Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas bjorn » 11 Apr 2022, 09:54

Mis lugu on pidevalt "viskavate" piduriketastega. Olen mitmel Volvol seda täheldanud ning proovin aru saada juurpõhjusest.

Kas asi on odavates ketastes? Sellisel juhul mõni kindel mark mis on parem kui teine. Ei taha hästi uskuda seda põhjust.
Kas asi on "kinni" kolbides?
Kas asi on "kinni" supporti raamides, st. liugpindades?

Omast arust olen proovinud iga aasta võtta lahti ning puhastada ning määrida liugpindasid. Viimane kord kui sai kettaid vahetatud (sest eelmised hakkasid viskama) sai ka liigutatud kolbe mis näisid liikuvat vabalt. Olin remondikomplektid ennetavalt soetanud, kuid ei pannud töösse kuna ei näinud vajadust. Nüüd jälle esipidurid võbelevad ning rool jõnksutab. Enne järgmist remondivooru ootaks tagasisidet millele rohkem tähelepanu peaks pöörama.

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1434
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas kaupz » 11 Apr 2022, 12:59

kunagi kuulsin väike-remondi-firma arvamust "vahet ei ole kas odav või kallis ketas, kõik peab liikuma: kolb klots ja juhtpuksid"
kui natuke peale jääb, siis tõmbab kõveraks.
paar korda olen erinevatel autodel "sirgeks tagasi saanud" 140->0 km/h pidurdusega või siis 2x järjest seda tehes.

kunagi vahetasin mansette ja jätsin kolvi kuivaks, siis üks mees soovitas (würth) pidurivaseliin nimelist toodet,
nüüd olen kolbi välja pumbanud ja vaseliini pannud (luti) tolmukatte alla, laiali ajanud ja sisse-välja-sisse surunud.
tundub et toimib.
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4312
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas Iceman » 11 Apr 2022, 13:12

kaupz kirjutas:kunagi kuulsin väike-remondi-firma arvamust "vahet ei ole kas odav või kallis ketas, kõik peab liikuma: kolb klots ja juhtpuksid"
kui natuke peale jääb, siis tõmbab kõveraks.
paar korda olen erinevatel autodel "sirgeks tagasi saanud" 140->0 km/h pidurdusega või siis 2x järjest seda tehes.

kunagi vahetasin mansette ja jätsin kolvi kuivaks, siis üks mees soovitas (würth) pidurivaseliin nimelist toodet,
nüüd olen kolbi välja pumbanud ja vaseliini pannud (luti) tolmukatte alla, laiali ajanud ja sisse-välja-sisse surunud.
tundub et toimib.


Nulli ei tohi pidurdada, siis on kõverdumine garanteeritud. Uute klotside ja ketaste sissesõitmiseks on netis tuhlates juhendid olemas. Põhiline on, et 90...100km/h pealt pidurdad kuskil 15-20 km/h-i ja siis lased pidurid lahti. Paar kolm korda nii ja siis on uued asjad sisse sõidetud. Kui nulli ära pidurdad, siis tõmbab uued kõveraks.

Alksy
Uustulnukas
Postitusi: 8
Liitunud: 16 Apr 2016, 22:43

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas Alksy » 19 Okt 2022, 19:10

Kas keegi on kokku puutunud P3 kere autode automaatkasti käigukangide uuema vastu vahetamisega? Tean, et pre-facelift autodele istuvad faceliftijärgsed käigukangid 1:1, aga pakub huvi, kas õnnestuks neid ka veelgi uuemate mudeliseeriate versioonide vastu välja vahetada. Pean silmas siis seda tüüpi käigukange: https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Search/Car-parts/s1/Volvo/VOLVO-S90/2017_2023/Gear-box-&-Drive-axle-&-Middle-axle/Gear-lever/All/ID-45196256/32240020

Kasutaja avatar
Voldemor
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 22 Mär 2021, 15:15

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas Voldemor » 20 Okt 2022, 07:11

Väga kahtlane. Tegu pole ju enam p3 vaid juba järgmise põlvkonnaga.

Alksy
Uustulnukas
Postitusi: 8
Liitunud: 16 Apr 2016, 22:43

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas Alksy » 20 Okt 2022, 09:32

Voldemor kirjutas:Väga kahtlane. Tegu pole ju enam p3 vaid juba järgmise põlvkonnaga.


Tundus endalegi alguses väga kahtlane. Samas peale vaadates tunduvad väga sarnase ehitusega. Ning pistik paistab ka samasugune olevat. Eesti lammutustest neid uuemaid kahjuks väga liikumas ei ole, muidu õnnestuks neid vast kuskil kõrvuti võrrelda. Kui mõõdud klapivad, oleks juba potentsiaali edasi katsetada.
S80 3.2 AWD 2007

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas Mario_L » 20 Okt 2022, 22:09

bjorn kirjutas:Mis lugu on pidevalt "viskavate" piduriketastega. Olen mitmel Volvol seda täheldanud ning proovin aru saada juurpõhjusest.

Kas asi on odavates ketastes? Sellisel juhul mõni kindel mark mis on parem kui teine. Ei taha hästi uskuda seda põhjust.
Kas asi on "kinni" kolbides?
Kas asi on "kinni" supporti raamides, st. liugpindades?

Omast arust olen proovinud iga aasta võtta lahti ning puhastada ning määrida liugpindasid. Viimane kord kui sai kettaid vahetatud (sest eelmised hakkasid viskama) sai ka liigutatud kolbe mis näisid liikuvat vabalt. Olin remondikomplektid ennetavalt soetanud, kuid ei pannud töösse kuna ei näinud vajadust. Nüüd jälle esipidurid võbelevad ning rool jõnksutab. Enne järgmist remondivooru ootaks tagasisidet millele rohkem tähelepanu peaks pöörama.


Osa tõde on selles, et odav asi on odav asja pärast. Esinduse õliahvina näen ma päevast päeva, mis juhtub, kui kasutad OEM tasemel kraami ja kasutad seda, mida parasjagu Raunex, Balti Varuosad, Fixus, Automaailm sealt odavamast otsast pakub. Odaval kettal ei ole kindlasti tagatud paremat tootekvaliteedi kontrolli ja seetõttu saab teinekord karbist päris karvased kettad, mõnikord ei klapi kruvikinnituse avad flantsiga, mõnikord olen ka saatnud kettad tagasi, sest karbist võetud uus ketas on defektse tööpinnaga (valamise praak ja halvasti välja käiatud).
Kindlasti ei pea minema esindusest seda kallist asja ostma, kuigi on tagatud kõige pikem eluiga. Olen käinud ise TRW tehases ja see klots, mis läheb VW grupi autole OEM karbis, kestab kauem ja pidurdab paremini, kui see, mis läheb punases TRW karbis mudelikohasena müügile. Just nimelt, et tagada ikkagi OEM toote kõrgem tase ja et hinnavahe oleks argumenteeritud, kuigi OEM ei ole palju kallim b-grupi tootest.
Piduririkked on 75% kasutaja hooletus - kas ei ole märgatud ise kontrolli tulla, kas ei ole viimases hoolduses märgitud midagi või on toode nii märkamatult riknenud, et justkui muresid ei valmista, kuid üks hetk on vile või korin järel ja kehvemal juhul on ka auto külg õline. Hea näide just aasta lõpust, kus klient tuli pidurite kontrolli, et enam ei pidurda nii hästi ja kisub vähe, aga et tekkis üle öö, enne oli null muret. Auto võtsin sisse, külg täiesti piduri õli täis. Võtsin esipidurid lahti, sest üks velg oli seest õline. Selgus kurb tõsiasi, et klotse ka polnud enam, pidurdamine toimus kolbidega, millest üks juba oli nii otsas, et manseti vahelt surus õli välja.
Üle öö tekkis jah?......

Järele jäänud 25% saab kirjutada toodete praagi kraesse, kuigi ka teadmatus on natukene määrav - näiteks ei ole soovitav piduriga mäest laskuda ja siis kohe seisma jääda ja auto välja suretada ning jalga endiselt piduril hoida. Laskumisel tõuseb klotsi ja kettavaheline pinnatemperatuur sadadesse kraadidesse -6-700 kraadi ja kui sa veel hoiad klotsi vastu ketast, siis tuulutus ei toimi ja klotsi all kuumus veel tõuseb. Katsestend näitas, et tõuseb veel u 150 kraadi jagu lisaks. Kahjuks on see juba määrav odaval kettal, millel ei ole soojusmahutavus niivõrd hea ja malmi sisaldus on niivõrd nigel, et metall annab alla. Kus vähegi mäest laskumist või pikemat pidurdust, siis kas kasutan võimalikult vähe ja tugevalt pidurit või leian selle lisameetri, et pidur lahti lasta ja autol lubada veidi veereda, et mansett saaks oma töö teha ja pidurid natukenegi vabastada...

Odavatel klotsidel on komme hõõrdkatted minema lennutada, eriti kirun LPRi tooteid. Nad ei maksa midagi, nad ei pidurda s*ttagi ja nad ei kulu ka midagi aga ükshetk on kate puudu... trummelpiduriklotsid on eriti nigelad. Lisaks on odavatel klotsidel metallipuru üpris jäme, olen näinud lausa laaste ja siis ei olegi ime, et paar pidurdust on okei, ja siis on mitu päeva vile, kuniks suurem laast jälle ära pidurdatud ja saabub vaikus.
Samuti ei soovita tänavasõidus kasutada racing-klotse, sest need ei saavuta tänavasõidus seda töötemperatuuri, mida vaja ning valet tüüpi kettaga kokku pannes, on klots niivõrd agressiivne, et närib tavaketta ruttu läbi. Kui kasutada racing-klotsi, peab kasutama ka racing-ketast. Zimmermanni puhul peab jälgima seeriaid, et klots ja ketas oleks samas seeriast.

Meie kliima on selline värdjas, et kord on külm, kord on kuum, kord on sool, kord on vesi... Kui pidureid ikka aastas korra lahti ei võta, siis jäävad mõned asjad hooletusse.
Omast kogemusest nüüd - mõlemal esipiduril üks sadula sõrm kinni. See omakorda hoiab sadulat pinges ja hoiab ühte klotsi pidevas kontaktis. Tõsi, mootoril on 8 silindrit, 350hj ja 3 tonni raskust ja märkasin probleemi alles hiljuti, kui kippus sirgel teel natuke kalduma. Ise mõtlesin, et huvitav, et sillastend sai mõni kuu tagasi tehtud ja kuna pidurid on suured ja rammusad, siis ikka maja ette parkides on sooja piduri lõhn üleval... aga oleks ma teadnud.. sadula sõrme välja keerates murdsin selle hoopis pooleks. Raam sai ikka lõpuks remonditud ja pidurid liikuma, aga märkasin, et see piduripool, mis koguaeg sooja sai, kulus ka kiiremini, rant sügavam ning klotsid täiesti murenenud pideva küpsetamise tulemusel. Kuigi jääk oli veel täiesti rahuldav. Aga see pidev kuumutamine ilmselt kõverdas ka kettad ära, sest ühel hetkel oli maanteelt maha pööramine vibreeriva rooli saatel.
Nüüd uute piduritega null probleemi.

1. Regulaarne hooldus, et hoida silma peal.
2. Ära kasuta kõige odavamat lahendust, me ei ole nii rikkad, et osta odavaid asju.
3. Odavad asjad ei ole alati turvalisemad. Minu jaoks on Bosch, TRW, Textar (TRW tütar muideks), Remsa, Hella Pagid natuke paremad brändid ja ei lõhu rahakotti. Oma ameerika autodel olen kõigil kasutanud Boschi kettaid ja klotse - vaikuse ja pidavuse eesmärgil. Veljed on küll tolmusemad pisut kui enne aga pidurid on eeskujulikud, ei vilise. Volvod said ka kõik Boschi või TRW asju.
Brembo on ka nii ja naa, kui pakist välja võttes on klotsi seljad värvitud nagu jumal juhatab, siis on ta tulnud Poola tehasest ja reeglina ei mahu raami vahele. :D Kallimad Brembod on kvaliteetsemad, aga võimalusel väldin. Minu maja Korea markidele on kahjuks Brembo suurima valikuga ja siis nii mõnigi kord on klotsid ilusti vahele läinud, mõnikord peab seda värvi kihti õgvendama nurkadest...

Pikk jutt, (tõlkimatu rõve sõim) jutt sai. Ei pretendeeri absoluutsele tõele. Aga kui vähegi kahtlusi ja velje kodarate vahelt paistab sooniline/rantides/roostes tööpinnaga ketas, siis tasuks korra ratas maha võtta, olukord üle vaadata, et kõik toimiks. Reeglina toimub avastus niipalju hilja, et enam uut klotsi ei maksa panna ja peab kliendile selgitama, et terve komplektina vaja asendada.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 64
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 21 Okt 2022, 17:50

Ketta saab "kõveraks" ka nii kui peale järsku pidurdust seisma jääda ning siis seista, pidur rakendatud. Piduriketta materjal sulab ketta külge ja ongi kõik, pidurdamisel tunne nagu oleks ketas kõver. Googledades leiab päris palju infot selle kohta, näiteks https://haglinautoinc.com/blog/what-cau ... rs-to-warp Ja seda saab nö teadliku pidurdamisega vältida. Ehk siis alati ei olegi kettad ise füüsiliselt kõverad.

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1069
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas kloox » 22 Okt 2022, 20:42

bjorn kirjutas:Mis lugu on pidevalt "viskavate" piduriketastega. Olen mitmel Volvol seda täheldanud ning proovin aru saada juurpõhjusest.

Kas asi on odavates ketastes? Sellisel juhul mõni kindel mark mis on parem kui teine. Ei taha hästi uskuda seda põhjust.
Kas asi on "kinni" kolbides?
Kas asi on "kinni" supporti raamides, st. liugpindades?

Omast arust olen proovinud iga aasta võtta lahti ning puhastada ning määrida liugpindasid. Viimane kord kui sai kettaid vahetatud (sest eelmised hakkasid viskama) sai ka liigutatud kolbe mis näisid liikuvat vabalt. Olin remondikomplektid ennetavalt soetanud, kuid ei pannud töösse kuna ei näinud vajadust. Nüüd jälle esipidurid võbelevad ning rool jõnksutab. Enne järgmist remondivooru ootaks tagasisidet millele rohkem tähelepanu peaks pöörama.


Mu omal olid ostes kõikse odavamad,mis saada oli alla keeratud,mingi aeg vahetasin klotsid,kuna hakkasid vilistama ja 90 tuh jooksul küll kõveraks pole saanud neid.Äkki sa jätad ketaste ja rummude puutepinna puhastamatta?Kui see ei aita,siis uued rummud ette(koos laagritega) ja uued kettad,siis peaks küll tööle jääma.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas bjorn » 23 Okt 2022, 16:41

Tagasivaade: uued klotsid, kettad ning põhjalik puhastus/määrimine liugpindadel ning siiamaani murevaba olnud õnneks. Ikkagi tundub, et liugpinnad jäävad nii kiiresti kinni, et selles mure.

Kasutaja avatar
Igor
Volvo Club liige
Postitusi: 874
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:58
Asukoht: Lõuna-Harjumaa

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas Igor » 23 Okt 2022, 18:24

Mis värk on sellega, et kümme aastat pole ülevaatusel läbisõitu kirja pandud?
Pole nagu varem kohanud sellist asja, midagi märgitakse ikka.
https://www.auto24.ee/soidukid/3761397
Вольво c cемëрки начинается!

Kasutaja avatar
Tuuletallaja
Foorumi veteran
Postitusi: 505
Liitunud: 25 Okt 2009, 21:53
Asukoht: Faeht/Reval

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas Tuuletallaja » 25 Okt 2022, 20:46

Igor kirjutas:Mis värk on sellega, et kümme aastat pole ülevaatusel läbisõitu kirja pandud?
Pole nagu varem kohanud sellist asja, midagi märgitakse ikka.
https://www.auto24.ee/soidukid/3761397

Krt, seda masinat kiitis mulle see mees, kes on seda hooldanud ja ütles, et müügis aga ma pole suurem asi sedaani mees.
Mulkku no. 5
Pilt '01 V70 S
Pilt '94 855 GL(E) "Konn"
Pilt '95 855 GLT "Ustav lahinguvant Gustav"
Pilt '91 744 GL "Sinine / Lendav Hollandlane"
ja paar riisiraketti

Kasutaja avatar
Igor
Volvo Club liige
Postitusi: 874
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:58
Asukoht: Lõuna-Harjumaa

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas Igor » 25 Okt 2022, 21:15

Äkki oskab see mees ka öelda, miks tüv onud läbisõitu ei märgi?
Вольво c cемëрки начинается!

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas Klamber » 27 Okt 2022, 17:12

See on siis kui 10a ei viitsi odomeetri hammasratast korda teha.

Kasutaja avatar
Igor
Volvo Club liige
Postitusi: 874
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:58
Asukoht: Lõuna-Harjumaa

Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused

PostitusPostitas Igor » 27 Okt 2022, 17:52

Siis oleks 10a sama number läbisõiduks märgitud. Olen sellist varianti näinud. Aga sellel on "lüngad" täitmata.
Вольво c cемëрки начинается!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: VeixKuu ja 12 külalist