Megasquirt arutelu

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas vanapeer » 04 Mai 2010, 22:40

Noh TKTK mehed! Täiteaste pole ve?
Volumetric efficiency is the ratio of the amount of air actually fills the cylinder to the amount that would fill the cylinder in a static situation. The VE is used in the 'fuelling equation'.

The VE table represents the volumetric efficiency and air/fuel ratio at each rpm and kpa (0=total vacuum, 100=atmosphere, etc.).

Pilt
Viimati muutis vanapeer, 04 Mai 2010, 23:32, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: täiteaste hoopis
:unibrow:

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas Stjuuv » 04 Mai 2010, 22:57

Tuttav pilt. Kui kaak väriseva käega kogemata ühte numbrit kaks korda toksas, suri auto kohe välja.
bronec kirjutas:Ma teen juhtmestiku valmis ja siis mõõdame sinu I-Phone rakendusega nii stocki kui MS erinevaid kiirendusi jne? See oleks suhteliselt aus näide minuarust, paneks stock MAP-i peale ja laseks näiteks MS kasutada ainult oma iseõppimis võimalust WB lambda järgi.

Toetan üritust. Tahaks ka proovida, kas hakkab paremini tööle, enne kui lammutamise peale mõtlema hakkan.
Motronicu jaoks selline lahendus:
Pilt
Viimati muutis Stjuuv, 05 Mai 2010, 09:39, muudetud 1 kord kokku.
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas Stjuuv » 05 Mai 2010, 09:23

vanapeer kirjutas:Ma küsiks siis täpsemini. Kas siis ongi vaja 3000RPMi ja 1,5Bari juures süüdet 15 tagasi tõmmata, eeldusel et stock aju seda ei tee ehk siis kas 20 aastaga on avastatud, et punablokki peaks hoopis testmoodi juhtima?
Ma küsin just stocki mootori koha pealt, igausugu Broneci ja Kaagi aretused vajavad selgelt MSi, kuna nende lahenduste jaoks pole stocki olemas.

Vastus käib küll aju chippimise kohta, aga ega see MS ka midagi väga erinevat sellest pole.
The chips make the car perform it´s best and that is how it should have been from the factory, but Volvo had to factor in a lot of variables such as negligent mainetance etc. and still make the car work at all. That is why the stock chips lack so much power and driveability.
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1004
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas kaak » 05 Mai 2010, 10:47

vanapeer kirjutas:Ma küsiks siis täpsemini. Kas siis ongi vaja 3000RPMi ja 1,5Bari juures süüdet 15 tagasi tõmmata, eeldusel et stock aju seda ei tee ehk siis kas 20 aastaga on avastatud, et punablokki peaks hoopis testmoodi juhtima?
Ma küsin just stocki mootori koha pealt, igausugu Broneci ja Kaagi aretused vajavad selgelt MSi, kuna nende lahenduste jaoks pole stocki olemas.


Aeg läheb edasi, seadistusi on võimalik teha täpsemalt ja põhjalikumalt. Võimalused kompenseerida erinevaid lagge, kiirendusi parandada tänu kiiremate protsessorite analüüsivõimetele ja väärtuslikumate tagasisidemete põhjal (nt õhulugeja asendatud MAP sensoriga, mis on väga suur samm juba). Samuti on ju võimalik seadistada auto ökonoomsema sõidu peale cruisides AFR ~15..16 ja seda tänu MegaSquirdi võimalusele, kasutades lisaks Wideband lambdat täpsema seadistuse saamiseks. (0-1v narrowband vs 0-5v wideband).

Selgituseks paneks paar kuldaväärt pilti ka:

Narrowband lambda graafik:
Pilt
Wideband lambda graafik:
Pilt
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas vanapeer » 05 Mai 2010, 10:59

Palju selgem juba, tänud.

Nii aga kui sa embed src korda teed, siis saan panna siia ühe video, kus näha, et MSis saab kasutada ka kitsarinnalist lambaadat. Siit järgmine küsimus: tavalist sondi saab kasutada küll aga seda siis pärast paikatuunimist? Või mis värk sellega on?
:unibrow:

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas Stjuuv » 05 Mai 2010, 15:10

Sirvisin täna internetti veidike, jagaks infot teistelegi huvitatutele.
Müügis liigub kahte sorti MegaSquirte - ühed on nö originaalid, ja teised piraatvariandid. Ideeliselt töötavad samamoodi ja jooksevad sama softi pealt, aga originaali tootjad ja edasimüüjad rõhutavad, et nende tooted on kvaliteetsed ja hea klienditoega.
Originaale saab osta nii valmistootena kui juppidena, mis siis endal kokku tuleb joota. Teiste tootjate omad tulevad enamasti komplektsena.
Hindade poole pealt tundub kõige soodsam lahendus olevat originaal juppidena tellida, kuna kokkupanduna on sama asi enamasti 100-150$ kallim. Teiste tootjate omi võib leida sellest kokkupandud originaalist odavamalt.
Tellides tuleks tähele panna, et ideeliselt läheb sellise hinnaga asjadele juurde tollimaks (kaagi kogemuse järgi 20%), ja selle arvestusse sisse läheb postikulu ka. Originaali edasimüüjad rõhutavad kõik, et nemad pakile väiksemat hinda ei märgi, teiste müüjatega võib ehk isegi kokkuleppele jõuda.
Silma jäi veel, et ebay hinnad ja postikulud on grammikese kõrgemadki kui sama müüja kodulehel.
http://www.glensgarage.com lehelt saab kõige algelisema MS1 v2.2 plaadil komplekti koju kätte kuskil 2200 eesti raha eest. Kokkupanduna ja ilusas korpuses on MS1 v3 plaadil ca 5300 eek ja MS2 v3 plaadil ca 6300 eek.
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas vanapeer » 05 Mai 2010, 16:08

MS-I™ ei juhi süüdet ja astmelist tühikäigumootorit. Kas LH 2.2 ja LH 2.4 on astmeline tühkäigumootor?

If you have a stepper motor or PWM idle control valve you will need an MS-II® (or MS-II Sequencer™) to control this. On/Off idle valves can be controlled with MS-I™. MS-II® also has user configurable outputs to control other functions (fans, shift lights, etc.)

http://www.megamanual.com/MSFAQ.htm#which
:unibrow:

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas Stjuuv » 05 Mai 2010, 16:44

Teiste kohta ei oska öelda, aga Motronicul on tühikäiguaju eraldi, nii et ei saa seda lihtsalt paika timmida, aga tühikäik jääb alles ka MS-I abita.
Kui muudmoodi ei saa, siis siin on juhis, kuidas ikka saab MS-I ka astmelist IAC kontrollima panna. Komplekt 7$, või otsi ise vastavad jubinad. http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-pwm-iac-valve-control-tip120-39modkit39-p-134.html?osCsid=7c9514c0e0b352c48de1e22e1c1eba2d
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas bronec » 07 Mai 2010, 08:20

Ei ole astmeline, kõige paremini sobib 2 juhtmega L kujuline tühikäigumootor. Tüüpiline LH2.2 ja LH2.4. On/off tüüpi need
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas Stjuuv » 07 Mai 2010, 23:29

vanapeer kirjutas:MS-I™ ei juhi süüdet

Teema tõstmiseks - bronec modis oma MS-I süüdet ka juhtima, nii et pole probleemi :thumbsup:
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1004
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas kaak » 26 Juun 2010, 15:55

Esimese kokkujoodetud MS pildid:
Pilt
Pilt
Pilt


See on siis pmst modifitseerimata versioon, ühe süüteväljundiga ja originaal tühikäigu mootori kontrolleriga (kellel vaja juhtida ntx 2klemmilist BOSH tühikäigumotot, peab tegema TIP122 transiga väljundi)
praegu on veel tegemata ühe juhtme vedamine(VR in jaoks)
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1004
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas kaak » 15 Juul 2010, 00:04

On möödunud huvitavaid päevi jootekolvi ja läpaka seltsis.
Jagaksin ka siia mõtteid ja lahendusi megasquirdis.
Tänaseks olen kokku jootnud 6 megasquirti, keskmine aeg komponentide paki avamisest ja valmistoote karpi lükkamiseni on 2,5h. Meetod mida kasutan on järgmine:
1. Kinnitan klambritega megasquirdi emaplaadi laua külge ja jaotan õiged komponendid õigetesse kohta laiali (vt eelmise posti pilti), seejärel asetan kergelt niiske lapi peale, selle peale madratsist lõigatud vahtkummi ja kõigepeale emaplaadi suuruse vineeriplaadi tüki, mille siis tõmban kõik õrnalt paberteibiga vastu MS emaplaati(pics later). Komponentide eesmärgid: niiske riidelapp juhib elektroonikakomponentidest sooja jootmise ajal ära, vahtkumm ühtlustab survet ja vineer hoiab asja stabiilsena. Et vältida komponentide liigset survet vastu emaplaati (eriti kui jooksevad rajad nende alt läbi) tasub veidikene kõveraks painutada jalad, et üks serv jääks takistitel jms õhku- see välistab ka külmpraod(külmpraod tekivad nt olukorras kus temperatuuri amplituudid on suured ja komponentide metallosad kahanevad-paisuvad, tõmmates pingesse joodetud kohad). Jätan jootmata need detailid- mida pole vaja modimise pärast (tühikäigu tip122 paigaldamisel jätan jootmata Q4, Q20, R39, D8), Lisasüütekivide korral jätan paigaldamata R57 (modimiste variandid toon oma järgmistes postitustes välja)
2. Keeran emaplaadi teisipidi (näeb välja päris tihe metallokaste mets) ja hakkan servast jootma- üheltpoolt jootekolviga sooja ka teiseltpoolt 0,7mm jootetinaga kiirelt peale. Kasutan jootekolvi maksimaalset soojust(reguleeritav kolb) et võimalikult kiire soojenemine oleks ja koheselt annan tina peale- per jalg läheb 1..2 sekundit kokku. Vajadusel surun mõnda jalga veits tagasi ka svammi poole, et oleks emaplaadist veits eemal( juhul kui see jalgade kõverdamine ebaõnnestus), kui enam kolviga juurde ei pääse, lõikan need okkad maha ja pääsen nii järjest kaugemale kolviga.
3. Eemaldan svammi süsteemi ja joodan ära need komponendid ükshaaval, mis olid svammi süsteemi jaoks liiga kõrged (F1, F2, MOV1, pistikud, MAP ja radika külge kinnituvad transid
4. Lisan modimise komponendid: boost control, lisa süütekivid, tühikäigu kontroll jms.
5. Pesen emaplaadi puhtaks kasutades räbustieemaldajat F-02 ja lakin läbijoodetava kaitselakiga PRF-202 (lingid elfasse http://www.elfaelektroonika.ee/artnr/24-510-13/rabustieemaldaja-f-02 http://www.elfaelektroonika.ee/artnr/80-815-49/kaitselakk-plastic-prf-202 )
6. Paigaldan autole juhtmestiku, kõik ühendused on joodetud, VR anduri ja pwm mootorite juhtimiseks kasutan keerutatud+ varjestatud kaablit (müüb http://www.tameo.ee/ - tänud Loffile, kes mind sinna saatis).
7. Ühendan aju pistikusse ja laen üles softi- kasutan softi http://www.diyautotune.com/softwarelinks.htm lehelt.
8. Seadistan esmase configuratsiooni (pihustid, süüde, lisaväljundid)
9. Käivitus, süüte aja kontroll stroboga, häirete otsimine, nende kõrvaldamine. tühikäigu seadistus.
10. Sõidul seadistus (kasutan Innovate LC-1 lambda + kontroller)

Lisan kindlasti lisainfot punktide 8. 9. ja 10. osas, kuna need on kõigi jaoks kõige keerulisemad.



Päikest!
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas vanapeer » 27 Sept 2010, 09:02

Läbi loetud! Millal järgmine osa tuleb?
:unibrow:

margusv70
Kõva postitaja
Postitusi: 250
Liitunud: 06 Mai 2008, 21:40
Asukoht: Tallinn/Puhja/Tartu/Kodavere
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas margusv70 » 02 Veebr 2011, 20:58

Järgmine tuli vist minu autole...
V70-120KW-D5-autom.
940 SE 92-93a.
5146852

Kasutaja avatar
Probz
Foorumlane
Postitusi: 84
Liitunud: 25 Mär 2017, 18:44

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas Probz » 19 Juul 2017, 17:26

Plaanis 86nda aasta volvo 740 MS peale panna. Originaalis B230K ehk karpaga, peale läheb LH 2.4 B230F volvo 940 pealt. Selline rumal küsimus, mis juhib originaal kellaplokki. Kas kellaplokis endas on "aju" või on karpaga volvodel ka mingisugune ECU laadne toode kuskil? Huvitab see, kuidas originaal kellaplokki MSiga tööle saada. Speedo tuleb tagasillast, tahhokale saab MSist signaali anda aga temp ja õlirõhk töötavad MS väljundi pealt või peab vanad juhtmed alles jätma andurite külge ja MSi juhtmed lisaks panema?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist