Tutvusin nüüd veidi ajakirjaga ja panen kirja endapoolsed parendusettepanekud. Kuna Sa ise tihedamalt seotud, siis ehk mõni mõte kulub marjaks ära. Üritan seda teha põhjalikult ja põhjendustega ja punkti kaupa.
Esimene artikkel algab leheküljelt 6:
Porsche Cayenne - lk 6-10
Leian, et sellise ajakirja puhul, mille ilmumisvälp on 4 korda aastas ei tohiks olla rubriiki autouudised, eriti veel, kui need on refereeritud autotootja kodulehelt. Sellise ilmumissagedusega lehe puhul võib uudisest kuni järgmise numbrini mõnest mudelist juba Eestis rahvaauto saada, mida igal tänavanurgal on. Nende asjadega jaoks on olemas WWW ja samuti eestikeelne Autoleht, mis ilmub korra nädalas.
Lotus, Lexus, Rolls, Ferrari - täpselt sama lugu, lk 11-15, pole selle ajakirja koht minu jaoks.
BMW - lk 16-20
See juba läheb, Eestis tehtud, Eesti oma auto ja ka artikkel. Veidi häirisid liiga tihti korduvad kohad Indrek ütles seda ja Indrek ütles toda. Idee on õiges suunas ja kindlasti tasuks ka nt ajakirjanul proovisõitu teha, autot mingil määral testida. Tekiks ka ajakirjaniku arvamus, mitte autoomaniku küsimustele vastamised.
VW Iroc Concept, Peugeot 207CC - lk 21-22
Sama jutt, mis üldiste uudiste kohta. Nt VW Iroc Concepti uudis ilmus
24. august 2006 - ühelegi autohuvilisele pole see uudis, ammu juba pildid nähtud. Kindlasti ka nt Autolehes, Autobildis jne. ammu kajastatud.
Seda siis kõike uudiste kohta, mida on kokku ca 31lk. Uutest autodest võiks kirjutada küll, kuid seda juhul, kui need on ajakirjanikul endal proovitud, mida saadaks ka enda tehtud pildid ja jutt. Samuti tasuks mõelda testimise peale - eristuda tavaautoajakirjadest, midagi huvitavat, veidrat ja jutuainet pakkuvad. Võib-olla ka üsna kriitilises toonis.
Ralli - lk 45-48
See on kümnesse, selliseid artikleid ja veelgi pikemaid ajakiri vajab.
Volvo ajalugu - lk 49-53
Tõesti väga hea materjal! Kiitus ja suurimad tänud, valgustasid ka mind rumalat. Üks aga on asjal juures. Miks on Volvo ajaloo vahel (lk 53) nagu lõigatud mingi artikkel "Suurendame auto hobujõude!", vale koht vist?
Kalender - lk 54-55
Sobilik ja vajalik.
SCCE lk 56-64
Kõik on tore, idee hea, kuid juttu vähe. Nii klubist, mis on ta eesmärk jne. Samuti tunduvad, et küsimused on stiilis täida lüngad, st pole olnud otsest kokkupuudet autoomaniku ja ajakirjaniku vahel. See artikkel oleks kindlasti rohkem huvi pakkunud, samuti ajakirjaniku poolt tehtud proovisõit ja isiklik kogemus - annab kõvasti mahtu tõsta!
Driftimine - lk 66-71
Ma artiklit ei ole jõudnud lugeda, idee tundub hea, mingi koht tekstist on küll topelt saanud. Samas piltide kohta - tegemist on mujal ilmas lausa spordialaga. Oleks pigem tahtnud sealt pilte näha, kui neid nn. filmitriki autosid.
Prominent - lk 74-78
Ka väga hea, võiks olla rohkem särtsakamaid küsimusi. (nagu ise oskaks). Hetkel on palju sarnast Autolehega, kuna ilmumisaeg ühe ja teise numbri vahel on pikk, siis võiks lausa lasta nt lugejatel küsimusi esitada veebi kaudu vms. Hiljem sealt paremad välja noppida. Kui on võimalik, anda isegi ette nt: järgmises ajakirjas on Prominendiks Blacky, esita talle soovitud küsimus.
Suzuki Hayabusa - lk 80-81
Sama, mis teiste uudiste kohta. Tootja kodulehe info on jutuks ümber kirjutatud. Ei ole küll tsiklihuviline ja hetkel ka artiklit ei lugenud, aga nt küsimärgi tekitab viimane lõik.
Mugavus - peatuli lülitub mootori käivitamisel kütuse kokkuhoiu mõttes välja. Ma loll ei saanud midagi aru.
Valge Kroom - lk 82-89
Väga hea idee ja artikkel! Meil on Eestis häid mehi, palju, ainult leia üles ja kirjuta. Samuti naelapea pihta.
Kaanetüdruk + valimine - lk 92-97; 99-101
Sellises ajakirjas alati Eesti neiud ju teretulnud.
Tuuning - NOS lk 104
Ok.
Autoraadiote võrdlus, JackHammer - lk 105-108
Järjekordselt tundub olevat tootjate tehaseandmete võrdlusena. Rohkem uurivat ajakirjandust ja ise tehtud teste! Minu arust sellest JackHammerist kuulsin väga ammu, ei usu, et alles turule tulnud.
Autokeemia lk 110 - 112
Öelge mulle, et see on tegelikult reklaam? Autokeemiat annab testida, selle kohta saab küsida infot autoremondifirmadest. Hetkel tundub olevat tutvustava reklaamtekstiga.
SCION xD - lk 115 - 121
Uudiste kohta juba piisavalt kommenteerinud.
Kaanetüdruku otsing - ajakirjas tihti.
Kuidagi tihti oli neid reklaame kaanetüdruku kohta, kas vajaliku mahu täiteks? See siluetiga kujutus oli kena disainiga ja atraktiivne.
Koduarest, L.A Street Racing lk 122, 124
Testige mängu ise ja kommenteerige, tutvustav tekst ei ole lugejale atraktiivne.
Üleskutsetes ja reklaamides pole Clipart ilus.
Anekdoodid, nuputa jne - lk 127 - 130
Ristsõna on OK, lastele midagi on ka aktsepteeritav, kuid kooliajalehe stiilis anekdoodid on minu jaoks
out.
Priit,
vorpis ise ka põhikoolis koolilehte.
Üldiselt, ettevõtmine on tubli ja kiidan igati! Loodan, et mu kriitikanoodid ei häiri, vaid tekivad sealt mingid ideed. See oli minu
subjektiivne arvamus ajakirja sirvides ja lugedes. Kindlasti ei telli ma seda ajakirja (Nagu ka Hobiklubi, mis ilmub nagu jumal juhatab. Nii vist nende hobiajakirjadega Eestis on, autovaldkonnas). Samas, luban, et üksikmüügist soetan ajakirja igal korral, kui ilmub. Meeldib lihtsalt Eesti ajakirju lugeda ja uurida. Ma ei teagi, kuidas nende trükikulude ja asjadega on. Ehk ei peaks ajakirja formaat nii paks olema, palju asju saaks välja noppida (50-60lk kindlasti), vähemalt esinumbrist. Ehk teha ajakiri õhem, rohkem Eesti keskne ja ajakirjanike enda arvamust kajastades. Usun, et seda tehakse enda vabast ajast ja tahtest. Kardan, et keegi sellega väga ära ei ela, seega on ka ajalimiit kindlasti määrav. Ehk oleks õigem seda mahu arvelt kärpida, kui uudistega "paksuks ajada". Samuti tundus font kuidagi tavatult suur ja võõras.
Rohkem pilte Eestist ja loodan, et järgmisel korral kruubiliste piltide ämbrisse ei minda.
Priit,
sõbralik lugeja, kes kindlasti ka järgmise numbri soetab.
Ostke ajakirja ka teised, idee on hea ja eks Eesti hobiajakirjandust tuleb toetada! Kõik eelnev oli minu täiesti subjektiivne arvamus, kordan veelkord.