Nii nüüd üritan panna pildid koos kommentaaridega, kuidas vahetada probleemse TPS-i kontaktivaba vastu välja.
Vabandan ette ära, kuna ma ei ole olnud kõige parem fotograaf ning mõned pildid on veidi udused ning mõnda üksikut pilti kasutan mujalt kirjandusest. Mainin ära ka veel, et peale TPS-i vahetust muutus ka käiguvahetus sujuvamaks (automaat).
Vaja läks mul:
1. Minifrees erinevate otstega. Selle olemasolu teeb asja hulganisti lihtsamaks.
2. Jootekolb, minul oli 30w-ne.
3. Joote keemia, ise kasutasin tavalist männi vms. vaigust tehtud kampolit ning tavalist jootmis tina, mis traadina saada.
4. 10mm pikka padrunit või leht-, silmusvõtit.
5. Kahekomponentset epoksiidliimi. Saadaval erinevates ehitus-, tööriista- või autopoodides.
6. Isoleerteip, selle olemas olu oleks kasulik, kuid mitte vajalik.
7. Pealehakkamist, ilma selleta ei saaks midagi tehtud.
Endal oli mul olemas ainult natuke pealehakkamist, isoleerteipi ning 10mm padrun koos kõristiga. Liimi ostsin ning freesi ja jootmis tarbed laenasin sõbralt kuna endal ei ole neid tavaliselt vaja läinud ning sestap neid mul ka ei olnud.
TEGEMISEL PEAB OLEMA HOOLIKAS JA EI TOHI KIIRUSTADA KUNA KIIRUSTADES HAKKAVAD VEAD SISSE TULEMA.
TPS-I VAHETUS OMAL VASTUTUSEL.SOOVITUSLIK ON AKUKLEMM MAHA VÕTTA ENNEM ETM-I LAHTI ÜHENDAMIST.
ETM-i RELOADI/SOFTI UUENDUST MINUL VAJA EI LÄINUD.Ära tuleb võtta ainult 1 pool ETM-st. Seda poolt, kus asub mootor ja 5 klemmi mina, üldse ei puutunudki. Lahti tuleb võtta ainult alumine kaas ja 3 klemmipoolne ots.
http://s8.postimage.org/qcdmqgy77/see0.jpgEsmalt avasin ma alumise kaane. Seal oli mingi silikooni laadne aine, mille lõikasin kipsinoaga läbi ja kruvikeeraja abiga kangutasin õrnalt kaane lahti. Kaas läks natuke kõveraks, kuid see on pehmest plekist ja ma painutasin tagasi.
http://s8.postimage.org/5qyuykgmb/see.jpgSeejärel puhastasin klemmid sellest rohelisest sodist, mina kasutasin kruvikeerajat, freesi ning kuuma jootekolbi, et saada need klemmid sealt ilusti välja. Kuum jootekolb lõikasseda rohelist hästi ja see tuli välja tükidena mitte ei sulanud. Kui klemmid said puhtaks oli ilusti näha kuidas vana TPS-i klemmid on ETM-i klemmide küljes.
http://s8.postimage.org/vrmcrfpr7/see1.jpgKui klemmid puhtad ja ilusti näha olid, murdsin TPS-il klemmide kohast plastiku ümbert ära ja freesiga ja mini puuriga lõikasin sealt vana TPS-i klemmid läbi (punane joon). See oli ohutum ja kergem kui hakata neid sealt lahti kangutama ja jootma. Kui klemmid olid läbi lõigatud, keerasin torx kruvid välja ning tõmbasin vana TPS-i ilma klemmideta küljest ära.
http://s8.postimage.org/4wcbcj8rn/see2.jpgTulemus jäi siis selline.
http://s8.postimage.org/62kwp2mg3/see3.jpgKui vana TPS küljest võetud, avaneb vaade võllile mille küljes on seguklapp. Selle võlli küljes on 10mm mutter, mille ma eemaldasin.
http://s8.postimage.org/d72py3tpf/see4.jpgSelle võlli pidin lühemaks lõikama, kuna see oleks uut TPS-i segama jäänud. Lõikasin umbes 1mm peale keeret (punane joon).
http://s8.postimage.org/qci847nkz/see5.jpgJupike võllist maha lõigatud.
http://s8.postimage.org/ixswbu1pf/see6.jpgKui võllilt jupp maas oli paigaldasin ma selle võlli otsa uue TPS-i komplekti kuuluva magneti ning keerasin mutri otsa tagasi. Mutri keermele lisasin Super Attacki, et see kruvi seal iseeneslikult keerlema ei hakkaks.
http://s8.postimage.org/7zhmtnd43/see7.jpgKui magnet korralikult kinni on, paigaldasin uue TPS-i oma õigele kohale ja ETM-i klemmid ning uue TPS-i klemmid on kõrvuti ja isegi puutuvad üksteise vastu. Natuke pidin sättima ETM klemme, et asi ilusti sobiks ja ennem uue TPS-i paigaldust lasin nii TPS-il kui ka ETM-il klemmid haljaks ning valmistasin need jootmiseks ette.
http://s8.postimage.org/q3kneaasj/see8.jpgEnnem jootmist pigistasin ETM-i ja TPS-i klemmid näpitsatega kokku, katsin kampoliga ning siis jootsin omavahel kokku. Jootmisel jälgisin, et kolmel klemmil oleksid ikka vahed sees ja ei puutuks mitte mingil juhul omavahel kokku. Kahjuks sain joodetud klemmidest kehva pildi. Ei tea kas kampol on just vajalik, kuid pidi parandama tina nakkumist.
http://s8.postimage.org/94boz0zkz/see9.jpgPeale jootmist kui olin kindel, et vahed olid sees ja joode oli rahuldav siis hakkasin valmistama ette epoliimi. Mina kasutasin sellist liimi, maksis mingi 5eurot kopikatega. Epoliimi eesmärk on ka kivistudes joodetud klemme ja juhtmeid paigal hoida, et neis ei toimuks mingit liikumist, mis neid kahjustada võiks.
http://s8.postimage.org/fjapvp6ar/see10.jpgKui liimimöks valmis oli siis täitsin eelnevalt uuristatud augu (selle kus need 3 klemmi) selle epoliimiga. Hoolega jälgisin et see epoliim ka klemmide vahele läheks kuna epoliim on väga hea elektri isolatsioon. Kui liim pandud lasin sellel 30min. taheneda. Täielik kivistumine oleks võtnud tund aega.
http://s8.postimage.org/qlke7vpr7/see11.jpgKui liim oli nii palju juba tahke, et ei olnud enam eriti võimalust kogemata eelnevat tööd vigastada, hakkasin tegelema teise poolega. Uuristasin teiselepoole ka rohelisesse sellise augu, et pääseks vasakult teisele klemmile ligi. Vasakult teine klemm siis kui sa vaatad 3-se klemmi poolepealt. Kui klemm paljas on siis ühendasin selle lahti, see tuli naksti lahti kui peenikese lapiku kruvikeerajaga meelitasin klemmide vahele. See järel eraldasin mõlemad klemmid, et mitte mingil juhul need kokku ei puutuks. Kui klemmid eraldatud, lasin need freesiga haljaks ja katsin nii juhtme otsa kui ka klemmi kampoliga ja siis eraldi tinaga ning siis jootsin omavahel kokku jälgides, et klemm ega tina ei puutuks kokku ühegi teise klemmiga.
http://s8.postimage.org/w3czvokyr/see12.jpgKui juhe oli joodetud ja olin kindel, et klemmid ega tina ei puutuks kokku mitte ühegi muu klemmiga, täitsin ka selle augu epoliimiga jälgides, et liim läheks igale poole vahele ja isoleeriks kõik klemmid. Jällegi lasin taheneda umbes 30-45min.
http://s8.postimage.org/k41hodfdv/see13.jpgKuni liim kuivab, tegin klõpsu ka uuest tootest minu ETM-i küljes.
http://s8.postimage.org/4qceeo3s3/see14.jpgLiim on piisavalt tahke, oli aeg kaas tagasi peale panna. Selleks puhastasin ETM-i ja kaane küljest liigse silikooni ning kasutades seda epoliimi katsin ETM-il äärtes olevad sooned (kuhu sisse kaane ääred lähevad) ning sulgesin kaane. Kui kaas oli peal, keerasin ETM-i teisipidi ning panin raskuse peale, et kaane korralikult kinni suruks. Jällegi lasin liimil kuivada 15-30min.
http://s8.postimage.org/db5q5udyb/see15.jpgJa selline näeb siis välja minu parandatud ETM. Järgmisena panin selle tagasi auto peale, ühendasin pistiku, seejärel ühendasin akuklemmid ning näitasin võtit. Auto käivitus koheselt ning tahhomeetri näidik oli tikk sirge ja ühtlane.
Mina jäin tulemusega väga rahule.
Sedasi parandasin siis mina oma volvo vigast ETM-i/drosselklappi.
Kui on mingeid küsimusi või midagi segaseks jääb, siis vastan meeleldi.
Oodatud on igasugune arutelu nii positiivne kui ka negatiivne.
Lugupidamisega,
Raivo.