Klamber 850/70-d
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Workhorse ehk awd on ka vaheapeal täiustust saanud. Kõigepealt mõtlesin, et peaks esisilda natuke remontima, otseselt midagi ei karjunud aga vahest ikka tahad mutreid keerata ja sõlmed üle vaadata. Plaan oli ammu orantse Konisid proovida. Nii nad soetatud said, lisaks siis veel õõtsad, tugilaagrid jms kuluosad. Aga täna võin juba öelda, et ega nad midagi erilist ei ole, sama pehmed nagu tänava Sachs jms. Lisaks veel see jama, et gaasiamordina nad tõstavad nina paar cm
Kuna auto oli juba garaažis pooleldi laiali, siis mõtlesin, et peaks turbo asjad üle vaatama, probleem oli et väga ei tahnud üle 1 bar rõhku tekitada, kahtlustasin lekkivat wg klappi. Mis ka ilmselt tõeks osutus. Pildil on näha selline väike pragu ja pinna erinevus, ilmselt on sealt ka lekkinud.
Nagu ikka üks asi viib teiseni, siis mõistlik oli panna angled 3" koda. Ja kuna 19T oli ka 850-st üle jäänud siis ka see. No ja japan manifold ka mis kuskil ammu juba tolmu kogus. Kuna pelgasin, et äkki ei saa vana kollet maha, vanad tikud äkki tulevad koos keermega kaanest, siis võtsin juba kaane ka maha. Koos sellega sai ka juba klapisääred vahetatud ja klapid puhastatud (olid päris kõvade õlipõlemisjääkidega). Ja siis juba shimmisin ploki ka ära, et turvalisem oleks uue komboga. Väljalaske juurde tagasi tulles angled flange koda tahtis uud downpipe, mille tegin 3" torust ja otse alla, mitte ringiga ümber kardaani nagu vana oli. Turbiinikotta keermestasin veel ava, et EGT-d ja TIP-i jälgida.
Hingamise parandamiseks läks veel külge 3" Magnaflow katt, mis tänaseks ka juba legaalselt ülevaatuselt läbi on läinud Edasi on juba vana süsteem, 2,5ne toru ja taga 2,5sed simonsi oteläbi pütid (mis ülevaatuse spetsialistidele väga ei meeldi ).
Kokkuvõttes võib enamvähem rahul olla, spoolib suhteliselt hästi, kõrge surveastmega LPT plokk on selles silmselt kõige määravam. Nukkasid keerasin ka mõlemad ca 4 kraadi tagasi, mis peaks powerbandi kõrgemale nihutama. 2,3 HPT-ga ikka ei võrdle, see on väga tuim.
Plaan natuke veel "peale keerata", võimalikult turvaliselt. Kuigi plokk on shimmitud ja peaks nüüd kannatama natuke, siis kepsud ja saaled on endiselt vanad ja tahaks kevadeni välja vedada ikka Mingi sellise rõhukella tekitasin salongi, kuigi tegelikult näen ajust ka seda. Ideaalne pole aga numbreid näitab ja sõites on tore vaadata.
Pihustid on praegu sinised 390sed, mis millegipärast 95% dutyt näitavad. Need peaks ca 250kw toitma, praegu on aga 205kw (väike MAF). Sellega peab tegelema, ei tohiks nii piiri peal olla, kahtlustan bensupumpa ja filtrit. Alustuseks tuleb filter ära vahetada, bensupumba vahetus on juba aeganõudvam töö awd puhul.
Üks pilt ka kuidas praegu välja näeb ajutise veljega. Talvepidurid on juba all. Tahaks nina tagasi 2cm alla saada, aga vedrud on olemas -40 ja vastu talve ei viitsi vist enam proovida
Cometid ootavad kumme peale;) Värv on gunmetal mati lakiga, võrdluseks originaal antratsiit Titaniga. Paremat tulemust RAL toonidega ei saa tahta. AMR poolt hea töö taaskord.
Ps Tritonid üritan kevadeks korda teha, kui need oksüdeerunud titaanpoldid õnnestub lahti saada. Mõned juba puruks keeratud ja mõned puurid ära põletatud.
Lühidalt ongi 3 kuud kokku võetud selle vankriga.
Kuna auto oli juba garaažis pooleldi laiali, siis mõtlesin, et peaks turbo asjad üle vaatama, probleem oli et väga ei tahnud üle 1 bar rõhku tekitada, kahtlustasin lekkivat wg klappi. Mis ka ilmselt tõeks osutus. Pildil on näha selline väike pragu ja pinna erinevus, ilmselt on sealt ka lekkinud.
Nagu ikka üks asi viib teiseni, siis mõistlik oli panna angled 3" koda. Ja kuna 19T oli ka 850-st üle jäänud siis ka see. No ja japan manifold ka mis kuskil ammu juba tolmu kogus. Kuna pelgasin, et äkki ei saa vana kollet maha, vanad tikud äkki tulevad koos keermega kaanest, siis võtsin juba kaane ka maha. Koos sellega sai ka juba klapisääred vahetatud ja klapid puhastatud (olid päris kõvade õlipõlemisjääkidega). Ja siis juba shimmisin ploki ka ära, et turvalisem oleks uue komboga. Väljalaske juurde tagasi tulles angled flange koda tahtis uud downpipe, mille tegin 3" torust ja otse alla, mitte ringiga ümber kardaani nagu vana oli. Turbiinikotta keermestasin veel ava, et EGT-d ja TIP-i jälgida.
Hingamise parandamiseks läks veel külge 3" Magnaflow katt, mis tänaseks ka juba legaalselt ülevaatuselt läbi on läinud Edasi on juba vana süsteem, 2,5ne toru ja taga 2,5sed simonsi oteläbi pütid (mis ülevaatuse spetsialistidele väga ei meeldi ).
Kokkuvõttes võib enamvähem rahul olla, spoolib suhteliselt hästi, kõrge surveastmega LPT plokk on selles silmselt kõige määravam. Nukkasid keerasin ka mõlemad ca 4 kraadi tagasi, mis peaks powerbandi kõrgemale nihutama. 2,3 HPT-ga ikka ei võrdle, see on väga tuim.
Plaan natuke veel "peale keerata", võimalikult turvaliselt. Kuigi plokk on shimmitud ja peaks nüüd kannatama natuke, siis kepsud ja saaled on endiselt vanad ja tahaks kevadeni välja vedada ikka Mingi sellise rõhukella tekitasin salongi, kuigi tegelikult näen ajust ka seda. Ideaalne pole aga numbreid näitab ja sõites on tore vaadata.
Pihustid on praegu sinised 390sed, mis millegipärast 95% dutyt näitavad. Need peaks ca 250kw toitma, praegu on aga 205kw (väike MAF). Sellega peab tegelema, ei tohiks nii piiri peal olla, kahtlustan bensupumpa ja filtrit. Alustuseks tuleb filter ära vahetada, bensupumba vahetus on juba aeganõudvam töö awd puhul.
Üks pilt ka kuidas praegu välja näeb ajutise veljega. Talvepidurid on juba all. Tahaks nina tagasi 2cm alla saada, aga vedrud on olemas -40 ja vastu talve ei viitsi vist enam proovida
Cometid ootavad kumme peale;) Värv on gunmetal mati lakiga, võrdluseks originaal antratsiit Titaniga. Paremat tulemust RAL toonidega ei saa tahta. AMR poolt hea töö taaskord.
Ps Tritonid üritan kevadeks korda teha, kui need oksüdeerunud titaanpoldid õnnestub lahti saada. Mõned juba puruks keeratud ja mõned puurid ära põletatud.
Lühidalt ongi 3 kuud kokku võetud selle vankriga.
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Miks kollased KONId ei sobi? Endal küljes ja ütleks, et tänavale sobivad hästi. Kehvades teeoludes keerad ülevalt pehmeks, bahni peal tagasi jäigaks.
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Tagantjärgi võib öelda, et sobiksid küll. Mõtlesin, et pole vaja sellele neid, kuna taha niikuinii ei saa. 850-l on, sõidan nendega muidugi alati kõige pehmemas asendis ja ka siis on vist jäigemad kui need orantsid.
Väike edit ka: sain suurema mafiga asjad toimima, hoiab ilusti 1,1bar. Võib öelda et tuuning on õnnestunud, on kiirem. Tõmbab ilusti piirajani (6900). Peaks nüüd olema 230kw+. Veel on jäänud misfire probleemid. Kuigi on uus jagaja (vanasti oli veel hullem misfire) ja küünlad 0,6mm siis korra 3500 pöörde peal hakkab paukuma ja viskab mootoritule, tavaliselt näitab 3-4 silindri misfire koodi. Tõstan teise auto pealt veel uued küünlajuhtmed ja vaatab kas muutub. Muidu peaks COP lahenduse ära tegema, aga kuna pole enidselt head plaani kuidas juhtmestik teha siis ootan motivatsiooni
Edit2: misfire on nüüd ka kadunud, võtmesõna oli küünlad 0,55mm peale teha. Olgu öeldud et uued küünlajuhtmed probleemi ei lahendanud.
Üks uus mure ka mis juba eelmise 205kw seadega ilmutama hakkas - visko ei taha tagarattaid piisavalt kinni hoida. Teise käiguga ka esirattad sahisevad pidevalt Kui väga igav on, siis võibolla proovin teist viskot.
Sedasi igatahes nagu vastaks nõuetele:
Väike edit ka: sain suurema mafiga asjad toimima, hoiab ilusti 1,1bar. Võib öelda et tuuning on õnnestunud, on kiirem. Tõmbab ilusti piirajani (6900). Peaks nüüd olema 230kw+. Veel on jäänud misfire probleemid. Kuigi on uus jagaja (vanasti oli veel hullem misfire) ja küünlad 0,6mm siis korra 3500 pöörde peal hakkab paukuma ja viskab mootoritule, tavaliselt näitab 3-4 silindri misfire koodi. Tõstan teise auto pealt veel uued küünlajuhtmed ja vaatab kas muutub. Muidu peaks COP lahenduse ära tegema, aga kuna pole enidselt head plaani kuidas juhtmestik teha siis ootan motivatsiooni
Edit2: misfire on nüüd ka kadunud, võtmesõna oli küünlad 0,55mm peale teha. Olgu öeldud et uued küünlajuhtmed probleemi ei lahendanud.
Üks uus mure ka mis juba eelmise 205kw seadega ilmutama hakkas - visko ei taha tagarattaid piisavalt kinni hoida. Teise käiguga ka esirattad sahisevad pidevalt Kui väga igav on, siis võibolla proovin teist viskot.
Sedasi igatahes nagu vastaks nõuetele:
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Hot Wheelsilt sellised mudelid on hetkel nii mõneski Eesti kaupluses. Juhul, kui huvi, siis Lasnamäe Linnamäe XXX Maximas oli veel üks alles.
Edit: Teisel päeval jõudis kohale ongi sama mudelauto aga lihtsalt värvitud. Aga ehk keegi teine ei ole kursis ja tahab ka endale.
EDIT KAKS: Enam ei ole alles.
Edit: Teisel päeval jõudis kohale ongi sama mudelauto aga lihtsalt värvitud. Aga ehk keegi teine ei ole kursis ja tahab ka endale.
EDIT KAKS: Enam ei ole alles.
Viimati muutis Hahahaha, 25 Mai 2020, 05:18, muudetud 1 kord kokku.
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Jep nii on:P Mul neid orignaale mõned tagavaraks ka. Ja nimetatud pood omab minu andmetel parimat HW valikut eestis. Ärge nüüd seda ära rikkuge.
Edit: Wasntme. Aga korra käisin tsekkimas küll
Hahahaha kirjutas:EDIT KAKS: Enam ei ole alles.
Edit: Wasntme. Aga korra käisin tsekkimas küll
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Viimasel ajal olen jälle 855-ga mänginud rohkem. Külge sai lõuks ka NA liblikas ja kolle ja 2,5" sisselasketorustik, ütleme nii et vahe on muljetavaldav. Omajagu väänet ja teravust tuli juurde alumisse otsa. Lõppkiirust muidugi ei mõjuta.
COP lahendus hakkab ilmet võtma, ootan kuskilt päiksetõusumaalt pistikuid, et saaks juhtmestiku lõpuni teha.
Kogemata õnnestus leida ka kauaotsidud OZ jooks ja kaalu säästa. Kui 18x8 Pegasus kaalub ca 12kg siis see 17x8 kaalub alla 8kg.
Korra oli küljes ka kandiline OE look sumpaots aga panin ikkagi 100mm ümmarguse tagasi
Tegin ka ühe kalendripildi lendava bussiga (äkki on volvo) #rip
Ja siis juhtus selline asi, maantee, kiirus 100, liigutad katuseluugi ülevalt asendist alla ja raks läinud, peeglist vaatad kuidas klaaspaneel lendab tee äärde. Viga oli selles, et eest üks kinnitus oli juba katki, üks hoob oli kinni jäänud ja ära murdunud. Aga selliselt olin juba tükk aega sõitnud. Maanteel tahtis nurka üles tõsta ainult.
Uus luuk oli õnneks varutud ja sai kiirelt paari tunniga ära vahetatud.
COP lahendus hakkab ilmet võtma, ootan kuskilt päiksetõusumaalt pistikuid, et saaks juhtmestiku lõpuni teha.
Kogemata õnnestus leida ka kauaotsidud OZ jooks ja kaalu säästa. Kui 18x8 Pegasus kaalub ca 12kg siis see 17x8 kaalub alla 8kg.
Korra oli küljes ka kandiline OE look sumpaots aga panin ikkagi 100mm ümmarguse tagasi
Tegin ka ühe kalendripildi lendava bussiga (äkki on volvo) #rip
Ja siis juhtus selline asi, maantee, kiirus 100, liigutad katuseluugi ülevalt asendist alla ja raks läinud, peeglist vaatad kuidas klaaspaneel lendab tee äärde. Viga oli selles, et eest üks kinnitus oli juba katki, üks hoob oli kinni jäänud ja ära murdunud. Aga selliselt olin juba tükk aega sõitnud. Maanteel tahtis nurka üles tõsta ainult.
Uus luuk oli õnneks varutud ja sai kiirelt paari tunniga ära vahetatud.
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Tartu ürr seljataga ja puudused kaardistatud.
Ülidselt võis rahule jääda, sõita on hea, momendigraafik optimaalne, teise käiguga kergelt sahistab.
Ideaalis lootsin 220-230kw rattast tuli pisut vähem.
Aga endiselt on süütega probleeme koormuse all. Wastegate lükkab ilmselt ise lahti, kuigi paigaldatud on 1,2bar vedru. Ja noh väljalaset võiks ka vabamaks teha race cati-ga. Enne tulekut keerasin veel nukkasid ja natuke sai deto probleemi paremaks, kerge deto viskab ikka sisse.
Pilt tuli selline inetu, 4700 pöörde peal saab jaks otsa, sealt siis hakkab rõhk langema (peak oli 1,45 ja langeb lõpuks alla 1,2)
Eelnevad vead korda saaks võiks loota ilusamat graafikut ja äkki ka 250kw rattast, siis oleks rahul.
Logi vaadates avastasin, et mul oli speedlimit ajus originaal 235kmh jäänud, mis on 6400rpm, dünos jooksis hoopis sinna, mitte pöördepiirajasse
https://youtu.be/1CB-zEGYGkM
Ülidselt võis rahule jääda, sõita on hea, momendigraafik optimaalne, teise käiguga kergelt sahistab.
Ideaalis lootsin 220-230kw rattast tuli pisut vähem.
Aga endiselt on süütega probleeme koormuse all. Wastegate lükkab ilmselt ise lahti, kuigi paigaldatud on 1,2bar vedru. Ja noh väljalaset võiks ka vabamaks teha race cati-ga. Enne tulekut keerasin veel nukkasid ja natuke sai deto probleemi paremaks, kerge deto viskab ikka sisse.
Pilt tuli selline inetu, 4700 pöörde peal saab jaks otsa, sealt siis hakkab rõhk langema (peak oli 1,45 ja langeb lõpuks alla 1,2)
Eelnevad vead korda saaks võiks loota ilusamat graafikut ja äkki ka 250kw rattast, siis oleks rahul.
Logi vaadates avastasin, et mul oli speedlimit ajus originaal 235kmh jäänud, mis on 6400rpm, dünos jooksis hoopis sinna, mitte pöördepiirajasse
https://youtu.be/1CB-zEGYGkM
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Tegin veidi odavat tuuningut ja panin kollased suunad. Nüüd üks asi juures mis enne üv vaja maha keerata
Ja siis natuke kallimat tuuningut, lõpuks sain 22T külge. Koda tuli taiwanist ja keskosa treitud nurgataga. Muu bolt on nagu ikka. Mõlemad tiivikud 9 labaga.
Katt vaja teha ja võibolla ka alu cooler, mis juba mõnda aega ootab kuskil garaažis, siis võib proovida natuke keerata peale jälle. Võibolla ka piiritust proovima, aga siis jälle uusi pihusteid vaja.
Parklas oli nii hea valgus pidin rohkem kui ühe pildi tegema.
Ja siis natuke kallimat tuuningut, lõpuks sain 22T külge. Koda tuli taiwanist ja keskosa treitud nurgataga. Muu bolt on nagu ikka. Mõlemad tiivikud 9 labaga.
Katt vaja teha ja võibolla ka alu cooler, mis juba mõnda aega ootab kuskil garaažis, siis võib proovida natuke keerata peale jälle. Võibolla ka piiritust proovima, aga siis jälle uusi pihusteid vaja.
Parklas oli nii hea valgus pidin rohkem kui ühe pildi tegema.
Re: Klamber 850 T-5R & AWD
Pool aastat jälle märkamatult möödunud.
Mõned asjad taas korda saanud rohkem või vähem. Kuna tagasilla spetsiifilised puksid 9157316 hakkavad väsima, aga uusi ei ju saa A ega B osa, siis pressisin ühed välja 99a käändmikust, mis kunagi sai koju veetud (99a käändmik otse all pm ei istu, teine piduriplekk ja teistsugune abs andur). Pressimiseks oli vaja treida veel täpne hülss. Jama omajagu. Kokkuvõttes tuleb tõdeda et võibolla oleks siiski retroturbo puks kõvasti soodsam tulnud, kui see kestab ka.
Puksi osas saaks kasutada ühte teist õõtsa puksi, mille siseava tuleks üle treida. Lootsin alguses et see istub sinna otse külge. Tuleviku tarbeks on mul nüüd üks paar vanu pukse, millest ehitada polüpuksidele mingi variant aga parem kui poolakatel.
Muidu kalla ja talla rõhuga esimesel tegevusel. Kardaan käis ka autocardanis tugilaagri vahetuses ja tasakaalustamises. Töö visuaalne kvaliteet so-so aga vibra pole ja tagarattad käivad ringi ehk võib rahule jääda. Alla läks uuema tüübi kardaan koos viskoga. Mulle tundub et "uus" visko vabajooksu sidur ei lase sõites tagurattaid lahti, aga noh kas ongi vaja Peaasi et lumes on lõbus.
Mõned asjad taas korda saanud rohkem või vähem. Kuna tagasilla spetsiifilised puksid 9157316 hakkavad väsima, aga uusi ei ju saa A ega B osa, siis pressisin ühed välja 99a käändmikust, mis kunagi sai koju veetud (99a käändmik otse all pm ei istu, teine piduriplekk ja teistsugune abs andur). Pressimiseks oli vaja treida veel täpne hülss. Jama omajagu. Kokkuvõttes tuleb tõdeda et võibolla oleks siiski retroturbo puks kõvasti soodsam tulnud, kui see kestab ka.
Puksi osas saaks kasutada ühte teist õõtsa puksi, mille siseava tuleks üle treida. Lootsin alguses et see istub sinna otse külge. Tuleviku tarbeks on mul nüüd üks paar vanu pukse, millest ehitada polüpuksidele mingi variant aga parem kui poolakatel.
Muidu kalla ja talla rõhuga esimesel tegevusel. Kardaan käis ka autocardanis tugilaagri vahetuses ja tasakaalustamises. Töö visuaalne kvaliteet so-so aga vibra pole ja tagarattad käivad ringi ehk võib rahule jääda. Alla läks uuema tüübi kardaan koos viskoga. Mulle tundub et "uus" visko vabajooksu sidur ei lase sõites tagurattaid lahti, aga noh kas ongi vaja Peaasi et lumes on lõbus.
Viimati muutis Klamber, 30 Aug 2021, 12:44, muudetud 1 kord kokku.
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Lugesin päeval kogu teema läbi ja peab ausalt tunnistama, et see sinine on ikka päris ilus auto ning teeb isegi natuke kadedaks.
Omanik on kõvasti vaeva näinud ja komplimendi täielikult ära teeninud.
Tahaks enda käulaga kah kunagi nii kaugele saada. Aga enne tuuning protsessi võiks ta algatuseks ühe hooaja niisamuti koos püsida. Minu arust
Omanik on kõvasti vaeva näinud ja komplimendi täielikult ära teeninud.
Tahaks enda käulaga kah kunagi nii kaugele saada. Aga enne tuuning protsessi võiks ta algatuseks ühe hooaja niisamuti koos püsida. Minu arust
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
- Tanel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
- Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
- Kontakt:
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Oe kood maha ja oma kleeps peale ning a osa leti hinnast pool alla ning müüb kui mühiseb.
Silla osadel tihti TRW osadel näha sellist nalja.
Silla osadel tihti TRW osadel näha sellist nalja.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
Re: Klamber 850 T-5R & XC & AWD
Jah, võrdlesin vana originaaliga, täpselt samast vormist tulnud, volvo kiri ja oem kood maha käiatud ja mingisse suvalisse pappkarpi visatud, niiet juba mõned ribid muljutud.
Et teema igav poleks, kui kõik vanad pildid ära on kadunud. Ja ei jäänud jalameheks tookord, turbolõdviku puhus lahti
Ja siis natuke tuuningut külge kruvitud, et asi üksluiseks ei muutuks.
Rehvimõõt on ka nüüd 215/40 215/35 asemel. Väga hullult ei käi logarisse, aga midagi siiski. Head lahendust ei paista olema siin.
Et teema igav poleks, kui kõik vanad pildid ära on kadunud. Ja ei jäänud jalameheks tookord, turbolõdviku puhus lahti
Ja siis natuke tuuningut külge kruvitud, et asi üksluiseks ei muutuks.
Rehvimõõt on ka nüüd 215/40 215/35 asemel. Väga hullult ei käi logarisse, aga midagi siiski. Head lahendust ei paista olema siin.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 52 külalist