1. leht 1-st

TEEMA LUKKU!

Postitatud: 28 Nov 2021, 10:33
Postitas mystery
Tervist foorumlased :)

Olen esmakordne Volvo omanik ja mõtlesin väikese logiraamatu siia kirjutada. Tegemist 2001a Volvo S80-ga, millel automaatkäigukast. Põhjus, miks Volvo poole kiikasin on see, et peres on juba üks rootslane aga tahtsin ka teise ära proovida :) . Varasemalt olen omanud enamjaolt sakslasi, mõni japs ka hulka aga Volvo ja Saab on kuidagi teistmoodi. Esmamulje autost oli üsna emotsioonitu, kuna hind, mida küsiti oli üle mõistuse antud auto eest - 1500€. Ütlesin müüjale, et sellise hinnaga kahjuks huvi ei paku, ning jätan vahele, mille peale lubati pakkuda mulle sobiv hind. Ütlesin siis põhjendatud arvamuse, et üle 800 ei maksaks selle eest, millega nõustuti ja kutsuti järgi autole :) . Nüüdseks on pill minu hoovil ning võib öelda, et võib hetkel enamjaolt rahule jääda. Esimese asjana sai vahetatud esitule pirne sest lähitules olid mingid üübersinise klaasiga H7 "xenon look" pirnid, mille valgustugevus jättis soovida, lisaks kaugtuledes olid H7 Led-id, mis valgustasid ainult lähiümbrust. Peale pirnivahetust selgus, et lähituled on valguse poolest koolipoisi 3 ja kaugtuled alla igasugu arvestust. Peab vist muu lahenduse peale mõtlema, et pimedas julgem sõita oleks, enamjaolt hkkab naine sellega tööl käima. Teine asi on see, et üks esimene rattalaager undab ja loodetavasti tänu sellele ka väiksema kiiruse peal pöörates ragistab absi, otse sõites on vaikus. Üks tähelepanek Volvo automaatkasti puhul - kas foori taga seistes võtab ka ise vabakäigu peale ja kui lased piduri lahti siis lükkab uuesti drive peale? Või on see lähenev märguanne katastroofilisele õhkulendamisele? :) . Heli osas installisin madalsageduskõlari pagassi ning CT-906 originaalraadio vahetasin välja Kenwoodi usb maki vastu. Hetkel käivitub ja sõidab normaalselt, põhja all on mingi kahtlane heli, mis gaasi vajutamisega vait jääb, ju vast mõni lahtine plastik või kinni jäänud rebane. Ka summuti tahaks üle vaatamist, kergelt lekib eestotsast.


https://www.upload.ee/image/13669977/20211128_103153.jpg

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 10 Dets 2021, 19:55
Postitas mystery
Täna installisime sõbraga LPG seadme ühelt varuosadeks V70 pealt, millel 71L paak varuratta augus :) . Toimetab kenasti, saab talutava hinnaga kulgeda nüüd.

https://www.upload.ee/image/13705404/20211208_104429.jpg

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 10 Dets 2021, 20:38
Postitas j0hanne5
Volvo kast kúll ennast neutraali ei lúkka kui foori all seisma jääd.

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 10 Dets 2021, 23:50
Postitas Leho
mystery kirjutas:...... Üks tähelepanek Volvo automaatkasti puhul - kas foori taga seistes võtab ka ise vabakäigu peale ja kui lased piduri lahti siis lükkab uuesti drive peale? Või on see lähenev märguanne katastroofilisele õhkulendamisele? :).......


Neutral control on selle asja nimi... osadel saab seda välja lülitada osadel mitte.

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 11 Dets 2021, 13:18
Postitas mystery
Selle saab ilmselt spetsiaalse tarkvaraga ümber teha ja maksab palju? :) Millegipärast Auto-Com'iga ligi ei saa autole, mootorituli, abs ja veojõukontrolli tuluke hakkasid põlema, Volvol oma programm?

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 11 Dets 2021, 15:35
Postitas Igor
Igal autol ei saa seda välja lülitada. 2001a v70 125kw bensukal ei saanud.

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 11 Dets 2021, 18:27
Postitas ants
Igor kirjutas:Igal autol ei saa seda välja lülitada. 2001a v70 125kw bensukal ei saanud.

Igor, kas see on STOP and GO süsteem?
Mu tütre Superbil oli ka selline, kord enam käima ei läinud,
lasi vedada akukeskusesse, seal avastati, et süsteem peal,
nullit ära, enam pole probleeme olnud.

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 11 Dets 2021, 18:37
Postitas Igor
Tol ajal ei onud stop ja god vist leiutatud.
Atm lülitab seisma jäädes käigu neutraali peale, et seistes vedu taga ei oleks. Piduri vabastamisel paneb esimese sisse ja gaasi vajutamisel sõit läheb edasi.

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 11 Dets 2021, 21:16
Postitas Leho
STOP & GO on hoopis midagi muud. Siis jäetakse terve mootor seisma kui paigal oled ja ülejäänud näitajad sobivad on.

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 12 Dets 2021, 14:13
Postitas mystery
Mõõtsin kõik absi andureid ja mitte ükski ei näidanud takistust, auto poole minevad näitasid. On see võimalik?

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 12 Dets 2021, 18:11
Postitas Otomar
Igor kirjutas:Tol ajal ei onud stop ja god vist leiutatud.
Atm lülitab seisma jäädes käigu neutraali peale, et seistes vedu taga ei oleks. Piduri vabastamisel paneb esimese sisse ja gaasi vajutamisel sõit läheb edasi.


"Start-stop" süsteem oli juba kaheksakümnendate keskpaiku saksa autodel saadaval.

Re: VOLVO S80, 2001, 2.4 ATM, Mystery

Postitatud: 22 Dets 2021, 23:01
Postitas mystery
Vahetasin abs anduri ära ning ka abs rõnga pooltelje küljes aga ikka tuled säravad :( . Või seda saab ainult volvo diagnostiga kustu? Obd scanneriga laseb kustutada aga viga tagasi kohe. Veakood viitaks tegelikult kiiruseandurile aga google sõnul on nii üht, kui teist.

https://www.upload.ee/image/13736908/20 ... 213817.jpg

https://www.upload.ee/image/13736909/20 ... 213821.jpg

https://www.upload.ee/image/13736949/Sc ... 225802.jpg