1. leht 3-st

240 pidurisupportite remont

Postitatud: 14 Jaan 2007, 10:20
Postitas vanapeer
Särisevad pidurikettad, kärsahais ja 1 kuuga uued kettad jälle kõverad - selge, et silindrid/kolvid vajavad puhastust.
Kaliibrid ehk supportid ehk sadulad (heal lapsel palju nimesid eks) maha, juppideks ja roostesurma sisse likku.
Mõni mees ehk tahaks nüüd mind hoiatada, kuid hilja. Orto roostesurm leidis roostet söömiseks ka väga siledatelt silindripindadelt. Samuti vedelikukanalitest. Seega nüüd ootab ees nendelt pinandelt pehme roostesurma kihi eemaldamne.
Pidurivoolikute lahtisaamiseks oli poolte puhul vaja kasutada tange ja väljavahetamisele lähevad ka kõik välised voolikud.
Töö jätkub lähimatel vabadel õhtutel...

Lisan rohelise juhendi: http://www.scribd.com/doc/2525018/240-260-brakes-repair-and-maintenance

Postitatud: 14 Jaan 2007, 10:33
Postitas Volvo Club

Postitatud: 14 Jaan 2007, 22:59
Postitas vanapeer
Kõik pulgad traatketastega üle käidud. Kõige väiksema diameetriga kettaid ei sattunud poes ette ja muidugi just neid läheb veel vaja nurgataguste puhastamiseks.
Pärast puhastust plaanis Normas galvaanikas poldid ja sadulajupid tsinkida lasta.

Postitatud: 15 Jaan 2007, 14:17
Postitas bronec
Sadulatele on ka rem komplektid olemas www.autoosad.ee
pole teab mis kirvehinnaga ka ja mansetid oleks nagunii kohe hea ära vahetada(loomulikult kui sul neid juba ostetud pole)

Postitatud: 15 Jaan 2007, 14:21
Postitas vanapeer
Jaa muidugi, need lähevad ka vahetusse kõik.
Üllatav on see, kui hästi on säilinud kolbide pinnad - peaaegu poleeritud. Kahju, et silinditeks pole sama roostevaba terasest pukse pressitud.
Või siiski on?
Ise pole veel pilte teinud aga julgustust ettevõtteks sain selliset pildimaterjalist: http://cleanflametrap.com/calipers/

Postitatud: 16 Jaan 2007, 17:17
Postitas krss
.

Postitatud: 16 Jaan 2007, 19:10
Postitas aibast
njaaah, 480 mul juhtus just sama asi. Vaatan kas lammutan kala vanalt masinalt need maha ja teen korda või lammutan enda masinalt maha ja teen korda. See nagu olvode tüüp viga vihmastel talvedel

Postitatud: 16 Jaan 2007, 21:24
Postitas Kristjan
740 sai ka kunagi (vist eelmisel sajandil) esimesed suportid Autovivas vahetatud. Korra peale äkkpidurdust jäid peale ja enam ei julgenud riskida. Kuskil 6-7 tuhendega sai hakkama koos töörahaga ning kulumaterjalidega ja vanad tuli vastu anda. Töötavad siiamaani. Korra on neid hooldatud ka - kolbe liigutatud ja lihvitud. Kevadepoole peaks jälle asja üle vaatama ning vedeliku ja voolikud vahetama.
240 sai samuti pidureid päästetud. Kolvid lihviti üle ja pandi uued tihendid. Hakkasid tööle küll.
V70I jäi ka üks esimene pidur peale ja seda 4 aastat vanal autol. Infos natuke turgutati ja töötas veel 3 aastat kuni auto maha müüsin ning ilmselt töötab siiani.

Postitatud: 16 Jaan 2007, 21:36
Postitas sullivanmike
Sadulaid ei pea uusi ostma. Viid vana poodi, saad taastatud vastu ja hind on ka norm. Mina olen Mustamäel Best Autos seda teinud, Jaani juures.

Postitatud: 16 Jaan 2007, 22:18
Postitas vanapeer
Jaanionu anna teada, mis hinnaga saab sullivanmike moodi diili teha?

Kolbide lihvimisest. Kolbide ja silindri diameetrite erinevus ju suureneb siis. Mõtlen, et ehk on parem mitte lihvida vaid ainult puhastada.
Minul ällegi kolvid näevad ilusad välja, hülsid ehk silindrid on hoopis kaotanud lihvitud tasasuse, kuid ka seal pole midagi hullu. Kas te väidate, et uute tihenditega ei pruugi ilusti tööle hakata? Ta peaks ju nendega olema palju paremas seisus, kui enne.

Kange tahtmine on ikka oma kama selliseks saada:
beföre
after

EDIT:
Ai kurat. Tuleb välja, et
1) sadula pooli ei tohi lahti võtta, kuna koostamiseks on vajalik pingetsav pink;
2) poleeritud kolvi (siis ka silindri) pindu ei tohi kraapida; mina lasin leebe traatharjaga silindri puhtaks :?
3) silindrid on mingi 20 kraadise nurga all ja tagasi pannes tuleb neid miskitmoodi volvotuulidega paika timmida :x

http://www1.autozone.com/servlet/UiBrok ... 1d97e1.jsp

Postitatud: 17 Jaan 2007, 03:03
Postitas krss
.

Postitatud: 17 Jaan 2007, 09:06
Postitas Leho
Oskab keegi öelda mis siis saab kui kolb katki on. Kas siis ka vahetavad uue vastu.

Postitatud: 17 Jaan 2007, 09:18
Postitas vanapeer
Kuidas saab kolb katki minna?
Aga minul oleks siis hea meel: laseks uue treida roostevabast terasest. Ja täpse mõõdu just värskelt lihvitud silindri jaoks.
Kuid võimalik, et neid on ka osta, kuid ScanTechi kataloog eipaistnud pakkuvat.

EDIT: hästivarustatud volvovaruosade kauplustest saab ka uusi kolbe!

Postitatud: 17 Jaan 2007, 09:22
Postitas Leho
vanapeer kirjutas:Kuidas saab kolb katki minna?


keegi on klotse osavalt vahetanud, et tükk väljas.

Postitatud: 17 Jaan 2007, 09:31
Postitas vanapeer
Kui treiali leidmisega raske, siis ka siin foorumis on mitu 700st romudeks...