2,5tdi103kw. W: 2,4d5 120kw

Igasugune abi auto ostu korral

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Leho, vanapeer, Tanel

Adalbert
Kõva postitaja
Postitusi: 198
Liitunud: 04 Apr 2020, 22:36

2,5tdi103kw. W: 2,4d5 120kw

PostitusPostitas Adalbert » 23 Jaan 2022, 22:46

Hommik targemad :D
olen ise omanud kahte 2,5l mootoriga ( 2,5tdi103kw ) V70 et. 2000nde alguses aga läks volvo üle 2,4l diisel mootorile.
plaanis on endale taas soetada "vanakooli" volvo ( on tugevaid põhjuseid miks seda autot igatsen ) liigun palju, sellest ka ainult diisel valikus.
Ise olen pigem 2,5 liitrise usku aga selle mootoriga masinaid mõistliku hinnaga väga ei leia enam, ei eestist ( kes omavad need tavaliselt ei müü :D )
ega mujalt ( jälgin stabiilselt hollandi müügi kuulutusi )
uus valik olekski 2,4l diisel. jah jõudu tundub rohkem olevat, aga :
Kas see on ka mõistlik ja töökindel mootor?
mõtted käivad ikka V70, V70 Cross Country, V70xc
xc oleks viimane valik. pigem eelistaks võimalikult kandilist masinat :D
Ehk et, põhi küsimus:
ootaks arutelu, kus 2,4 l diislit võrreldes tuleks välja nii head kui vead, versus 2,5l diisel
Mutreid ma keerata võin, IT on aga noorte teema

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1477
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: 2,5tdi103kw. W: 2,4d5 120kw

PostitusPostitas amazon86 » 24 Jaan 2022, 21:30

Peres olemas mõlema mootriga masinad ja ka uuemaid diisleid. 2,5 TDI V70 on teeninud pea 19 aastat, viimased paar aastat küll seisnud, sest kere läbi, kuid kui korralik aku peale panna, siis peaks käima küll. Läbisõit üle 440 kkm ja väga suuri muresid pole sellega olnud, meeles on õhulugeja, pihustiotsad, turbo, eelsüüteküünlad+ juhtmestik, mootoripadjad, vända rihmaratas 2x, õlipumba tihend, korra läks sõidu pealt abiseadmete rihm, kuid läks õnnelikult. Muidu ainult regulaarne hooldus.
Esimese generatsiooni D5 on siis S60 peal, omanud nõksa üle kümne aasta läbisõit kellal üle 430 kkm, kunagi on masin ka tagurpidi sõitnud, seega reaalset läbisõitu ei tea keegi. Muredeks on olnud vahejahuti, kogu sidurisüsteem, eelsüüteküünlad, pihustid, mõned mootoripadjad, plokikaanetihend. Muus osas saanud õlivahetusi iga 10 kkm järgi. Kui oli kaanetihendivahetus, siis vastu vaatas ilus ja kulumata mootor. Viimased 5 aastat on masin sõitnud ringi ka veits võimsamana ja selle aja jooksul ei ole probleeme esinenud.
Kui nüüd neid omavahel võrrelda, siis isiklikult võtaks korras D5 iga kell, see ikka mõnus (parim Volvo diiselmootor). Ikkagi uuem tehnoloogia, muutuvgeomeetriaga turbo annab palju parema madala otsa, 2,5 TDI hakkab alles 3000 rpm juures normaalselt astuma. Korras D5 on ikka vaiksem, kütusekulu nõksa madalam, hooldamine ei ole mingi raketiteadus, 2,5 TDI õige rihmavahetusega ikka iga mees hakkama ei saa. TDI ainus positiivne pool on, et talvel läheb kiiremini soojaks. Eks kõige suurem murekoht ongi normaalses seisukorras isendi leidmine. :)
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
Mart7
Kõva postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 29 Juul 2016, 18:56

Re: 2,5tdi103kw. W: 2,4d5 120kw

PostitusPostitas Mart7 » 25 Jaan 2022, 15:55

Tere!

Samuti nagu ka eeskõnelejal, siis endalgi olemas mõlema mootoriga masinad. 2.5 TDI mootorile ei ole midagi ette heita.
6 aasta jooksul mis ta mul olnud on olen teinud ainult hooldusi. Aga mõne aja eest lasin ise lolli peaga mootori laiali kui pumbakaane kogemata põhja lõin.
Peale lõhkumist ülemäärane surve jahutussärgis. Ilmselt kas tihend või kaan ise vigane. Pole lahti mootorit võtnud.
Panin teise mootoripüstaku peale, abiseadmed külge ja läheb jälle. Küllaltki pommikindel. Olen kuulnud küll teiste käest nukkvõlli purunemist vaakumpumba
pulga toksimise tõttu, õlipumba tihendi lekkimist ja et otsarihmarattal lendab kummleevendi laiali.

Teine masin siis D5 esimene generatsioon. Pidanud 5 aastat. Lihtne hooldada. Meeldib just õlifiltri elemendi vahetamise lihtsus ja asukoht ning kütusefiltrit samuti
lihtne vahetada kuna etteande pump paagis lööb filtri täis ja ainult küljest ära keeramise ja uue külgekeeramise vaev. Hammasrihma komplekti
samuti lihtsam vahetada kui 2.5 TDI. Vähem ajamahukam ja puudub arvutiga hilisem pumba ajastuse paika sättimine. Mootor ise on ergonoomilisem kui
vana 2.5 TDI igal juhul. Aga kuna ise ostsin suhteliselt suure läbisõidu (500000km) ja varasema hooldusajaloota
mootoriga isendi pidin kukrut kergendama veidi. Kuna tegu autoga millel
manuaalkast siis hooratas, sidurikomplekt + kurikuulus hooratta tagune kork nõudsid vahetamist juba veidi aega peale auto kasutamist. Nüüd 600000 km
kellal ja rohkem pole hetkel midagi vahetanud ega teinud peale hoolduste + rihmavahetuste,
kuigi tean et pihustid peaks vahetama peagi hakkama. (Mootor veidi lonkab ja imelikult
väikesed keskmise kütusekulu numbrid infotabloole tekkinud). Siis veel D5 mootoril
tooks välja veel nookurite ja tõukurite kulumise ja vahetamisvajaduse teatud läbisõidu pealt. Võib esineda ka turbo geomeetria kinnijäämist. EGR-i ja sisselaske
poole kinnitahmamist. Üldiselt hea ja jõuline mootor. Kui on korras töötab peaaegu sama vaikselt nagu bensukas. Kui hästi hooldada kestavad mõlemad
mootorid 700000+ km.
Ise valiks igapäeva autoks kindlasti D5 mootoriga auto. Kuigi 2.5TDI kestab ka hästi siis selle mootori tehnoloogia hakkab juba ajale jalgu jääma.
Tuleb leida kindla hooldusajalooga auto ja sõitu nautida.
Päikest!

Karel-Christian
Kõva postitaja
Postitusi: 113
Liitunud: 12 Mär 2020, 13:13

Re: 2,5tdi103kw. W: 2,4d5 120kw

PostitusPostitas Karel-Christian » 25 Jaan 2022, 22:19

Nõustun eelkõnelejatega, siiski igapäev enam vanakooli 2,5TDI sõita ei viitsi, lihtalt niipalju aeglasem ja uimasem mootor on võrreldes korraliku D5ga.

Adalbert
Kõva postitaja
Postitusi: 198
Liitunud: 04 Apr 2020, 22:36

Re: 2,5tdi103kw. W: 2,4d5 120kw

PostitusPostitas Adalbert » 28 Jaan 2022, 21:48

Päris huvitavad võrdlused on tehtud. ja olen saanud vastuse mida tahtsin :)
Mutreid ma keerata võin, IT on aga noorte teema

Vatimaa
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Jaan 2019, 23:24

Re: 2,5tdi103kw. W: 2,4d5 120kw

PostitusPostitas Vatimaa » 03 Veebr 2022, 17:13

Samuti peres olemas mõlemad - XC90 facelift ning 960 facelift, kus katlaks D5252T. Kui neist üks jääma peaks, siis oleks see abikaasa survel kindlasti maastikuvõimeline universaal, aga ise haaraksin just tagaveolise võtmed - mulle see traktori hääl meeldib :) Sümboliseerib toorest jõudu, meie üleminekuajastut, sest meie lapsed enam naljalt selliseid mänguasi ei saa. Käin vahest Rootsis tööl ning siin on vanad diislid väga hinnas ja tänavapildis ausees!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist