidud:
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830700/425.jpg)
Autost olin jubedalt vaimustuses, sõiduelamus oli meeletu. Esialgne plaan oli 940 pealt mootor elektroonikaga 740 peale visata, kuna karburaator tundus väga ebastabiilne. 940 sai pilbasteks võetud ja vanarauda viidud (tagantjärgi tuleb pisar silma, sest kere oli nagu prillikivi).
740 pealt sai ka mootor maha tõstetud:
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830701/430.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830702/431.jpg)
Märkasin, et juhipool tagaistuja jalge all on väike augukene, otsustasin seda parandama hakata.
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830703/436.jpg)
Ühesõnaga ahastus oli suur (loe: Kuradi kusti).
Terve juhipoolne põrand oli omadega läbi nii eest kui tagant, kui juhipoolse tiiva maha võtsin ja nägin et sealt alt kortsus oli sai ilmsiks et on juhipoole kõksu saanud ja seega terve juhipool mädanema hakanud.
Kuna ma keevitustöid olen vältinud, aga alati tahtnud õppida sai omale juust MIG gaasita keevitus ostetud, millega keevitamine ei tundu just kõige parem (loe: oskamatu keevitaja).
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830707/438.jpg)
Kuna mul "projekte" on ennegi olnud ja enamik just selles staadiumis seisma jäänud, otsustasin et ei anna selle autoga alla.
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830709/439.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830710/440.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830713/441.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830714/442.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830716/444.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830719/445.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830721/460.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830726/img_4328_1_.jpg)
Viimane pilt on tehtud täna 10 min enne teema tegemist, viimased kuu aega pole aega saanud auto kallal tegutseda ja kuna garaažis pole ahju siis külmaga eriti ei teki tahtmist keevitada. Vahepeal oli auto garaažist väljas kuna "daily driver" tahtis enne ülevaatust tööd saada (tagasild + esisild kõik detailid vahetatud ja uued piduritorud taha) ja Volvo värsketele parandustele tekkis roostekiht peale.
![Pilt](https://www.upload.ee/image/7830727/img_4330.jpg)
Hetkel ootan soojemat ilma ja kogun raha. Tundub nagu tööd pole palju tehtud, aga sügisest preaguseni pea igapäevaselt peale tööd olen natukene nokitsenud ja detailide välja lõikamine/painutamine ja keevitamine võtab jube palju aega, eriti algajal. Aga positiivset tooni hoiab see, et enam hullemaks ma midagi teha ei saa, kuna enne mind on seal juba paras soss-sepp tegutsenud. Keevitustööd mis sellel autol tehtud enne mind on kõik rooste peale keevitatud ilma vana osa välja lõikamata, seega olen palju "ilusana" näivaid kohti lahti lõiganud ja teinud enda jaoks korralikult.
Auto plaanidest:
Volvo 940 b230 2.3 96 kw (531 plokikaas) autole peale panna, juhtmestik ise uus teha (volvo juhtmestik kohe üldse ei meeldi), valikus on 2 käigukasti: M46 overdrive või M47 5speed, pole veel otsustanud. Kuna vanakool meeldib, siis sooviks karburaatori juurde jääda (ilmselt Weber, kuna Pierburgi vaakumisoolikad ei sümpatiseeri). Süütena tahaks kasutada 123distributorit, mis on digitaalne ja süütenurk muudetav. Kõik plaanid võivad veel muutuda, midagi kindlat pole, saaks enne kere korda. Ma tean, et paljud laidavad mu karburaatori idee maha, aga see on maitse asi, mulle meeldib elektroonikata tiksuv vanakool. Jõunumbreid taga ei aja, sidedraft webereid peale ei topi, tahaks kasutada tavalist Weber DGV karburaatorit. Mootor plokini laiali hetkel, tahaks mõõtmist saada mida uut vaja läheb, suuri muudatusi ei tule. Võib olla pealt siledad kolvid suuremaks surveasteks. Plokikaas on 521 VX3 nukkvõlliga. Mida teha pihusti aukudega kaane sees, hetkel veel ei tea, ettepanekud on oodatud.
Head vana aasta õhtut.