Jussi Volvo 242 Turbo
Postitatud: 10 Apr 2021, 12:57
Ajaloo mõistes on tore teha teema ja vahest harva sirvida kui midagi enda auto kohta on meelest läinud. Sellel põhjusel kirjutan ka sellest autost.
Algas tegelikult lugu eelmise aasta talvel või isegi varem kui Rasmus aka ksf RS013 rääkis mingit ulme teemat kus ta mõlgutas mõtteid oma üliägeda kupee müügist. Pidasin seda mingis mõistes umbluuks ja enda jaoks kättesaamatuks aparaadiks. Aga enamvähem 2020 aasta jõulude paiku läks asi päris tõsiseks. Rasmus survestas jutuga kus tema näeb ikkagi mind selle auto roolis ja peale pikka edasi tagasi põrgatamist jõudsime diilini. Järgmisel hetkel oli juba auto treileri peal ja ootas mind garaasi juures.
Igatahes plaan on jätkata sealt kust eelmine omanik pooleli jäi. Rasmuse käes viimase asjana käidi tehnika üle, loodetavasti jääb nüüd pidama ja saan nautida seda masinat nii tänavatel kui ka ringrajal mis oli ka selle auto põhi eesmärk, kiire kurvisõit.
SPEC
Mootor:
B230F 8V, Windorfis hoonitud 96,1mm peale ja lisati õlipihustid
531 silindripea, porditud Windorfis
Maxspeed H-profiil kepsud ARP poltidega
Turboka kolvid uute ACM rõngastega
Vändaliini tasakaalustus GTR'is
KL Racing T2 nukkvõll
875cc Siemens Deka pihustid
Elektrooniline rõhukontroller
Bosch coilpack + beru küünlajuhtmed
NGK BPR7ES süüteküünlad
Greddy Replica BOV
Koonusfilter
Ecumaster EMU Black
Bosch LSU 4.9
Uus ajujuhtmestik
600x300x75 intercooler
Xc70 2000a. + jahutusradikas koos 2-astmelise elektri ventilaatoriga
16T turbo, 3" downpipe, otseläbi summuti koos lühikese Simons resonaatoriga
Oil catch tank 1L
Setrab õliradiaator 100x330x50, M22 otsad
Kütusesüsteem:
Bosch 044 kütusepump
Facet etteandepump
AEM kütuserõhuregulaator
Vahepaak 2L
Ülekanne:
BMW E36 325 TDS ZF käigukast, ülekanded 5.09, 2.8, 1.76, 1.25, 1.
OE hooratas
Sachs AAN 240 sidurikord, TDSi ketas
Kastiühendus adapter
OE juppidest kardaan
Tagasild 1031, peaülekanne 3,91
Eaton 912A585 Detroit Truetrac
Vedrustus:
BC Racing BR seeria coiloverid, 6/6 vedrud
Superflex puksid: Generaator, latt, stabilisaatorid, kondid jne. Tagasillas custom PU
Tugevndatud ja kõik reguleeruvaks tehtud õõtsad
Pidurid:
Ees 264x22mm vent, taga 281x10mm ATE
OE klotsid
Wisefab pidurivoolikud
Ate superblue vedelik
Salong:
Recaro SPG istmed, klaasfiiber, 6,5kg/tk
Istmesiinid
Sabelt 6-punktivööd
Autometer õlirõhu kell
Autometer õlitemperatuuri kell
Autometer turborõhu kell
Autometer Autogauge 2300 tahhomeeter
OE voltmeeter
350mm, sügav sportrool + adapter
Custom shifter
Harri's Weldworks 4-punkti turvakaar, peakaar 38x2,6mm, ülejäänu 35x2,6mm
Kere/välimus:
Grupp A replica tiib
Tagumised varuratta paunad eemaldatud
Turboka esivõre
Vent aknad taga
Peale seda kui ise auto kätte sain siis ei osanudki kohe kuskilt midagi näppida/parandada aga eks vaikselt hakkas pilt jõudma selgemaks mis nokitsemist vajaks või nägi lihtsalt kole välja.
Mingil põhjusel Priit pidas vajalikuks, et käiksin kaane poldid üle. Kui see tehtud sai, siis mõõda minnes häiris mind jubedalt klapikambrikaane kulunud seisukord. Kätte juhtunud materjalidega sai see lihvitud ja siis ka värvitud.
Järgnevalt jäid häirima päris jubedad tagatuled. Enne kui uusi tellima ruttasin mõtlesin proovida üle lihvida ja poleerida või siis lakkida. Sai otsustatud viimase kasuks, kuid minu meelest üks kiht sai liiga palju. Ehk jäid natuke liiga tumedad aga võibolla näebki pätt välja.
Vaikselt hakkasin mõtlema selle peale, et mida sõitmiseks üldse vaja. No aga tuled tegelt võiks ju põleda ka. Peale lakkimist hakkasin pirne koos pesadega tagasi panema, ning juhtmed pudenesid näppude vahel täitsa ära. Selge, tuleb teha uus korralik juhtmestik ja seda juba siis erinevate juhtmevärvidega ja pistikutega, et oleks jälgitav kui miskit ära kustub
Ja nüüd siis oleme jõudnud enamvähem tänapäeva, kus siis tuleks põhiliselt tegeleda seadistamisega/katsetamisega, et saaks sõita. Eks mingiaeg peaks ka rullide peale viima, ning laskma targematel üle vaadata, kuid tahaks enne kuigi palju testida. Muidu kulutatakse mingite mõtetute vigade peale tunde düno aega. Lõppu ka paar pilti kui ilmad päiksepaistelisemaks läksid ja auto üle pika aja maailma nägi.
Algas tegelikult lugu eelmise aasta talvel või isegi varem kui Rasmus aka ksf RS013 rääkis mingit ulme teemat kus ta mõlgutas mõtteid oma üliägeda kupee müügist. Pidasin seda mingis mõistes umbluuks ja enda jaoks kättesaamatuks aparaadiks. Aga enamvähem 2020 aasta jõulude paiku läks asi päris tõsiseks. Rasmus survestas jutuga kus tema näeb ikkagi mind selle auto roolis ja peale pikka edasi tagasi põrgatamist jõudsime diilini. Järgmisel hetkel oli juba auto treileri peal ja ootas mind garaasi juures.
Igatahes plaan on jätkata sealt kust eelmine omanik pooleli jäi. Rasmuse käes viimase asjana käidi tehnika üle, loodetavasti jääb nüüd pidama ja saan nautida seda masinat nii tänavatel kui ka ringrajal mis oli ka selle auto põhi eesmärk, kiire kurvisõit.
SPEC
Mootor:
B230F 8V, Windorfis hoonitud 96,1mm peale ja lisati õlipihustid
531 silindripea, porditud Windorfis
Maxspeed H-profiil kepsud ARP poltidega
Turboka kolvid uute ACM rõngastega
Vändaliini tasakaalustus GTR'is
KL Racing T2 nukkvõll
875cc Siemens Deka pihustid
Elektrooniline rõhukontroller
Bosch coilpack + beru küünlajuhtmed
NGK BPR7ES süüteküünlad
Greddy Replica BOV
Koonusfilter
Ecumaster EMU Black
Bosch LSU 4.9
Uus ajujuhtmestik
600x300x75 intercooler
Xc70 2000a. + jahutusradikas koos 2-astmelise elektri ventilaatoriga
16T turbo, 3" downpipe, otseläbi summuti koos lühikese Simons resonaatoriga
Oil catch tank 1L
Setrab õliradiaator 100x330x50, M22 otsad
Kütusesüsteem:
Bosch 044 kütusepump
Facet etteandepump
AEM kütuserõhuregulaator
Vahepaak 2L
Ülekanne:
BMW E36 325 TDS ZF käigukast, ülekanded 5.09, 2.8, 1.76, 1.25, 1.
OE hooratas
Sachs AAN 240 sidurikord, TDSi ketas
Kastiühendus adapter
OE juppidest kardaan
Tagasild 1031, peaülekanne 3,91
Eaton 912A585 Detroit Truetrac
Vedrustus:
BC Racing BR seeria coiloverid, 6/6 vedrud
Superflex puksid: Generaator, latt, stabilisaatorid, kondid jne. Tagasillas custom PU
Tugevndatud ja kõik reguleeruvaks tehtud õõtsad
Pidurid:
Ees 264x22mm vent, taga 281x10mm ATE
OE klotsid
Wisefab pidurivoolikud
Ate superblue vedelik
Salong:
Recaro SPG istmed, klaasfiiber, 6,5kg/tk
Istmesiinid
Sabelt 6-punktivööd
Autometer õlirõhu kell
Autometer õlitemperatuuri kell
Autometer turborõhu kell
Autometer Autogauge 2300 tahhomeeter
OE voltmeeter
350mm, sügav sportrool + adapter
Custom shifter
Harri's Weldworks 4-punkti turvakaar, peakaar 38x2,6mm, ülejäänu 35x2,6mm
Kere/välimus:
Grupp A replica tiib
Tagumised varuratta paunad eemaldatud
Turboka esivõre
Vent aknad taga
Peale seda kui ise auto kätte sain siis ei osanudki kohe kuskilt midagi näppida/parandada aga eks vaikselt hakkas pilt jõudma selgemaks mis nokitsemist vajaks või nägi lihtsalt kole välja.
Mingil põhjusel Priit pidas vajalikuks, et käiksin kaane poldid üle. Kui see tehtud sai, siis mõõda minnes häiris mind jubedalt klapikambrikaane kulunud seisukord. Kätte juhtunud materjalidega sai see lihvitud ja siis ka värvitud.
Järgnevalt jäid häirima päris jubedad tagatuled. Enne kui uusi tellima ruttasin mõtlesin proovida üle lihvida ja poleerida või siis lakkida. Sai otsustatud viimase kasuks, kuid minu meelest üks kiht sai liiga palju. Ehk jäid natuke liiga tumedad aga võibolla näebki pätt välja.
Vaikselt hakkasin mõtlema selle peale, et mida sõitmiseks üldse vaja. No aga tuled tegelt võiks ju põleda ka. Peale lakkimist hakkasin pirne koos pesadega tagasi panema, ning juhtmed pudenesid näppude vahel täitsa ära. Selge, tuleb teha uus korralik juhtmestik ja seda juba siis erinevate juhtmevärvidega ja pistikutega, et oleks jälgitav kui miskit ära kustub
Ja nüüd siis oleme jõudnud enamvähem tänapäeva, kus siis tuleks põhiliselt tegeleda seadistamisega/katsetamisega, et saaks sõita. Eks mingiaeg peaks ka rullide peale viima, ning laskma targematel üle vaadata, kuid tahaks enne kuigi palju testida. Muidu kulutatakse mingite mõtetute vigade peale tunde düno aega. Lõppu ka paar pilti kui ilmad päiksepaistelisemaks läksid ja auto üle pika aja maailma nägi.