ddig 740 GLT ´90 - R.I.P.

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

ddig 740 GLT ´90 - R.I.P.

PostitusPostitas ddig » 20 Dets 2006, 17:30

Pealkirjas nimetatud auto sai ostetud käesoleva aasta jaanuaris ning hind oli üsna soodne. Ennekõike jäi auto silma tänu oma heale mootorile ning minu jaoks olulisele lisavarustusele. Loomulikult enamus sellest lisavarustusest ei töötanud, see oli ilmselt ka soodsa hinna peamiseid põhjuseid, kuid lähtusin põhimõttest, et kui asi on olemas, siis on võimalik see korda teha. See, et tegemist peab olema vana rootslasega oli juba ennem otsima hakkamist otsustatud.

Auto ise tumepunane ning välimuse olulisemateast detailidest väärivad ilmselt mainimist 900-seeria esiots (mitmekomponendilised tuled) ning ennekõike GLT ja Turbo mudelitele paigaldatud musta värvi iluvõre. Ka tagatuled ei ole enam nn. ruudulised vaid peale facelift´i ilmunud "kitsamad" tuled. Need on väliselt ka ainsad eritunnused, mida asjahuviline märgata võiks. Kere seisukord ei ole just kõige uhkem aga midagi väga hullu ka ei ole, ongi selline meeldivalt kogenud olemisega, et ei pea iga täkke vms pärast muretsema. Sama auto udune pilt on ka hetkel mu avatariks.

Nimetatud lisavarustuse olulisemaid mugavusele kaasa aitavaid agregaate on 700-seerial üliharva kohatav automaatne kliimaseade, selline mida rohkem 900-seerial kohtab. Lisaks teevad elu mugavamaks elektrilised soojendusega peeglid, esimesed el.aknad ja püsikiirushoidja. Viimast kipub vanadel autodel samuti umbes sama tihti kohtama nagu päikesevarjutust. Meeldivad asjad on ka välistemperatuuri näidik ja salongi kohtvalgustid.

GLT mudelit iseloomustab 2,3 16V 114kw B234F mootor (205Nm @ 4450 rpm) ning tehase sportvedrustus, mis küll ei ole just teab mis sport aga jäigem on küll kui tavaline vedrustus. Sama nimega oli olemas ka varustuspakett, mis siis ei pruukinud sisaldada sama mootorit ega ka nimetatud vedrustust. GLT mudelite "eritunnuseks" oli veel ka mustade triipudega toonitud C-piilari kolmnurk.

Käigukastiks on üsna legendaarse töökindlusega M46 ehk 4k. manuaal + elektriline Overdrive. Selle käigukasti eripäraks on aeglane e. lühike esimene käik, mis on küll kohati natuke ebamugav linnaliikluses, kuid see eest on väga abiks rasketes oludes manööverdades ja lumes või mudas roomamisel. Teine eripära on väga kiire Overdrive ülekanne, mis hoiab maanteel mootori pöörded meeldivalt madalad e. väiksem müratase ja kütusekulu.

Ostes oli autol peal ka gaasiseade, mille tänaseks olen peaaegu täielikult eemaldanud. Nimelt sain gaasiseadmega autot ostes kinnitust sellele, mida olin elu aeg sellisest autode lörtsimisest arvanud ja põgusalt ka kogenud - koonerdamine ei ole kokkuhoid. Iseenesestmõistetavalt ei ole gaasisseadmed ei Volvo ega Bosch´i ega Cosworth´i ega kellegi sellise poolt projekteeritud ja seega ei saa nad ka "bolt-on" sobida bensiinimootoriga ning eriti vanema auto puhul on suur tõenäosus, et gaasiseadme olemasolu võib hakata mootori tööd häirima.
Eks antud juhul mängib rolli ka see, et auto on Eestisse tulnud 96a Hollandist ning ilmselt ei ole pärast seda just kõige tublima hooldaja käes oma aastaid veetnud. Igal juhul paistis, et kõik asjad mis on aja jooskul üles ütelnud on ka lihtsalt nii jäetud.

Mina alustasin mootori võllitihendite ja rihmade-rullikute vahetamisest, jätkasin pidurite remontimisega ning loomulikult sai ka muu elementaarne hooldus tehtud. Kliimaseadmel olid torud katki, nende vahetamisele järgnes radiaatori purunemine ning selle vahetamisele pumbarike :-) Natuke kippusid nöökima ka mõned releed, mis vajasid ülejootmist. Praeguseks on auto üsna meeldiv kasutada ning ühtegi leket ega muud otsest häda autol küljes ei ole.

Natuke tunnen huvi ka helikvaliteedi vastu ning selleks, et autoga sõites vähemalt uudiseid kannataks kuulata tuli ka sellega tegeleda. Kõrva paitavad ustesse ja a-piilaritele paigaldatud "Peerless"-i komponentkõlarid, mis ei tee teab mis müra, kuid on üsna detailsed. Komponentidele jõudu annab Nakamichi võimendi, mis omakorda saab ergutust vanemat tüüpi Becker Grand Prix cd-raadiolt.
Viimati muutis ddig, 05 Dets 2016, 00:13, muudetud 3 korda kokku.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 25 Veebr 2007, 11:32

Eelmine nädal õnnestus elukaaslasel selle autoga teele jääda, purunenud mootori massiühenduse tõttu. Sellega seoses õnnestus läbi kärsatada ka õhukuluandur ning mõned kaitsmed.

Kuna juba lammutamiseks läks, siis selle operatsiooni käigus sai ka täies mahus eemaldatud gaasiseadme :x komponendid ning lõpuks ometi on mootori hingeelu korda saanud :P

Müügi tarvis sai ka helivõimendi autost eemaldatud ning hetkel ongi veel armatuurialune laiali kõlarikaablite tagasi ühendamise tarvis. Komponentkõlarid jäävad autosse sisse ning kuna ostjaks on hea sõber, siis ka see vanakooli Becker, viimane küll koos tagasiostuõigusega :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 11 Mär 2007, 10:39

Ma vahel olen ikka nalja teinud öeldes: "peaasi, et igav ei hakka" :)

Paar päeva tagasi oli käes siis minu kord, kus 16V mootoril sõidupealt mootor välja sureb ja õlituli armatuuris põlema läheb.

Praeguseks võib vist juba väita, et õlipumba rihmaratta omaalgatuslik eemaldumine on nende vanade 16V mootorite (B234, B204), kus õlipump ei asu karteris vaid on eraldi rihmarattaga mootori küljel, tüüpviga. Täpselt sama asi juhtus mul natuke aega tagasi oma teise 16V mootoriga, seal läks asi veidi õnnelikumalt, sest sain veale jälile ennem kui ratas päris otsast ära tuli. http://www.volvofotod.pri.ee/volvoclubf ... php?t=1880

Lisaks minu autodele juhtus täpselt sama asi mu volvospetsil samuti B234 mootoriga mõni kuu tagasi. Ta pani rihmaratta ja rihma peale tagasi, lootuses, et ehk läks hästi, kui ta pidi pettuma - 6/16 olid kõverad.
Ehk siis on reaalne oht, et minu mootorit on tabanud sama saatus.
Volvospets otsustas oma 16V mootorit remontima mitte hakata ja vahetab hoopis mootori ära. Praegu siis selline projekt, et vaatab kas saab kahest mootorist ühe kokku panna aga kui peaks selguma, et minu mootoril on täpselt sama grupi klapid kõverad, siis on asi keerulisem.
Siis tõenäoliselt pean mina kah kaaluma hakkama mootori vahetust. Samas kui sõber endiselt autot osta tahab, siis jääb see mootorivahetus tema otsustada.

Eks kui mootor saab lahti võetud, siis näeb täpsemini, kui suur on kahju ulatus aga tõenäoliselt midagi head loota ei ole :)

Igal juhul kavatsen oma teisel 16V mootoril hakata regulaarselt (nt. iga õlivahetus) seda rihmaratast kontrollima, kuigi seal sai kurikuulus polt korralikult keermeliimitatud.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 24 Mai 2007, 10:36

Tänaseks auto rännanud uue õnneliku Volvoomaniku kätte, kes ka esimese Tartu otsa sellega kohe ära tegi ja kogetuga väga rahule jäi.

Üks päev just mõtlesin, et selle auto võiks Lego´ks ümber nimetada, sest minu käes oldud pooleteise aasta jooksul sai autol nii palju asju tehtud ja vahetatud, et seda võib juba haiglaseks hobiks pidada :)

Olulisemastest asjadest ehk väärivad mainimist:
-konditsioneeri pump, radiaator (uus) ja osad torud
-mootori radiaator (uus)
-kõik mootori võllitihendid ja veepump, loomulikult ka rihmad/rullikud/filtrid (kõik uued)
-käsipiduri tross (uus)
-esimesed pidurisadulad
-igasuguseid pukse veermikus ja jõuülekandes (kõik uued)
-eemaldatud täies mahus gaasiseade
-esitule klaas ja el.peegli klaas
-juhiukse klaasitõstuk
-üle joodetud mitmed releed

Lisaks said juba koos uue omanikuga paigaldatud ustesse 900-seeria müramatid, mis uksekõlaritest kostuva heli oluliselt meeldivamaks tegid ning vähendasid üldist mürataset. Originaals ei ole 700-sel ustes praktiliselt mitte mingit isolatsiooni, ehk siis selle papist uksepolstri all on kohe plekk vastas ja kogu lugu. Kui ma ei eksi, siis on see sedasi ka esimsete aastate 900-stel ning asi paranes alates 95 aastast.

Igal juhul meeldivaid kilomeetreid uuele omanikule ning loodame, et kurikuulus õlipumba rihmaratas üllatusi ei valmista.
Peab tunnistama, et natuke kahju ikka oli ka, sest sõita oli temaga ikka väga mõnus.
Viimati muutis ddig, 07 Sept 2008, 23:08, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 24 Mai 2007, 11:28

ddig kirjutas:Lisaks said juba koos uue omanikuga paigaldatud ustesse 900-seeria müramatid, mis uksekõlaritest kostuva heli oluliselt meeldivamaks tegid ning vähendasid üldist mürataset. Originaals ei ole 700-sel ustes praktiliselt mitte mingit isolatsiooni, ehk siis selle papist uksepolstri all on kohe plekk vastas ja kogu lugu. Kui ma ei eksi, siis on see sedasi ka esimsete aastate 900-stel ning asi paranes alates 95 aastast.

Kas ma saan õigesti aru, et matid panid ukse pleki peale kohe papi alla, mitte ukse sisse, välimise pleki peale?
:unibrow:

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 24 Mai 2007, 11:53

vanapeer kirjutas:
ddig kirjutas:Lisaks said juba koos uue omanikuga paigaldatud ustesse 900-seeria müramatid, mis uksekõlaritest kostuva heli oluliselt meeldivamaks tegid ning vähendasid üldist mürataset. Originaals ei ole 700-sel ustes praktiliselt mitte mingit isolatsiooni, ehk siis selle papist uksepolstri all on kohe plekk vastas ja kogu lugu. Kui ma ei eksi, siis on see sedasi ka esimsete aastate 900-stel ning asi paranes alates 95 aastast.

Kas ma saan õigesti aru, et matid panid ukse pleki peale kohe papi alla, mitte ukse sisse, välimise pleki peale?


Justnimelt. Ehk siis jutt ei käi mitte pigimattidest, vaid Volvo originaal poroloonilaadsest materjalist mustadest mattidest, mis käivad ukse sisepleki ja polstri vahele. Originaalis on see matt servadest kinnitatud liimilaadse ainega.

Loomulikult võib täiendavalt panna ka pigimatte ukse välisplekile ning kui tööd ei karda, siis on veel võimalus kõik ukse avaused paksema pigimatiga hermeetiliseks teha, seejuures muidugi ei maksa unustada, et ukse sisse võib ka vett sattuda. Sõber kunagi paigaldas oma teise põlkonna 960 esiustesse hai-tehh kõlarid ning uksest kõlarikasti saamiseks muuhulgas ehitas pigimati abil ukse sisepleki kinniseks.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 24 Mai 2007, 11:57

See on päris paks, 1-2 cm? Olen leidnud midagi sarnast ka üldhuvi autotuuningu poest "Ben Autokaubad". Sellel on pealmine külg kaetud alumiinumpaberiga.
:unibrow:

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 24 Mai 2007, 12:04

vanapeer kirjutas:See on päris paks, 1-2 cm? Olen leidnud midagi sarnast ka üldhuvi autotuuningu poest "Ben Autokaubad". Sellel on pealmine külg kaetud alumiinumpaberiga.


See orig. polster küll paks ei ole, mõni millimeeter ehk.

Pigimatte on saada väga erinevate paksustega, liimiga ja ilma. Lisaks on veel olemas nn. müramatid erinevaks otstarbeks.
Ma seda konkreetset alumiiniumpaberiga toodet ei tea, kuid arvaksin, et tegemist just müramatiga (poroloon vms), mitte pigimatiga. Nn. müramatte on samuti olemas ka liimitavaid ning kasutuskohtadena on ennekõike näidustatud rattakoopad ja salongi põhi jne. Vastavalt kasutuskohale tuleb valida ka müramati tüüp, sest olenevalt materjalist ja struktuurist summutab see erinevaid sagedusi.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 24 Mai 2007, 12:06

Kui oleks mõni link põhjalikume lugemiseni, oleks tänulik. Ees ootab ühe universaali summutamine.
:unibrow:

polzunov
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 14 Aug 2009, 11:27
Asukoht: saaremaa

PostitusPostitas polzunov » 14 Aug 2009, 12:22

Back in business!Peale kahte omanikuvahetust on see masin taas igapäevakasutuses.Ülevaatus läbitud ametlikult ilma kaladeta.Seda muidugi peale mootori algosadeks võtmist ja uuesti koostamist.Sügav kummardus Bronecule kotitäie kolbide eest ja kogu foorumile siinleiduva info eest.Mõne päeva pärast kirjutan täpsemalt.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 14 Aug 2009, 12:37

Rõõm kuulda, et autost ikka asja sai.

Huviga loeks lähemalt, et mis seisus mootori hingeelu oli.

Seniks nael kummi!
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

PostitusPostitas bronec » 14 Aug 2009, 13:12

polzunov kirjutas:Back in business!Peale kahte omanikuvahetust on see masin taas igapäevakasutuses.Ülevaatus läbitud ametlikult ilma kaladeta.Seda muidugi peale mootori algosadeks võtmist ja uuesti koostamist.Sügav kummardus Bronecule kotitäie kolbide eest ja kogu foorumile siinleiduva info eest.Mõne päeva pärast kirjutan täpsemalt.


Sina olidki see salajane foorumilugeja, kelle telefoni nr ma ära kaotasin. Mõtlesin vahepeal vähki tulla püüdma :)

polzunov
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 14 Aug 2009, 11:27
Asukoht: saaremaa

PostitusPostitas polzunov » 19 Aug 2009, 11:21

Aastavahetuse paiku juhtus mu eelmise autoga paha lugu ja oli vaja ruttu uut.Kuna ma ei ole mitte Euroopa rikkama poole esindaja ,tuli arvestada piiratud finantsidega.Piiratud finantsid muutsid müügikuulutuste arvu veidi inimlikumaks.Kuulutusi lappides jäi silma tösiasi,et hea önne korral on vöimalik leida masin,mis peaks kestma kauem kui 2-3 aastat.Ja nii töusiski rääbakate ..........,roostes ......... ja muude väga imelike asjade seast,mida ikka veel autodeks nimetatakse,esile Volvo.Ja just 7. seeria oma tsingitud kere,suure mahutavuse ja tagaveoga. Sellega kahanes valik 5-6 autoni,millede hulgast paistis silma üks .Tema plussiks oli köikide tolleaegsete lisade omamine,kuid miinuseks mitte päris tavaline mootor.Sai siis istutud Volvofoorumisse,kus selgus et 16v mootorite info üks jagajatest ongi selle auto kunagine omanik ning siin leidub ka selle auto elulugu.Sellega oli asi otsustatud,sest mootori remont vöi vahetus on keretööde körval nagu räime rookimine hülge lahkamise körval.

polzunov
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 14 Aug 2009, 11:27
Asukoht: saaremaa

PostitusPostitas polzunov » 19 Aug 2009, 13:37

Kiire köne müüjale,järgmine päev habe maha ja juuksed puhtaks ning päälinna.Minu üllatuseks viitsis lisaks müüjale välja ilmuda ka foorumlasest eksomanik,kelle käest sai üht-teist lisaks küsida.Nemad omakorda olid vist üllatunud,et ma ei hakanudki vinguma ja hinda tingima.No mis ma seal ikka tingin-auto ju käivitus,sõitis linna vahel kolisemata,mootor eriti ei tiksunud,tagant tossu ei visanud.Raha vahetas omanikku ,ARK sai käivet-ja kodu poole.Praami oodates parandasin paar elektrikala ja olingi kodus tagasi. Huvitaval kombel ütles naine sisse istudes kohe,et vot see on töeline auto ja kohanes temaga momentaalselt. Nii algaski igapäevaelu,sest mul on pöhimöte,et ära sega masinat töötamast ja igasugu vead tulevad välja köige paremini töö käigus. Esimene häire oli ölikulu.No see oli ikka suur.Ja seesolev öli oli ikka kallis. Mässasin lekete paikamisega hulk aega,löpuks jäi ainult vända tagumine simmer tilkuma.Vötsin just hoogu,et seegi vahetada,kui äkitselt hakkas mootor tühikäigul lonkama.Kella peale pannes selgus,et kompressioon oli 9-6-5-5! Ja siiamaani töötas ilusti ja sujuvalt.Ölitest näitas,et problemo on rõngastes-jumal tänatud,kaan korras!Istusin siis ja haudusin tegevusplaani.Selge oli see et kui öliröngad on nii kulunud,et öli üles ronib ja surveröngad kinni pigituvad,siis mootori mahavötmisest ei pääse.Sel momendil saabus naabrimees,kes muu jumalavallatu jutu körval mainis, et tal on kodus klaveri nurga peal ülearune topsik,mis sisaldab mingit Vene söjatööstuse imerohtu.See pidada puhastama kolvid ja pölemiskambri ,ravima aidsi ja hemarroide.Mötlesin siis et kaotada pole midagi,proovime ära,seda enam et naabrimehe ford ärkas töepoolest selle ravikuuri peale ellu.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 19 Aug 2009, 13:41

see imerohi on xado?

anna siis kogemusi, kas tõesti see teeb mootori seest korda :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist