Naast vs lamell

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas 164 » 09 Veebr 2017, 15:30

ants kirjutas:AAMEN =D>

Noo ma räägin, religioon. :D

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Tanel » 09 Veebr 2017, 18:35

Siinne suur lammellikummarada on nagu taimetoitlane. Nii kui mainida lammelle, läheb käima vaid üks tegelane ja kõrvaltvaatajana toob kohe paraleeli idusööjatega, kes samuti käima lähevad ja liha maha hakkavad tegema

Kurat küll
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Iceman » 09 Veebr 2017, 19:33

Traktorist kirjutas:Nael vs. lamell,siga või kägu-lõputu teema..
...
Huhh,saingi hingelt ära,kurat!


Aamen!

Ütleks veel juurde, et "Sõitke ja ärge mölisege!"

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas 164 » 09 Veebr 2017, 23:00

Olgem nüüd ausad, sõna otses mõttes mölisevad ja keevad siin rohkem ikka naastumehed ja kambaga, lugege postitusi- vaevalt sa seda silmas pidasid...
Samas, see on mölisemise teema, nii et kus siis veel?!

Aga, laske käia, sõitke, mölisega, tehke mis tahate. Aga püüdke nüüd aru saada, et ma siin kellelegi midagi peale ei suru (reaktsioonidest justkui tundub nii). Naastu teema on tegelikult uurimist ja argumenteerimist väärt. Aga kui oma väike paat nii kõikuma sellest lööb, et suust lendavatele roppustele pidurit ei saa tõmmatud ning seosetuid ja/või põhjendamatuid argumente lendab igas ilmakaares, siis antud foorumi kontekstis ei ole sellega mõtet tegeleda.
Vaatamata sellele, ma arvan, et leidub ka siit foorumist tegelasi, keda see teema tegelikult ka huvitab.
Viimati muutis 164, 10 Veebr 2017, 08:11, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
Risu
Foorumi veteran
Postitusi: 608
Liitunud: 07 Apr 2015, 14:06
Asukoht: Paide

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Risu » 09 Veebr 2017, 23:30

Tuleb lihtsalt valida õige sõidukiirus, mis vastab teeoludele mitte kütta igal võimalusel niipalju kui märk lubab. Kui inimene elab maakohas ja enamus ajast sõidetakse mööda hooldamata teid on naastude kasutamine igati okei, kui aga kasutab naaste inimene kes sõidab peamiselt põhimaanteedel ja linnades siis ei ole ju mõtet nende naeltega ringi klõbistada ja teekatet veel enam lõhkuda.

Traktorist kirjutas:Lamellid kuluvad võrreldes naeltega kiiremini -fakt-,need lamellid mis ei kulu tuleks kiiremas korras Aafrikasse kalosside tegemiseks saata. Lamellid kuluvad kiiremini=õhus lendleb sellevõrra rohkem kummitolmu.Fakt?


Naelrehvid kulutavad teekatet märgatavalt ja tekitavad palju rohkem tolmu kui lamellrehvid - fakt
888BFF

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas maan » 10 Veebr 2017, 00:47

Lööge või tehke maha, aga naastud pealinna talves on nagu koer parketil :lol: Kui elaks või käiks tihti maal, siis ilmselt valiks ka naastu, kuna paar korda juhtunud vesise kiilasjääga külavaheteele lamelliga, kus auto tundub pidurdades kiiremini liikuvat :mrgreen:

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas KuldarA » 10 Veebr 2017, 10:01

Valin ise iga kell võimalusel lamelli. Eesti tingimustes täiesti piisav. Osta odav naast argumendiga, et parem ikka kui lamell on ikka üsna jama. Võrdväärsetel mudelitel hinnavahe juba väiksem.

Paar aastat tagasi ostis mul isa olude sunnil(töötas Rootsis ja ei teadnud täpselt kui tihti kodus käib) lamellid, olles eelnevalt ainult naaste kasutanud ja ütles, et enam naastu ei osta. Head vaiksed ja pidamine super. Ja ei, ta ei ela linnas vaid nendel samadel ohtlikel äärealadel, kus ilma naastuta väidetavalt hakkama ei saa.

Ise olen samuti kunagi tulihingeline naastu pooldaja olnud, aga polnud ka siis ühegi korraliku lamelliga sõitnud. Siis aga juhtus pea terveks talveks kätte tagaveoline ja korralike lamellidega auto, mis tõestas minu jaoks väga selgelt, et auto ei pea olema ainult naastuga nelikveoline vaid ka teised alternatiivid on väga head.

Selles osas olen nõus, et kulunud lamell on libe, aga nii on ka kulunud naast. Ja kindlasti pole ka lamell mõeldud selleks, et aastaringselt rehve vahetamata sõita. Suvel kulub lamell kõvasti kiiremini ja kaotab oma omadused.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Traktorist » 10 Veebr 2017, 12:13

Allalaaditud fail (1).jpg
Allalaaditud fail (1).jpg (8.97 KiB) Vaadatud 1662 korda


Poliitika on 1 vahva ja lahe asi - viska pööblile kont ja nad närivad üksteisel kõri läbi,seedivad ära ja väljutavad kah,ja seda kõike täiesti tasuta :D
Iga aasta läheb saag käima,tundub kuidagi vajadusepõhine provokatsioon olevat,et nö.rahva arvamuse alusel poliitikat ja makse kujundada.Kes pole veel tähele pannud,siis alati kui tahetakse midagi maksustada v keelustada kusagil ,ilmuvad kommentaariumitesse trollid (ärge munadesse lööge,ma ei väida,et Volvofoorumis trollitakse.Loodetavasti mitte) kes rahva madalatele instinktidele panustades sae käima tõmbavad ja arvamust endale vajalikus suunas kallutavad.Hea näide hiljutine firmaautode maksustamine ,kus "enamus" oli väga päri maksustamisega,kuna firmaomanikud ju kõik Porche Cayennedega vaese töölise seljast nülitud seitsme naha arvelt tasuta ringi paarutavad.Või automaksu teema -kont visati hambusse ,et rahvas purelema hakkaks ja siis ,kui enamus selgelt ei pooldanud automaksu ,pandi komm lauale -maksavad rikkad e. võimsate autode omanikud..Ja kohe enamus lahkelt nõus ,sest tõusikud peavadki rohkem maksma..
See igaaastane rehviteema meenutab kahtlaselt meelsuse kujundamise katseid eesmärgiga midagi keelata v maksustada.Aga ennem tuleb osutada,et meie seas liiguvad potensiaalsed kurjaegijad kes meie kalli maksuraha eest ehitatud teid süstemaatiliselt lõhuvad.

Ma olen täiesti päri maaniga,et täiesti mõttetu on ringi klõbistada Tallinnas ja soolatud põhi maanteedel naeltega.Aga kui palju neid klõbistajaid ainult Tallinnas sõidab?Kas keegi teab täpselt,et see ja see on 100% ainult Tallinnas sõitjad? Ei tea mina,ei tea ka sina(umbisikuline ).Sama mõttetu on teedele seda keemiat puistata,las talv tuleb ja jääb,alguses on libe,hiljem õpitakse sõitma.Need kes ei õpi,sõidavad trammiga.Ma lausa nautisin sõitmist kui siin üksvahe oli miinus 15 ja tuul oli sellevõrra tugev,et kõva ja kallist keemiat mis üle -10 jääd sulataks ei olnud mõtet panna.Piisas täiesti sahkamisest,et liigelda sai normaalselt.Talviselt.Ristmikud ja muud kriitilised kohad on muidugi teine asi,aga see nõuab juba planeerimist (sic!)Nullilähedased temperatuurid ka vast nõuavad soola,treppi ja klaasiks külmunud teed pole just turvalised.

Samas puudub igasugune statistika milliste rehvidega kus ja kes sõidab (ainus,et 75% liiklejatest eelistab naaste).Kui pauk ära käib,on ainus kommentaar politsei poolt,et osapooltel olid all nõuetele vastavad talverehvid.Mis kvaliteet,vanus,valmistaja,naast või lamell,kui palju kulunud -sellest mitte piiksugi.
Puudub statistika,kui mitu elu on see 1m ,mille võrra auto tänu korralikule(!) naastrehvile varem seisma jäi,elusid päästnud.Puudub ka statistika,kui mitu elu säästeti tänu sellele,et lamellrehvi omadused teatud tingimustes on kehvemad kui naastul ja sellepärast vähendati tunduvalt sõidukiirust.Puudub statistika,kui palju nendest tunduvalt väiksema kiirusega kulgejate taga sõitmisest tüdinendud kodanikud mõõdasõitu sooritades eurokraavi on põrutanud.

See on ju selge,et naelad kulutavad teekatet rohkem kui lamellid.Ei vaidle.Aga paneks korraliku asfalti maha kõigepealt ja suhtuks kriitilisemalt meie vabariigi teehooldesse,küll siis autojuhtide rehvieelistused kah muutuvad.Pole raha? Vaadates.mis debiilsustele EV ja Tallinna linn maksumaksja raha kulutavad,siis peaks kõik teed eestis ammu olema 2+2 ja pinnatud puhta kullaga.Egas inimene pole loomult masohhist,kõigile meeldiks talvel vaikse ja pehme (soodsama?)lamelliga ringi sahistada.

Jah,ma kaldun oma sõnavõttudes tõepoolest naastude kasutajate poole,sel lihtsal põhjusel,et naastukasutaja ei koti lamellimeest tema valikute pärast,aga naastu eelistaja peab pidevalt kaitsma oma valikute õigsust ühiskonna ja teede korrasoleku eest vastutavate ametnike ees.
Ei saa kuidagi nõus olla,et teetolmu ja keskonnamõjude suur süüdlane on naast.Laenan teisest foorumist:
projekteerija kirjutas:.....
Millest koosneb ja millise osatähtsusega on autode poolt põhjustatud reostus. Üks ühele seda meie oludes ja kliimas võtta ei saa (tuleks teha oma mõõtmiskatse ntx. Ülemiste tunnelis) aga suuna annab kätte.
http://www.chm.bris.ac.uk/~chidb/person ... aper53.pdf

Selle uuringu üllatuseks oli piduriklotside suur osakaal kogu reostusest. Kahjuks piduriklotsid ei koosne just eriti tervisesõbralikust materjalist. Ka autokummidest pärit kummitahma jms. osakesed pole selles osas paremad. Ehk on täiendavate uuringute küsimus. Kumb on kulukam - Kas naelkummid ja nende poolt õhkupaisatav teekattetolm (mis satub suures osas teeehituse exelitabeli poolde) või pehmete ja kiirestikuluvate lamellide poolt tekitatud kummitolm (see kuhjub tervishoiu tabeli kaudsesse kulupoolde).

http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=301
--selle uuringu üllatuseks oli piduriklotside osakaal kogu reostusest---Ma räägin kogu aeg,et ärge pidurdage liiklust,kurat :P
Samas on igasugune tolm ja muu jama autode peal ainult vesi majanduse veskile,autopesuäri õitseb igal rindel ja riigi rahakott muudkui kosub maksude näol:D

Olen sõitnud nii lamelli kui naastuga,erinevatel põhjustel eelistan viimased 10 a naastrehve.Olen käinud ka " puu otsas " naeltega.Mingid suvalised 10 a vanad plastikud olid.Aga teadlikkus tõuseb.Ideaalis peaks igalühel 2 autot (siin foorumis osadel isegi on,mõnel ka 20 autot :D ) olema-ühel all lamellid,teisel naelad.Ideaalset varianti nagu polegi.Va. tallinna tasuta ühistransport muidugi..(naer saalis)

See,miks keegi eelistab millist rehvi,on isikuline.Peale põdraga kohtumist (sai siiski mööda) Soomes mu laste ema on paadunud naastu pooldaja,ennem sõitis ainult lamellrehvidega.Naise onu sõitis ainult naelaga kuniks business viis tihti Poola ja kaugemale.Küsisin kuidas siis on?Saab hakkama,harjub ära.Aga ta sõidab ainult tipplamellidega ja sedagi ainult ühe hooaja nii u 40t.Sõber pani Vitole alla mingid vähekasutatud cargo lamellid (C naelu tehakse üldse vähe ).Ütlesin talle,et tal tuleb nendega probleeme.A tal pohh,nelivedu ja raske auto kaupa täis ju..Nüüd nutab ja otsib korralikku rehvi, kole ainult et hea otsa cargorehv on üle mõistuse kallis...Uisutab nüüd siis linnas 30ga.Liikluspilt selliseid täis.Aga muidu on hea sõber :D

Ühesõnaga,süüdistada kõikides maailma hädades mittelamellidega sõitjaid on natukene ülekohtune.Tuleks vaadata veidi laiemat pilti ,sest tegelikult on kõikides hädades süüdi ju 4 aastaaega ja ülemaailmne imperialism.
Turvalist liiklemist ja NAEL KUMMI!

Muideks,lugesin postitused läbi uuesti,mitte keegi ei ropenda..
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Tanel » 10 Veebr 2017, 14:21

Mul on juba pikemat aega küsimus: milleks kurat on vaja teedele loopida seda keemiat nii palju?
Kõik teavad, et teede kvaliteet on aastast 76 ja autode tihedus selle ajaga võrreldes on kümneid kordi suurem, kui toona.
Kui oleks piisavalt suurte munadega ning liiguks vaid linnasiseselt, võiks 95% päevadest sõita lõunamaadesse tehtud suvekatega. Soolatatakse ka siis, kui seda tegelikult vaja ei ole ning lume peale, sõites ise rõõmsalt sahk üleval.
Tavaline nähtus, kus temperatuur on -10 lähedal ja teedel jookseb vesi nagu oleks just sadanud korralikku paduvihma.
Selle liigse soolamisega tekitatakse inimestes turvatunne, et pole libe ja seda igalpool.
Kui peaks aga sellise mentaliteediga juht sattuma maanteele, kus on must jää, sool pole veel mõjuma hakanud vms tegur sii sellised ei suudaks suure tõenäolisusega kriisiolukorras midagi muud teha, kui sõita eurokraavi, jäädes seal paremal juhul ratastele. Halvemal katusele ....
Inimestele peaks kuluma pähe ja jääma lihasmällu, et talvel ongi libe ja see on täiesti normaalne nähtus. Äkki õpiksid siis ka inimesed sõitma ja mõtlema ka hetkest kaugemale.

Saan aru, et ristmikud peaksid olema karedad. Soolatagu seal ja autod sulatavad ja tassivad seda ise piisavalt laiali.
Või kasutagu graniidikillustikku mis kevadel kokku korjatakse ja teed puhtaks pestakse. (meil vaid pühitakse üle ja paremal juhul tilgub harjale ka vett)

Vaadates Soomes teede ja tänavate hooldust, siis me oleme nende kõrval ja mõttevaailmaga siiani aastas 76.
Tänavad sõidetakse autode poolt puhtaks, ilma soolamata ning vajadusel karestatakse teid.
Kasutatakse ka seal soola KUID mitte ni lolli moodi nagu meil siin.

Autode roostetamisest ei hakka siin üldse rääkimagi.
Kui nende autole tekib rooste, on meil sama mark käinud korduvalt keretöödes või on sellest juba toodetud uued autod.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Oldschool79 » 10 Veebr 2017, 14:41

Sama siin, sõites kasvab enesekindlus- ütlen algaja seisukohast. alguses mõtlesin, et libe ja vastik sõita, aga nüüd sõidan arvestusega, et ei peaks rapsima ega liigselt pidurit tallama (talverežiimi enam käigukastil ei kasuta), see liigne soolatamine kohe pärast lumesadu on ohtlik, alguses pudrutab, siis külmetab ja ongi nii, et õhuke jäine kiht all ja kerge lumi peal, kui juurde sajab ja siis libe ja ohtlik sõita. teed ka lagunevad, talv pole möödaski- ja miks lagunevad- sest teekattekvaliteet madal, aga ma ise üldse ei kahetse, et lamellidega sõidan. kannatab sõita, mingit vahet pole, sõites tuleb mõelda peaga. maanteel praegu enamjagu teed puhtad, minu meelest oleks praegu soolatamine liiast, sellega tekitatakse uus jääkiht peale ja siis hullem, kui soolatamata, sest talvel on ikkagi niiskus ja see muutub mingil määral õhutemperatuuri kõikumistel veeks- seepärast kesk-euroopas ja isegi leedus ongi lubatud talvel vaid lamellid, kuna sellisel aastaajal on teed vesised- lamellide muster on aastaringse sõidu jaoks tehtud arvestusega, et vesi ära juhtida ja vähendada vesiliu ohtu. Meie kliima hakkab ka sinnakanti kiskuma, nii et minu meelest, mida soojemaks siin läheb, seda enam tuleks ka siin mõelda lamellide eelistamisele, sest märjal asfaldil naastudega kõbistamine on lihtsalt mõttetu.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

maasikas
Kreisi postitaja
Postitusi: 412
Liitunud: 09 Dets 2007, 11:48

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas maasikas » 11 Veebr 2017, 17:22

Mina ennustan et meie silmad näevad ka siin maal ära naelrehvide maksu. (isiklikult imestan et seda veel pole).

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Tanel313 » 13 Veebr 2017, 16:25

arulage112 kirjutas:Aga eks inimeste sõidutrajektorid on erinevad ja kõike ei saa võtta musta-valgena. Mina pean näiteks talvisel perioodil iga nädal sõitma ca 60km mööda jäiseid teid ja oma perekliikmete ohutuse arvelt kokku hoidma ei hakka :)


See on jah see "üldse kedagi mitte kritiseerivate" naastufanattide üldsegi mitte passiiv-agressiivne lemmikpoint, et kes kasutab lamelle, hoiab oma lähedaste arvelt kokku. Head lamelli, head naastu ja keskpärast naastu kasutanuna ostan edaspidi oma abikaasa autole ka head lamellid ning tegemist on ilmselgelt kallima valikuga, kui igavesti kestvad naastud.

Märjal asfaldil on lamellil siiski selged eelised ning seda on Eestis talverehviperioodil ikka mõnevõrra (100x?) rohkem, kui eelnevalt demonstreeritud kiilakat. Millel ei ole hea lamelliga ka mingi probleem sõita - teen seda ise natuke rohkem, kui 60km nädalas.

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Tanel » 13 Veebr 2017, 17:35

Tänapäeva naastud on juba nii pehmeks tehtud, et asfaldil sõites vajuvad naastud rehvi sisse. Asfaldil sõites peaaegu ei kuulegi naastu krõbinat
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Mihkel. » 14 Veebr 2017, 13:26

Kurram, mõtlesin et lähen maale kohalikule jääraja sõidule pere kõige uumate naeltega autoga. Aga võta näpust, 90ndate alguse Opel Vectra tuli sellise lauluga järele, et jube. Hiljem võrdlesin tühikaalu, Volvo 850 1530kg vs Opel Vectra A 980kg, palju polnud vaja enam mõelda :D

Pilt ka Volvost oma looduslikus keskkonnas

Pilt
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas allan » 14 Veebr 2017, 13:28

Mihkel. kirjutas:Kurram, mõtlesin et lähen maale kohalikule jääraja sõidule pere kõige uumate naeltega autoga.

Las ma arvan, lamellimehed olid kõige kiiremad, eks :D
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist