Kui lubate siis parandan ülaltoodut, rõhutades veelkord, et see katse on igal juhul täiesti mõtetu!
Millist olukorda imiteerib lugupeetud mudelautoga katsetajate arvates blokeerunud tagaratastega mäest alla liikumine?
Või millist olukorda imiteerib blokeerunud esiratastega mäest alla liikumine?
Kas vastavalt sellele, kuhu on pandud paremad rehvid hakkate käsi-/seisupiduri abil autot pidurdama? (vanematael Saabidel rakendus seisupidur esiratastele)
Kas ikka mõtlesite selle asja enda jaoks läbi või lihtsalt kannate tuimalt ette selle, mida kunagi televiisoris näinud olete?
Kas mudelauto sobib teie arvates sõiduautot imiteerima. Ühel on õhkrehvid, teisel mitte, ühel on vedrustus, teisel mitte, ühel pidurdavad kõik rattad, teisel mitte, ühel veavad osad rattad, teisel mitte.
Ühel on mingi loogiline suhe rataste haarduvuspinna ja auto massi vahel, teisel mitte.
Kui see teema on sinu jaoks pigem tume maa ja su sellealased teadmised pärinevad ennekõike teoreetikutelt, siis nooguta kaasa ja tee nii nagu televiisoris räägiti.
Küll aga tasub sellisel juhul hoiduda teiste õpetamisest, sest lisaks sellele, et sina sellest võisid valesti aru saada, võib omakorda ka õpetatav sellest valesti aru saada.
Päikest ja lund kõigile
Kummale sillale paremad rehvid?
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
ants kirjutas:kuivataks teed taga tõukavale rattale.
millega Sa need esimesed rehvid nii soojaks saad
et nad teed kuivatama hakkavad
Säärast "sooja" meie maanteedel [loe: pidevalt 90ga kökutades] ei saavutagi. Ei maksaks liiga palju võtta vormelimaailmast kõike tavaellu. Kuivatada saab ka eemale "puhkudes"! Asi pole mitte millist füüsilist seadust kasutada kuivõrd see, kuidas seda kasutada. Antud hetkel on esirattal haakuvus suurem, mistõttu korjab ta eest üles vee pritsides selle joana mustri sümmeetriat järgides üldjoontes külgedele laiali "kuivatades" sedaviisi tagaratta teed.
Lõpptulemusena eks võib ju ronida ka kusagile lennurajale ligase ilmaga proovima - vahetada tagaveolisel paremaid rehve ette ja taha ning katset proovides ka esiveolisel. Proovige pidurdusmaad ning kuhu suunas masin vedama hakkab kui üldse ning võib ju ka provotseerida ise rooliga sahmides väheke, imiteerides kontrollimatust auto üle. Ega üldjoontes on oma silm kuningas. Siis dokumenteerige kogu tehtu teksti näol ning söötke ette järgmisele, kel sama katset käepärast polnud aega/tahtmist korraldada.
Ega ma ei ütle, et see katse peaks siiski kohe avama kõigi silmi ning koheselt käitumist rehvide paigutuses auto alla korrigeerima ühte või teist pidi. Ehk nagu varemalt ka öeldud - igaüks teeb ise omad järeldused. Olgu see siis raskemal või kergemal moel.
sai täna Saabile alla pandud naastud, ostsin ühe paari tutikaid rehve ka, sai sis küsitud KummiGurude käest, mis nagu nemad arvavad asjast, kummad ette, kummad taha? Sealt tuli vastuseks, et kuskil targas raamatus pidavat kirjas olema, paremad ette, kehvemad taha. Pärisin ka tagaveo kohta, öeldi et samma, nii et otsustage ise kuhu mida panete
Volvo S60 `04a. 2.4D
Et kas ettevõi taha...
et niipalju kui on inimesi on ka arvamusi..
Et siis millised rehvid.. 1 reegel on et kõik rehvid olgu yhte mõõtu, marki ja soovitavalt yhene kulumine.. seda saab reguleerida eest taha tõstes poole talve pealt. siis on tagatud yhtlane pidamine.
niih.. aga võtame esiveolise sõiduki.. paneme sinna ette uued rehvid ja taha poolkulunud.. nii mis juhtub.. on olemas hea kohaltvõtt ja keeramine.. nii nagu kõik oleks ilus.. aga nyyd.. teile jookseb ette keegi ja peate tegema manöövri sõidukiga. tyypiline viga.. lasete gaasi maha ja keerate rooli.. kuna esiratastel on paremad rehvid kui taga siis mootor pidurdab sõidukit ja tagarehvidel pole enam niipalju pidamist ja yhe hetkega on sõiduk kaotanud juhitavuse. tagaots möödub esiotsast.. kusjuures pooled õnnetused talvel just selle vale juhtimisvõtte tulemusena juhtub.. et gaas lastakse maha ilma sidurit lahutamata...
Enda kogemusest võin öelda et seda olukorda kasutades võib sõidukit väga hästi juhtida just kiilasjääl sõites.. et nii saaate gaasiga ja rooliga mängides päris kiiresti kurve läbida.. aga soovitan enne seda harjutada kui teepeal hakkate proovima.. esiveolisega yldse sõites tuleb hoida pidevat vedu peal.. et kui on natuke ohtlikum olukord siis gaasi isegi lisades jääte teele..
niih.. nyyd siis kui paneme taha paremad rehvid kui ette..
tekib niiöeldes alajuhtiavus.. et esiots ei keera niihästi ja raskendatud on kohaltvõtt ja pidurdamine.. samas ohuolukorras ei teki niikiiresti kylglibisemist..
mina ise kasutan paremaid rehve ees.. et kui oskate ja tunnetate sõidukit ja teate kuidas rooli ja gaasiga sõidukit juhtida siis ma soovitan sama.. aga kui olete tavaliikleja.. kes lihtsalt sõidab.. siis ohtliku olukorra vältimiseks soovitaks paremaid rehve tagapool kasutada..
Et siis millised rehvid.. 1 reegel on et kõik rehvid olgu yhte mõõtu, marki ja soovitavalt yhene kulumine.. seda saab reguleerida eest taha tõstes poole talve pealt. siis on tagatud yhtlane pidamine.
niih.. aga võtame esiveolise sõiduki.. paneme sinna ette uued rehvid ja taha poolkulunud.. nii mis juhtub.. on olemas hea kohaltvõtt ja keeramine.. nii nagu kõik oleks ilus.. aga nyyd.. teile jookseb ette keegi ja peate tegema manöövri sõidukiga. tyypiline viga.. lasete gaasi maha ja keerate rooli.. kuna esiratastel on paremad rehvid kui taga siis mootor pidurdab sõidukit ja tagarehvidel pole enam niipalju pidamist ja yhe hetkega on sõiduk kaotanud juhitavuse. tagaots möödub esiotsast.. kusjuures pooled õnnetused talvel just selle vale juhtimisvõtte tulemusena juhtub.. et gaas lastakse maha ilma sidurit lahutamata...
Enda kogemusest võin öelda et seda olukorda kasutades võib sõidukit väga hästi juhtida just kiilasjääl sõites.. et nii saaate gaasiga ja rooliga mängides päris kiiresti kurve läbida.. aga soovitan enne seda harjutada kui teepeal hakkate proovima.. esiveolisega yldse sõites tuleb hoida pidevat vedu peal.. et kui on natuke ohtlikum olukord siis gaasi isegi lisades jääte teele..
niih.. nyyd siis kui paneme taha paremad rehvid kui ette..
tekib niiöeldes alajuhtiavus.. et esiots ei keera niihästi ja raskendatud on kohaltvõtt ja pidurdamine.. samas ohuolukorras ei teki niikiiresti kylglibisemist..
mina ise kasutan paremaid rehve ees.. et kui oskate ja tunnetate sõidukit ja teate kuidas rooli ja gaasiga sõidukit juhtida siis ma soovitan sama.. aga kui olete tavaliikleja.. kes lihtsalt sõidab.. siis ohtliku olukorra vältimiseks soovitaks paremaid rehve tagapool kasutada..
Re: näide
BSRcar kirjutas:Üks näide rehvide valest kasutamises
http://www.postimees.ee/131107/esileht/ ... e-autojuht
Tõesti hea näide mis juhtub kui panna esiveolisele head esikummid ja taha ????.
muidugi juhi vanus võis kah natuke rolli mängida
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist