Elektriga Jahutusventilaator

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 12 Nov 2009, 09:13

kumb on parem koda läbi radiaatori õhku puhuma?

Minu teada on väljaspool asuvad ventilaatorid tehtud suhteliselt "lahtised", et lubada passivset jahutust. Pealegi on diislitel vasest radikas.

Eelnevalt mainiti et tuleks teha võimalikult kinnine koda seega siit küsimus:
Kas paigutada ventilaator nii kuuma otsa juurde kui võimalik ja jätta ülejäänud lahti
Pilt
või asetada keskele ja teha nii kinnine kui võimalik.
Pilt

Kui keegi ümber ei veena läheb esimene variant.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

PostitusPostitas ants » 12 Nov 2009, 09:25

Niipalju kui mina neid puhuvaid vente näinud olen,
on nad kõik lihtsalt mingi raamiga radika ees/küljes.
See Sinu pakutud "lahtine" on ka liiga "kinnine".
See minu arvamus. Ise tegelen sama teemaga, ainult
teistmarki autole.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 12 Nov 2009, 09:50

Kui koda ka radikat katab, siis alles pärast seda, kui õhk on ribidest läbi pääsenud.
Kas see keegi põhjendab ka, miks koda ette panna.
:unibrow:

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 12 Nov 2009, 12:33

Selle pärast, et sissepoole ei mahu.
No picture, no proof mehele...
Pilt

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

PostitusPostitas ants » 12 Nov 2009, 12:37

Selle pärast, et sissepoole ei mahu.

Ettepoole koda ei panda.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 12 Nov 2009, 13:52

Ma usun et vent sisse ei mahu. Ma ei usu, et ette koda vaja. Ootan põhjendust, et kaasa mõelda.
:unibrow:

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

PostitusPostitas Iceman » 12 Nov 2009, 14:00

eespool ei ole ju koda vaja. Minge vaadake kuda Alexandri 700-l eespool el. vent on :idea:

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 12 Nov 2009, 14:04

Ühesõnaga selline oleks tuus...
Ja suunajat/koda on vaja sellepärast, et esimene serv on radiaatorist 90mm kaugusel.
Niisama ei ole mõtet "raha tuulde lasta"

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 12 Nov 2009, 14:32

Miks nii keeruliseks ajada? Miks sa nii ei tee, nagu volvo on välja mõelnud oma instruktsioonis?
:unibrow:

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

PostitusPostitas ants » 12 Nov 2009, 15:03

vanapeer kirjutas:Miks nii keeruliseks ajada? Miks sa nii ei tee, nagu volvo on välja mõelnud oma instruktsioonis?


Ilmselt hippo-le meeldib arvutiga jooniseid teha, iseasi kuidas
asi materjalis välja näeb.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 12 Nov 2009, 15:51

If there is a will, there is a way...
Pilt

kaarelsi
Foorumlane
Postitusi: 69
Liitunud: 01 Dets 2008, 06:29

PostitusPostitas kaarelsi » 12 Nov 2009, 16:34

ära kohe näkku mulle löö aga kas sa selle ruumiga oled arvestanud, mis sa saad, kui sa selle kollase viguri ära võtad (kui seda üldse saab ära võtta)? Sest sealt saaks ju oma 3-5 cm juurde ja kas sellest 8-10cm-st siis ei piisa mingi tavalise ventika+koja majutamiseks? Käisin äsja ekstra õues ja mõõtsin impreza ventika+koja paksus on 87mm. See peaks sissepoole ka ära mahtuma. Muidugi, kui mootor omaette liikudes seda puruks ei peksa.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 24 Nov 2009, 12:04

Kellel on/kes laenaks M22x1,5 keermepulka?
Oleks vaja temperatuuri anduri vahetükk mingi aeg ära keermestada.

Tallinn/Tartu

Kasutaja avatar
sinilill
Foorumlane
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Dets 2009, 19:08
Asukoht: Tallinn, Mustamäe

Re: Elektriga Jahutusventilaator

PostitusPostitas sinilill » 19 Veebr 2010, 21:37

Mis vahemikus lülitustemperatuuriga andur võiks bensiinimootorile sobida? Termostaat 92°C
Ise mõtlesin 100°C-95°C, 105°C-100°C , Volvo enda elektri ventilaatori KIT's lülitub 103°C pealt!
Volvo über alles

Kasutaja avatar
Ollu
Foorumi veteran
Postitusi: 722
Liitunud: 10 Sept 2011, 18:42
Asukoht: Elva
Kontakt:

Re: Elektriga Jahutusventilaator

PostitusPostitas Ollu » 29 Mär 2018, 17:32

Tõstataks teema. Panin kunagi 850 elventi koos releplokiga. Probleem selles, et tempandur ei lülitanud venti sappa ning pidi ise jälgima ja salongis oleva lülitiga mängima, näidiku järgi lasin esimestkorda tempi üsna kõrgele enne kui salongist sundventi taha lülitasin. Lüliti/andur oli pandud kundepoolse radika otsavanni ülemisse nurka kust sai punni eest võtta ja anduri sisse lükata. Andur ise töötas, sest tsäksi v tikiga sooja andes hakkas lülitama. Kas peaks mõnd teist andurit proovima või peaks asukohta vahetama, et see andur ise hakkaks temperatuurist sõltuvalt ventikat lülitama. Anduri info selline
Pilt
Volvo 244, B230FT, 1983
Volvo S80 FL D5244T2, 2005


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline