Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Autotech
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Nov 2013, 13:37
Asukoht: Pärnu

Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Autotech » 05 Jaan 2023, 17:58

Tervist foorumlased,

11 aastat tagasi sai auto ostetud, nüüd paras aeg teema teha :D
Masin siis Volvo 850 turbo, või teisisõnu Itaalia kaheliitrine T5 aastast 1996/97. Ostetud suvel 2012. Mäletan veel hästi kuidas ma tookord, 1400 eurot taskus, sõbraga suuna Pärnu poole võtsin, et siis sealt omale uus auto leida. Oli juulikuu ning väljas oli suurepärane ilm – ühesõnaga autoostuks ideaalne aeg. Plaan oli siis kõik Pärnu kasutatud autode müügiplatsid läbi tuuseldada lootuses, et ehk leiab sealt midagi asjalikku. Huvitavalt kombel ma enam ei mäletagi, miks ma üldse platsi pealt osta tahtsin. Oleks ju võinud Internetiportaalidest ka uurida, oleks kindlasti valik suurem olnud. Ilmselt oli soov võimalikult lähedalt ja kiirelt endale mingi masin leida.
Sai siis suurem osa müügiplatse läbi käidud ja paraku ilmnes tõsiasi, et ega 1400 euro eest eriti midagi saada ei olnudki. Lõpuks jõudsime sellisesse kohta nagu E-autopood (asub Tln maantee ristis, Ülejõe Selveri lähedal) ning just selle platsi pealt ma oma Volvokese leidsingi. Oli teine täiesti parkla nurka lükatud, nukralt teiste autode taga peidus, paks tolmukiht peal ning naastrehvid ka alles all. Müügimehe sõnul oli pill juba üle poole aasta seal seisnud ning uut omanikku oodanud.
Sai siis teised künad eest ära lükatud ja proovisõit tehtud. Aku oli ka pika seismise peale tühjaks saanud, natuke aega jamamist ning lõpuks käima ta sai. Mootor töötas iseenesest normaalselt, kahtlaseid helisid ei olnud, ei suitsenud jne. Pidurid olid veidi kinni aga pika seismise tulemusel on see normaalne. Natuke häiris aga see, et auto oli kuidagi jõle uimane. Alles 2000 pöörde juures tuli jõud taha. Müügimees jahus midagi turbo kohta ning sikutas kapotiall mingeid hoobasid ja asju. Too aeg ei jaganud ma kahjuks autodest ja nende hingeelust väga midagi. Antud viga mind eriti aga ei morjendanud sest mulle hakkas see auto kohe meeldima ning mõtlesin endamisi, et küll sellele probleemile hiljem lahenduse leiab. Olles varasemalt omanud ainult ühte autot milleks oli 1995 a. Ford Escort, siis see konkreetne Volvo tundus Escort’i kõrval nagu mingisugune preemiumklassi limusiin. Igasugu nupukesi ja lüliteid oli armatuuris nii palju, et võttis lausa silme eest kirjuks. Too hetk oli juba selge, et ma lihtsalt pidin selle masina endale saama.
Vahetult enne tehingu sooritamist tiris müügimees ka ühe valge universaalkerega Mitsubishi Galandi mulle nina alla. Noh et äkki sooviksin sama summa eest hoopis seda masinat omale soetada. Mitsu oli aga vabalthingav, automaatkastiga ja väga roostes tiivaäärtega ning see ei avaldanud mulle absoluutselt mingit muljet. Otsustasin 100% Volvo kasuks. Pika tingimise peale sain ka 50 eurot hinnast alla nii et lõpphinnaks kujunes siis 1350 eurot. Pärast ostu sai ühes kahtlases töökojas kiirelt õlivahetus tehtud, bensujaamas paak täis pandud ja kojusõit võis alata.

Autost natuke täpsemalt:

Varustus:
Elek. katuseluuk, esimesed ja tagumised istmesoojendused, elek. reguleeritavad peeglid koos soojendusega, kahetsooniline kliima, Premium Sound System, elekt. reguleeritav juhiiste mäludega, 4x elektriaknad, kompuuter, ABS/TRACS, puitrool, poolnahk sisu – ühesõnaga tavaline kraam mis T5-el tol ajal küljes oli

Upgrades:
302mm pidurid
Powerflex ülemine mootorikinnitus, käigukastipadjad ja õõtsapuksid
DO88 jahutusvedeliku lõdvikud
Yatour Bluetooth moodul
Mingit nipet-näpet veel

Järgnevalt siis mõned „värsked“ fotod, tehtud kohe vahetult peale ostmist:

Pilt
Pilt
Pilt

Värske omanikuna sai siis kohe alguses igasuguseid vigu likvideerima hakatud – kapotilukusteid reguleeritud kuna kapott ei tulnud enam lahti (tuli läbi esitule/suunatule parempoolset lukustit sikutada), pidurid lahti võetud ja määritud, uued klotsid jms jubinad pandud, karterituulutus puhastatud, igasugused filtrid ja õlid/vedelikud vahetatud jnejne.

Kuna rihmavahetuse kohta puudus igasugune informatsioon siis sai kiiremas korras ka see töö ette võetud. Kui rihma ja rullikuid maha kakkusin siis avastasin, et hammasrihmal on märgid totaalselt paigast ära. Üllatus missugune. Vedas, et midagi katastroofilist veel juhtunud ei olnud. Kui ma nüüd õigesti mäletan siis märgid olid 2 hamba võrra nihkes. Okei, lammutasin siis edasi ja järsku avastasin väntvõlli rihmaratta vahelt mingisuguse pika traadijupi. Oli teine sinna korralikult vahele kinni kiilunud ning pidin tükk aega jändama, et see sealt kätte saada. Kuid kui ma selle lõpuks kätte sain selgus, et tegemist ei olegi traadijupiga. See oli hoopis mingisuguse närilise jalg või käpp mille teravad küünised meenutasid mulle traadijuppi. Tõenäoliselt oli mingi orav või rott mootori vahele roninud ja jalgupidi rihmaratta vahele kinni jäänud ning ilmselt seetõttu olidki hammasrihmal märgid paigast ära. Ääretult veider olukord :D Kahjuks ma sellest „traadijupist“ pilti ei teinud, nii et ei saa siin seda teiega jagada.
Sai siis märgid paika pandud, uus rihm, uus veepump ja uued rullikud külge kruvitud ning auto ärkas lõpuks ellu. Ei olnud enam mingit uimasust ega midagi - probleem lahendatud.

Edaspidi kasutasin ma masinat igapäevaselt ning lihtsalt nautisin sõitu. 11 aastaga olen sõitnud maha ligi 200000 km, kokku teinud 22 õlivahetust, 2 rihmavahetust ja vahetanud hunnikute viisi igasugu filtreid, vedelikke ja muid kuluosasid. Ehk siis remondile ja hooldusele on läinud kokku täpselt 6544.5 eurot. Kõik mu kutsekooli kui ka ülikooliaastad möödusid selle auto roolis. Sai käidud kümnetel erinevatel väljasõitudel, pidudel ja roadtrippidel, kogutud erinevaid mälestusi ja elamusi. Eelmine suvi sai ka üks pikem Eurotrip ette võetud – sõit Baierimaale ja tagasi, kokku u 5000 km. Masin pidas ennast väga viisakalt üleval ning ei tekitanud mingeid probleeme. Väga mõnus oli sellega mööda Saksa kiirteid kimada.
Viimased paar talve pole enam autot kasutanud vaid teda garaažis hoiustanud. Seda loomulikult selle tõttu, et masin on juba vana ning ei taha temaga soola ja pasa sees sõita. Põhimõtteliselt on auto nüüd pühapäevaauto staatuses mis tähendab seda, et liiklen temaga ainult ilusate ja soojade-kuivade ilmadega.

Ja ongi praeguseks kõik. Esimese postituse lõpetuseks panen ka mõned värskemad pildid:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Tags:

Karel-Christian
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 12 Mär 2020, 13:13

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Karel-Christian » 06 Jaan 2023, 17:39

Täitsa kaunis isend, tasub hoida. Roostest siis suutsid auto päästa?

Kasutaja avatar
marko1975
Kreisi postitaja
Postitusi: 408
Liitunud: 07 Mai 2022, 08:25
Asukoht: aespa

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas marko1975 » 06 Jaan 2023, 18:07

kuldsed veljed tundub et sobivad jube hästi. et siis 11a läks teema tegemiseks aega, päris hea kannatus sul, et oma autod mitte tutvustada. ütleme nii et mul läks ( üritan mitte valetada ) 11h et volvoklubiga liituda. aga edu auto säilitamisega.
Volvo XC90 - 2004
Volvo XC60 - 2011

Kasutaja avatar
Autotech
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Nov 2013, 13:37
Asukoht: Pärnu

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Autotech » 09 Jaan 2023, 15:51

Tänan, tänan ja edu on tõesti tarvis :D
Ütleme nii, et suuremast roostest suutsin päästa aga mõned kohad vajavad siiski kõpitsemist. Midagi katastroofilist ei ole, õnneks on veel lihtsasti parandatav. Ega need Eesti kliimaolud ja talvine teede soolatamine mõjuvad pikemas perspektiivis auto kerele ikka üsna laastavalt. Ühe korra lasin masinale korrosioonitõrjet ka teha aga see jäigi ainsaks korraks. Tegelikult tuleks seda iga aasta teha.
Ise arvan ka, et see velg istub täitsa normaalselt. Tegemist on siis 18-tollise Volvo originaalveljega "Mirzam" mis originaalis kuulub hoopis C70 alla. Taha on mul 15mm adapterid ka pandud, eks see annab ka ehk veidi seda visuaali juurde.

Kasutaja avatar
Autotech
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Nov 2013, 13:37
Asukoht: Pärnu

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Autotech » 10 Jaan 2023, 17:54

Paar kuud pärast auto ostu otsustasin autol õlivanni alt võtta selleks, et profülaktika mõttes ära vahetada õlikanalite rõngastihendid ja et lihtsalt aimu saada milline olukord seal valitseb.

Pilt
Pilt

Üsna must oli kõik. Enamik pindu oli kõrbenud õliga kaetud. Ma ei tea kas eelnevad omanikud ei vahetanud piisavalt tihti õli või kasutati mingisugust odavat õli vms. Tihendid olid iseenesest veel normaalsed, ei olnud kõvaks tõmmanud vms. Sellegipoolest läksid kõik tihendid vahetusse, sh ka õlijahuti torude/termostaadi tihend.

Ja nüüd, u kuu aega tagasi, võtsin uuesti karteripõhja alt. Tahtsin näha kuidas 10 aasta jooksul olukord muutunud on, kui on. Ja vaatepilt oli üsnagi rõõmustav – kõrbenud õli oli näha üsnagi minimaalselt ning kõik tundus tip-topp. Regulaarsed õlivahetused on teinud oma tööd ning selle solgi maha pesnud. Sai õlivann puhtaks pestud, järjekordselt uued tihendid pandud ning tagasi kokku ta läks.

Pilt
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar
Igor
Volvo Club liige
Postitusi: 874
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:58
Asukoht: Lõuna-Harjumaa

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Igor » 10 Jaan 2023, 19:30

Mis õliga sõidad?
Вольво c cемëрки начинается!

Kasutaja avatar
Autotech
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Nov 2013, 13:37
Asukoht: Pärnu

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Autotech » 11 Jaan 2023, 04:24

Igor kirjutas:Mis õliga sõidad?

Alguses sõitsin Castrol Magnateciga, nüüd viimased aasta-poolteist on Shell Helix Ultra sisse läinud

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Klamber » 11 Jaan 2023, 10:19

Nüüd paluks järgmised 10a õlivahetusvälp 15000.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Priit_P » 11 Jaan 2023, 10:42

Ma keeraks veel vinti peale ja soovitaks 10tuhande tagant vahetada. Ei tee midagi halba, kuid pikendab oluliselt mootori eluiga. Seda enam, et turboga mootor.
Odav õli võib veel lisaks õlirõngad kinni põletada, on täiesti olnud selliseid juhuseid. Nii et ikka täissünt. õli norm tootja poolt, siis on kindla peale minek.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Loff » 11 Jaan 2023, 13:01

Reissing pill, ma vahetaks iga 8000km tagant. See õli ja filter nüüd nii kallis ka ei ole.


Nali läbi.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Autotech
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Nov 2013, 13:37
Asukoht: Pärnu

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Autotech » 11 Jaan 2023, 13:56

Kui nüüd täpne olla siis ma olengi, nii kaua kui ma seda autot omanud olen, õli iga 8000km tagant vahetanud. Vahepeal oli sõitmist nii palju, et see tegi lausa 2 õlivahetust aastas. Nüüd viimastel aastatel on sõitmist vähemaks jäänud, nii et tuleb ainult korra aastas vahetada :D
Aga täissünt õli on ikka tähtis jah, ja samuti ka kvaliteetne filter. Ise olen ainult Mann-i filtreid kasutanud.

Kasutaja avatar
Autotech
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Nov 2013, 13:37
Asukoht: Pärnu

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Autotech » 20 Apr 2023, 00:32

Kuna talvel seisis auto garaažis siis otsustasin, et kasutan võimalust ära ja mässan veidi masina kallal. Plaan oli teha autole kergemat sorti korrosioonitõrje. Sai siis põhja alt kõik jupid küljest ära kakutud mida vähegi küljest ära kakkuda andis ning seejärel põhi kenasti puhtaks pestud. Seejärel kandsin peale 2 kihti korrosioonivastast vaha ning kereõõnsustesse sai samuti spets möginat lastud. Otsustasin kasutada Bilt Hamberi kaubamärgi all olevad tooteid, täpsemalt siis Dynax UB ning S50 nime kandvaid ained. Keemiat kulus ikka mitu head purki, polnud just kõige odavam lõbu. Nüüd ei teagi kas üldse mingit kasu sellest mökerdamisest ka oli aga vähemalt sain töö käigus põhjaalusest seisukorrast täpsema ülevaate.
Pilt

Töö käigus mingeid erilisi üllatusi ette ei tulnud. Kulmu panid kergitama aga tagumised vedrutaldrikud. Esmapilgul tundusid teised täiesti normaalses seisukorras olevat kuid kui lahti hakkasin keerama siis pudenes metall kõik tükkidena laiali. Kinnituspoldid olid samuti täiesti roostes, ühe keerasin puruks. Hetkel õnnestus vanad külge tagasi panna kuid lähiajal tuleb Skandix’ist uued taldrikud tellida. Tutikad originaal poldid olid õnneks juba olemas :P
Pilt

Jõudsin ka juba ühe pikemat aega painanud probleemi jälile. Nimelt kui paak kütust ääreni täis panna siis hakkas kuskilt paagi juurest bensulõhna tulema. Kütusepumpa ära võttes selgus, et seda põhjustas pumba tihend. Tundub, et keegi on kunagi pumpa vahetanud ja tihendi paigaldamisega mitte just kõige hoolsam olnud. Sai siis tihend kenasti paika sätitud ning problem solved.
Pilt
Pilt

Liimisin tagasi kokku ka pagassis oleva veidra plastikust klambrijulla mis hoiab bensupumba ja abs juhtmete pistikuid kenasti kere küljes kinni. Ülemine osa klambrist oli alates auto ostust saati küljest murdunud, loperdas seal niisama.
Pilt

Selle kuu alguses läks vahetusse ka termostaat, lihtsalt niisama kuna sain Volvo originaal termostaadi ning tahtsin selle külge panna. Samuti tegin ära õlivahetuse: sisse läks taaskord Shell Helix Ultra 5w40.
Pilt

Termostaati vahetades avastasin täiesti lambist, et ühel pihustil on otsas küljes pragu sees:
Pilt
Üsna veider, ei kujuta ettegi mis sellist asja võis põhjustada. Tõenäoliselt vanusest tingitud probleem. Ilmselt oleks mõistlik kiiremas korras see välja vahetada. Tegelikult võiks kõik 5 tk välja vahetada aga hetkel oleks hea kui saaks selle ühegi kuskilt uue sebida. Et kui kellelgi on pakkuda mõnda töökorras oranži pihustit (Bosch 0280150785/Volvo 6842369) siis võib julgelt pakkuda.

Kasutaja avatar
thema55
Kõva postitaja
Postitusi: 209
Liitunud: 24 Sept 2013, 20:44

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas thema55 » 20 Apr 2023, 10:44

Katkise korgi pärast ei pea kohe uut pihustit otsima, mulle tuli remontkomplekt paari päevaga kohale, üksiti sai pihustid puhastatud ja tulemus parem kui varem. https://www.ebay.com/itm/332697335283

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Klamber » 20 Apr 2023, 11:23

Võta see ots mõnelt teiselt pihustilt ja elu läheb edasi. Võin neid orantse sulle peotäie anda. Aga võin ka sinised müüa, aitab sihtkohta kiiremini jõuda :P

Kasutaja avatar
Autotech
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Nov 2013, 13:37
Asukoht: Pärnu

Re: Autotech'i Volvo 850 2.0 T5

PostitusPostitas Autotech » 21 Apr 2023, 11:34

No suurepärane! Mul ei olnud õrna aimugi, et need korgid sealt sellisel moel küljest käivad, sain jälle targemaks :D Nii et tänud abi eest!
Sinised oleksid ägedad küll aga see ju tähendab seda, et siis tuleb seal muid asju ka näppima hakata, muidu ei tööta mootor korralikult? Samas ega ma täpselt ei tea ka, tuginen puhtalt sellele informatsioonile mida ma väljamaa foorumitest lugenud olen. Muidugi mõned oranžid võiksid tagavaraks olemas olla küll. Kui ma mingi aeg Tallinna poole peaksin liikuma siis annan teada, äkki saame diili teha :)
Kui ma seda katkist korki nägin siis hakkasin veidi pablama, et äkki see võib kuidagi küljest ära tulla ja kollektorisse kukkuda ja seal palju pahandust tekitada. Aga eile kakkusin kiirelt kütuselati küljest ära, vaatasin ja mõõtsin seal natuke täpsemalt ning jõudsin järeldusele, et see kork ei saa mitte kuidagi kuskile sisse kukkuda sest ta lihtsalt ei mahu sealt august läbi. Nii et hetkel ilmselt polegi see asi nii kriitiline.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 24 külalist