Volvo katsetas uut kraavisõitmise süsteemi
Väidetavalt on uue põlvkonna Volvo XC90 nende seni kõige turvalisem auto üldse. Auto on otsast otsani täis topitud turvalisust tagav tehnoloogia viimase sõnaga.
Juba viie aasta pärast loodab Volvo jõuda olukorrani, kus mitte ükski nende uue autoga sõitev inimene õnnetuse korral hukka ei saa.
Selle eesmärgini jõudmiseks on lisaks paljudele muudele elementidele oluline osa ka Volvo uuel Teelt Väljasõidu Kaitsel (Run Off Road Protection).
Süsteem tuvastab, kui auto lahkub suurel kiirusel teelt ning pingutab juba kokkupõrget oodates igaks juhuks turvavööd. Suure hoo ja jõuga maandumisel aitab selgroovigastusi vältida kaval süsteem istme küljes, mis pehmendab kehale osaks langevaid jõude. Kokkupõrke korral rakenduvad loomulikult turvapadjad ning jalgade säästmiseks tõmbub viimasel hetkel piduripedaal täiesti vastu põrandat.
Volvo näitas süsteemi arvutisimulatsiooni juba suvel, kuid nüüd viidi pealtvaatajate silme all läbi ka päris elu katsetused. XC90 kihutas teelt välja 80 km tunnikiirusega.
Paraku on hetkel olemas vaid kaadrid väljastpoolt autot, nii et salongis sees toimuvast väga head ülevaadet pole.
Sellegipoolest, esimene video on Volvo arvutisimulatsioon, teine reaalne katsetus reaalajas ning viimased kaks aegluubis võtted teelt välja sõitmisest. [youtube]Väidetavalt on uue põlvkonna Volvo XC90 nende seni kõige turvalisem auto üldse. Auto on otsast otsani täis topitud turvalisust tagav tehnoloogia viimase sõnaga.
Juba viie aasta pärast loodab Volvo jõuda olukorrani, kus mitte ükski nende uue autoga sõitev inimene õnnetuse korral hukka ei saa.
Selle eesmärgini jõudmiseks on lisaks paljudele muudele elementidele oluline osa ka Volvo uuel Teelt Väljasõidu Kaitsel (Run Off Road Protection).
Süsteem tuvastab, kui auto lahkub suurel kiirusel teelt ning pingutab juba kokkupõrget oodates igaks juhuks turvavööd. Suure hoo ja jõuga maandumisel aitab selgroovigastusi vältida kaval süsteem istme küljes, mis pehmendab kehale osaks langevaid jõude. Kokkupõrke korral rakenduvad loomulikult turvapadjad ning jalgade säästmiseks tõmbub viimasel hetkel piduripedaal täiesti vastu põrandat.
Volvo näitas süsteemi arvutisimulatsiooni juba suvel, kuid nüüd viidi pealtvaatajate silme all läbi ka päris elu katsetused. XC90 kihutas teelt välja 80 km tunnikiirusega.
Paraku on hetkel olemas vaid kaadrid väljastpoolt autot, nii et salongis sees toimuvast väga head ülevaadet pole.
Sellegipoolest, esimene video on Volvo arvutisimulatsioon, teine reaalne katsetus reaalajas ning viimased kaks aegluubis võtted teelt välja sõitmisest.
https://www.youtube.com/watch?v=dLrOx8fM-P4 ja
https://www.youtube.com/watch?v=52bBjmqv_ws
Volvo xc60 D5,2014.a Aut AWD.
Volvo xc60 D5,2011.a Aut AWD.
Volvo S80 D5,2008.a Aut AWD.
Volvo S60, 2004,a Aut.