neliveo eelised?
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
neliveo eelised?
hommikul trehvasin huvitavat teemat auto24 all, mees palus arvamusi XC kohta, teema kiskus mujale ja praeguseks on mind täiesti hämmingusse ajanud. Nimelt olen kuni tänase hommikuni arvanud, et awd on selleks, et kohalt minema saada, mitte kinni jääda, teel parem pidamine jms.
Ootaks siinsete awd sõitjate kommentaare ja mõistlike seletusi, lähte infoks pakun lugeda tahantpoolt: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=96356
Ootaks siinsete awd sõitjate kommentaare ja mõistlike seletusi, lähte infoks pakun lugeda tahantpoolt: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=96356
4-vedu hoiab ikkagi kindlamalt tee peal ... aitab mitte kinni jääda.
Tegin jääteel katsetusi. Katseautoks oli Cherokee, millel pole ühtki elektroonilist seadet juhitavuseks (isegi abs'i mitte).
Cherokee on tavaoludes tagaveoline - siis oli lusti kui palju sõitmisel (spinnid ja rajalt väljasõidud tavalised)
4-veolisena oli juhitavus rohkem kui parem. Raske oli isegi külge ette saada. Ning selline on tuim-pidev nelivedu ... inteligentsemad 4-veolised, millel veel igasugu stabiilsuskontrollerid, on ju veel parema pidamisega.
Enda Volvo awd'd pole veel katsetanud, kuid maanteel (pool teed oli asfalt ja teine pool jää) sõites tundus olema parem stabiilsus.
Tegin jääteel katsetusi. Katseautoks oli Cherokee, millel pole ühtki elektroonilist seadet juhitavuseks (isegi abs'i mitte).
Cherokee on tavaoludes tagaveoline - siis oli lusti kui palju sõitmisel (spinnid ja rajalt väljasõidud tavalised)
4-veolisena oli juhitavus rohkem kui parem. Raske oli isegi külge ette saada. Ning selline on tuim-pidev nelivedu ... inteligentsemad 4-veolised, millel veel igasugu stabiilsuskontrollerid, on ju veel parema pidamisega.
Enda Volvo awd'd pole veel katsetanud, kuid maanteel (pool teed oli asfalt ja teine pool jää) sõites tundus olema parem stabiilsus.
päris huvitav lugemine see üks kõneleja tundub seal enda asjas nii kinni olevat et .... kole kohe
minu arusaam nelikveost siis selline et kui sul ainult kaks ratast veavad siis kas hakkab autol mitte vedavad rattad sinna libisema kuhu inerts või siis meelega üle juhitud auto sinna kuhu parajasti juht tahab (mõni kord mitte ) aga kui sul neliratast veavad siis läheb auto sinna kuhu see on suunatud. muidugi olgu sul elektroonikat kas või käruga taga aga mõistuse vastu ei sa nii et ka neliveol on oma piir kuigi see päris kindlasti kõrgemal kui kaherattaveolisel.
kindlasti on neliveoga paigalt ära saamisega vähem probleeme.
seega mina arvan et nelivedu annab sõiduturvalisust juurde ja ka maastiku läbivust aga noh eks ise saab ise otsustab millega sõidab päris kindel on see et mina endale ühtegi jaapani autit kunagi enam ei osta.ja muuseas mainin ära et järgmine auto on just xc võib olla ka siit minu positiivne suhtumine sellesse autosse
minu arusaam nelikveost siis selline et kui sul ainult kaks ratast veavad siis kas hakkab autol mitte vedavad rattad sinna libisema kuhu inerts või siis meelega üle juhitud auto sinna kuhu parajasti juht tahab (mõni kord mitte ) aga kui sul neliratast veavad siis läheb auto sinna kuhu see on suunatud. muidugi olgu sul elektroonikat kas või käruga taga aga mõistuse vastu ei sa nii et ka neliveol on oma piir kuigi see päris kindlasti kõrgemal kui kaherattaveolisel.
kindlasti on neliveoga paigalt ära saamisega vähem probleeme.
seega mina arvan et nelivedu annab sõiduturvalisust juurde ja ka maastiku läbivust aga noh eks ise saab ise otsustab millega sõidab päris kindel on see et mina endale ühtegi jaapani autit kunagi enam ei osta.ja muuseas mainin ära et järgmine auto on just xc võib olla ka siit minu positiivne suhtumine sellesse autosse
xc90 2,5T 04
Ford F-150 FX4 5,4 V8
dodge ram van 5,2 V8
Ford F-150 FX4 5,4 V8
dodge ram van 5,2 V8
200x aasta forresteril maksis üks väike kuluosa.. kardaanirist kõigest 35 000 krooni ma ei tahaks uskuda, et sama ajastu volvo v70 awd-l see nii palju maksab, aga näe, subarul õnnestus see läbi kulutada (auto oli (nais)riigitöötaja oma, rmk, et ei ole nagu piinatud kah seda) + muud kuluosad, nii et ma hoian end peale selliste numbrite kuulmist subarutest kaugele eemale.. ja mis veel, subaru pole just disainerite tippteos
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
andrush, sa mõtlesid, et ma pidasin silmas LSD = Lusy in the Sky with Diamonds? (narkootikum)
LSD - http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
LSD - http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
S40 T4 HX35
Volvo on minu arust väga hea ronija. Tundub, et lihstalt sõitsid põhjaga kergelt kinni end ja siis on juba keerulisem jah. Kuna ma veolohetan aeg-ajalt ja talvel veekogudele ligisaamine mööda pisikesi teid/hoove on selline paras offroad,siis teinekord on ikka tunne, et nonii, nüüd on korras ka aga õnneks on ikka edasi roninud ja ronimisvõimes end tõestanud. Ma muidugi ei roni sinna, kus sõitmine muutuks auto lõhkumiseks ja võiks kahjustada põhja ja autot ennast.
Mu kommentaar läks natukene offtopicuks, aga sellistes situatsiooonides tunneks ma end neliveoga oluliselt kindlamalt jah
Mu kommentaar läks natukene offtopicuks, aga sellistes situatsiooonides tunneks ma end neliveoga oluliselt kindlamalt jah
natukene lugemist 4wd kohta:
http://en.wikipedia.org/wiki/4wd
http://en.wikipedia.org/wiki/4wd
Minu hinnangul ongi nii, et nelivedu ei oska tahta need, kes sellega sõitnud ei ole. Ise olen sõitnud üsna palju(de) erinevate neliveolistega ning tean päris täpselt millisega ja kuhu ma minna tahaksin
Hetkel aga ennast väga halvasti ei tunne, sest minu 960-el on lukustuv diferentsiaal.
Siinkohal juhiksin vestluskaaslaste tähelepanu asjaolule, et lukustuv diferentsiaal ei ole sama asi mis LSD.
Isiklik hinnang on, et kinnijäämise vastu, paigaltstardiks ja roomamiseks on parem lukustuv diferentsiaal, kurvisuutlikkuse parandamiseks ja kiirendamiseks suurematel kiirustel on parem LSD.
Hetkel aga ennast väga halvasti ei tunne, sest minu 960-el on lukustuv diferentsiaal.
Siinkohal juhiksin vestluskaaslaste tähelepanu asjaolule, et lukustuv diferentsiaal ei ole sama asi mis LSD.
Isiklik hinnang on, et kinnijäämise vastu, paigaltstardiks ja roomamiseks on parem lukustuv diferentsiaal, kurvisuutlikkuse parandamiseks ja kiirendamiseks suurematel kiirustel on parem LSD.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 38 külalist