Bronec 244 D5252T

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Bronec 244 D5252T

PostitusPostitas bronec » 29 Aug 2010, 19:56

24.08 hommikul märkasin foorumis huvitavate Volvode all ühte 244 dislat, mis oli 6000.- müügis. Kohe helistasin omanikule ja uurisin järgi, tema jutu järgi oli masin heas korras. Mõtlesin natuke ja helistasin uuesti ning bronnisin masina ära. Rakvere poole saime hakata liikuma alles 3 paiku koos Stjuuviga. Lõuna paiku helistasin ja uurisin omanikult igaks juhuks kas ta ikka hoiab autot, ütles et helistajad on palju aga lubas hoida ikka. Kohale jõudes helistasin omanikule ja siis pidime tunnikese ootama enne, kui ta kohale ilmus. Sõitsime auto juurde ja vaatepilt, mis avanes oli paljulubav. Kere oli selle aasta kohta (81) tõesti heas korras, roostet leidus aga läbivaid auke polnud. Samuti töötasid nii esimesed el. aknad, el. peeglid, katuseluuk ja ka mootor. Mootor käivitus natukene pikema ketramise tulemusena aga selgus, et kütus vajub millegipärast alla. Jutu käigus selgus veel et mootorile oli kusagil aasta tagasi tehtud remont - saaled, rõngad, tihendid, pump ja pihustid( selles muidugi ei võinud 100% kindel olla). Mootor käis ilusti ja ei suitsenud. Igaks juhuks vaatas Stjuuv veel VIN koodi üle ja tuli välja, et millegipärast on kerel VIN läbi tõmmatud ja uus VIN asemele löödud. See ehmatas ära ja omanik ise arvas et kaup jääb katki kuna seda ei saa Eestis registrisse. Siis selgus ikkagi dokumentidest, et kere on vahetatud(selle kohta oli eraldi paber tehnilise passi küljes). Peale selle muud ei osanud küsida ja asusime koduteele. Masin sõitis ilusti aga vahetevahel hakkas hõõguma laadimistuli(seda mainis ka eelmine omanik ja andis kaasa teise pingeregulaatori). Kuna see vahepeal hõõgus ja vahepeal mitte siis jõudsime Tartusse ära, Maxima ees aga pidi Stjuuv juba masina käima lükkama. Hakkasin siis Tartust koju liikuma ja laadimistuli põles suurema osa ajast ja sõit toimus rohkem kuuvalgel, kui tulede valgel. Hommikul vahetasin pingeregulaatori ja arvasin sellega asja piirduvat. Kuna hommikul pidin minema Tartusse ja järgmine päev Tallinna siis õhtul Tallinnas selgus, et laadimine hakkab sama trikki tegema. Õnneks Volvoklubi neljapäevaselt koosolemiselt lahkudes andis Vanapeer oma garagest uue pingeregulaatori(selleks ajaks oli selge, et viga pole selles aga sellega kannatas paarsada kilti sõita) millega jõudsin koju välja. Masinat üles tõstes selgus, et ainukesed päris vahetust nõudvad osad vasak šarniir, mootori ja kasti padi ja kardaani tagumine rist. Soovituslik on ka kogu puksiring vahetada. Vahetust nõudvaid osi on muidugi veel - kütusepumba hoovastiku tihend, esiklaas, klapikambri kaane tihend ja esituled. Tartus tankides selgus ka tõsiasi, et kütusepaagi ülemisest osast paagilifti juurest lekib natukene kütet(täispaagiga). Leke on ka suure vihmaga luugi vahelt juhi istmele. Tundub ka, et istmesoojendused ei tööta ja ei tööta ka vasak peeglisoojendus. Raadio hakkas tööle peale kaitsme liigutamist ehk siis tuleb ka kogu kaitsmekarp puhastada. Natukene kurvem asi selgus käigukasti õli kontrollides - see oli must ja sisaldas endas ilusasti läikivat metallipuru.
Palju asju pole enam meeles aga igatahes on masin puhas kuld. Kütet võtab "silmajärgi" natuke alla 6L/100km.
Mis on veel puudu on püsikas muidu on masin täielik cruiser.
Ahjaa, geneka asjast lähemalt siis, kulunud olid siis rõngad, mida mööda harjad jooksevad ja tänu sellele tahmas ära ühe harja otsa. Kirsipuult sain hüva nõu, et bensuka genekas sobib, kui vahetada ära esimene korpuse osa. Selgus, et ei sobi igasugune genekas, mu vana 200 oma oli selleks liiga suure korpusega aga mingisugune 700 oma sobis hästi(ja omas paarisaja tuhhi eest materjali põletamiseks). Viimasel pildil on ka "remonditud" genekas tutika pingeregulaatoriga.
Natuke pilte ka(ei ole jõudnud pesta autot):
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas kirsipuu » 29 Aug 2010, 20:16

Roosteussile ikka 200sed meeldivad.
Ja see käigukastiga värk on veid nigel.
Aga peab neid lõunamaa mehi vist tsiteerima: Aasta diil.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas vanapeer » 29 Aug 2010, 20:26

M47-t leidub me maal.
:unibrow:

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas bronec » 29 Aug 2010, 20:29

vanapeer kirjutas:M47-t leidub me maal.

Leidub, leidub. Õnneks pole spido trossiga vaid tagasillast(püsika pluss)
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas ddig » 29 Aug 2010, 20:40

bronec kirjutas:Ahjaa, geneka asjast lähemalt siis, kulunud olid siis rõngad, mida mööda harjad jooksevad ...

Neid rõngaid nimetati kollektoriks, kui ma eksi.

Kütusekulu on muidugi mõistlik aga mina ikka aru ei saa, et miks te neid volksvaageni veoautomootoreid tahate koos kõigi nende hädadega :).

Soovin traktorile muretuid kilomeetreid!
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas bronec » 29 Aug 2010, 20:46

ddig kirjutas:
bronec kirjutas:Ahjaa, geneka asjast lähemalt siis, kulunud olid siis rõngad, mida mööda harjad jooksevad ...

Neid rõngaid nimetati kollektoriks, kui ma eksi.

Kütusekulu on muidugi mõistlik aga mina ikka aru ei saa, et miks te neid volksvaageni veoautomootoreid tahate koos kõigi nende hädadega :).

Soovin traktorile muretuid kilomeetreid!


Traktoril on juba 566 000 kilomeetrit olnud, samapalju otsa:)
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas supp » 29 Aug 2010, 21:12

ai, ai, ai, kus on siis müstilise tuusa volvo mtü maitsepolitsei - mismõttes tartu volvo gunnid hakkavad omale masuudipresse kokku ostma, ma saan aru et terve suvi on mäo rist suletud olnud, aga no nii tuuga pole see auk ometi, et kaine mõistuse import taara linna oleks pidanud lakkama.
loodame, et masin läheb lammutamiseks ja ma musta lae sealt saan omale
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas vanapeer » 29 Aug 2010, 21:14

Lagi on seal kõva ja valge. Ja lael on augud luugi ja universaali kuudiosa peal, niiet sobib mulle ka.
:unibrow:

Kasutaja avatar
marguss
Kõva postitaja
Postitusi: 279
Liitunud: 21 Jaan 2008, 22:05
Asukoht: Tallinn

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas marguss » 30 Aug 2010, 19:19

Õnne 200-se puhul see ju sul tättsa ökopill
Kahju,et kerevahetus tehtud 81 aasta masin peaks tegelt selline olema
http://caunter.ca/images/volvo.jpg
või siis
http://farm4.static.flickr.com/3041/300 ... 321c_o.jpg
Volvo Amazon 1968
GMC Vandura 1982 Laste mängumaja :D
Volvo XC60 2014

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas bronec » 30 Aug 2010, 23:38

Täna oli sell masina juures suht 50-50 päev. Ostsin BP 10W40 ja filtri ja vahetasin õli, vana oli päris must ja voolas nagu vesi(mootor oli kuum ka). Samuti läks käigukasti sisse uus õli, vana oli kole must ja sisaldas endas ka läikivat, tundub et sünkropuru. Kuna olemas oli ka kardaani rist(määrdenippliga - igavene) siis sai ka see vahetatud. Plaan oli üle vaadata ka istmesoojendused kuna talv tulemas aga niikaugele ei jõudnud. Kuna kütuse tagasivajumine on natuke häiriv siis Kirsipuuga nõu pidades mõtlesime et mõistlik oleks paagileke selgeks saada. Alustasin paagilt voolikute eemaldamisega ja näppu jäi kohe tagasivoolu toru, pealevoolu oma polnud ilusam aga püsis veel ühes tükis(hiljem selgus, et omas ka väikest auku). Lahendasin pika mõtlemise peale asja uute põlvedega mille siis tihendasin esiteks silikoniga ja pärast liigse liikumise vältimiseks kuuma liimiga. Ilus ei saanud aga läbi ka ei lasknud. Olin mõttes juba õhu probleema seljatanud. Käivitus oli pikk - õhk oli vahel, peale õhu eemaldumist ja seiskamist olin tagasi alguses. Kohe kui moto seisma jätta on näha kuidas kütus hakkab pumba juurest langema, umbes 10cm torupikkusest ja siis jääb seisma.Käisin ka igaks juhuks tegin ühe kiirema ringi, et vältida süsteemis oleva õhu sekkumist. (tõlkimatu rõve sõim), sama keiss. Nüüd langeb kahtlus gaasihoovastiku tihendile/puksile kuna sealt on natuke niiske pump. Tagasivoolu voolikud vahetasin ka kõik uute vastu. Kurvem asi on see, et peale paremaks tegemist läks asi ka halvemaks - enam ei tööta kütusenäidik. Homme pean uuesti lahti võtma lifti, takistuseks näitab lõpmatust isegi, kui mõõta lifti kaane suhtes. Hetkel vihjaks kütuse tagasivajumisel kõik mingile pumba enda tihendile. Korda sai muidugi ka paagi peale leke, loodetavasti võib nüüd täispaagi võtta. Samas uurisin ka mootoripatju, neid liigutades selgus, et parem oli irdunud kaheks osaks, vasak sinnpoole teel. Asendatud said nad mõlemad Scantechi bensuka omadega kuna need olid olemas. Käigukasti oma polnud ja nüüd vaatab mootor natukene viltu. Eelmised olid Volvo orikad aga ilmselt veel sellest ajastkui rootsi kunn noor oli.
Prooviks homme kütusenäidiku näitama saada ja natukene seda õhu teemat uurida, pumba puhul ilmselt on ka variant kerge surve sissetulevast voolikust sisse anda, siis peaks hakkama lekkima koht, kust õhk tuleb.
Heaks uudiseks on see, et tagumisi amorte vadates selgus, et need on päris uued ja sildilt vaatas vastu sachs super touring(SassGuss;)) Loodetavasti vahetati ka esimesed.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas bronec » 31 Aug 2010, 09:35

Kütusenäidikuga oli selline asi, et mööda kummivoolikuid ikkagi signaal ei liigu ehk siis pidin andurist kaaneni vedama eraldi massi.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas Loff » 31 Aug 2010, 11:17

Nice! (:)
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
smurf
Foorumi veteran
Postitusi: 1261
Liitunud: 18 Aug 2010, 11:49
Asukoht: Tartu

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas smurf » 03 Sept 2010, 12:20

on võimalik, et seda autot oli täna näha Kreutzwaldi 64 ees?

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas bronec » 03 Sept 2010, 12:55

smurf kirjutas:on võimalik, et seda autot oli täna näha Kreutzwaldi 64 ees?


Oli küll jah, ilmselt ka tulevikus
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Bronec 244 D24

PostitusPostitas Loff » 03 Sept 2010, 13:52

Kle, see oli/on ikka linnus itt seal tagaistme peal ma arvan.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist