B96 kategooria juhiloal
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
B96 kategooria juhiloal
Hei
Kas keegi on hiljuti teinud B96 kategooria juhiloa.Kuna vahest oleks soov rentida haagissuvilat, siis ei tahaks hakata kohe BE kategooriat tegema.
Huvitaks natuke täpsemalt mida B96 eksam endast kujutab ja milliseid nüansse peaks arvestama.Autosert küsis eksami "ettevalmistuse" eest 245 eur.
Kas keegi on hiljuti teinud B96 kategooria juhiloa.Kuna vahest oleks soov rentida haagissuvilat, siis ei tahaks hakata kohe BE kategooriat tegema.
Huvitaks natuke täpsemalt mida B96 eksam endast kujutab ja milliseid nüansse peaks arvestama.Autosert küsis eksami "ettevalmistuse" eest 245 eur.
Volvo XC90 - 2011 - ise sõitsin ja nautisin
Re: B96 kategooria juhiloal
Hetke "nõudeid" ei tea. aga mõned ajad ( u 3 aastat ) tagasi uurisin selle kohta: ja sain teada,
tuleb minna ark i koos raske haakega ( kohale peab haake tooma lubasid omav isik ning eksami sõiduks valitud masin peab olema paberite järgi võimeline seda haaget vedama ) teha platsil mõned ette antud ülessanded väike tiir linnas ning olemas peale riigilõivu tasumist.
Sain aru, et kontrollivad käitumist roolis ( et oskaksid osata arvestada raskema haakega sõitmisel tekkivaid lisaraskusi ) käitumist.
tuleb minna ark i koos raske haakega ( kohale peab haake tooma lubasid omav isik ning eksami sõiduks valitud masin peab olema paberite järgi võimeline seda haaget vedama ) teha platsil mõned ette antud ülessanded väike tiir linnas ning olemas peale riigilõivu tasumist.
Sain aru, et kontrollivad käitumist roolis ( et oskaksid osata arvestada raskema haakega sõitmisel tekkivaid lisaraskusi ) käitumist.
Mutreid ma keerata võin, IT on aga noorte teema
Re: B96 kategooria juhiloal
ääre kive tuleb ka vältida, kui puudutad ja jälgia seda märkab/tunnetab siis on uus katse terendamas. ( oleneb kuda tal tuju on )
Kui sul pole C, C1 kat. siis jään vastuse võlgu ..... kas tegema pead siis B või C katiga käru sõite. kui B kat ainult siis haagise teema peaks ka olema ju siis B sõidukiga. ei saa ju teha C sõidukiga haagise lubasid kuna sa ei tohi ju sell juhul sõita C katiga.
Muidu E kati teema on : platsisõit - tagurbidi boxi ja välja, slaalomi moodustis ja väheke linna liikluses teisi närvi ajamise sõit ja kui sealt vastuvõtjal kobisemist pole ja sa ise ka mingid jama ei koraldanud siis maxad riigika ja jääd uusi lube ootama.
NB:
vast abi mõtlemisel: kui sul jääb kogu kompott sinna kuni 3100kg juurde siis ---- B-kat ainult
https://geenius.ee/app/uploads/sites/4/ ... 2d6152.jpg
ennastki huvitab see teema nüüd olgugi et tähestik olemas peale A kati.
Kui sul pole C, C1 kat. siis jään vastuse võlgu ..... kas tegema pead siis B või C katiga käru sõite. kui B kat ainult siis haagise teema peaks ka olema ju siis B sõidukiga. ei saa ju teha C sõidukiga haagise lubasid kuna sa ei tohi ju sell juhul sõita C katiga.
Muidu E kati teema on : platsisõit - tagurbidi boxi ja välja, slaalomi moodustis ja väheke linna liikluses teisi närvi ajamise sõit ja kui sealt vastuvõtjal kobisemist pole ja sa ise ka mingid jama ei koraldanud siis maxad riigika ja jääd uusi lube ootama.
NB:
vast abi mõtlemisel: kui sul jääb kogu kompott sinna kuni 3100kg juurde siis ---- B-kat ainult
https://geenius.ee/app/uploads/sites/4/ ... 2d6152.jpg
ennastki huvitab see teema nüüd olgugi et tähestik olemas peale A kati.
Volvo XC90 - 2004
Volvo XC60 - 2011
Volvo XC60 - 2011
Re: B96 kategooria juhiloal
B96 on täiesti mõttetu liigutus, ma pigem kulutaks raha ja teeks E kati.
O1 haagis ei moodusta autorongi enivei ja haagissuvilad on üldjuhul ehitatud kerghaagise raamile. 2teljeline on juba O2 ja siis hakkavad kilod mängima. Lihtsalt selleks, et Hummerile saaks väikest käru sappa lükata, pole mõtet raha raisata.
Jah, kui muud varianti ei jää, ja 430 eurot on kallis, siis ma saan aru. Natukene leevendab olukorda aga haagist, kuhu nt auto lisaks peale tõmmata, sa ikkagi vedada ei tohi, sest vastav käru on 751+kg, lisaks veetava auto kaal, ütleme 1000, rahvarallikas. Ja auto on sul vb mingi ...... T4, siis hakkavad kellad kergelt helisema.
Soovitan ikka see paar paaritunnist sessiooni ära teha ja endal kindlam tunne, kui sõber palub appi projektiautot vedama.
O1 haagis ei moodusta autorongi enivei ja haagissuvilad on üldjuhul ehitatud kerghaagise raamile. 2teljeline on juba O2 ja siis hakkavad kilod mängima. Lihtsalt selleks, et Hummerile saaks väikest käru sappa lükata, pole mõtet raha raisata.
Jah, kui muud varianti ei jää, ja 430 eurot on kallis, siis ma saan aru. Natukene leevendab olukorda aga haagist, kuhu nt auto lisaks peale tõmmata, sa ikkagi vedada ei tohi, sest vastav käru on 751+kg, lisaks veetava auto kaal, ütleme 1000, rahvarallikas. Ja auto on sul vb mingi ...... T4, siis hakkavad kellad kergelt helisema.
Soovitan ikka see paar paaritunnist sessiooni ära teha ja endal kindlam tunne, kui sõber palub appi projektiautot vedama.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7614
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: B96 kategooria juhiloal
Mario_L kirjutas:B96 on täiesti mõttetu liigutus, ma pigem kulutaks raha ja teeks E kati.
O1 haagis ei moodusta autorongi enivei ja haagissuvilad on üldjuhul ehitatud kerghaagise raamile. 2teljeline on juba O2 ja siis hakkavad kilod mängima. Lihtsalt selleks, et Hummerile saaks väikest käru sappa lükata, pole mõtet raha raisata.
Jah, kui muud varianti ei jää, ja 430 eurot on kallis, siis ma saan aru. Natukene leevendab olukorda aga haagist, kuhu nt auto lisaks peale tõmmata, sa ikkagi vedada ei tohi, sest vastav käru on 751+kg, lisaks veetava auto kaal, ütleme 1000, rahvarallikas. Ja auto on sul vb mingi ...... T4, siis hakkavad kellad kergelt helisema.
Soovitan ikka see paar paaritunnist sessiooni ära teha ja endal kindlam tunne, kui sõber palub appi projektiautot vedama.
Peale tõmmatava auto kaal ei määra väga, sest jutt on autorongi lubatud täismassist, ehk sõiduki registrimass+haagise lubatud täismass. L Pealetõmmatava auto kaal loeb nii palju, et see ei tohi haagise lubatud koormat ületada, aga see pole enam kategooriate küsimus vaid üldine kärukasutus. B96 on pereuniversaaliga piduritega haagise vedamiseks. Enda masina näitel:
Registrimass 2310 kg
Tühimass 1832 kg
Kandevõime 478 kg
Piduritega haagise lubatud mass 1600 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 750 kg
Autorongi mass 3910 kg
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: B96 kategooria juhiloal
Mario_L kirjutas:. 2teljeline on juba O2 ja siis hakkavad kilod mängima.
Vaidlen 100% vastu, 2 telge ei määra automaatselt: et ei oleks enam O1 lisan ka pildi enda töö haakest, mis asub Wv Caddy l sabas ja on O1 haage.
Mutreid ma keerata võin, IT on aga noorte teema
- Tuuletallaja
- Foorumi veteran
- Postitusi: 508
- Liitunud: 25 Okt 2009, 21:53
- Asukoht: Faeht/Reval
Re: B96 kategooria juhiloal
Kuulge daamid ja härjad, kui keegi teine ei julge küsida...
siis nagu ma aru saan, siis B96 annab autorongi lubatud registrimassi ainult 750kg juurde (ok, vahel on see ka kasuks ehk tavapärase B - max. 3500kg vs. B96 - max. 4250kg)?
Edit: pilti kah, mille leidsin:
siis nagu ma aru saan, siis B96 annab autorongi lubatud registrimassi ainult 750kg juurde (ok, vahel on see ka kasuks ehk tavapärase B - max. 3500kg vs. B96 - max. 4250kg)?
Edit: pilti kah, mille leidsin:
Re: B96 kategooria juhiloal
Valisin B96 kategooria just selleks, et vahel haagissuvilaga Eestis ringi liigelda.Kuna XC90 täismass on 2750 kg, siis enamus suvilad täismassiga 1000-1500 kg mis mahub täpselt antud kategooriasse. 50 EUR selle eksami eest ei ole mingi summa.BE kategooriat otseselt vaja ei ole.Minu puhul võib see mingil määral ainult töökoormust juurde anda.Seega jääb B96.
Volvo XC90 - 2011 - ise sõitsin ja nautisin
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7614
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: B96 kategooria juhiloal
Tuuletallaja kirjutas:Kuulge daamid ja härjad, ...
Täitsa õige, lihtsalt suurema universaali või väiksema maasturiga veits raskema haagise lisamisel oledki täpselt selles vahemikus. Antud joonisel väike viga vist sõnastuses, auto puhul räägitakse registrimassist, haagise puhul täismassist. Vähemalt nii jäi LS sirvides meelde, kui eksin, siis palun parandada.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: B96 kategooria juhiloal
Liiwaannus kirjutas:Tuuletallaja kirjutas:Kuulge daamid ja härjad, ...
Täitsa õige, lihtsalt suurema universaali või väiksema maasturiga veits raskema haagise lisamisel oledki täpselt selles vahemikus. Antud joonisel väike viga vist sõnastuses, auto puhul räägitakse registrimassist, haagise puhul täismassist. Vähemalt nii jäi LS sirvides meelde, kui eksin, siis palun parandada.
Nii haagise kui ka auto puhul käib jutt ikka täismassist.
" § 93. Mootorsõidukite kategooriad, kus lõige 3 ütleb: B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;"
Volvo XC90 - 2011 - ise sõitsin ja nautisin
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7614
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: B96 kategooria juhiloal
molymees kirjutas:...
" § 93. Mootorsõidukite kategooriad, kus lõige 3 ütleb: B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;"
Selle asja teeb eriti ägedaks, et LS ei defineeri sellist asja nagu "lubatud täismass" on olemas registrimass, mis on registreerimisel omastatud suurim mass, mis võib sellel sõidukil olla olles, koos kütuse, täisvarustuse ja reisijate ning lastiga ning ei ületa tootja poolt antud täismassi väärtust(mis on oma definitsioonilt sarnase sisuga, lihtsalt määraja on teine). Seega järeldaks, et siin lähtutakse ikkagi lõpuks registrimassist, sest autol ei või liikluses sellest suuremat massi niikuinii olla.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: B96 kategooria juhiloal
Tehnilstes andmetes ongi täismass ja registrimass same shit.Naljakas, aga milleks see vajalik ?
Volvo XC90 - 2011 - ise sõitsin ja nautisin
- Tuuletallaja
- Foorumi veteran
- Postitusi: 508
- Liitunud: 25 Okt 2009, 21:53
- Asukoht: Faeht/Reval
Re: B96 kategooria juhiloal
Oli mingi tehniline nüanss, et vist registrimassi võis MNT (neiupõlvenimega ARK) muuta aga täismass oli tootja poolt ette kurjutatud vms. aga praegu ei leia ega taha süveneda ehk registrimass ja täismass on paperil 90+% olukordadest samaväärsed aga tegelikkuses ikkagi erinevad mõisted.
Oli vist nii, et kui tahtsid ikka hirmsasti 3500+kg sõidukiga B-kat lubadega sõita, sai mõnikord ARKis kandevõime arvelt registrimassi vähendada nii, et see mahuks 3500kg sisse.
Käib vist eelnevale loogikale natuke vastu aga sestap mäletan, et just registrimassi järgi vaadati igasugu piiranguid.
Oli vist nii, et kui tahtsid ikka hirmsasti 3500+kg sõidukiga B-kat lubadega sõita, sai mõnikord ARKis kandevõime arvelt registrimassi vähendada nii, et see mahuks 3500kg sisse.
Käib vist eelnevale loogikale natuke vastu aga sestap mäletan, et just registrimassi järgi vaadati igasugu piiranguid.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist