Re: cuda 940 turbokuut
Postitatud: 21 Sept 2020, 21:07
Jätkan teostatud tööde logi.
Autol on tühikäik veidi ebaühtlane sooja mootoriga. Samuti on olukordi, kus sooja mootoriga käivitades ei hoia pöördeid ja sureb välja.
Eeslmine sügis kai küünlad ja küünlajuhtmed vahetatud, Järgmine loogilisem koht oli jagaja. Tellisin saksast NOS Boschi jagajakaane ja rootori ja kuna Volvo kirjadega küünlad olid soodsa hinnaga, siis sai need ka ära võetud. Paraku vahetus probleemi ei lahendanud, aga vähemalt on uued jupid küljes ja mõnda aega hooleta sellega. Järgmisena peaks OBD lugeja külge panema ja edasi vaatama. Ehk mingi vaakumleke?
Suvel tekkis esisilda mingi kolks ja kuna juhitavus tundus veidi ebamäärane ning uusi juppe on alati tore külge keerata (Volvo on suurte poiste lego), siis tellisin Skandixist uued õõtsad ette (ei teagi kuidas neid kahte tükki eesti keeles nimetatakse), šarniirid ja Poolamaalt Stronglexi polüpuksid sinna vahele. Lisaks läks alla IPD alumine poolraaamide tugi. Sai parem ja konkreetsem küll. Kuidi tundub, et see kolks võis olla põhjustatud sellest, et parema nö "tagumise" õõtas polt oli veidi lõdvalt kinni. Homme hommikul lähen lennujaama Vianori ja lasen silla ka paika kruttida.
Kulumaterjalide poolest kõige soodsam, aga kõige töömahukam ettevõtmine oli paar nädalat tagasi väljalaskekollektori tihendite vahetus. Kuu aega tagasi tekkis kiirendamisel mingi imelik tiks mootorisse. Alguses võttis ikka päris pilviseks, kuna kogemust polnud ja igasugused mustad stsenaariumid käisid peast läbi. Õnneks läks lihtsalt ja pärast väikest uurimustööd margifoorumites sai võimalik diagnoos paika. Visuaalselt küll midagi näha polnud, aga kuna tihendid midagi ei maksnud, tundus loogiline sellest alustada. Sai veel võetud uued mutrid, mõned plokipoldid igaks juhuks ja peoga igasugu seibe ja tihendeid õlitorudele. Töö oli paras n¤ss ja teades seda, mida ma nüüd tean, oleks viinud ilmselt mehaanikule teha, kellel on korralikud vahendid ja tingimused selle tegemiseks.
Ise kartsin kõige rohkem kolle poltide murdumist. Üllatuseks tulid need üsna lihtsalt lahti WD40 abiga. Üks polt sai veidi leeklampi ka tunda ja üks mutter eraldus ploki küljest koos poldiga. Ligipääs pole kõige parem, aga piisav. Plekikääridega sai seda alumiiniumist kuumakaitset veidi nüsitud, et võti vahele mahuks (ilmselgelt need kaitsed tagasi külge ei läinud). Ka püksid tulid kolle küljest ka üsna lihtsalt lahti, turbot kolle küljest lahti võtma ei pea selleks tööks. Jahutusvedeliku torusid turbo küljest ära võtma ei pea, piisab voolikute eemaldamisest. Ülemine õlitoru küljest ja ei oleks pidanud isegi alumist äravoolutoru turbo küljest lahti võtma, kui...
Nüüd tulebki hea osa. See oleks võinud olla 4-tunnine töö, kui poleks olund ühte mutrit (nagu alati ). Kõik kinnipõlenud mutrid tulid vabatahtlikult maha, aga kollektori ja ploki ühenduse (õline!) mutter ei liikunud. Pika jebimise peale sai mutri poole poldi peale ja siis oli kõik ja hakkas üle keerama. Ruumi seal s¤ttagi pole. Õnneks sai pärast õlifiltri jala mahakeeramist ligi selle ühenduse poltidele, mis seda ploki küljes hoidsid ja jumal tänatud, et need poldid olid koostöövalmid. Pärast, kui kollektor juba maas oli, saigi see kurikuulus polt torutangidega pooleks keeratud (järgmine detail, mis enam pärast külge ei läinud). Kokkuvõttes läks kogu töö peale koos õllejoomise ja tünnisauna kütmisega terve laupäev ja veel paar tundi pühapäeva hommikustki.
Praeguseks on tuvastatud väike õlileke turbo õli tagasijooksu tou ja ploki ühenduskohast. See võis ka enne olla, aga kuna nüüd on liited puhtad kõik ja jälgimise all pärast operatsiooni, siis hakkas silma. Kuna sinna sai uus tihend, siis ei teagi, milles probleem võib peituda. Targemad teavad rääkida, et see võib olla ummistunud karterituulutuse sümptom. Eks peab selle süsteemi seal üle vaatama ja vajadusel ära puhastama ning siis saab edasi mõelda.
Autol on tühikäik veidi ebaühtlane sooja mootoriga. Samuti on olukordi, kus sooja mootoriga käivitades ei hoia pöördeid ja sureb välja.
Eeslmine sügis kai küünlad ja küünlajuhtmed vahetatud, Järgmine loogilisem koht oli jagaja. Tellisin saksast NOS Boschi jagajakaane ja rootori ja kuna Volvo kirjadega küünlad olid soodsa hinnaga, siis sai need ka ära võetud. Paraku vahetus probleemi ei lahendanud, aga vähemalt on uued jupid küljes ja mõnda aega hooleta sellega. Järgmisena peaks OBD lugeja külge panema ja edasi vaatama. Ehk mingi vaakumleke?
Suvel tekkis esisilda mingi kolks ja kuna juhitavus tundus veidi ebamäärane ning uusi juppe on alati tore külge keerata (Volvo on suurte poiste lego), siis tellisin Skandixist uued õõtsad ette (ei teagi kuidas neid kahte tükki eesti keeles nimetatakse), šarniirid ja Poolamaalt Stronglexi polüpuksid sinna vahele. Lisaks läks alla IPD alumine poolraaamide tugi. Sai parem ja konkreetsem küll. Kuidi tundub, et see kolks võis olla põhjustatud sellest, et parema nö "tagumise" õõtas polt oli veidi lõdvalt kinni. Homme hommikul lähen lennujaama Vianori ja lasen silla ka paika kruttida.
Kulumaterjalide poolest kõige soodsam, aga kõige töömahukam ettevõtmine oli paar nädalat tagasi väljalaskekollektori tihendite vahetus. Kuu aega tagasi tekkis kiirendamisel mingi imelik tiks mootorisse. Alguses võttis ikka päris pilviseks, kuna kogemust polnud ja igasugused mustad stsenaariumid käisid peast läbi. Õnneks läks lihtsalt ja pärast väikest uurimustööd margifoorumites sai võimalik diagnoos paika. Visuaalselt küll midagi näha polnud, aga kuna tihendid midagi ei maksnud, tundus loogiline sellest alustada. Sai veel võetud uued mutrid, mõned plokipoldid igaks juhuks ja peoga igasugu seibe ja tihendeid õlitorudele. Töö oli paras n¤ss ja teades seda, mida ma nüüd tean, oleks viinud ilmselt mehaanikule teha, kellel on korralikud vahendid ja tingimused selle tegemiseks.
Ise kartsin kõige rohkem kolle poltide murdumist. Üllatuseks tulid need üsna lihtsalt lahti WD40 abiga. Üks polt sai veidi leeklampi ka tunda ja üks mutter eraldus ploki küljest koos poldiga. Ligipääs pole kõige parem, aga piisav. Plekikääridega sai seda alumiiniumist kuumakaitset veidi nüsitud, et võti vahele mahuks (ilmselgelt need kaitsed tagasi külge ei läinud). Ka püksid tulid kolle küljest ka üsna lihtsalt lahti, turbot kolle küljest lahti võtma ei pea selleks tööks. Jahutusvedeliku torusid turbo küljest ära võtma ei pea, piisab voolikute eemaldamisest. Ülemine õlitoru küljest ja ei oleks pidanud isegi alumist äravoolutoru turbo küljest lahti võtma, kui...
Nüüd tulebki hea osa. See oleks võinud olla 4-tunnine töö, kui poleks olund ühte mutrit (nagu alati ). Kõik kinnipõlenud mutrid tulid vabatahtlikult maha, aga kollektori ja ploki ühenduse (õline!) mutter ei liikunud. Pika jebimise peale sai mutri poole poldi peale ja siis oli kõik ja hakkas üle keerama. Ruumi seal s¤ttagi pole. Õnneks sai pärast õlifiltri jala mahakeeramist ligi selle ühenduse poltidele, mis seda ploki küljes hoidsid ja jumal tänatud, et need poldid olid koostöövalmid. Pärast, kui kollektor juba maas oli, saigi see kurikuulus polt torutangidega pooleks keeratud (järgmine detail, mis enam pärast külge ei läinud). Kokkuvõttes läks kogu töö peale koos õllejoomise ja tünnisauna kütmisega terve laupäev ja veel paar tundi pühapäeva hommikustki.
Praeguseks on tuvastatud väike õlileke turbo õli tagasijooksu tou ja ploki ühenduskohast. See võis ka enne olla, aga kuna nüüd on liited puhtad kõik ja jälgimise all pärast operatsiooni, siis hakkas silma. Kuna sinna sai uus tihend, siis ei teagi, milles probleem võib peituda. Targemad teavad rääkida, et see võib olla ummistunud karterituulutuse sümptom. Eks peab selle süsteemi seal üle vaatama ja vajadusel ära puhastama ning siis saab edasi mõelda.