Volvo Amazon
Mudel: 121(36)
Mootor: B18A
Karburaator: Stromberg 175 CD-2
Käigukast: BW35(36) automaat
Värv: 79-1 (pearl white)
Sisu: 167-502 - punane nahk, tagaiste käetoega
Tootmiuskuupäev: 02-07-1965
Uksi: 4
Lisad: Katuseluuk, lisatuled
Toodud riigist: Holland
Toomise aeg: 02.2019
Saamise lugu
Et kõik ausalt ära rääkida, siis peab alustama sellest, et 3 aastat tagasi hakkasin aktiivselt püüdlema uue kutse suunas - vanade autode taastamine. Võtsin kätte, lugesin servast servani "Autoplekksepa õpik ametikoolidele" läbi, 1000 tundi YouTube ja esimeseks ohvriks minu 2008 emotsiooniostuna ostetud VW Transporter T2 (1978). Mida rohkem ma selle kallal vaeva nägin, seda rohkem mulle töö meeldima hakkas. Et buss liiga kiiresti valmis ei saaks, otsustustasin teha ümberehituse - Subaru mootor ja käigukast. Kogu VW lugu siin - http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.p ... 8&start=15. Ja, et VW kunagi valmis ei saaks võtsin vahele kõiksugu projekte, millesse mind usaldati - puitkerega Rolls-Royce Wraith 1939 (keregrill ja demonteerimine), VW T2b 1976 (keretööd), MB Unimog 1963 (keretööd).
Ühesõnaga, et ridu säästa, hüppan probleemini - tahaks teha täiskohaga autode taastamist. Kuidagi peab saama oma praegusest põhitöökohast sõltumatuks ning leidma viisi kuidas kõik taastatavad sõidukid jääks endale, et oma töö vilju nautida piki aastaid. Ja pakkuda sõidurõõmu kõigile huvilistele.
Lahendusena mõtlesin välja plaani taastada ja rentida vanasõidukeid. Ja mitte lihtsalt rentida, vaid "võtmed kätte". Selleks, et seda rentida tahetaks, peab ta olema ilus ja praktiline ning sõidetav. Loomulikult on siin palju muresid - kaskot keegi Eestis ei paku, vanasõiduki taastamisse läheb palju higi ja pisaraid, mille kõik ulatad võtmetega heas usus kliendile. Risk on igas ettevõtmises.
Antud Volvo Amazon vastab kõigile nõuetele - näeb ilus välja, tehnika on heas korras, ta on sõidetav (automaatkast). Hind oma seisukorra kohta oli OK. Reaalselt on näha, et kuskil 1-2 aasta pärast on vaja auto 0-st taastada - kere on küll tugev (taastatud 2002), aga siit-sealt hakkab rooste välja pugema. Ideaalne auto, millega turgu testida - piisavalt hea, et klientidele meeldiks, piisavalt amortiseerunud, et ei aja nutma kui tuleb välja, et inimesed ei hoia renditavat vanasõidukit kuigi hästi.
Kui rentimine ei tööta, siis taastan täielikult ära ja panen müüki.
Mis sütitab?
Vanasõidukite (30+) taastamine ja modifikatsioonid, kasutades vanu ja moodsaid tehnoloogiaid (3D printimine, CAD projekteerimine ja CNC lõikamine). Hetkel rohkem kogemust keretööde vallas, vähem mootorite teemal.
Koostöö - usun avatusse ja koostöösse. Igasugused koostööprojektid on seni väga huvitavad olnud. Inimestel on väga erinevad ideed ja vaated, alati on põnev ja hariv.
Viited
- "Autoplekksepa õpik ametikoolidele" - https://drive.google.com/file/d/1WwiTPM ... sp=sharing
- "Automaalri õpik ametikoolidele" - https://drive.google.com/file/d/1Aa-WMD ... sp=sharing
- VW Trasnporter T2 taastamise ja ümberehituse teema VW klubis - http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.p ... 8&start=15