Volvo 480 ostuabi

Igasugune abi auto ostu korral

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Leho, vanapeer, Tanel

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

Volvo 480 ostuabi

PostitusPostitas aibast » 02 Aug 2007, 10:25

Mida siis vaadata kui osta Volvo 480.

Nagu ikka poole mõtet auto ostuga kiirustada. Juhul kui masinat eelmine omanik ikka ruunanud oleks vaja korralikku kontrolli. Samas mõnes osad auto puhul on kurikuulsad. Siin paneks kirja mida kindlasti 480 juures vaadata.

Esiteks vaata üle oma eelarve. Vanemad aastajärgud on kindlasti odavamad, kuid kah nende juures võib leida häid eksemplaare. Esimesed masinad on aastast 1986 ja viimased 1995. Esimestel on kindlasti küljes lapsehaigusi nagu kehvake elektrisüsteem, mis viimastel aastatel on parem kui varasemad. Mootori valik on kolme vahel: 1.7 N/A, 1.7 turbo ja 2.0 N/A - viimased kaks on samas võimsusklassis, kuid turbol on omad suured +. Väikese rahaga saab meist palju rohkem hobuseid kätte ;) Juhul kui selle osas kah huvi.

1994 aasta tulid juba luksuslikumad GT ja GT-turbo seerjad. Kui aga otsida miskit erilist 480, siis 1995 aasta toodetid 480 Celebration seeria - tootmismaht oli 480 tk, iga auto nummerdatud ning täies lisavarustuses.

Kui endale sobiliku leidnud siis tuleb masin üle kontrollida. Esiteks kontrolli masinat sooja mootoriga. Järgmiseks tuleb 480 puhul kindlasti üle kontrollida elektrisüsteemi osad - põhiliselt:
-Elektri aknad - akna tõstuki trossid on kurikuulsad.
-Parda "kompuuter" kas kõik andurid töötavad ning näitab kõike mida peab näitama
-Klapptuled peavad töötama sünkroonis ja ilma kiginate ja raginateta ning kiirelt üles alla käima.
-näpi läbi kõik nupud mis leiad - elektri peeglid, lisatuled, udutuled, istmesoojendus, klaasi soojendus jne jne.
-istme soojendus muidugi sooja ilmaga 480 üldsegist ei tööta ning temp mis saavutatakse on vaid kuni 24 kraadi. Kui külm ilm siis saab nende toimivust kontrollida
-konditsioneeri toimimine kindlasti, aga seda saab kontrollida vaid üle +10 kraadise välistemperatuuri juures.
-kui klapid on üleval ja avad kapoti, peavad tulede väljalülitamisel klapptuled lahti jääma.
-taga klaasi tihend, vaata, et taga luuk ei lekiks (tüüpiline 480 puhul taas).
-taga tuled ei lekiks vett, eemalda tule tagant salongis olev kate ja vaata, et poleks vee järgi ning korrosiooni, põhjus taas, kallid tagatuled.


Kui sees kõik toimib, mine autost välja ja vaata üle:
-taga tuled, kui on tuhmunud ning auto hind väga väike siis jäta sinna paika, tagatule hind on väga kallis ning pahatihti maksab sama mis odav 480 ise
-rooste, põhilised kohad on tagumised tiivaääred, katuse ja klaaside vahelised nurgad ning bumperi alused metallraamid - neid kahjuks juba raskem näha.
-avarii jäljed, kas masin on olnud mõnes avariis ning kas kõik jupid on omal kohal. Kindlasti üle vaadata esisilla talad ning õõtshoovad. Tuleb kah vaadata kui tegu turvapadjaga masinaga siis kas patja on kontrollitud ja vahetatud. Ning avariilise auto puhul, kas on turvavööd vahetatud (need ju kestavad vaid ühe tugeva löögi).
- kindlasti vaata üle esimesed vedrud, 480 kipuvad need pooleks minema liiga tihti (kas siis tehasepoolne vedrude kehva kvaliteed või ei tea mis)
- Taga piduri silindrid kipuvad alatasa kinni jääma need üle vaadata

Ülejäänud asjad nagu igal teiselgi masinal ikka üle kiigata ja vaadata. Muidugi turbomudelid eranditult kõik tulid tehasest koos esispoileriga.


Järgmiseks mine aga proovisõidule. Seal saad kontrollida sidurit, käigukasti, roolisüsteemid ning kuula, et mootorist ei tuleks imelikke hääli. Turboka puhul kindlasti vaata, kas turbo rõhu näidik töötab ja kuhu maani ta läheb. Tehasest tulnud masinal ei tohiks üle poole kollase ala minna. Kui läheb tähendab, et elektrooniloine rõhuregulaator on metsas või on wastegate kinni roostetanud (tüüpiline 480 puhul). Samas taas kontrolli parda kompuuter üle, kas näitab sulle kogu infot mis ta peab näitama. Keskmine kiirus, kütsekulu jne jne.

Kui kõik klapib ning on sinu jaoks sobilik siis palju muretudi ja huvitavaid kilomeetreid :D Jäta meelde, et 480 on väga eriline ja väikeses hulgas toodetud masin. Kokku toodeti neid 80 000 tk. See aga tähendab, et B varuosa turg on suht väike ning osasid varuosasid pole alati kohe ladudest võtta. Samas saad masina mille osas on inimestel alati arvamus :)
Viimati muutis aibast, 08 Aug 2007, 08:53, muudetud 4 korda kokku.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 02 Aug 2007, 11:24

voh, see postitus sobib siia alateemasse nagu rusikas silmaauku :) kes veel omab häid kogemusi, tehku kah oma auto teema :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist