Selle Marko postituse võiks õigesse alateemasse ringi tõsta, aga ma vastan siin ära.
"no aga miks sul siis läks taga osa libisema, kuna ees sul hea rehv ja auto raskus pidurdamisel tuleb ette poole ja ongi pidamine."
Ma muide ei pidurdanud seal üldse. Musta jääga kurv ei ole koht kus pidurdama hakata. Kõik mis ma tegin oli see, et keerasin rooli libisemissuunale vastu ja andsin natuke gaasi juurde. Et esisillal oli uute rehvide tõttu parem pidamine vastab igati tõele.
" kui taga kehvem rehv siis pidurdamisel on taga osa kergem ja kuna seal siis lubatud piirides rehv siis taga osa kergemaks muutumisel kaob pidamine ja minek ongi olemas."
Osaliselt võib nõustuda, aga sa pead arvesse võtma ka piruka massi ja kaalujaotust. Pirukas kaalub tühjalt 1055kg ehk tegemist on kerge autoga. Mootor on ees ja kui pakiruum oli sisuliselt tühi tähendab, et tagumine ots oligi tal sel hetkel tunduvalt kergem . Pane taha mis tahes mustriga rehvid, tagaosa hakkab vähese raskuse tõttu nagunii enne libisema.
"minu teada piduri ketta suurus ei taga rehvide haardumist ja selle teoori on kaheldav, kuna kettad on ju margi põhiselt erinev ( ees tõllarattad ja taga on mega väike - eriti on erinevust näha 1998a audi a3). pigem ikka rehvide osa mis on tee pinnaga kontaktis."
Piduriketta suurus ei taga loomulikult rehvide haardumist, ma ei ole ju seda öelnudki. Küll aga tagab suurem ketas (piduriklotsid on siis ju ka vastavalt kettale suuremad), et auto on võimeline lühema pidurdusmaaga peatuma. Seda muidugi siis, kui eesmised rehvid on hea mustriga ja haardumine teega hea. Kui kehvema mustriga eesmised rehvid teega ei haardu, siis auto libiseb ja peatumisteekond on pikem.
Kuna tagumised pidurid on eesmistest väiksemad ja seetõttu nõrgemad ning tagumine ots muutub pidurdades kergemaks, siis sama head rehvid tagasillal sama lühikest peatumisteekonda ei taga. See on ka kokkuvõttes üks põhjusi, miks ma paremad rehvid ette panen.
"see et sul pirukas taga libisema läks ongi selle et taga tekkis kergem olemine ja sõidetav rahuldav rehv ei suutnud pidamist tagada kuna taga muutus kergeks. raskus tuli ette ja ees ka head rehvid ning pidamine missugune."
Bingo
Et võib vist selle kohapealt joone alla tõmmata.