XC70 / V70 P3

Igasugune abi auto ostu korral

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Leho, vanapeer, Tanel

triipriit
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 30 Okt 2018, 08:26

XC70 / V70 P3

PostitusPostitas triipriit » 03 Nov 2023, 13:54

Tere!

Neid teemasid siin lademetes, aga äkki minu omal jälle mingi uus vaatenurk?

Ma sõidan ise 2019 V60 T5'ga. See auto on vapustavalt hea, ostsin ta veebruaris ja pole esinenud raha neelavat probleemi – üks kõlar vahetati garantii korras ja alguses tunnetasin maanteel vibratsiooni läbi rooli, selle sain rataste tasakaalustamisega paremaks ja vähene vibra, mis alles jäi, kadus poole aastaga kuidagi ise ära. Mul oleks sellest autost väga raske loobuda, aga mõtlen võlavabaduse peale ja seoses sellega mõne vanema Volvo peale üle minna. Mõtted keerlevad ümber P3 XC70 ja hetkel ka üks väga isuäratav V70 T6 müügis. Autod kindlasti täitsa erineva iseloomuga, aga mõlemad omamoodi ägedad, XC70 eriti vabaduse ja seikluse sümbolina. Suveks soetasin endale C30 T5, mille ostsin 5k€ ja remontisin 5k€ eest. Sai väga heaks, aga igapäevaliikur võiks olla tsipa suurem ja natukese rohkema aktiivse ohutustehnoloogiaga.

Müügikuulutused kah: (aegunud)

Peamine mure seisneb hoolduskuludes ja siin küsimus suurele ringile ning eriti neile, kes sarnaseid autosid üle paari aasta pidanud – kui palju eurosid kulub aasta jooksul sellele, et auto mehhaaniliselt korras oleks? Ma ise arvestaks "majanduslikus prognoosis" ettenägematuteks remondikuludeks ~1000€ / aastas (tavahooldus sellele lisaks), aga siin mõningaid teemasid lugedes tekib ikkagi küsimusi ja kipub isu ära minema.

Loen näiteks teemat Maani XC60 T6 Polestari kohta viewtopic.php?f=25&t=55259

maan kirjutas:Ligi 4a ostust ja võib julgelt öelda, et masinaga rohkem kui rahul. Kulud autole alates ostust nii remondile kui ka tuuningule on ~20k (kindlustus ja küte ei ole arvestatud).


Kuramus küll, aga kuidas sellega rahul saab olla – kogu austuse juures! 2022-2023 aasta kokkuvõtet lugedes sisuliselt on üle kuu autol mingi mehaaniline komponent sodi ja sellele järgneb ~tonnine remondilaks, mõned korrad väiksemad summad, mõned korrad mitu korda suuremad, kusjuures auto on siis vahepeal "rajalt maas".

Olen ka varasemalt siin foorumis ringi vaadates endal nii P3 kui P2 Volvo omamise isu ära ajanud. Kas see võib olla mingi margifoorumi fenomen, et inimesed eriti palju oma autode peale kulutavad (tundub veidi loogiline) ja 90% inimestest sõidavad nende autodega paagist paagini ja hooldusest hoolduseni? Või ongi oodatav kogemus selline?

Parimat
Priit
Viimati muutis triipriit, 12 Dets 2023, 13:16, muudetud 2 korda kokku.
V60 2019 T5 Inscription FWD
C30 2006 T5 manuaal

Tags:

Kasutaja avatar
aspiriin
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 01 Apr 2015, 21:27
Asukoht: Tallinn

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas aspiriin » 03 Nov 2023, 14:05

Võlavabadus nii kaua kui autot parandama hakkad.
Ei pruugi aga võib juhtuda - tegelikult mõlemaga sama lugu.
Isegi usun, et vanem xc on mugavam. Minu vana S80 2008 oli küll mugavam kuo v90cc

Mina pigem armastan mugavust, varusrust ja mure vaba kilomeetreid. Kindlust. Aga see ka maksab.

Kasutaja avatar
aLLaN86
Foorumi veteran
Postitusi: 571
Liitunud: 03 Veebr 2013, 22:31

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas aLLaN86 » 03 Nov 2023, 16:39

Olen omanud S80 nüüdseks peaaegu 4 aastat (soetatud 08.11.2019), kokku on kulunud auto hoolduste ja kõige sinna kuuluva peale ~3500€ (igaaastased õlide ja filtrite vahetused, 1 kord kasti ja ülekande õlide vahetus, soonrihma ja veepumba vahetus sinna kuuluvaga, rehvivahetused 2 korda aastas, 1 jooks talverehve ja muud nipet näpet kuluasju). Selles ei sisaldu siis liikluskindlustus+kasko ega kütus. Auto läbisõit on 129 666 km ning praeguseks minu poolt kokku vuratud ~28 300 km, eks sellest ka ilmselt kulutused väiksemad, kuna ei sõida väga palju. Pean arvestust Fuelio telefoniäpiga, kõik sissekanded tehtud v.a. mõned kümned klaasipesuvedeliku ostud, mis lihtsalt ununenud, aga isegi kojameeste ostud olen kirja pannud :D
'13 Volvo S80 T6 (MY14)
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6

Kasutaja avatar
stonestick
Kõva postitaja
Postitusi: 131
Liitunud: 04 Okt 2014, 15:43

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas stonestick » 03 Nov 2023, 16:39

aspiriin kirjutas:Võlavabadus nii kaua kui autot parandama hakkad.


Hästi öeldud, nii on :D Ma vaataks mõni aasta vanemat pilli ja sihiks võimalikult väikest läbisõitu, aga paraku preemiummargi eest maksad preemiumhinda (nii ostes kui hooldades/remontides).

triipriit
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 30 Okt 2018, 08:26

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas triipriit » 03 Nov 2023, 17:09

aspiriin, hea krüptiline postitus. Aga selge see, et tõeni pean ma ise jõudma :D. Seda ma usun ka, et remonti hakkavad vajama nii 2007 kui ka 2012 P3 ja sealjuures on üsna raske ennustada, kumb varem ja rohkem.

aLLaN86 magus pill sul, ja mõnusalt väike läbisõit kah veel! Sul nähtavasti on tõesti kulunud peamiselt täiesti n-ö regulaarhoolduste peale, mis on julgustav. T6 ja D5 vahel valida on mul ka veidi keeruline. Ühest küljest tahan talvel käia Nõmmelt Nõmmele (:D) suusatamas ja diislile ju sellised otsad ei meeldi, teisalt tahan käia iga nädalavahetus Kõrvemaal ja T6 10 liitrit sajale võib ajudele hakata. Viimast lauset analüüsides sobiks ikka kõige paremini moodne ja enam-vähem öko turbobensiinikas (millelaadne mul ka on... :D). Aastane läbisõit 18–20000 km.

stonestick kirjutas:Hästi öeldud, nii on :D Ma vaataks mõni aasta vanemat pilli ja sihiks võimalikult väikest läbisõitu, aga paraku preemiummargi eest maksad preemiumhinda (nii ostes kui hooldades/remontides).

No paraku nii ta kipub olema jah.
V60 2019 T5 Inscription FWD
C30 2006 T5 manuaal

Harrikald
Kõva postitaja
Postitusi: 223
Liitunud: 22 Sept 2011, 12:15

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas Harrikald » 03 Nov 2023, 18:48

2015 xc70 ..Olen kasutanud viis aastat ja umbes 130000km. Kohe ostes sai vahetatud kütuse rõhu andur. Hiljuti üks veovõlli simmer. Nüüd vajavad vahetust tagasillas paar puksi.
Rohkem küll ei meenu . Kettad klotsid .rattalaagrid .neid kulub ikka. Kõik õlid õigeaegselt vahetatud ja O probleemi.
Mina ei saa öelda et kallis pidada oleks.

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 572
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas Kristjan » 03 Nov 2023, 21:23

Tere!

2014. aasta XC70, T5, 180 kW, FWD. Ostsin 2019. a kevadel. Siis oli natuke alla 80 tuhande läbisõit. Nüüd, 4,5 aastat hiljem on läbisõitu lisandunud 100 tuhat km. Selle ajaga on vahetatud pidurikettad ja klotsid ning tagasilla puksid. Kõik need viimase aasta-pooleteise jooksul (läbisõidul 160-180 tuhat). Varasemast meenub termostaadi küttekeha, mis läks garantii alla ja tagaluugi amordid (luuk kippus talvel külmaga 5 cm alla vajuma). Hoolduses olen käinud korra aastas. Tegu on esimeste aastate 2 liitrise VEA mootoriga, mis nimele vastavalt võtab õli. Ei ole veel suutnud aru saada, kui palju seda kulub. Olen küll püüdnud üles märkida õli lisamised, aga alati on need kuhugi kadunud. Üks 4 l kanister läheb vist kahe hoolduse vahel ära. Aga ju see janu ajapikku kasvab. Kütusekulu on ka nagu veidi tõusnud nende aastatega. Kui 2019. aasta Poola reisi keskmine oli 7 l/100 km, siis sellel suvel läks liiter rohkem. See iseenesest ei tähenda veel midagi, aga vanasti sai suvel hakkama ca 7-8 liitriga ja talvel 8-9 liitriga sajale, siis nüüd kulub liiter rohkem. Kõik need näidud on kompuutri omad. Tegelikku kulu sai kunagi ammu korduvalt mõõdetud ja 98 bensiiniga oli see pigem väiksem kui auto ise arvas.
Senise põhjal ei saa samuti öelda, et kallis pidada oleks. Aga eks see ajapikku muutub.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1480
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas amazon86 » 05 Nov 2023, 12:33

Omanud pea viis aastat 2008 V70 D5 AWD läbisõit 361000 km, ise läbinud 50000 km. Ütleme nii, et see pidev remontimine hakkab vaikselt ära tüütama. Kuna ise exceli pidaja ei ole, siis täpseid kulunumbreid ei tea öelda, teenindustele raha ei kulu, ainult oma aeg ja kirumised. :) Esisild on kõik uus, alates roolilatist kuni rattalaagriteni ja uus ring hakkab juba peale, ei kasuta kõige odavamat saasta, kuid kulumine on päris kohutav. Tagasillas kettad klotsid, haldexi ja diffri õlid, üks pidurisadul sai remontkomlektiga korda. Mootoril rihmadevahetus, koos kõigega, mida selle töö käigus vahetada saab. Pihustite remont oli juba 600 €, tühikäigul hakkas lonkama. Kevadel suri kliimakompressor ära. Blis kaameramoodulite külmjooted, akukarbi juures olevat juhtmekimpu pidi korrastama, muidugi P3 platvormi maiuspala on salongiventilaatori vahetus. Seega tehtud on palju ja teha oleks veel. Mõned positiivsed küljed on ka, talvel on see masin korralik tank, mahutab palju, maanteel mõnus kulgeda. 2014 aasta V60 suht samad teemad, esisillas tahavad detailid aegajalt vahetust, mootor on VEA 2.0 diisel, mis on totaalne ikaldus aga jõuab veel toimimas hoida. Kui neid nüüd võrrelda 2002 S60, läbisõit 441000 km, siis P2 on nendest P3 Fordikärakatest ikka peajagu parem.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1070
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas kloox » 05 Nov 2023, 17:34

Tänapäeva jupid sitad sõna otseses mõttes.Originaali pole raatsinud osta,lmi ja trw kestavad mingi aja,aga ülejäänud on poolaasta lugu vast.Delfi sarniir näiteks paar tuh km.Mu s80 olid 19"veljed ja esisillas puksid igaaastane ooper,pole kerge jalaga.Tagasillas kestsid paremini.Muidu suht samad pillid xc,v ja s,kerekuju ja kõrguse erinevused.Ma oma 100tuh jooksul ei pannud ühtegi rattalaagrit,pidurid -sillajupid kuluosa,turbo vahetasin aktuaatori rikki mineku tõttu ja õli iga 10tkm järel.Ma küll nüüd ei ütleks,et halb masin oli.Kui ikka raipe ostad,siis elustamisele kulub kõvasti(Kuna teen ise,siis sai üks odavamatest kunagi võetud).Müüja juttu ei tasu uskuda.Ning roostes pilli pole mõtet osta.Põhja alt kriitiliselt üle vaadata,karbi plastikute alla piiluda jne.Päris mitmeid remontinud ja ühel d3 mootoriga isendil sai õhutorust üle liitri õli välja kallatud.Omanikul väga hea meel es olnud selle üle :D
Ja noh seistes läheb auto rohkem rikki,kui sõites. :D
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7602
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas Liiwaannus » 09 Nov 2023, 14:26

P3 v70 2011 D3 R5 2.0 120kw. Mu käes kuus aastat ja ~160kkm, hetkel kellal ca 330. Esimesi rattalaagreid olen ees saanud vahetada, mõlemad tagumised supordid, tagurdusandurite pistikutega oli jama, paagipump, genekarihma pingutiga olid jamad, aga need olid pigem konkreetse isendi spetsiifilised, kus keegi oli varasemalt eelsoodumust oma saamatusega tekitanud. Käimakasti jahuti toru kiirikinnitus lõppes ja viskas ka mahla tänavale. Valdavalt ikka kalla ja talla pill hooldusest hoolduseni. Vahekäike remonti olengi teinud genekarihma ja selle käimari toru pärast, teisi ei meenu hetkel. A siiski, turbolõdvik ka paar korda katki läinud, esimene oli vana originaal ja teine oli vist mingi säästujupp, sest puudus tugevdussukk peal.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

triipriit
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 30 Okt 2018, 08:26

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas triipriit » 12 Dets 2023, 13:15

Pärast mõningat pausi tänan ka kõiki vastajaid! Kokkuvõttes mu arusaam jääb ikkagi selliseks, et auto on hea, aus ja mugav, aga sõltuvalt isendist ja kindlasti veel mitmest-setmest tegurist võib kulutada mehhaanilisi komponente ja süüa läbi su eelarve nagu hea juustunuga lõikab läbi Šveitsi juustu.

Seega, enda jaoks olen mõelnud nii:

1) Kui P3 V70/XC70 liisingusse võtta, mis lõpuaastate isendite puhul tundub veel mõistlik, tuleks kuumakse madalaks timmida ja samal ajal ka remondifondi koguda. Sealjuures kuumakse + remondifond tuleks kokku sama palju kui 30k€ SPA V60 (375€), lihtsalt panka orjaksin ja intressi maksaksin vähem.

2) Kui osta 8-12 kiloga mõni vanem või suurema läbisõiduga, aga siiski korralik isend "sullis välja", siis paneks ikkagi vist enamuse poole oma praegusest kuumaksest (375€) remondifondi, pangaorjusest oleks täitsa prii ning jääb võimalus, et kogu fond ei kulu auto peale ära.

Lõpuni pole siiani kindel, kas emma-kumma tee ette võtan, sest 100% kalla ja talla masin on mõnus ja viimase põlvkonna mugavus- ja turvavarustus kah. Teiselt poolt on argumendiks võlavabadus. Analüüs-paralüüs jätkub.
Viimati muutis triipriit, 12 Dets 2023, 15:44, muudetud 2 korda kokku.
V60 2019 T5 Inscription FWD
C30 2006 T5 manuaal

triipriit
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 30 Okt 2018, 08:26

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas triipriit » 12 Dets 2023, 13:55

Siia veel üks mõtlemapanev kommentaar Autogeeniuse/Autolehe kasutatud Skoda Kodiaqi ülevaate alt:

Pilt
V60 2019 T5 Inscription FWD
C30 2006 T5 manuaal

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas TheKris79 » 15 Dets 2023, 17:56

Usun, et siin on ka erinevus palju selles, et kuidas masinasse suhtuda ja milleks oled valmistunud. Usun, et kui Maan oma xc60nega sõidaks nagu nö kirikuõpetaja siis ei oleks pooled need asjad tema teemas kirjutatud aga nagu näha kasutab ta seda vastavalt oma võimalustele siis tahes tahtmata juhtuvad sellised sündmused. Lisaks on ta maininud, et see summa sisaldab ka upgrade juppe.
Minu 2014 s60 T6 on siiani väga korralikult ennast üleval pidanud ja ei saa öelda, et ma kirikuõpetaja oleks. Samas olen ka selline isik kellele ei meeldi väiksemadki probleemid (millega mõned teised võivad 100tuh veel läbi sõita) seega lahendan asja koheselt või teen lihtsalt igavusest uuenduskuuri ja võib tunduda, et on suuremad kulud kui vajalik oleks. Siiani on ainult 1 suurem riknemine olnud süütepooli sulamine ja see ongi kõik. Samas olen piisavalt vidinaid välja vahetanud lihtsalt niisama, näiteks esi õõtsad koos püstaku ja laagritega( lihtsalt sellepärast, et püstak hakkas juba liiga rooste minema), kõik amordid ja vedrud(jälle lihtsalt selleks et oleksid uuemad), vahetanud ferrita kati ja do88 cooleri, piduri kettaid katsetanud mitmeid isegi kui pole omadega läbi lihtsalt niisama, et tunda erinevaid variante jne. Siin rootsis on muidugi lihtsam kõike seda teha kuna bildelsbasenist saan 10km läbisõiduga juppe pea poolmuidu ja seepärast lihtsalt uuendan asju kuna kõik ju vananeb ja võibolla 3a pärast enam ei saa 10km sõitnud juppe.
Auto ostsin 25tuh läbisõiduga ja hetkel 167tuh kellal, minu käes juba 8a.
Olles pidanud erinevaid volvosi siis julgeks küll öelda, et need P3 versioonid on suhteliselt vastupidavad ja ei usu, et meeletuid summasid sinna alla peab panema.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas maan » 17 Dets 2023, 18:35

triipriit kirjutas:...Loen näiteks teemat Maani XC60 T6 Polestari kohta viewtopic.php?f=25&t=55259

maan kirjutas:Ligi 4a ostust ja võib julgelt öelda, et masinaga rohkem kui rahul. Kulud autole alates ostust nii remondile kui ka tuuningule on ~20k (kindlustus ja küte ei ole arvestatud).


Kuramus küll, aga kuidas sellega rahul saab olla – kogu austuse juures! 2022-2023 aasta kokkuvõtet lugedes sisuliselt on üle kuu autol mingi mehaaniline komponent sodi ja sellele järgneb ~tonnine remondilaks, mõned korrad väiksemad summad, mõned korrad mitu korda suuremad, kusjuures auto on siis vahepeal "rajalt maas"...

Yo. Mis seal arusaamatut on siis, pereliikmega tegu ju :mrgreen: Ei koonerdata siis ja kõik mis vaja, tuleb teha. Võlgu pole ükski asi tehtud, arved tasunud alati suurima hea meelega. Ohh õudust, on veel plaane teda tuunida kallimate asjadega aga eks läheb nii, nagu minema peab 8)
Nädala sees liigun tööautoga ja nv-l käin Tõhhi sõidutamas nagu mõned viivad koeri kuhugi kus lasevad neil vabalt joosta :mrgreen:

TheKris79 kirjutas:Usun, et siin on ka erinevus palju selles, et kuidas masinasse suhtuda ja milleks oled valmistunud. Usun, et kui Maan oma xc60nega sõidaks nagu nö kirikuõpetaja siis ei oleks pooled need asjad tema teemas kirjutatud aga nagu näha kasutab ta seda vastavalt oma võimalustele siis tahes tahtmata juhtuvad sellised sündmused. Lisaks on ta maininud, et see summa sisaldab ka upgrade juppe...

Hästi öeldud :wink: Auto saab piisavalt kilowatti jah :lol: Igal võimalusel ikka kahe jalaga + pedaali, libedaga tahab tihti tagaosa kiiremini liikuda ja üritan hoida teda ikka külg-ees liikumas kui on ohutu. Ka maasturi jaoks mõeldud teedel saab käidud.

TheKris79 kirjutas:...Minu 2014 s60 T6 on siiani väga korralikult ennast üleval pidanud ja ei saa öelda, et ma kirikuõpetaja oleks. Samas olen ka selline isik kellele ei meeldi väiksemadki probleemid (millega mõned teised võivad 100tuh veel läbi sõita) seega lahendan asja koheselt või teen lihtsalt igavusest uuenduskuuri ja võib tunduda, et on suuremad kulud kui vajalik oleks...

Olen ka üpris pedantne auto tehnilise seisukorra poolelt ja ei ole kunagi rahast kahju, et võimalikult parim jupp saaks. Niisama kuskil töökojas ei käi, ainult Volremis. Autot ostes olin kohe otsustanud, et kui käigukasti jama, siis ainult Recro.

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: XC70 / V70 P3

PostitusPostitas Mario_L » 17 Dets 2023, 20:34

Recro miinuseks saan öelda, et liinitöö ja elektrit nad ei tee. Aga noh, hetkel vaid paar kogemust. Mõlemal juhul pidin ikka ise lõpuks süvenema ja solenoidid vahetama. Lisaks Recro liimib vannid alla, isegi need, mis on tihendiga mõeldud, et sa jumala eest ei tahaks filtrit või õli ise vahetada. Natuke pettusin 1800 eurot maksvas töös. Just sayin...
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist