Sõiduauto kärud

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

sullivanmike

PostitusPostitas sullivanmike » 08 Nov 2006, 16:49

:D Olen vedanud hullemat. Oli kahe teljega. Korgus oli vast sama( pildi jargi raske tuvastada), aga pikem. Aitasin sopra kolida Paaskylast Viimsisse. Ja nii kolm tretti edasi-tagasi. Masinaks oli 245. Ja masin ei teinud teist nagugu, et miskit jarel oleks:D

mel61
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 09 Mai 2006, 18:57
Asukoht: V-Maarja
Kontakt:

PostitusPostitas mel61 » 08 Nov 2006, 17:06

Kaks telge ei annaks sellele kärule midagi juurde- ainult takistuseks manööverdamisel. Käru sisemõõdud 1500x3000x1930 - viimane on kõrgus, seega maapinnast jääb natuke alla 3 meetri :thumbsup:
s70 IGATI VOLVO

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 08 Nov 2006, 19:29

mel61 kirjutas:Kaks telge ei annaks sellele kärule midagi juurde- ainult takistuseks manööverdamisel. ....


Huvitav minul õnnestub tavaliselt kahetelejelisega tagurpidi palju paremini manööverdamine
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 574
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

PostitusPostitas Kristjan » 08 Nov 2006, 21:47

Sai korra oma V70-ga sõbra Audi 80 Koselt Tallinna veetud. Audi oli 2 teljelise autovedamise käru peal. Juba see käru üksi tundus nii raske nagu lohiseks mõni auto paelaotsas taga. Kuna käru rööbe oli laiem kui minu autol, siis hakkas ta kiiruse lähenedes 90 ilgelt vingerdama rööpassesõidetud maantee peal. Uue 4 realise osa peal oli lihtsam sõita. Ilmselt oli ka käru koos autoga raskem või vähemalt samas suurusjärgus minu autoga. Kiirendus oli olematu ja naljaks oli vaadata, kuidas gaasi andes automaatkast käike alla vahetas, aga auto kiirendas nagu 2 liitrine diisel takso mersu.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

mel61
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 09 Mai 2006, 18:57
Asukoht: V-Maarja
Kontakt:

PostitusPostitas mel61 » 09 Nov 2006, 10:53

Väike vihje neile , kes kavatsevad käru soetada.
SEDA ÄRA TEE [-X
1. Kui sõitu on palju ja ka natukegi raskema koormaga ära osta kunagi 2-e teljelist - põhjus 2-ne torsoonsild ei pea meie teedel ja tänavatel kuigi pikalt vastu ja ei kannata ka mingit ülekoormust ca 10% ülekaalu võib juba saatuslikuks saada! Kusjuures silla remont on suhteliselt kallis !
2. Kui kavatsed vedada raskeid koormaid ja rasketel teedel soeta käru RESPOST või STINGMANIST ning kindlasti piduritega- Tiki Treilerid on mõeldud ainult kergemale koormale ja asfaldile!
3. Koormat ära paiguta kunagi ainult käru ette otsa - arvesta koormust konksule, ning ära looda, et koorem ise paigal püsib!
4. Koormat ei tohi paigutada ka taha või tagant pikalt üle - lainelisel teel resonantsi sattudes võib tõsta ka suhteliselt raskel autol tagumiset rattad faktiliselt maast lahti ja täiesti suvalisse suunda kogu auto liikuma panna!

SEDA SOOVITAN SOOJALT [blinzel]

1. Eelkõige arvesta oma vajadusi ja lähtu sellest- vähese vajaduse korral loobu ostmisest ja pigem rendi
2. Kui ostad- osta pigem natuke suurem kui esialgu vaja - nn."kutsika" hind ei tasu investeerimist- siis osta pigem universaal ja muretse sellele veel raamid või boks katusele!
3. Kindlasti hoolda oma käru- eriti tuleb jälgida piduritega käru puhul ka seda, et vähemalt korra aastas oleks hea õlitada ka trossid ja ratastes paiknevad kutsikad. Pidevalt vajab määret lukusti!

JA HEAD KULGEMIST :D
Viimati muutis mel61, 09 Nov 2006, 12:51, muudetud 1 kord kokku.
s70 IGATI VOLVO

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

PostitusPostitas aibast » 09 Nov 2006, 10:57

Tuttav kunagi müüs tigu-treilerit tema arvamus hetkel siin oleks väga hea. Kunas teab asjadest suht häesti. Stingmanil järelteenindus olematu ning arvele võetud kui omavalmistatud. Puuduvad sertifikaadid. Respol Tallinnas Balti Haagises (Paldiski mnt ääres) väga targad ja korralikud tegelased koos hooldust pakkumas, alati on varuosad kohapeal suures jaos olemas. Lisaks neil kah sertifikaatidele vastavus. Ma soovitaks küll rahval vaid Respot. Muidu õpetus sõnad väga õiged. Ahh jah, koorem kinnitage alati väga väga korralikult.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T

mel61
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 09 Mai 2006, 18:57
Asukoht: V-Maarja
Kontakt:

PostitusPostitas mel61 » 09 Nov 2006, 11:16

STINGMANI kasuks võib rääkida ainult hind (kui pigistad silma kinni natuke robustse viimisluse osas) ja mis puudutab nende poolset hooldust- see on tõesti olematu, samas kui osta tavaline (ilma piduriteta)- saab faktiliselt iga väiksem töökoda ka hakkama vajalike juppide vahetamisega- neid ei ole lihtsalt kuigi palju!
NB! Pildil olev käru on RESPO-st ja teeninud meid 3 aastat- läbisõitu ei oska öelda (tal puudub ju "spido"), aga igati õigustatud investeering! RESPO spetside ees tuleb tõesti müts maha võtta-lähtudes nende soovitustest me selle käru ka komplekteerisime. Kui aus olla läksime käru ostma 18-20 kilo eest ja nüüd (koos tendiga, mis sai muretsetud see aasta) on investeeritud 36,5 =D>
s70 IGATI VOLVO

Kasutaja avatar
Volvo Club
Volvo Club liige
Postitusi: 1122
Liitunud: 15 Juun 2005, 21:12
Asukoht: Tallinn / Jüri
Kontakt:

PostitusPostitas Volvo Club » 09 Nov 2006, 13:41

Kristjan kirjutas:see käru üksi tundus nii raske nagu lohiseks mõni auto paelaotsas taga. Kuna käru rööbe oli laiem kui minu autol, siis hakkas ta kiiruse lähenedes 90 ilgelt vingerdama rööpassesõidetud maantee peal. .

Jälgi auto passi kärule lubatavat massi ja käru passis max kiirust
Meil renditreileritel täismassiga 2000kg max kiirus 80 km/h
Pildialbumid http://picasaweb.google.com/volvoclubestonia
Haagissuvila rent
56495585; 56495125
www.volvoclub.ee
SKYPE: volvoclub

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

PostitusPostitas aibast » 09 Nov 2006, 17:51

õnnestunud kahe teljelisele tikitreileril panna peale 600kg vanarauda ja see ilusti ära vedada oma eelmise moose poweriga. Turbo puhumist järgi ei jätnudgi, aga see eest liikus ilusti ning polnud 2.0l diisel mersu effecti :D
PS. kütusekulu kõikus 15 ja 20l vahel.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 574
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

PostitusPostitas Kristjan » 09 Nov 2006, 19:28

Volvo Club kirjutas:
Kristjan kirjutas:see käru üksi tundus nii raske nagu lohiseks mõni auto paelaotsas taga. Kuna käru rööbe oli laiem kui minu autol, siis hakkas ta kiiruse lähenedes 90 ilgelt vingerdama rööpassesõidetud maantee peal. .

Jälgi auto passi kärule lubatavat massi ja käru passis max kiirust
Meil renditreileritel täismassiga 2000kg max kiirus 80 km/h


Ca 70-80 oligi viimane mõistlik liikumiskiirus. Üle selle hakkas käru juba autot juhtima. Pole kahjuks hetkel ühtegi passi käepärast, vaataks hea meelega palju see lubatud piduritega haagise mass on.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 574
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

PostitusPostitas Kristjan » 09 Nov 2006, 19:44

aibast kirjutas:õnnestunud kahe teljelisele tikitreileril panna peale 600kg vanarauda ja see ilusti ära vedada oma eelmise moose poweriga. Turbo puhumist järgi ei jätnudgi, aga see eest liikus ilusti ning polnud 2.0l diisel mersu effecti :D
PS. kütusekulu kõikus 15 ja 20l vahel.

See Audi 80 + käru ise oli üle 2K kilo. Sealt ka see mersu effekt ja eks turbo aitab ka. Mul oli siis vabalthingav ja aint 125 kW.
Kütuse kuluga tuleb meelde, et sai kunagi mööda Peterburi maanteed suurt täispuhutud kummipaati veetud käruga. Panin siis 130 km/h (110+20) autopiloodile peale ja veeresin Lahemaa poole. Mingi hetk hakkas aga käigukast iga väiksema tõusu peale käike alla vahetama. Ju siis sai mootoril jõud otsa, sest see kummipaat oli paras puri seal taga ja kippus juba nina taevapoole ajama. Tahtis ilmselt lendu minna. Kompuuter lubas kuluks ka kuskil 20 ümber. Hiljem sai hoog 100 peale seatud ja siis muutus asi jälle normaalseks tagasi.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 10 Nov 2006, 12:59

eelmine aasta sai üks ekskavaator lükatud minu 460 taha, tegemist oli, aga sai 60km pikkuse otsa sõidetud küll :) (bobcat (või midagi seesugust), umbes 700-800kg, kaheteljelisel kärul)

mel61
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 09 Mai 2006, 18:57
Asukoht: V-Maarja
Kontakt:

PostitusPostitas mel61 » 10 Nov 2006, 14:21

Mis puudutab käru massi, siis minu 940-l on lubatud piduritega käru kuni 1600kg. Peale 98.a. lisatakse see rida juba kõikide autode passidesse registreerimisel. Selle määramisel arvestatakse nii auto kaalu kui ka võimsust. Näit.: töökaaslasel on 1990.a Ford Scorpion Caravan 2,5 TD , kaal on minu autost 150kg vähem , aga piduritega käru ainult 850kg -tal vasekesel PEUGEOT mootor peal ja sellel pole kw ollagi! :lol:
[-X NB! Käru vedamisel arvestage ka juhilubade kategooriat! B-katiga ei tohi veduki ja käru registrimasside summa ületada 2,5t- selle ületamisel on nõutav juba E-kategooria! Trahvimisel lähtutakse põhimõttest, et sõitsid ilma lubadeta :(
s70 IGATI VOLVO

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 14 Nov 2006, 00:37

mel61 kirjutas:Mis puudutab käru massi, siis minu 940-l on lubatud piduritega käru kuni 1600kg. Peale 98.a. lisatakse see rida juba kõikide autode passidesse registreerimisel. Selle määramisel arvestatakse nii auto kaalu kui ka võimsust. Näit.: töökaaslasel on 1990.a Ford Scorpion Caravan 2,5 TD , kaal on minu autost 150kg vähem , aga piduritega käru ainult 850kg -tal vasekesel PEUGEOT mootor peal ja sellel pole kw ollagi! :lol:
[-X NB! Käru vedamisel arvestage ka juhilubade kategooriat! B-katiga ei tohi veduki ja käru registrimasside summa ületada 2,5t- selle ületamisel on nõutav juba E-kategooria! Trahvimisel lähtutakse põhimõttest, et sõitsid ilma lubadeta :(


Registrimasside summa ikka 3,5t mitte 2,5t :)

Lisaks ülaltoodule on veel kasulik teada, et teh.passi märgitud haagise suurim lubatud mass ei ole haagise registrimass. Ehk siis kui autole on märgitud piduriteta haagise suurimaks lubatud massiks 600kg, siis võib vedada haagist tegeliku massiga kuni 600kg, registrimass võib olla ka 750kg.

Kategooriate kohta on oluline teada, et olenemata registrimasside summast ei anna B-kategooria õigust vedada suuremat haagist kui kerghaagis s.o. 750kg.
Sama lugu nt. C1 ja C-kategooriaga, ehk siis vaatamata lubatud registrimassidele, vastavalt 7500kg ja piiramatu, ei ole ilma E-kategooriata lubatud ühegi kategooriaga vedada haagist, lubatud on vaid kerghaagis.

Vastavasisulise tabeli MOOTORSÕIDUKITE KATEGOORIAD VASTAVALT JUHTIMISÕIGUSELE leiad liiklusseaduse lõpust.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

mel61
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 09 Mai 2006, 18:57
Asukoht: V-Maarja
Kontakt:

PostitusPostitas mel61 » 16 Nov 2006, 08:58

Vabandan- Registrimasside summa ikka 3,5t mitte 2,5t on tõene- lihtsalt minu näpukas! :?
s70 IGATI VOLVO


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 39 külalist