![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Sõiduauto kärud
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
Sai korra oma V70-ga sõbra Audi 80 Koselt Tallinna veetud. Audi oli 2 teljelise autovedamise käru peal. Juba see käru üksi tundus nii raske nagu lohiseks mõni auto paelaotsas taga. Kuna käru rööbe oli laiem kui minu autol, siis hakkas ta kiiruse lähenedes 90 ilgelt vingerdama rööpassesõidetud maantee peal. Uue 4 realise osa peal oli lihtsam sõita. Ilmselt oli ka käru koos autoga raskem või vähemalt samas suurusjärgus minu autoga. Kiirendus oli olematu ja naljaks oli vaadata, kuidas gaasi andes automaatkast käike alla vahetas, aga auto kiirendas nagu 2 liitrine diisel takso mersu.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
Väike vihje neile , kes kavatsevad käru soetada.
SEDA ÄRA TEE
1. Kui sõitu on palju ja ka natukegi raskema koormaga ära osta kunagi 2-e teljelist - põhjus 2-ne torsoonsild ei pea meie teedel ja tänavatel kuigi pikalt vastu ja ei kannata ka mingit ülekoormust ca 10% ülekaalu võib juba saatuslikuks saada! Kusjuures silla remont on suhteliselt kallis !
2. Kui kavatsed vedada raskeid koormaid ja rasketel teedel soeta käru RESPOST või STINGMANIST ning kindlasti piduritega- Tiki Treilerid on mõeldud ainult kergemale koormale ja asfaldile!
3. Koormat ära paiguta kunagi ainult käru ette otsa - arvesta koormust konksule, ning ära looda, et koorem ise paigal püsib!
4. Koormat ei tohi paigutada ka taha või tagant pikalt üle - lainelisel teel resonantsi sattudes võib tõsta ka suhteliselt raskel autol tagumiset rattad faktiliselt maast lahti ja täiesti suvalisse suunda kogu auto liikuma panna!
SEDA SOOVITAN SOOJALT
1. Eelkõige arvesta oma vajadusi ja lähtu sellest- vähese vajaduse korral loobu ostmisest ja pigem rendi
2. Kui ostad- osta pigem natuke suurem kui esialgu vaja - nn."kutsika" hind ei tasu investeerimist- siis osta pigem universaal ja muretse sellele veel raamid või boks katusele!
3. Kindlasti hoolda oma käru- eriti tuleb jälgida piduritega käru puhul ka seda, et vähemalt korra aastas oleks hea õlitada ka trossid ja ratastes paiknevad kutsikad. Pidevalt vajab määret lukusti!
JA HEAD KULGEMIST![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
SEDA ÄRA TEE
![Shame on you [-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
1. Kui sõitu on palju ja ka natukegi raskema koormaga ära osta kunagi 2-e teljelist - põhjus 2-ne torsoonsild ei pea meie teedel ja tänavatel kuigi pikalt vastu ja ei kannata ka mingit ülekoormust ca 10% ülekaalu võib juba saatuslikuks saada! Kusjuures silla remont on suhteliselt kallis !
2. Kui kavatsed vedada raskeid koormaid ja rasketel teedel soeta käru RESPOST või STINGMANIST ning kindlasti piduritega- Tiki Treilerid on mõeldud ainult kergemale koormale ja asfaldile!
3. Koormat ära paiguta kunagi ainult käru ette otsa - arvesta koormust konksule, ning ära looda, et koorem ise paigal püsib!
4. Koormat ei tohi paigutada ka taha või tagant pikalt üle - lainelisel teel resonantsi sattudes võib tõsta ka suhteliselt raskel autol tagumiset rattad faktiliselt maast lahti ja täiesti suvalisse suunda kogu auto liikuma panna!
SEDA SOOVITAN SOOJALT
![blinzel [blinzel]](./images/smilies/snork_blin.gif)
1. Eelkõige arvesta oma vajadusi ja lähtu sellest- vähese vajaduse korral loobu ostmisest ja pigem rendi
2. Kui ostad- osta pigem natuke suurem kui esialgu vaja - nn."kutsika" hind ei tasu investeerimist- siis osta pigem universaal ja muretse sellele veel raamid või boks katusele!
3. Kindlasti hoolda oma käru- eriti tuleb jälgida piduritega käru puhul ka seda, et vähemalt korra aastas oleks hea õlitada ka trossid ja ratastes paiknevad kutsikad. Pidevalt vajab määret lukusti!
JA HEAD KULGEMIST
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Viimati muutis mel61, 09 Nov 2006, 12:51, muudetud 1 kord kokku.
s70 IGATI VOLVO
Tuttav kunagi müüs tigu-treilerit tema arvamus hetkel siin oleks väga hea. Kunas teab asjadest suht häesti. Stingmanil järelteenindus olematu ning arvele võetud kui omavalmistatud. Puuduvad sertifikaadid. Respol Tallinnas Balti Haagises (Paldiski mnt ääres) väga targad ja korralikud tegelased koos hooldust pakkumas, alati on varuosad kohapeal suures jaos olemas. Lisaks neil kah sertifikaatidele vastavus. Ma soovitaks küll rahval vaid Respot. Muidu õpetus sõnad väga õiged. Ahh jah, koorem kinnitage alati väga väga korralikult.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T
2001 Volvo V70XC 2.4T
STINGMANI kasuks võib rääkida ainult hind (kui pigistad silma kinni natuke robustse viimisluse osas) ja mis puudutab nende poolset hooldust- see on tõesti olematu, samas kui osta tavaline (ilma piduriteta)- saab faktiliselt iga väiksem töökoda ka hakkama vajalike juppide vahetamisega- neid ei ole lihtsalt kuigi palju!
NB! Pildil olev käru on RESPO-st ja teeninud meid 3 aastat- läbisõitu ei oska öelda (tal puudub ju "spido"), aga igati õigustatud investeering! RESPO spetside ees tuleb tõesti müts maha võtta-lähtudes nende soovitustest me selle käru ka komplekteerisime. Kui aus olla läksime käru ostma 18-20 kilo eest ja nüüd (koos tendiga, mis sai muretsetud see aasta) on investeeritud 36,5![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
NB! Pildil olev käru on RESPO-st ja teeninud meid 3 aastat- läbisõitu ei oska öelda (tal puudub ju "spido"), aga igati õigustatud investeering! RESPO spetside ees tuleb tõesti müts maha võtta-lähtudes nende soovitustest me selle käru ka komplekteerisime. Kui aus olla läksime käru ostma 18-20 kilo eest ja nüüd (koos tendiga, mis sai muretsetud see aasta) on investeeritud 36,5
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
s70 IGATI VOLVO
- Volvo Club
- Volvo Club liige
- Postitusi: 1122
- Liitunud: 15 Juun 2005, 21:12
- Asukoht: Tallinn / Jüri
- Kontakt:
Kristjan kirjutas:see käru üksi tundus nii raske nagu lohiseks mõni auto paelaotsas taga. Kuna käru rööbe oli laiem kui minu autol, siis hakkas ta kiiruse lähenedes 90 ilgelt vingerdama rööpassesõidetud maantee peal. .
Jälgi auto passi kärule lubatavat massi ja käru passis max kiirust
Meil renditreileritel täismassiga 2000kg max kiirus 80 km/h
Pildialbumid http://picasaweb.google.com/volvoclubestonia
Haagissuvila rent
56495585; 56495125
www.volvoclub.ee
SKYPE: volvoclub
Haagissuvila rent
56495585; 56495125
www.volvoclub.ee
SKYPE: volvoclub
õnnestunud kahe teljelisele tikitreileril panna peale 600kg vanarauda ja see ilusti ära vedada oma eelmise moose poweriga. Turbo puhumist järgi ei jätnudgi, aga see eest liikus ilusti ning polnud 2.0l diisel mersu effecti
PS. kütusekulu kõikus 15 ja 20l vahel.
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
PS. kütusekulu kõikus 15 ja 20l vahel.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T
2001 Volvo V70XC 2.4T
Volvo Club kirjutas:Kristjan kirjutas:see käru üksi tundus nii raske nagu lohiseks mõni auto paelaotsas taga. Kuna käru rööbe oli laiem kui minu autol, siis hakkas ta kiiruse lähenedes 90 ilgelt vingerdama rööpassesõidetud maantee peal. .
Jälgi auto passi kärule lubatavat massi ja käru passis max kiirust
Meil renditreileritel täismassiga 2000kg max kiirus 80 km/h
Ca 70-80 oligi viimane mõistlik liikumiskiirus. Üle selle hakkas käru juba autot juhtima. Pole kahjuks hetkel ühtegi passi käepärast, vaataks hea meelega palju see lubatud piduritega haagise mass on.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
aibast kirjutas:õnnestunud kahe teljelisele tikitreileril panna peale 600kg vanarauda ja see ilusti ära vedada oma eelmise moose poweriga. Turbo puhumist järgi ei jätnudgi, aga see eest liikus ilusti ning polnud 2.0l diisel mersu effecti![]()
PS. kütusekulu kõikus 15 ja 20l vahel.
See Audi 80 + käru ise oli üle 2K kilo. Sealt ka see mersu effekt ja eks turbo aitab ka. Mul oli siis vabalthingav ja aint 125 kW.
Kütuse kuluga tuleb meelde, et sai kunagi mööda Peterburi maanteed suurt täispuhutud kummipaati veetud käruga. Panin siis 130 km/h (110+20) autopiloodile peale ja veeresin Lahemaa poole. Mingi hetk hakkas aga käigukast iga väiksema tõusu peale käike alla vahetama. Ju siis sai mootoril jõud otsa, sest see kummipaat oli paras puri seal taga ja kippus juba nina taevapoole ajama. Tahtis ilmselt lendu minna. Kompuuter lubas kuluks ka kuskil 20 ümber. Hiljem sai hoog 100 peale seatud ja siis muutus asi jälle normaalseks tagasi.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
Mis puudutab käru massi, siis minu 940-l on lubatud piduritega käru kuni 1600kg. Peale 98.a. lisatakse see rida juba kõikide autode passidesse registreerimisel. Selle määramisel arvestatakse nii auto kaalu kui ka võimsust. Näit.: töökaaslasel on 1990.a Ford Scorpion Caravan 2,5 TD , kaal on minu autost 150kg vähem , aga piduritega käru ainult 850kg -tal vasekesel PEUGEOT mootor peal ja sellel pole kw ollagi!
NB! Käru vedamisel arvestage ka juhilubade kategooriat! B-katiga ei tohi veduki ja käru registrimasside summa ületada 2,5t- selle ületamisel on nõutav juba E-kategooria! Trahvimisel lähtutakse põhimõttest, et sõitsid ilma lubadeta ![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/lol.gif)
![Shame on you [-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
s70 IGATI VOLVO
mel61 kirjutas:Mis puudutab käru massi, siis minu 940-l on lubatud piduritega käru kuni 1600kg. Peale 98.a. lisatakse see rida juba kõikide autode passidesse registreerimisel. Selle määramisel arvestatakse nii auto kaalu kui ka võimsust. Näit.: töökaaslasel on 1990.a Ford Scorpion Caravan 2,5 TD , kaal on minu autost 150kg vähem , aga piduritega käru ainult 850kg -tal vasekesel PEUGEOT mootor peal ja sellel pole kw ollagi!![]()
NB! Käru vedamisel arvestage ka juhilubade kategooriat! B-katiga ei tohi veduki ja käru registrimasside summa ületada 2,5t- selle ületamisel on nõutav juba E-kategooria! Trahvimisel lähtutakse põhimõttest, et sõitsid ilma lubadeta
Registrimasside summa ikka 3,5t mitte 2,5t
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Lisaks ülaltoodule on veel kasulik teada, et teh.passi märgitud haagise suurim lubatud mass ei ole haagise registrimass. Ehk siis kui autole on märgitud piduriteta haagise suurimaks lubatud massiks 600kg, siis võib vedada haagist tegeliku massiga kuni 600kg, registrimass võib olla ka 750kg.
Kategooriate kohta on oluline teada, et olenemata registrimasside summast ei anna B-kategooria õigust vedada suuremat haagist kui kerghaagis s.o. 750kg.
Sama lugu nt. C1 ja C-kategooriaga, ehk siis vaatamata lubatud registrimassidele, vastavalt 7500kg ja piiramatu, ei ole ilma E-kategooriata lubatud ühegi kategooriaga vedada haagist, lubatud on vaid kerghaagis.
Vastavasisulise tabeli MOOTORSÕIDUKITE KATEGOORIAD VASTAVALT JUHTIMISÕIGUSELE leiad liiklusseaduse lõpust.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 39 külalist