850 istmesoojenduste paikamine
Postitatud: 30 Nov 2010, 09:04
Kui teil on istmesoojendused autol, aga need ei lähe soojaks, siis on soojenduste suremiseks enamasti 2 põhjust (kolmas, kaitsme läbipõlemine, tuleks tegelikult ennem ära teha, aga noh, kes siis ikka kaitset uurib ): juhtmed termostaadi küljest on lahti/katki või soojenduselement ise on läbi põlenud. Minu autol olid vead mõlemas kohas.
Alustame termostaadist: Selle kontrolliks ei pea istet eemaldama. Iste tuleks lükata võimalikult ette ja üles, siis on parem toimetada tagantpoolt. Termostaat asub all umbes istme keskel borolooni sees. Näppudega kombates leiab üles (elektriistmel veits tülikam, aga ka ei midagi hullu. Mina alguses ei teadnud, et termostaat on lihtsalt kahe borolooni kihi vahele torgatud, jootsin juhtmed taha nii, et termostaat oli oma kohal (väga tülikas). Kergemaks uurimiseks tuleks see termostaat välja tõmmata sealt seest. Originaalis on termostaadi küljes 2 klemmi, kuhu otsa istub spetsiaalne pistik. Kuna mul olid mõlemal istmel need lahti tulnud, siis jootsin mõlematele jupikesed juhet külge, kuhu panin uued pistikud. Sellega sai esialgu toolid soojaks. Termostaat näeb välja selline (juba modifitseeritud kujul): .
Niimoodi on asi juba 2 aastat toiminud, aga eelmine talv lõpetas juhi iste uuesti töölepingu. Kes siis talve lõpus, suvel, sügisel ikka tagumikku soojendab, saigi eile asi lõpuks ära tehtud: Iste autost välja (akuklemm ennem maha), milleks tuli eemaldada 4 polti kere küljest ja turvavöö sai ühe poldiga lahti keeratud istme küljest. Kuna mul elektriistmega tegu ja ei tahtnud turvapatja omale näkku saada, sõitsin istme max ette (tegelikult oleks võinud ennem 2 tagumist polti lahti keerata ja istme max taha sõita, siis ei jääks siinid lahtiselt ette. aga välja saab istme joptvõimatiga küll
viga otsima: Alguses mõõtsin testriga termostaadi korrasolekut: töötab, seejärel sai termostaat skeemi tagasi ühendatud ja kontrollitud kas elemendid takistust omavad (peapistikust): ei oma. Selge, tuleb polster maha võtta ja viga otsida. Polstrit hoiavad kinni metallrõngad, mis tuleb eemaldada.
Ja juba paistiski mahapõlenud koht mulle silma (http://tazavi.planet.ee/volvo/iste/IMG_0601s.jpg), ära oli põlenud täpselt ühenduse juurest, nii et paikamine oli ka võrdlemisi kerge. Vaja oli vaid veidike kraapida lakki/oksiidi sealt küttekaablilt maha, anda natuke jootevedelikku ühendusele ja siis tinutada see kinni. Problem fixed.
http://tazavi.planet.ee/volvo/iste/IMG_0602s.jpg
Mõõtsin ära ka kogu ahela takistuse, see oli umbes 2 oomi. 72W kütab selga ja jalga siis kiire arvutuse järgi. igatahes seejärel läksid tagasi need metallrõngad, mis nahka kinni hoidsid ja iste ronis autosse tagasi. Pistikud külge, aku külge ja käivitus - iste hakkaski soojenema
Järgnevaks sooviks teha oma autole reguleeritava temperatuuriga istmed - sellejaoks pole palju vaja leiutada, tuleks otsida vaid tulede reguleerimise lüliteid 2-4tk (ma veel ei tea, kas asendan tagumise istme soojenduse ka reguleeritavaga, ilmselt siiski mitte, kuna sealsed soojendused lülitatakse automaatselt välja mootori seiskudes) ja neil see pildike ära vahetada, lisada peotäis elektroonikat keskkonsooli alla ja peakski olema umbes 6 astmega (või palju sel tulel erinevat reguleerimisala ongi) istmesoojendus aga see hetkel vaid teooria, tea kas tuleb niipalju aega, et viitsin see talv selle valmis ehitada (mootorisoojendust ehitan ka juba teist talve )
Alustame termostaadist: Selle kontrolliks ei pea istet eemaldama. Iste tuleks lükata võimalikult ette ja üles, siis on parem toimetada tagantpoolt. Termostaat asub all umbes istme keskel borolooni sees. Näppudega kombates leiab üles (elektriistmel veits tülikam, aga ka ei midagi hullu. Mina alguses ei teadnud, et termostaat on lihtsalt kahe borolooni kihi vahele torgatud, jootsin juhtmed taha nii, et termostaat oli oma kohal (väga tülikas). Kergemaks uurimiseks tuleks see termostaat välja tõmmata sealt seest. Originaalis on termostaadi küljes 2 klemmi, kuhu otsa istub spetsiaalne pistik. Kuna mul olid mõlemal istmel need lahti tulnud, siis jootsin mõlematele jupikesed juhet külge, kuhu panin uued pistikud. Sellega sai esialgu toolid soojaks. Termostaat näeb välja selline (juba modifitseeritud kujul): .
Niimoodi on asi juba 2 aastat toiminud, aga eelmine talv lõpetas juhi iste uuesti töölepingu. Kes siis talve lõpus, suvel, sügisel ikka tagumikku soojendab, saigi eile asi lõpuks ära tehtud: Iste autost välja (akuklemm ennem maha), milleks tuli eemaldada 4 polti kere küljest ja turvavöö sai ühe poldiga lahti keeratud istme küljest. Kuna mul elektriistmega tegu ja ei tahtnud turvapatja omale näkku saada, sõitsin istme max ette (tegelikult oleks võinud ennem 2 tagumist polti lahti keerata ja istme max taha sõita, siis ei jääks siinid lahtiselt ette. aga välja saab istme joptvõimatiga küll
viga otsima: Alguses mõõtsin testriga termostaadi korrasolekut: töötab, seejärel sai termostaat skeemi tagasi ühendatud ja kontrollitud kas elemendid takistust omavad (peapistikust): ei oma. Selge, tuleb polster maha võtta ja viga otsida. Polstrit hoiavad kinni metallrõngad, mis tuleb eemaldada.
Ja juba paistiski mahapõlenud koht mulle silma (http://tazavi.planet.ee/volvo/iste/IMG_0601s.jpg), ära oli põlenud täpselt ühenduse juurest, nii et paikamine oli ka võrdlemisi kerge. Vaja oli vaid veidike kraapida lakki/oksiidi sealt küttekaablilt maha, anda natuke jootevedelikku ühendusele ja siis tinutada see kinni. Problem fixed.
http://tazavi.planet.ee/volvo/iste/IMG_0602s.jpg
Mõõtsin ära ka kogu ahela takistuse, see oli umbes 2 oomi. 72W kütab selga ja jalga siis kiire arvutuse järgi. igatahes seejärel läksid tagasi need metallrõngad, mis nahka kinni hoidsid ja iste ronis autosse tagasi. Pistikud külge, aku külge ja käivitus - iste hakkaski soojenema
Järgnevaks sooviks teha oma autole reguleeritava temperatuuriga istmed - sellejaoks pole palju vaja leiutada, tuleks otsida vaid tulede reguleerimise lüliteid 2-4tk (ma veel ei tea, kas asendan tagumise istme soojenduse ka reguleeritavaga, ilmselt siiski mitte, kuna sealsed soojendused lülitatakse automaatselt välja mootori seiskudes) ja neil see pildike ära vahetada, lisada peotäis elektroonikat keskkonsooli alla ja peakski olema umbes 6 astmega (või palju sel tulel erinevat reguleerimisala ongi) istmesoojendus aga see hetkel vaid teooria, tea kas tuleb niipalju aega, et viitsin see talv selle valmis ehitada (mootorisoojendust ehitan ka juba teist talve )