2016 XC90 D5 First Edition

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

2016 XC90 D5 First Edition

PostitusPostitas TheKris79 » 20 Juul 2023, 19:33

Vaatasin, et ei olegi teemat teinud paari aasta jooksul oma teisest masinast mille vahetasin 3a tagasi eelmise 2012a XC90 vastu.
Kuna olin juba mitu aastat tahtnud masinat vahetada uuema XC90ne vastu aga sooviks oli saada enamuse varustusega aparaati siis sirvisin Blocketit parajalt tihedalt ning ühel kevadisel märtsikuu päeval ilmuski kodu lähedale müüki suht suure läbisõiduga First Edition (just sellist ausalt öeldes otsisingi).
Pikalt ei mõelnud ja juba samal õhtul olin müügikohas oma masinaga ja 20min hiljem sõitsin teisega minema.

Läbisõiduks 2020 Märts oli autol 122 800 km ja värv oli suhteliselt hõõrutud ning ilusad istmed tundusid jube mustad aga see mind eriti ei heidutanud kuna neid asju saab korrastada. Esimene öö oli siis garaazis ja kohe täielik poleerimine ja sisu korrastus ning välja sõites nägi teine päris uus välja.
Siis hakkasin alles uurima masina tausta ja muid lugusi ja suureks üllatuseks oli auto esimesed 6 kuud antud Printsess Madeleini kasutusse ning netis isegi pilte kuidas tädi oma perega poja ristimisele sõidab. Peale seda on auto kuni 80tuh läbimiseni Göteborgi VIP taksona ringi vuranud ja siis ostis mingi murjam selle ära ning 40tuh maha sõitis ja parajalt ära ruunas.
Samas sain esindusest listi mis sisaldas kogu masina ajalugu ja see oli suht rahustav sest tuli välja, et masinaga tehti kõik hooldused ja tagasikutsumised punkti pealt ja ilma koonerdamata.
Mis siis tehtud oli:
Kogu vedrustus on vahetatud 60tuh juures ( teada probleemid esimeste aastate õhkvedrustusel)
Mootori kolvirõngaste vahetus 70 tuh juures (teada probleem õlikulu osas esimeste aastakäikudega masinatel).
Tavalised tarkvara uuendused ja normaalsed hooldused.

Nüüd siis sellest millega mina olen kokku puutunud ja pidanud lahendama masinal selle 3 aasta jooksul ja kui aus olla siis kõik sündmused on aset leidnud eestit külastades või vähemalt alguse saanud sealt. Praegu on läbisõit 207 000 km seega olen 3 aastaga juba parajalt ringi vuranud.

Läbisõidul 155tuh olin eestis järelkäruga ja ühel hetkel 3 päeva enne laevale minekut kadus autol jõud ja tuli dpf kollane märk ette. Sain siis Inchapes info, et ülemine väiksem turbo on omadega õhtal ja tuleks vahetada. Kuna oli võimalik sõita 70km/h siis otsustasin koduni välja tiksuda ja siin asja vaadata, leidsin kasutatud turbo ning võtsin asja garaazis ette. Sai vahetatud ja lootsin, et kõik on ok. Siiski terve aja kuni selle aasta alguseni oli mingi imelik puudulik kiirendus ja naljakas vile mootoris mistõttu muretsesin siis alumise suurema turbo ja asusin uuesti selle ebameeldiva tegevusega tegelema. Kui sai turbod uuesti maha võetud sai asi selgeks miks auto sääraselt käitus sest alumisel turbil oli ülemise oma tiiviku laba selliselt peitu läinud, et algul polnud näha ning samuti oli väike pragu tekkinud kuumakotta selle tõttu. Nüüd asi tagasi koos ja kõik korras.

1a tagasi läks panoraam katus vahetusse siinsamas koduküla volvo esinduses ja vennad panid 2016a kasutatud klaasid aga jätsid kõik TSBga kaasnenud tihendivahetused tegemata mistõttu pidin 3 korda külastama neid, et leketest lahti saada.
Ei teagi kas selle vee tõttu või lihtsalt aastate tõttu aga selle aasta alguses on olnud korralikult igasugu moodulite probleeme ja muid elektroonika jamasid. Algas stereosüsteemi võimendist mis otsad andis, siis oli Haldexi moodul ja tagatipuks oli 3 kuud tagasi jälle Tallinnas ühel pühapäeval, kui rooliluku moodul otsustas koostöö lõpetada. Suured tänud siinkohal Info auto poistele kes kohe esmaspäva hommikul mulle uue mooduli kaasa andsid ja asja hiljem külge kah monteerisid.

Haldexi jubina sain 2019a D5 pealt, volvoesindus ütles, et tuleb tarkvara uuendus teha mingi 250euri eest ja vahetus lisaks veel 300euri seega otsustasin, et teen jälle ise ja suureks üllatuseks polnud mingit tarkvara uuendust vaja ning asi töötab jälle. Nende instruktioonis on kogu tagasilla eemaldamine selleks et moodulit kätte saada kuna ülemine polt on sellise koha peal kuhu ligi ei pääse aga ma nikerdasin ise tööriista valmis ja sai 15min tehtud.


2a tagasi lõpetas vasak Led esituli koostöö ( nimelt pööramise funktsioon ja adaptiivne kaugtuli mis jälle 2015 ja 16a masinate probleem). Õnnestus leida kasutatud tuli ja sai vahetatud.

Tuntud tagauste lukkude probleemile sain lahenduse TSB jublakate tellimisega ja kogu lukumehhanismi puhasusega ja nüüd 2 talve on kõik toiminud nii nagu peab.

Kevadel oli ebameeldiv üllatus keset linna kui kits hüppas vasakule tagumise ukse sisse ja selle ära mõlkis aga selle vahetan kasutatud ukse vastu välja varsti kuna see odavam kui kasko omavastutus ja korrastamine.

Samas on huvitavad 2 asja mis juba tehasest väljudes on unustatud teha - juhi tagaistuja lävepaku valgustuse pistik oli kenasti teibitud peitu ja mitte ühendatud ning õhuventilatsiooni labade ( välisõhu ja siseringluse klapid) hoovastik polnud juba tehasest korralikult kinnitatud ning lahti. Tegin need ka korda. See labade hoovastik oli ikka korralik 3h tööd kuna ligipääs on olematu kui ei taha kogu armatuuri välja kiskuda.


Kõikide nende jamade juures on samas auto ennast väga korralikult üleval pidanud ja siiani pole mõtet vahetuse peale tekkinud ning hetkel loodan, et ehk on nendel muredel nüüd ring peal ja mingiks ajaks rahu majas.

Teen auto puhtaks ja siis lisan mõned pildid kah. Hetkel võin sellise pildi lisada kuna tegu sama autoga hihii
Manused
20230721_141313.jpg
20230721_141322.jpg
Screenshot_20230720_183149_Samsung Internet.jpg
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

Kasutaja avatar
axo
Foorumlane
Postitusi: 33
Liitunud: 21 Jaan 2010, 23:15

Re: 2016 XC90 D5 First Edition

PostitusPostitas axo » 22 Juul 2023, 21:25

Olles ka neid mõned hooldanud tundub päris õudne auto võrreldes eelmise generatsiooni x90nega.
S80 P3 D5

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4388
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 2016 XC90 D5 First Edition

PostitusPostitas gljuk » 22 Juul 2023, 21:40

Haldex ajud alluvad üldiselt remondile.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist