200 sarja esiamordid

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
happpyslutcake
Kõva postitaja
Postitusi: 168
Liitunud: 24 Juul 2008, 14:24
Asukoht: Tallinn-Kuusalu

200 sarja esiamordid

PostitusPostitas happpyslutcake » 08 Sept 2008, 16:16

tere

Taastan ühte ägedat volvot.
Tuleb siis kõik amordid ära vahetada, onu kelle käest ma amordid ostan on tuttav.
Ta rääkis, et esi amortidega pidavat mingeid spets võtmieid vaja minema + korrektne paigaldus (midagi võib nihu minna, jutujärgi)
Et kas siis hakata ise vahetama või igaks juhuks minna kuskile teenindusse?
Huvitab mind teie kogemused...

Tänud!
264

Kasutaja avatar
turboES
Foorumi veteran
Postitusi: 1047
Liitunud: 16 Juun 2005, 22:49
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

PostitusPostitas turboES » 08 Sept 2008, 17:12

Spets võti on suured torutangid. Uute sisse pannes veendu, et amort selle toru sees loksuma ei jää. Vaata kas uute ja vanade amortide kered on ühe pikkused. Kui on siis ei peaks mingeid probleeme tekkima.
'06 V70 D5 AWD
'66 Amazon kombi
'68 Amazon
'72 P1800ESTurbo
'73 142
'74 142
76 242L
'79 242

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 08 Sept 2008, 17:27

2 nädala eest just vahetasin. Hea on nüüd kogemusi jagada.
Tegelt vaata pildiseerijat ja hilisemaid kommentare siit http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=50187
Ma lisan oma trükimusta ka.
Vaja on
1) korralikke vedruklambreid, mul olid vist samad, mis inglastel
2)_a) väikese kettaga relakat/dremelit
või b) uusi pidurivollasid/torusid või arvestada nende katkimineku ja väljavahetamisega
3) lasta õhupüstoliga lahti amorti ülevalt hoidev suur mutter (musta kopsiku all) - kui riista koha peal pole siis võid sõita kuskile töökotta ja lahti paugutada. Keerad kergelt kinni ja võid rahulikult oma garaagesse sõita.
Nimelt aja jooksul jäävad nad nii kinni, et teisel pildil nähtav variant ei suuda kuidagi neid käima saada. Kui algus tehtud, siis aga saab nii edasi keeratud.
Samas on see püstol amordile kahjulik, seega uue amordi eemaldamisel hoia end tagasi. Antud hoiatus on kindlasti ka amordi pakendil. Minul tuli ka uus amort korra lahti võtta, sellest lõpu poole.
Võtme mõõt oli 24. Seega ei midagi erilist. Ainult, et võti peab olema "jõnksuga"
4) see on ka ideaalne aeg amordipatjade vahetamiseks Vanadel mudelitel olla see mitmest tükist koosnenud?
5) üleval amordipukil märgi ära kõverate plekitükkide asetus


Pidurivoolikuid mina ei julenud nokkida, kuna torul lähevad kindlasti nukad maha jne. Selleks sai lõigatud kõrvades olevad augud lahti, nii et voolikud oma kohalt välja sai tõmmata.
Muidu edasi läks töö nagu inglaste piltidel.
Vedru kokkusurumise juures loe kindlasti kogemusi näkkulendavate vedrude kohta. Ehk siis ettevaatlikult.
Võimalik, et avastad vedrude eemaldamise järel, et ülemine või alumine taldrik on mäda. Mul üks ülemine oli mitu korda hullem kuna aegu tagasi oli üks kivike tema vee väljanõrgumise ava ära ummistanud. Neid saad ka poest. Alumisi vist ka, kuid alumiste vahetamine käib relaka ja keevitusega.
Amordi lahtikeeramine. Selleks on vaja suuri ja tugevalt maa küljes kinni olevaid kruustange, toruvõtit ja selle käepideme pikenduseks toru. Amort on mõtekas panna kinni alumise osaga, mis on kooniline, kuid samas tugev, kuna amordi välistoru võib suure keeramisega mõlki minna. Vähemalt on see kartmist väärt. Uue amordiga on tõenäoliselt kaasas uus kinnitusmurter, seega vana ja mädanut võib torutangidega keerata. Kui jõuõlaks veel 1 pikem toru võtta, siis tuli naksti lahti.
Uus amort (minul Kyb G-shock) alt otast vasemäärdega kokku ja amort sisse. Kybi puhul tuli välja see, et amort ei läinud päris sama sügavale, kui originaal, seega uut mutrit ei saanud lõpuni keerata ja mingi 5mm keeret sai kaetud vasemäärde ja veel tihendisilikonniga, et järgmine amordivahetaja liiga palju mind ei kiruks.
Kroomitud pinda uuel amordil muidugi me üldse ei kahjusta ja võibki kola tagasi alla panna. Kui stabikavarrast lahti ei lase, siis šarniiri kinnitamisel on lääba natuke jonnakas. Üks nõks on see, et teha millestki aas, et jalg sisse panna ja oma raskusega stabikat allapoole sikutada.
Nüüd veel sellest, miks ma uue amordi lahti pidin võtma. Nimelt vasak (ainult) amort jäi padja sees loksuma, kui kõik kokku oli pandud. Mutter oli lõpuni keeratud mõlemal amordil kuid üks loksus üles alla. Tuli meelde, et välja vahetatud põhjalöögikummil oli keskel metallseib. Ehk siis amordipadja alla sattus mingi 2 mm seib. Uutel kummidel, mis olid mingid universaalid, mõõdu järgi valitud, neid seibe polnud. Lahendasime asja nii, et keerasime vaid pealmise mutri lahti (auto lamas raskuega peal seega vedru amodi otsa välja ei tõmmanud) ja panin sinna alla originaalkummidest kougitud seibid.

Nüüd on sõit tugevasti erinev sellest mis oli enne. Ka enne ütlesid ülevaatuse kunnid, et nende masin kiidab amordid heaks, siis vahe on ikka tuntav. Auke teedelt nad päris ära ei söö, kuid summutab palju pehmemalt. Samuti ei kaldu auto enam kurvides nii palju, ning pärast tagaamortide vahetust lõpetab ka noogutamise pidurdamisel.
:unibrow:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist