Kontaktivaba TPS

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 30 Sept 2012, 13:27

Niisiis sai asi ettevõetud ja tulemus on SUPER. See saceri kontaktivaba tps on ikka üks imevidin küll.
Kui lühidalt asi kokku võtta siis tegemist on üsna hea nokitsemis tööga. :) Jootmise kohapealt nii palju, et ei olnud see nii keeruline midagi kui siin eelnevalt oli kirjutatud ja mul ei olnud teab mis uudsed ja kallid vahendid. Natuke tavalist kampolit ja tavaline jootmis tina, mis on traadina müügil ning tavaline 30w jootekolb. Tegi töö väga kenasti ära. Minul läks asi isegi lihtsamalt ja kiiremalt kui eelneval lingil, mis olin teile andnud, kuna minu meetodiga ei olnud mingeid klemme eriti vaja painutada, natuke siiski kuid mitte eriti. Seal oli veel mõningaid asju mida tegin teisiti (lihtsamalt ja kiiremalt) kui oli seal matthewsi saidi õpetuses kirjas. Aga sellest hiljem kui hakkan pilte ja kommentaare siia kirjutama. Tuleb tõesti tunnistada, et läks aega rohkem kui arvasin. Töö otsast lõpuni võttis aega umbes 8h, aga kui nüüd suitsupausid, liimi kuivamis pausid, lõunapaus ja veel nipeltnäpelt niisama pausitamist maha võtta siis oleks vasti 5-6 tunniga ära teinud kuna tegin rahulikult ilma liigse kiirustamiseta. Usun et profid koos spets riistadega teevad 2-4 tunniga selle töö ära.
Mainin siikohal ära ka, et ei ole mul mingit elektroonika alast haridust ning ei ole ma ka mingi tehnik aga geenius. Olen lihtne laotööline ja elus on elektroonikaga vähe kokku puutumist olnud. Minu jaoks kõige keerulisem asi selle juures oli ETM maha võtmisel pistiku kätte saamine mootori vahelt. :) Sinna läks ka natuke liiga palju aega kaduma ja seda ei lisanud ma eelnevalt kirjutatud tundidesse.
Kui keegi soovib siis võib oma silmaga asja kaeda, minul ei ole selle vastu midagi. Ja kui ma võrdlen seda piduriklotside vahetusega siis minu jaoks oleks see aega nõudvam, ebameeldivam ning kindlasti ka räpasem töö (olen vahetanud piduriklotse), võibolla olen ma imelik.
Nüüd on autol kadunud armatuurist igasugused üleliigsed tulukesed ja auto pedaali tundlikus on isegi parem kui se oli varem.

Varsti lisan pildid koos vaja minevate vahenditega ja töö kirjeldusega.

Lugupidamisega,
Raivo.

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 30 Sept 2012, 18:51

Nii nüüd üritan panna pildid koos kommentaaridega, kuidas vahetada probleemse TPS-i kontaktivaba vastu välja.
Vabandan ette ära, kuna ma ei ole olnud kõige parem fotograaf ning mõned pildid on veidi udused ning mõnda üksikut pilti kasutan mujalt kirjandusest. Mainin ära ka veel, et peale TPS-i vahetust muutus ka käiguvahetus sujuvamaks (automaat).

Vaja läks mul:

1. Minifrees erinevate otstega. Selle olemasolu teeb asja hulganisti lihtsamaks.
2. Jootekolb, minul oli 30w-ne.
3. Joote keemia, ise kasutasin tavalist männi vms. vaigust tehtud kampolit ning tavalist jootmis tina, mis traadina saada.
4. 10mm pikka padrunit või leht-, silmusvõtit.
5. Kahekomponentset epoksiidliimi. Saadaval erinevates ehitus-, tööriista- või autopoodides.
6. Isoleerteip, selle olemas olu oleks kasulik, kuid mitte vajalik.
7. Pealehakkamist, ilma selleta ei saaks midagi tehtud.

Endal oli mul olemas ainult natuke pealehakkamist, isoleerteipi ning 10mm padrun koos kõristiga. Liimi ostsin ning freesi ja jootmis tarbed laenasin sõbralt kuna endal ei ole neid tavaliselt vaja läinud ning sestap neid mul ka ei olnud.

TEGEMISEL PEAB OLEMA HOOLIKAS JA EI TOHI KIIRUSTADA KUNA KIIRUSTADES HAKKAVAD VEAD SISSE TULEMA.
TPS-I VAHETUS OMAL VASTUTUSEL.


SOOVITUSLIK ON AKUKLEMM MAHA VÕTTA ENNEM ETM-I LAHTI ÜHENDAMIST.

ETM-i RELOADI/SOFTI UUENDUST MINUL VAJA EI LÄINUD.


Ära tuleb võtta ainult 1 pool ETM-st. Seda poolt, kus asub mootor ja 5 klemmi mina, üldse ei puutunudki. Lahti tuleb võtta ainult alumine kaas ja 3 klemmipoolne ots.

Pilt
http://s8.postimage.org/qcdmqgy77/see0.jpg
Esmalt avasin ma alumise kaane. Seal oli mingi silikooni laadne aine, mille lõikasin kipsinoaga läbi ja kruvikeeraja abiga kangutasin õrnalt kaane lahti. Kaas läks natuke kõveraks, kuid see on pehmest plekist ja ma painutasin tagasi.

Pilt
http://s8.postimage.org/5qyuykgmb/see.jpg
Seejärel puhastasin klemmid sellest rohelisest sodist, mina kasutasin kruvikeerajat, freesi ning kuuma jootekolbi, et saada need klemmid sealt ilusti välja. Kuum jootekolb lõikasseda rohelist hästi ja see tuli välja tükidena mitte ei sulanud. Kui klemmid said puhtaks oli ilusti näha kuidas vana TPS-i klemmid on ETM-i klemmide küljes.

Pilt
http://s8.postimage.org/vrmcrfpr7/see1.jpg
Kui klemmid puhtad ja ilusti näha olid, murdsin TPS-il klemmide kohast plastiku ümbert ära ja freesiga ja mini puuriga lõikasin sealt vana TPS-i klemmid läbi (punane joon). See oli ohutum ja kergem kui hakata neid sealt lahti kangutama ja jootma. Kui klemmid olid läbi lõigatud, keerasin torx kruvid välja ning tõmbasin vana TPS-i ilma klemmideta küljest ära.

Pilt
http://s8.postimage.org/4wcbcj8rn/see2.jpg
Tulemus jäi siis selline.

Pilt
http://s8.postimage.org/62kwp2mg3/see3.jpg
Kui vana TPS küljest võetud, avaneb vaade võllile mille küljes on seguklapp. Selle võlli küljes on 10mm mutter, mille ma eemaldasin.

Pilt
http://s8.postimage.org/d72py3tpf/see4.jpg
Selle võlli pidin lühemaks lõikama, kuna see oleks uut TPS-i segama jäänud. Lõikasin umbes 1mm peale keeret (punane joon).

Pilt
http://s8.postimage.org/qci847nkz/see5.jpg
Jupike võllist maha lõigatud.

Pilt
http://s8.postimage.org/ixswbu1pf/see6.jpg
Kui võllilt jupp maas oli paigaldasin ma selle võlli otsa uue TPS-i komplekti kuuluva magneti ning keerasin mutri otsa tagasi. Mutri keermele lisasin Super Attacki, et see kruvi seal iseeneslikult keerlema ei hakkaks.

Pilt
http://s8.postimage.org/7zhmtnd43/see7.jpg
Kui magnet korralikult kinni on, paigaldasin uue TPS-i oma õigele kohale ja ETM-i klemmid ning uue TPS-i klemmid on kõrvuti ja isegi puutuvad üksteise vastu. Natuke pidin sättima ETM klemme, et asi ilusti sobiks ja ennem uue TPS-i paigaldust lasin nii TPS-il kui ka ETM-il klemmid haljaks ning valmistasin need jootmiseks ette.

Pilt
http://s8.postimage.org/q3kneaasj/see8.jpg
Ennem jootmist pigistasin ETM-i ja TPS-i klemmid näpitsatega kokku, katsin kampoliga ning siis jootsin omavahel kokku. Jootmisel jälgisin, et kolmel klemmil oleksid ikka vahed sees ja ei puutuks mitte mingil juhul omavahel kokku. Kahjuks sain joodetud klemmidest kehva pildi. Ei tea kas kampol on just vajalik, kuid pidi parandama tina nakkumist.

Pilt
http://s8.postimage.org/94boz0zkz/see9.jpg
Peale jootmist kui olin kindel, et vahed olid sees ja joode oli rahuldav siis hakkasin valmistama ette epoliimi. Mina kasutasin sellist liimi, maksis mingi 5eurot kopikatega. Epoliimi eesmärk on ka kivistudes joodetud klemme ja juhtmeid paigal hoida, et neis ei toimuks mingit liikumist, mis neid kahjustada võiks.

Pilt
http://s8.postimage.org/fjapvp6ar/see10.jpg
Kui liimimöks valmis oli siis täitsin eelnevalt uuristatud augu (selle kus need 3 klemmi) selle epoliimiga. Hoolega jälgisin et see epoliim ka klemmide vahele läheks kuna epoliim on väga hea elektri isolatsioon. Kui liim pandud lasin sellel 30min. taheneda. Täielik kivistumine oleks võtnud tund aega.

Pilt
http://s8.postimage.org/qlke7vpr7/see11.jpg
Kui liim oli nii palju juba tahke, et ei olnud enam eriti võimalust kogemata eelnevat tööd vigastada, hakkasin tegelema teise poolega. Uuristasin teiselepoole ka rohelisesse sellise augu, et pääseks vasakult teisele klemmile ligi. Vasakult teine klemm siis kui sa vaatad 3-se klemmi poolepealt. Kui klemm paljas on siis ühendasin selle lahti, see tuli naksti lahti kui peenikese lapiku kruvikeerajaga meelitasin klemmide vahele. See järel eraldasin mõlemad klemmid, et mitte mingil juhul need kokku ei puutuks. Kui klemmid eraldatud, lasin need freesiga haljaks ja katsin nii juhtme otsa kui ka klemmi kampoliga ja siis eraldi tinaga ning siis jootsin omavahel kokku jälgides, et klemm ega tina ei puutuks kokku ühegi teise klemmiga.

Pilt
http://s8.postimage.org/w3czvokyr/see12.jpg
Kui juhe oli joodetud ja olin kindel, et klemmid ega tina ei puutuks kokku mitte ühegi muu klemmiga, täitsin ka selle augu epoliimiga jälgides, et liim läheks igale poole vahele ja isoleeriks kõik klemmid. Jällegi lasin taheneda umbes 30-45min.

Pilt
http://s8.postimage.org/k41hodfdv/see13.jpg
Kuni liim kuivab, tegin klõpsu ka uuest tootest minu ETM-i küljes.

Pilt
http://s8.postimage.org/4qceeo3s3/see14.jpg
Liim on piisavalt tahke, oli aeg kaas tagasi peale panna. Selleks puhastasin ETM-i ja kaane küljest liigse silikooni ning kasutades seda epoliimi katsin ETM-il äärtes olevad sooned (kuhu sisse kaane ääred lähevad) ning sulgesin kaane. Kui kaas oli peal, keerasin ETM-i teisipidi ning panin raskuse peale, et kaane korralikult kinni suruks. Jällegi lasin liimil kuivada 15-30min.

Pilt
http://s8.postimage.org/db5q5udyb/see15.jpg
Ja selline näeb siis välja minu parandatud ETM. Järgmisena panin selle tagasi auto peale, ühendasin pistiku, seejärel ühendasin akuklemmid ning näitasin võtit. Auto käivitus koheselt ning tahhomeetri näidik oli tikk sirge ja ühtlane.
Mina jäin tulemusega väga rahule.

Sedasi parandasin siis mina oma volvo vigast ETM-i/drosselklappi.
Kui on mingeid küsimusi või midagi segaseks jääb, siis vastan meeleldi.

Oodatud on igasugune arutelu nii positiivne kui ka negatiivne.

Lugupidamisega,
Raivo.
Viimati muutis Taies, 01 Okt 2012, 10:08, muudetud 11 korda kokku.

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Siim » 30 Sept 2012, 20:13

Pilte ei näe.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 30 Sept 2012, 20:25

Mis browserit sa kasutad? Mina küll näen ilusti ja kenasti pilte. Kas teiste teemade all olevaid pilte näed ilusti?
Ise kasutan Firefoxi.

Nendele kes pilte ei näe: http://support.microsoft.com/kb/283807

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2874
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas allan » 30 Sept 2012, 20:38

Ma näen ainult viimast pilti.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 30 Sept 2012, 20:44

allan kirjutas:Ma näen ainult viimast pilti.


Kui ma Internet Exploreri tööle panen, näen ka ainult ühte keskmist pilti.
Firefoxiga on kõik korras. Viga peab olema browseri seadistustes, kuna IMG kood on mõlemal browseril foorumis ühesugune.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Leho » 30 Sept 2012, 20:50

Minul ei näita firefox midagi.
IE ja opera näitab ainult ühte pilti.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 30 Sept 2012, 20:53

Leho kirjutas:Minul ei näita firefox midagi.
IE ja opera näitab ainult ühte pilti.


Mul kahes erinevas arvutis firefoxiga näen kõiki pilte IE-ga aga ainult ühte. Oskab ehk keegi targem nõu anda.
Mõni mode või admin näiteks.

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 30 Sept 2012, 21:10

Panin piltide alla ka lingid, kes pilte ei näe saab linkidelt vaadata.

Lugupidamisega,
Raivo.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Leho » 30 Sept 2012, 21:13

Taies kirjutas:
Leho kirjutas:Minul ei näita firefox midagi.
IE ja opera näitab ainult ühte pilti.


Mul kahes erinevas arvutis firefoxiga näen kõiki pilte IE-ga aga ainult ühte. Oskab ehk keegi targem nõu anda.
Mõni mode või admin näiteks.


Kusjuures ühekaupa näitab, kui pildi kohal teha paremklõps ja valida -vaata pilti
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 30 Sept 2012, 21:25

IE-ga ei tee mul sedagi. Jätkuvalt Firefoxiga kõik korras.
Mine firefoxiga sätted vali ülevalt sisu ning vaata kas sul on linnuke kastis kus on kirjas "Pildid laaditakse automaatselt".

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4389
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas gljuk » 30 Sept 2012, 21:58

Mai kaad, paranda oma postitus vastavalt, ja ei pea selgitama, kus millist linnukest panda/eemaldada.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 30 Sept 2012, 23:24

Nüüd tundub, et piltidega on kõik kórras. Seal oli mingi keiss aadressitega, ei saanud ise ka päris hästi aru milles asi, kuna kõik said ühtemoodi pandud. Ei tea miks mõnda näitas ja mõnda ei näidanud.

Kui nüüd selle pildi saagaga ühelpool on siis palun moderaatorid, ehk kustutate selle piltide jutu ära. Teema läks jube risuseks ja offtopicuks.

Lugejate ees vabandan ebameeldivuste pärast.

Lugupidamisega,
Raivo.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas tnx » 01 Okt 2012, 10:16

Mulle jäi natuke arusaamatuks see lõik, mis kirjeldas juhtme otsa jootmist. Kas seal teisel pool tuli siis mingi ühendus katki teha ja selle asemele kuhugi see juhe panna või? Muidu tundub, et selle õpetuse järgi saaks asja tehtud küll, kui vaja.
See freesiga kontaktide haljaks laskmine ehk on veidi kahtlane plaan, kas seal miskit oksüdeerumise eest kaitsvat või ühendust soodustavat kihti pole klemmide peal, mida frees kahjustada võiks?

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 01 Okt 2012, 12:17

tnx kirjutas:Mulle jäi natuke arusaamatuks see lõik, mis kirjeldas juhtme otsa jootmist. Kas seal teisel pool tuli siis mingi ühendus katki teha ja selle asemele kuhugi see juhe panna või? Muidu tundub, et selle õpetuse järgi saaks asja tehtud küll, kui vaja.
See freesiga kontaktide haljaks laskmine ehk on veidi kahtlane plaan, kas seal miskit oksüdeerumise eest kaitsvat või ühendust soodustavat kihti pole klemmide peal, mida frees kahjustada võiks?


Tean jh, et pilt on kehva ja veidi keeruline aru saada, minu viga. Kui vaadata asja 3 klemmi poolsest otsast siis vasakult teine klemm on vaja lahti ühendada ja sinna otsa on vaja juhe joota. Nagu mina asjast olen aru saanud, on originaalis ETM-il kaks TPS-i, mis töötavad erinevate nurkade all ja on erinevatel pooltel. Näiteks kui drossel klapp liigu 90 kraadi siis üks pool liigub 45kraadi ja teine pool ka 45kraadi. Kuid kontaktivaba TPS loeb asendit 90kraadi ulatuses ja seepärast ka see juhe sinna teisele poole läheb. See klemm on arvatavasti teisel pool oleva TPS-i signaali klemm. See tuleb lahti joota, et teine (vana)TPS uue kontaktivaba TPS-i tööd segama ei hakkaks. Juhe saadab sünkroonitud signaali teisele poole klemmile, muidu aju arvaks, et ühe poole TPS ei tööta.

Numbrid on laest võetud ainult näiteks ja võivad kaugelt erineda tegelikest väärtustest.
Võibolla seletasin keeruliselt, kuid mina sain asjast niimoodi aru.

Haljaks laskmise kohapealt nii palju, et tundub loogiline küll, et võib olla kaetud kuid kahjuks mina sellepeale ei tulnud. :| Mina lasin haljaks seetõttu, et tina paremini peale jääks ning ühendust segavat rasu sinna ei jääks. Samas oksüdeerumiseks on vaja hapniku, kui epoliimiga kõik kinni katta, ei tohiks sinna hapniku ligi pääseda. Samas on haljaks laskmine ka suhteliselt vältimatu, kuna klemme sellest rohelisest sodist muul moel täiesti puhtaks saada on keeruline. Ja, kes soovib siis on ju müügil neid oksüdeerumise eest kaitsvaid ja ühendust parandavaid keemiaid, mina kahjuks selle peale ei tulnud. Muidu oleks vb kasutanud küll.

Soovitatav on igat protseduuri läbi viia nii palju kui vajalik, kuid nii vähe kui võimalik.
Mina järgisin seda reeglit.

Jällegi on see minu loogika, mis võib olla ekslik. Loodan, et targemad ja asjatundlikumad parandavad mind, kui ma eksin.

Lugupidamisega,
Raivo.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: cosworth ja 3 külalist