Kuidas osta esiveolist volvot?

Igasugune abi auto ostu korral

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Leho, vanapeer, Tanel

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Kuidas osta esiveolist volvot?

PostitusPostitas Tanel » 05 Jaan 2010, 14:24

Volvo S40 IIgen 2004-a 74-169kw
Mootor:
1,6liitrisel mootoril võib õlivarda plastist otsa ära murduda ja karterisse kukkuda, selle kätte saamiseks tuleb karter maha võtta. Rohkem on olnud muresid viiesilindriliste mootoritega. Neil võisid kütusepumba tööd reguleerivad elektroonilised moodulid oksüdeeruda, automaatkastiga autod liiga palju kütust võtta (vajalik tarkvara vahetus), T5 puhul võisid mõningad mootoridetailid üle kuumeneda ning tekkida häired mootori töös.
Diiselmootoreid on kubatuuriga 1,6-, 2,0- ja 2,4liitrit. 2liitrine on PSA Grupi ja Fordi ühistöö ning 2,4liitrine D5 pärineb Volvo enda valikust. Erinevaid probleeme on olnud just PSA päritolu mootoril. On juhtunud, et mootor läheb n-ö säästurežiimile ja pöörded üle 3000 ei tõuse, streikida võib EGR-klapp. D5 mootoril on soovitatav aegsasti mootoririhm ja rullikud vahetada, muidu võivad rihmapingutid väsida. 1,6liitrisel mootoril (100 hj), millel keskmine kütusekulu on vaid 4,9 l / 100 km, oli tehasepoolne tagasikutse seotud kübemefiltriga

Veermik:
Veermikudetailid on meie tingimustes üldiselt vastupidavad. Esimeste rattalaagritega on olnud probleeme, aga ei saa öelda, et see oleks massiline. Käsipiduri probleemide puhul on tehasepoolne soovitus käsipidur üle reguleerida esimesel võimalusel.

Elektroonika:
Esinenud on probleemi, et võti jääb süütelukku kinni. Probleemsed süütelukud vahetatakse uute vastu välja. Vigased süütelukud võivad ka põhjustada auto mittekäivitumist teatud olukordades. Kui konditsineer/kliimaseade streigib, siis võib selle põhjuseks olla vigane konditsioneeri juhtmootor, vigased mootorid asendatakse uutega. Vigased mootorid põhjustavad ka seda, et kliimaseadme kalibreerimine on võimatu.

Volvo 850 1991-1997a. 103-184kw
Kere.
Kered on küll kõik tsingitud aga halva kohtlemise (uksega peksmised, kuskile vastu ajamised, kraapimised jne) kahjustavad värvialust tsinki ja kere hakkab roostetama. Kivitäkked kapotil ja üldse esiosal, esimesed poritiiva ääred, mis tahestahtmata saavad pihta kivide ja liivaga. Tagumised poritiiva ääred samamoodi ning koht kus poritiib ühtib stangega. Ukseääred, mis lüüakse kuskile vastu. Tagauks avada siis plastik karbi ja kere vahel võib esineda roostet. Samuti tagaluugi ääred (seda nii sedaanil kui universaalil). Kui mehhaaniliselt vigastada saanud kohad välja arvata, ei leia isegi uuena Eestist ostetud autodel märkimisväärseid kahjustusi.
Tihti juhtub ka et ukse piiraja läheb ukse sees pooleks ja uks hakkab raksuma kui avada ja sulgeda.

Mootor.
Enamlevinud on kahekümneklapilised 2,4liitrised (125 kW, sageli mainitud ka kui 2,5), vähem liigub nn säästuvarianti, millel on kaks klappi silindri kohta (103 kW). Mõnel turul müüdi ka samatüübilisi kaheliitriseid mootoreid. Audilt pärineb aga samuti 2,5liitrine, väga ökonoomne, küllaltki mürarikas ja pikaealine R-5-diiselmootor (103KW).
Turboga mootoriga isendi ostmisel tuleb kindlasti veenduda turbo korrasolekus. Kas hoiab rõhku, puhub korralikult, pole õlilekkeid, õli puhtust.
Kui on näha, et õlikorgi ümbrus on õline ei tasu kohe hakata mõtlema kõige hullemat. Suuremal osal on väsinud õlikorgi tihend või siis on umbes karterituulutus.
Enim vastupidavad on 125kw GLT mudelid. Nendega sõida , vaheta õli ja jälle sõida. (Loomulikult kui muud hooldused korrapäraselt teha.)
T5 on samamoodi vastupidavad, kui nende eest hoolitseda ja kõrvaldada kohe vead mis tekivad. Nende edasilükkamisel võivad olla väga kurvad tagajärjed. Alustades turbost, lõpetades mootori kotti laskmisega.
Bensiinimootoritel võib muresid tekitada ummistuv karterituulutus – seda võiks korra aastas kontrollida-puhastada. Üsna levinud on katkine ülemine mootoripadi

Käigukast.
Automaatkastidega on lood nagu nad on. Kellel kestab, kellel ei kesta.
Vigadest:
Libisevad käigud. (vähe õli kastis või halvemal juhul kettad kulunud)
Raksuga sisse minevad käigud.
Vilkuv nool armatuuris.
Lekked veovõlli aukudest.

Manual kastid peavad hästi vastu. Kannatavad suurt koormust ja väga lollikindlad. Kui siis ainult väsinud või kulunud sünkrod või kõrisevad peavõlli laagrid.

Veermik.
Kuluvamateks osadeks on stabilisaatorvarda liigendid ning õõtshoova puksid, kuid need pole sugugi kallid. Kehvem on lugu, kui kolisema peaks hakkama roolilatt või tagasild. Roolilatt on kallis parandada ja tagasilla remont (2 puksi vahetus) aeganõudev töö.
Streikida võib ka käsipidur. Tihti piisab trosside pingutamisest, kui see enam ei aita siis vahetada käsipiduritrossid.
http://www.autoleht.ee/tests/test_old?test_old_id=2045 Tasub lugeda üldist kokkuvõtet ja arvustust

Volvo S/V/C/XC70 1997-2000a 93-195kw
Kõik on sama mis 850. X70 on nn facelift 850. Ei pea siin silmas c70 välimust
http://www.autoleht.ee/tests/test_old?test_old_id=2159
C70 Keredetaile eestis väga raske leida. Ainukese asjana mis väliselt ühtivad on kapotid ja esituled.

Volvo S60 2000-2010a 103-220kw
Mudeliuuenduse on S60 läbinud kahel korral, 2004. ja 2006. aastal.
Mootor:
Viiesilindrilised 2,3- ja 2,4liitrised ottomootorid turboga ja ilma (vahemikus 140–250 hj). Hiljem lisandusid valikusse 2liitrised (180 hj) ja 2,5liitrised (210 hj) turbomootorid.
Probleemsena on algusaastate bensiinimootoritel mainitud elektroonilist gaasiklappi (ETM – Electronic Throttle Module) mida saab hädapärast ka puhastada. Seda küll ainult esimene kord. Järgmisel korral on vaja juba uut klappi. Levivad ka vastupidavamad variandid http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=30&t=14995 ei oska kommenteerida kui vastupidav või lollikindel antud asi on.
Volvo enda 2,4liitrine viiesilindriline D5-mootor valmis 2001. aastal, see oli saadavas kahes seades: 96 kW / 131 hj (mudelitähis 2,4D) ja 120 kW / 163 hj (D5), viimase maksimaalne pöördemoment on 340 Nm. 2005. aastal lisandusid kaks uut D5 varianti: 92 kW / 126 hj ja 136 kW / 185 hj. Probleeme on esinenud EGR-klapi, pihustite (seda siis diiselmootoritel. Nimelt tekkis pihustitel sisemine leke, mis avaldus selles, et jahedate ilmadega oli sõidukit väga raske käivitada) ja turbolõdvikutega, mis kippusid purunema.

Veermik:
Tagasillal on nõrgem koht stabilisaatorivarda liigendid, mis võivad kolksuma hakata.
Probleemsena on nimetatud peasilindrit ja pidurivõimendit. Viimase vahetuse vajadusest annab märku hästi kuuldav susin pidurivajutusel. Roolilatil võib esineda lõtkusid.
Tagasild on sama mis S80-l ja esisild on sama V70-ga

Käigukast:
Käigukaste on valikus mitmeid: viie- ja kuuekäigulised manuaalkäigukastid, automaatkäigukast ja käsitsilülitamise võimalusega Geratronic-automaatkäigukast (turbomootoriga autodel). Uus disainielement oli Spaceballi käigukastivalits (T5-l standardis) ehk futuristliku kujundusega manuaalkäigukasti käigukang. Käikude vahetamine toimub siiski täpselt samuti kui tavalise välimusega kangi korral. Manuaalkäigukasti puhul tasub ostul uurida eelkõige siduri seisukorda, põhjalikumalt aga automaatkäigukasti, nende vead pole tundmatud.

Elektroonika:
Kelladeblokis võib hakkata kell "pommi" jooksma. Selle vastu aitab kellabloki külmjoodete ülejootmine (~100-150e) Tänu samale veale võib streikima hakata veel täistuled.

Volvo S80 1998-2006a 103-200kw
Kere:
Kipub neetidest lahti tulema juhipoolne aknatõstuk. Kui õigel ajal aru ei saa mis viga võib aken ukse sisse "pärliteks"kukkuda. Annab ennetada, kui hoida silma peal kuda aken sulgub ja ega aken viltu jookse.

Mootor:
2,9l vabalthingav (204 hj), 2,8l biturbo (T6)(272 hj). Kõige lollikindlamaks peetakse 2,9l. Lisaks on S80 saadaval mitmes seades 2-, 2,4- ja 2,5liitrise turbo- ning 2,4liitrise vabalthingava jõuallikaid.
Suurima probleemina on bensiinimootoriga autodel nimetatud ETM-i ehk elektroonilist gaasiklappi. Mootor võib hakata kiirendusel katkuma ning jõudu kaotama ja vibreerima. Mõningatel juhtudel piisab gaasiklapi puhastusest ja tarkvara uuendamisest, kuid tihti tuleb see ka vahetada.
Alguses kasutati 2,5liitrist diiselmootorit (103 kW / 140 hj), mis pärines Audilt. Sellel mootoril on kütuse suhtes tundlik kõrgsurvepump. Volvo enda 2,4liitrine viiesilindriline D5 lisandus 2002. aastal. See oli saadaval kahes seades: 96 ja 120 kW. Algselt oli probleeme selle turbolõdvikutega, mis kippusid purunema, nende koostematerjali muudeti ja probleem kadus. Kui D5-mootoriga S80 kipub suitsema, võib tegu olla streikiva EGR-klapiga.

Veermik:

Tagasillal on nõrgemaks kohaks stabilisaatorivarda liigendid, mis võivad kolksuma hakata.
Pidurite juures on probleemsena nimetatud peasilindrit ja pidurivõimendit. Viimase vahetuse vajadusest annab märku hästi kuuldav sisin- kägin, kui piduripedaal üles lasta.

http://www.autoleht.ee/tests/test_old?test_old_id=2064

Volvo V70 2000-2007a 103-220kw

Mootor:
Pakutakse viiesilindrilist 2,5liitrist turbomootorit 200hp ja 2,3liitrist turbomootorit 250hp (T5). Hiljem võeti kasutusele ka kaheliitrine turbomootor võimusega 180 hj. On ka 2 2,4l mootorit
Probleemsena on algusaastate V70-tel nimetatud bensiinimootorite elektroonilist gaasiklappi,
hiljem muudeti konstruktsiooni ja probleem kadus. Turbod peaksid kestma sama kaua kui mootorid ise, mõistlik oleks pärast pikemat sõitu lasta mootoril tühikäigul veidi töötada. Volvodel oli algselt kasutusel Audi diislid, ka uuel V70-l kasutati 2,5liitrist TDI-mootorit (103 kW). Volvo 2,4liitrine viiesilindriline D5-mootor valmis 2001. aastal ning sai alumiiniumist plokikaane, teise põlvkonna ühis-anumapritse ja muutuva geomeetriaga turbokompressori. See oli saadavas kahes seades: 96 kW ja 120 kW, viimase maksimaalne pöördemoment 340 Nm. Tegu on töökindlate mootoritega, kuigi väga kehva kütust ei talu.

Veermik:
Sagedamini tuleb vahetada sisemisi rooliotsi ja stabilisaatorivarda liigendeid. Aeg-ajalt tuleb vahetada ka õõtshoova sisemisi pukse.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kindlasti ei meenunud kõik, mis siia lisada. Aegamööda täiustan seda.
Kõige tähtsam. ENNE OSTMIST TEHA OSTUEELNE ÜLEVAATUS MARGIESINDUSES. Pole vaja pärast kahetseda ja sõimata et volvo on (tõlkimatu rõve sõim) ja laguneb.

Jõudu ostmisel ja leidmaks auto mis teile meelepärane.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist