Loff'i 200 kilo vatti, T6 XC90
Postitatud: 19 Nov 2022, 23:13
Kus on, sinna tuleb juurde.
Nagu paljud teist juba teavad siis juurde tuleku põhjuseks oli XC70-ne olukord (mittekõlbulik TÜV läbimiseks). Juurde tuli ta juba mai kuus.
Kaalumisel olid ka teised margid peale Volvo. Kõige suurem konkurent vast oli Subaru Forester ja/või Outback, bensiinikad, et lisada LPG seade. Aga Forester ja Outback olid ikkagi kuidagi liiga väikesed suurpere vajaduste jaoks. Seega 7 kohta pidi olema ja need 7 kohta pidid olema hästi teenindatavad. Ideaalne oleks olnud mõni buss aga mõistlikud olid eelarvest kõvasti väljas. Ja no Volvo on ikka kuidagi kodusem.
Varem ei olnud väga aega ja ka erilist põhjust eraldi teemat XC90-le teha. Aga nüüd mõtlesin, et teen selle tembu ikkagi ära.
Autost vähe täpsemalt:
Volvo XC90
2004
B6294T, 200kW, T6
4T65 automaat, AWD
Elektriline juhi iste, RTI (navi) millega tegelikult pole suhteliselt mitte midagi teha, parkimisanurid taga, elektriliselt kokkuklapitavad peeglid, 7 kohta, kolmandale istmereale eraldi kliima, ja kõik need muud jutud, mis sellise aja autol on...
Ostes LPG seadet peal ei olnud, selle paigaldus läks veel ostusummale juurde. Nüüd on peres 3 autot, millel on LPG seade peal. Kliendikaardiga oli viimati 0,68€/L, ütleme nii, et tasub end ära küll.
Muidugi T6 ja käigukast 4T65 ei ole just kõige parem kombo aga arvestades asjaolu, et enne ostu oli autol valmis saanud käigukasti remont ja 6 kuud garantiid. Kuna ma ise raske jalaga ei ole ning 7 meetrist haagissuvilat selle autoga vedama ei hakka, tundus hea valik olema.
Pardon veidike tolmu...
Tänaseks on jämedalt 6 kuud seda autot tarbitud, jämedalt 10000 km läbitud, millest jämedalt 7000 LPG toel. Siiani olen mina, naine ja lapsed rahul.
Ilmnenud on ka mõned pisivead, ülla ülla, ikkagi kasutatud ja 18 aastat vana auto.
1. sisselaske õhutemperatuuri andur oli hapu ja sellest tulenevalt külmalt autot käivitades ei teinud seda va katalüsaatori soojendamise tsüklit - tegin korda (uus andur).
2. kõrvalistuja ukse avamise (seestpoolt) lingi küljest tuli tross lahti - tegin korda. Enne mind juba lapitud.
3. kõrvalistuja poolne tahavaatepeegel ei klapi end kokku, seda mainis ka müüja - ei ole veel korda teinud.
4. tagumise luugi küljes olev pidurituli oli ühest otsast lahti, plastik järgi andnud - tegin korda.
5. tagumise luugi numbritulede juhtmestiku vahetasin ära, sest vana juhtmestiku pirnipesad kuumusega murenenud ja pesa kinnitused numbritule külge, ära murdunud - tegin korda.
6. tulenevalt punktist 5, vahetasin numbrituled, korpused sulanud. Kuna tuled vahetasin enne juhtmestikku, pidin ühe tule ka teist korda uue vastu vahetama, sest pirnipesa oli tule seest natuke välja tulnud ja tule korpust sulatanud.
7. ei olnud teist jooksu velgi talverehvide tarbeks - tegin korda. Teine jooks velgi tulid täpselt samasugused, mis piltidel näha, Volvo originaalid, 18x7,5" Atlantis.
8. juhiistme asendite salvestamine mälupesadesse ei toimi - pole veel teemasse süvenenud.
9. kuna suvel oli pikalt valge ja enamus sõite toimus valgel ajal, ei saanud arugi kui palju taustvalgust raadiol ja kliimaplokil ei põle - pole veel teemaga tegelenud. Kuna XC70-l see teema läbitud siis on see vaid kätte võtmise asi.
Nüüd natuke veel pildimaterjali.
Raadio ja kliimaploki taustvalgusest.
Millised nupud meil siin siis kõik on:
Ja mida kõike ma pimedas ei näe:
Natuke ka sellest, kuidas ma numbritulede juhtmestikku vahetasin.
Uus OEM juhtmestik ja kuidas ta luugi avamise käepideme küljes on.
Selleks, et seda teha tuli üksjagu ikka lammutada. Alguses mõtlesin, et võtan ainult luugi siseküljelt polstri maha ja saab kenasti asjadele ligi. Pistik lahti ja juhtmestik välja, uus asemele ja ongi tehtud, ega ikka ei ole küll.
Välimine luugi käepide tuleb ikka küljest ära võtta, sest juhtmestik jookseb selle käepideme ja luugi pleki vahelt. Natuke niblimist ja käes ta oligi. sealt edasi liikus asi juba kiiresti. Või noh, peaaegu, sest reg. numbri plastist alus jääb täpselt ette. Seda va plastist alust ei saanud ka normaalselt kätte sest insenerid on projekteerinud asja nii, eet M6 mutter on plastiku sisse valatud. Aga inseneridel ei olnud nii palju ettenägelikkust, et ette näha seda, kui palju soola teedele aetakse. Ning seda, et see soolapläga ajab kõik roostetama - ka seesinase numbrialuse poltühenduse.
Leotasin ja meelitasin, mis ma meelitasin aga sisse see polt murdus. OK, pärast vaatame seda asja, enne paneme luugi käepideme paika tagasi.
Numbrialuse panin hiljem kahepoolse teibiga tagasi - tänaseni püsib, teibiga ei koonerdanud.
Nüüd veidi stiilinäidet, mida teeb üks 5W hõõgpirn plastikust tulekorpusega, see on see uus tuli, mida ma 2 korda vahetasin:
Ja vana juhtmestiku pirnipesad, millede kinnituskõrvad on murdunud, ilmselt sellepärast, et seesama kuumus muudab plasti ajaga rabedaks.
Ahjaa, kelladeploki keel oli saksa keel, see sai lastud inglise keele vastu vahetada siis kui Härra Aleksei (kasutaja gljuk), XC70 ajudega tegelemas käis.
Nüüd on ka õlivahetuse aeg kätte jõudnud.
Tegelemisteni!
Nagu paljud teist juba teavad siis juurde tuleku põhjuseks oli XC70-ne olukord (mittekõlbulik TÜV läbimiseks). Juurde tuli ta juba mai kuus.
Kaalumisel olid ka teised margid peale Volvo. Kõige suurem konkurent vast oli Subaru Forester ja/või Outback, bensiinikad, et lisada LPG seade. Aga Forester ja Outback olid ikkagi kuidagi liiga väikesed suurpere vajaduste jaoks. Seega 7 kohta pidi olema ja need 7 kohta pidid olema hästi teenindatavad. Ideaalne oleks olnud mõni buss aga mõistlikud olid eelarvest kõvasti väljas. Ja no Volvo on ikka kuidagi kodusem.
Varem ei olnud väga aega ja ka erilist põhjust eraldi teemat XC90-le teha. Aga nüüd mõtlesin, et teen selle tembu ikkagi ära.
Autost vähe täpsemalt:
Volvo XC90
2004
B6294T, 200kW, T6
4T65 automaat, AWD
Elektriline juhi iste, RTI (navi) millega tegelikult pole suhteliselt mitte midagi teha, parkimisanurid taga, elektriliselt kokkuklapitavad peeglid, 7 kohta, kolmandale istmereale eraldi kliima, ja kõik need muud jutud, mis sellise aja autol on...
Ostes LPG seadet peal ei olnud, selle paigaldus läks veel ostusummale juurde. Nüüd on peres 3 autot, millel on LPG seade peal. Kliendikaardiga oli viimati 0,68€/L, ütleme nii, et tasub end ära küll.
Muidugi T6 ja käigukast 4T65 ei ole just kõige parem kombo aga arvestades asjaolu, et enne ostu oli autol valmis saanud käigukasti remont ja 6 kuud garantiid. Kuna ma ise raske jalaga ei ole ning 7 meetrist haagissuvilat selle autoga vedama ei hakka, tundus hea valik olema.
Pardon veidike tolmu...
Tänaseks on jämedalt 6 kuud seda autot tarbitud, jämedalt 10000 km läbitud, millest jämedalt 7000 LPG toel. Siiani olen mina, naine ja lapsed rahul.
Ilmnenud on ka mõned pisivead, ülla ülla, ikkagi kasutatud ja 18 aastat vana auto.
1. sisselaske õhutemperatuuri andur oli hapu ja sellest tulenevalt külmalt autot käivitades ei teinud seda va katalüsaatori soojendamise tsüklit - tegin korda (uus andur).
2. kõrvalistuja ukse avamise (seestpoolt) lingi küljest tuli tross lahti - tegin korda. Enne mind juba lapitud.
3. kõrvalistuja poolne tahavaatepeegel ei klapi end kokku, seda mainis ka müüja - ei ole veel korda teinud.
4. tagumise luugi küljes olev pidurituli oli ühest otsast lahti, plastik järgi andnud - tegin korda.
5. tagumise luugi numbritulede juhtmestiku vahetasin ära, sest vana juhtmestiku pirnipesad kuumusega murenenud ja pesa kinnitused numbritule külge, ära murdunud - tegin korda.
6. tulenevalt punktist 5, vahetasin numbrituled, korpused sulanud. Kuna tuled vahetasin enne juhtmestikku, pidin ühe tule ka teist korda uue vastu vahetama, sest pirnipesa oli tule seest natuke välja tulnud ja tule korpust sulatanud.
7. ei olnud teist jooksu velgi talverehvide tarbeks - tegin korda. Teine jooks velgi tulid täpselt samasugused, mis piltidel näha, Volvo originaalid, 18x7,5" Atlantis.
8. juhiistme asendite salvestamine mälupesadesse ei toimi - pole veel teemasse süvenenud.
9. kuna suvel oli pikalt valge ja enamus sõite toimus valgel ajal, ei saanud arugi kui palju taustvalgust raadiol ja kliimaplokil ei põle - pole veel teemaga tegelenud. Kuna XC70-l see teema läbitud siis on see vaid kätte võtmise asi.
Nüüd natuke veel pildimaterjali.
Raadio ja kliimaploki taustvalgusest.
Millised nupud meil siin siis kõik on:
Ja mida kõike ma pimedas ei näe:
Natuke ka sellest, kuidas ma numbritulede juhtmestikku vahetasin.
Uus OEM juhtmestik ja kuidas ta luugi avamise käepideme küljes on.
Selleks, et seda teha tuli üksjagu ikka lammutada. Alguses mõtlesin, et võtan ainult luugi siseküljelt polstri maha ja saab kenasti asjadele ligi. Pistik lahti ja juhtmestik välja, uus asemele ja ongi tehtud, ega ikka ei ole küll.
Välimine luugi käepide tuleb ikka küljest ära võtta, sest juhtmestik jookseb selle käepideme ja luugi pleki vahelt. Natuke niblimist ja käes ta oligi. sealt edasi liikus asi juba kiiresti. Või noh, peaaegu, sest reg. numbri plastist alus jääb täpselt ette. Seda va plastist alust ei saanud ka normaalselt kätte sest insenerid on projekteerinud asja nii, eet M6 mutter on plastiku sisse valatud. Aga inseneridel ei olnud nii palju ettenägelikkust, et ette näha seda, kui palju soola teedele aetakse. Ning seda, et see soolapläga ajab kõik roostetama - ka seesinase numbrialuse poltühenduse.
Leotasin ja meelitasin, mis ma meelitasin aga sisse see polt murdus. OK, pärast vaatame seda asja, enne paneme luugi käepideme paika tagasi.
Numbrialuse panin hiljem kahepoolse teibiga tagasi - tänaseni püsib, teibiga ei koonerdanud.
Nüüd veidi stiilinäidet, mida teeb üks 5W hõõgpirn plastikust tulekorpusega, see on see uus tuli, mida ma 2 korda vahetasin:
Ja vana juhtmestiku pirnipesad, millede kinnituskõrvad on murdunud, ilmselt sellepärast, et seesama kuumus muudab plasti ajaga rabedaks.
Ahjaa, kelladeploki keel oli saksa keel, see sai lastud inglise keele vastu vahetada siis kui Härra Aleksei (kasutaja gljuk), XC70 ajudega tegelemas käis.
Nüüd on ka õlivahetuse aeg kätte jõudnud.
Tegelemisteni!