lihtsalt jutu koht.

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 757
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas PorisedRattad » 26 Okt 2021, 14:29

Arvestades palju ma neid diisleid näen Veremonis mootori vahetusega :o , siis pigem kipun arvama et bensukaid ei taheta käest ära anda. Linnapildis on neid näha liikumas küll.
XC70 2.5T 2004 154kw

aty.v70
Foorumlane
Postitusi: 87
Liitunud: 24 Sept 2014, 20:27
Asukoht: Pärnu

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas aty.v70 » 29 Okt 2021, 00:15

Küsiks targematelt?
mul hoovis kaks volvo 850 i
mõlemal motoks 2,4 106 kw üks on manu teine atm kastiga.
Atm kastiga autol püsikas peal,kui keeruline oleks seda manu kastiga autole ümber tõsta ja tööle saada.
tänud ette

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4105
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Iceman » 29 Okt 2021, 07:46

aty.v70 kirjutas:Küsiks targematelt?
mul hoovis kaks volvo 850 i
mõlemal motoks 2,4 106 kw üks on manu teine atm kastiga.
Atm kastiga autol püsikas peal,kui keeruline oleks seda manu kastiga autole ümber tõsta ja tööle saada.
tänud ette


Tõstad vaakumpumba, kaitsmekarbist relee ja piduripedaali küljest vaakumlüliti ümber ja lisad salongi õige kangi, lisad gaasipedaalile vaakummembraaniga hoovastiku ja vead vaakumvollad kogu selle kompotiga salongist aku plaadi alla vaakumpumbani. Juhtmestik on olemas reeglina 99%. Automaadilt manule seda üle tõstes pead ostma ühe pedaalilüliti sidurile ka. Muidu kui püsikas peal sidurit vajutad, siis lööb pöörded piirajasse kui seda lülitit pole.
Ex: Volvo 855 T5, 94a
Ex: Volvo 854 R AWD, 97a
ExVolvo S60 D5 , 07a
ExVolvo 945 , 93a
Nissan King Cab D21 , 90a
Volvo S80 V8 , 07a

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 6971
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Tanel » 31 Okt 2021, 15:58

Kas keegi viitsib tulle mulle aruvutisse läbi teamwieweri ja installida selle ning vahetada vajadusel porti
Tasuks paar nelipakki
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7374
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Liiwaannus » 25 Nov 2021, 00:57

Tekkis küsimus, et miks pannakse autodesse mingeid 500-600-800w ja üles supakaid. Toas ei kasuta peaaegu keegi selliseid võimsuseid, kuigi täidetav ruum on kordades suurem.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 757
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas PorisedRattad » 25 Nov 2021, 08:05

Liiwaannus kirjutas:Tekkis küsimus, et miks pannakse autodesse mingeid 500-600-800w ja üles supakaid. Toas ei kasuta peaaegu keegi selliseid võimsuseid, kuigi täidetav ruum on kordades suurem.

Enamus panevad autosse selliseid subwoofereid muidugi selle tümaka pärast. Aga on ka minusuguseid, kes panevad selleks, et bassi madalamat otsa paremini toetada. Mul on autos 10 tolline 800w rms subwoofer, millel on 600w rms võim taga ja enamus ajast ta mängib 1-10% võimsuste juures.
Lihtsalt öeldes, et selline kõlar mängib väga madalatel võimsustel üsna vabalt kõik bassihelid väga kergelt välja. Ehk sa ei pea bassi kuulmiseks hakkama volume nuppu kruttima. Kõik heli sagedused on salongis kuuldavad ja samal ajal saad teise inimesega normaalselt juttu rääkida.

PS! kõlari elemendil peab olema tundlikus vähemalt 91db.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7374
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Liiwaannus » 25 Nov 2021, 21:43

Nu sageduste jaoks pole vaja võimsat vaid lihtsalt kvaliteetset elementi. Täpsema bassi jaoks oleks isegi kinnine kast soovitatav. Suurem tundlikus tähendab rohkem helirõhku sama signaali juures lihtsalt. Minu arusaamine asjast.. seepärast ka küsimus, et milleks selline võimsusvaru.
Turundusargument nagu megapikslid mobiilikaameral?
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1369
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas kaupz » 25 Nov 2021, 23:06

Jube äge on kui juuksed lehvivad, vist.
Mul 2005 v70 tehase originaal ja rahul. 200w umbes vist, loomulikult kinnine.
V70D5atm05sum + v70d5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 757
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas PorisedRattad » 26 Nov 2021, 08:19

Liiwaannus kirjutas:Nu sageduste jaoks pole vaja võimsat vaid lihtsalt kvaliteetset elementi. Täpsema bassi jaoks oleks isegi kinnine kast soovitatav. Suurem tundlikus tähendab rohkem helirõhku sama signaali juures lihtsalt. Minu arusaamine asjast.. seepärast ka küsimus, et milleks selline võimsusvaru.
Turundusargument nagu megapikslid mobiilikaameral?

Kui tahta sellist nö universaalset subwooferit, siis peaks olema 1) lahtine kast 2) vähemalt 8" element 3) tundlikus 91db+ 4) sagedusvahemik 25-120+ hz . Kinnise kasti puhul on jah bassi sagedusvahemik üsna piiritletud, seega ta ei sobi erinevate muusikastiilide jaoks. Näiteks jazz tahab saada madalat pikka pehmet bassi, aga enamus rocki lood tahavad saada lühikest teravat lööki. Kinnise kastiga mõlemat ei saa.
Tundlikus : suurem helirõhk sama signaali juures - väga õige sõnastus :) .
Aga jah enamus inimestele piisaks sellisest 250-350w rms võimsusest autosse. Kui juba rohkem paned, siis kas see on kõvatamiseks või oled audioga tegelev inimene.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
stonestick
Kõva postitaja
Postitusi: 120
Liitunud: 04 Okt 2014, 15:43

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas stonestick » 26 Nov 2021, 11:09

Kui ma ostan VDashis mingi softimuudatuse, siis kas see jääb mulle edaspidi kasutamiseks, ilma et peaks iga kord sama raha uuesti maksma? Use case on järgmine - talvekad on mul väiksema diameetriga, mistõttu spido näit on kuni 10km/h võssa. VDashis on olemas ratta läbimõõdu muutmine, maksab mingi ~€40. Ühe korra maksta on okei, iga rattavahetusega kindlasti mitte :D

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7374
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Liiwaannus » 26 Nov 2021, 11:46

PorisedRattad kirjutas:
Liiwaannus kirjutas:...

Kui tahta sellist nö universaalset subwooferit, siis peaks olema 1) lahtine kast 2) vähemalt 8" element 3) tundlikus 91db+ 4) sagedusvahemik 25-120+ hz . Kinnise kasti puhul on jah bassi sagedusvahemik üsna piiritletud, seega ta ei sobi erinevate muusikastiilide jaoks. Näiteks jazz tahab saada madalat pikka pehmet bassi, aga enamus rocki lood tahavad saada lühikest teravat lööki. Kinnise kastiga mõlemat ei saa.
Tundlikus : suurem helirõhk sama signaali juures - väga õige sõnastus :) .
Aga jah enamus inimestele piisaks sellisest 250-350w rms võimsusest autosse. Kui juba rohkem paned, siis kas see on kõvatamiseks või oled audioga tegelev inimene.


Selle kinnise vs lahtise kasti osas oleks pigem seda meelt, et see personaalne eelistust, kes tahab täpsemat heli peaks ikkagi kinnise kasti poole vaatama, sõltumata muusikastiilist. Jazzi mängitakse ikkagi instrumentidega ja membraani järellainetus ei tule kuidagi heli puhtusele kaasa. Avatud kasti eelis on väiksem võimsusvajadus. Mulle lihtsalt jääb arusaamatuks see, et kuskil müügigruppides aetakse mingeid ulme watte taga ... kodus on mul kaks sellist säästuhelisüsteemi, arvuti taga 2x50w stereo aktiiv+ mingi ca 100w aktiivsubwoofer täitmaks osa, mida riiuliaktiivid ei suuda anda ja on ok ... kindlasti mitte melomaani komplekt. Teise variandina kasutan Resiiverit ca 80w kanalisse ja 93db tundlikusega põrandatorne, kolm riba 4 elementi, topelt 8" bassikad, paberi järgi peaks mängima kuni 18Hz. Nendega teeb toas olemise halvaks looamdele, lastele ja endale ka, aknaplekid väljaspool maja saab plärisema. Siit ka mõte, et miks krt on vaja autosse mingeid ulme võimsusi, kui 160w elutoas (ruumala vb mingi 60-80m3 ja auto vb 2m3) teeb olemise ebamugavaks.

P3 masina puhul kõrva järgi kuulates oli HP heli midbasside sageudse kadumine kuskil 45-50Hz juure, ei mäleta enam täpselt, sai proovitud genereeritud siinussignaali kuulamist lihtsalt, võrdlemaks, et kus tekib selge langus nivoos. Pole just teaduslik lähenemine, aga tekitab küsimuse, et miks peaks supaka panema kuni 120Hz, ise sätiks cutoffi kuskile vb 60 kanti sellise komplekti puhul, kui just ei saa seadmest midbassidesse lastavat kõrgemalt ära lõigata, muidu tekib mingi kitsa sagedusala ülevõimendus.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 757
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas PorisedRattad » 26 Nov 2021, 12:03

2x80w@8ohm ja kui majas on kiviseinad siis rohkem vast ei olekski vaja :o . Puitmajas vbl jääks puudu, seal paneb osa läbi seina minema.

Juhul kui autos oleks subwoofer toetamiseks, siis oleks jah cut-off kuskil seal ~60hz kanti. Enda autol mul on bass makist peaaegu maha keeratud ning seetõttu täidab see suur element kogu madalsageduslikku osa, ning cut-off on kuskil seal ~100hz juures.
XC70 2.5T 2004 154kw


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist