Esimesena meenub 85. aasta automaadiga valge 245, millega 90. esimesel poolel öösiti sai ringi kihutatud (isa tööauto).
Teine oli esimene päris oma, ehk siis aasta oli 97 ja auto kakapruun 144 aastast 72. B20A ja manuaalkastiga ning volvo R-sport istmekatetega.
Seda autot ostes ei pööranud margile veel tähelepanu - juhuslikult sattus Volvo, kuna sõber müüs ja vist odavalt. Kui ma olin selle autoga esimese libedaga kusagil Virtsu maanteel praamile kiirustades peale liivapuisturist mõõdakihutamist ja siis kurvist väljalendamist, väikest õhulendu ja telefonipostist läbisõitmist pehmelt põllule maandunud ja kõik 5 reisijat, ning 2 hinnalist grammafoni ja vinüülikogu olid terveks jäänud, siis oli mul juba järgmise auto mark teada. Kõvera autoga käisime veel Saaremaal ära ja siis müüsin ta maha 1500,- eest. Läks kuhugi algul Alu kanti Rapla ligidal.
Sai siis hõbedane 244 US mudel (4 kandilist tuld ees) aastast 83 ostetud. Enamus mõeldavaid lisasid peal ja muidugi automaat. Mootoriks oli B23F 85 kw ja passis oli märgitud 2,0 ja ca 50 kw. Sai ta isegi aknajoonest allapoole üle värvitud ja USA kliimaseade tavalise vastu ringi vahetatud. Igati mugav auto oli, aga kuna tal oli mingi ameerika süütesüsteem (Chrysleri märk oli jagaja peal ja aju polnud Boschi oma), mis ei soostunud külmaga normaalselt töötama, läks ta peale ühte 99. aasta külma veebruarihommikut vihaga müüki. Viimati oli ühe ehitusmeha käes ca 4-5 astat tagasi (Keila kandis?). Kusagil foorumis keegi nägi kuidas ühte US malli 244 viidi EMEXi poole - äkki oli sama
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
.
Peale seda USA autot oli mul Volvodest hetkeks kõrini ja kaalusin Ford Scorpio ostmist. Aga viimasel hetkel mõtlesin ringi ja ostsin 88. aasta ca 350 tkm sõitnud musta 744 GL masina 85 kW B230F mootoriga ja autom. kastiga. Seda otsust pole siiamaani kahetsenud. Sõber ostis samal ajal skorpa ja ..... . Algul oli 740-ga natuke harjumatu sõita ilma ühegi lisata ja läbisõit hirmutas ka algul, sest kõik andsid head nõu, et üle 160 tkm sõitnud auto pole mõtet osta
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
.
Märtsikuul aastal 2003 jõudis siis kätte aeg, et vaja auto välja vahetada. Kõik tuttavad liisisid poest uusi Jaapani ja Prantsuse autosid, siis mina võtsin kasutada sama raha eest täpselt 3 aastat vana esimese põlvkonna Volvo V70 (V875). Volvosõpradele ei pea vist seletama hakkama, miks ma nii tegin. 2000 aasta mudel on juba uue 5 käigulise iseõppiva autom. kastiga ja 125 kW B5244 mootoriga, mida kasutatakse ka V70II-el. Kuna 740 eest oleks saanud EMEXis enamvähem sama hinna, mis müües, siis otsustasin ta alles jätta ja ta teenib meid siiani truult pere teise autona. Suvel sai tema värvkatet natuke kohendatud ja üks suurem hooldus tehtud.
13.09.2006
Augusti algul hakkas tuttav rääkima, et tal naisele lapse veoks autot vaja ja et on silma jäänud just V70I Volvod. Kuna ta eestist sobivat teada ajalooga autot ei leidnud ja Saksamaale ka ei tahtnud järgi sõita, küsis ta ega ma enda oma varsti müüma ei plaani hakata. Vastasin, et kevadel, kui liising läbi saab, müün. Kuna autole oli just hooldus tehtud ja palju sillajuppe vahetatud, siis lootsin veel pool aastat muretult sõita ja siis maha müüa. Aga sõber ei jätnud jonni ja ise mõtlesin ka juba, et parem varblane peos või kuidas see oligi... Hakka veel kevadel uut omanikku otsima. Ja nii ta ära läkski. Uue auto otsingul vaatasin siis kõik meil müüdavad 2003 ja uuemad V70II autod üle ja ei leidnudki sobivat. Oli üks XC70, aga selle hind oli liiga kõrge minu jaoks. Viimases lootuses siiski helistasin, et hinda kaubelda ja see õnnestuski. Tegin proovisõitu ja asi oligi otsustet. Auto on siis 2003 mudeliaasta XC70 (vanemad mudelid kannavad nime V70 XC) B5254T2 mootoriga (2,5 l turbo 154 kW 210 hj) ja Haldex diffriga. Eks ta üks paras paat ole võrreldes V70I - igati suurem, kõrgem ja laiem, aga ega ruumi sellegipoolest rohkem pole. Kuna see mu esimene turbomootoriga auto, siis muidugi meeldib mootori väändemoment (320 Nm), mida pakutakse vahemikus 1500-4500 p/min. Mõõdasõidud maanteel lõppevad enne, kui õieti mõeldagi jõuad.
PS. Isa sõidab ringi 78. aasta 340-ga.