Vist on vaja teemat uuendada kuna auto tujutseb mõnda aega juba
Eelmise aasta suvel hakkasin rohkem selliseid mootorile kohasemaid lõbusõite tegema ja see mootor läheb ikka huvitavalt kurjaks, kui veidi meelitada. Palju sai sõidetud sellistel vähemkasutatavatel käänulistel teedel ja üpris max hooga linnamaasturi jaoks. Need kenad Uniroyal rehvid kulusid ikka väga kiirelt ära nagu juttude põhjal teada oli. Said ühed uuelaadsed kasutatud suvekad alla kuna ilusaid ei leidnud tol hetkel, needki kulusid enne lamelle täitsa kasutuskõlbmatuks. Ls nüüdseks 360k ja vanust juba on ning osad detailid on vajadusel kiirelt vahetatud.
Aprillis 2022 lasin vahetada tagavedrud, üks oli keskelt pooleks ja teine pool keeret alumisest otsast. Keskelt pooleks sõitsin selle ilmselt ise ja kogemata kiirendasin läbi löökaugu, peale seda tundus auto natuke viltu olevat ja ebastabiilne kehvemal teel. Vedrude vahetuse ajal palusin ka röntgenit sildadele ja VE rattalaager sai vahetatud nädal hiljem, kõrises tõstuki peal õrnalt aga peale vahetust selgus, et seda kergelt kumisevat häält enam ei olnud sõites.
Juulis vahetasin tagumised amordid sest tundusid erineva tugevusega tee peal. Peale vahetust oli turvalisem tunne jälle. Pooleks sõidetud vedru poolne amort oli kokku surudes veidi kergemini liikuv.
Augustis tekkis ette hääl keeramise ajal nagu veovõll kõriseb, VE ajas määret välja ja vahetasin selle ära. Kõrin läks märgatavalt vähemaks ning lasin vahetada teise poole oktoobris koos mõlema esiõõtsa puksidega. Kõrin kadus peale teise veovõlli vahetust täitsa ära. ÜV läks läbi ka vahetamata õõtsapuksidega ning öeldi, et aega on veel aga lasin ikkagi ära vahetada, sest esiosa tundus vedel mõnes olukorras.
Septembris sai vahetatud ülemine ja alumine mootori torque rod, kuna ülemisel oli puks mõradega.
Nädal hiljem auto välja suretades, ei lülitunud jahutusradikas enam välja ja uugas max pöördes. Ööseks sai pistikud lahti võetud ja uut moodulit hakatud otsima. Tellisin Amazonist sama välimusega ja vajaliku OE koodiga (sobib ka Land Roverile). Mu auto peal see tööle ei hakanud ning kiskusin korpuse lahti, seest täitsa teine kui originaal ning polnud ka niiskuskindlalt suletud. Tagasi saatmine oleks olnud makstud hinnast kallim ja las olla siis õppetund. VOK-i päringu põhjal tuli 1 vaste aga saabunud jupp oli just see õige.
Jaanuari algul lasin vahetada sillaõlid sest tagaveo rakendumine oli aeglane. Haldexi sõel oli väga määrdunud olnud ning peale puhastust ja uut õli reageeris tagasild nagu vaja.
Kõige olulisem remont sai ka tehtud, kui 08.01.2023 hakkas tugevamal kiirendusel 3s käik jubedalt libisema ja käiguvahetus oli vastikult tugeva jõnksuga. Recroga suheldes pakuti Tallinnas asuvat nende koostööpartnerit ES Racing (käisin dünos ka seal millalgi), kes siis kasti maha võtab ning Recrosse saadab ja pärast ka kasti tagasi sätib. 26.01 viisin auto ES Racingusse ja 10.02 õhtul 19:30 sain auto tagasi. Neil läks natuke üle tööaja, kuna päeval peale kasti tööd töökojast välja sõites ja siis uuesti käivitades enam starterit järgi ei võtnud. ES Racingu tüüp käis kuskil tuttava juures ja lasi starteri taastada, sest nii harjad kui ka pendiks olid koledad ja mineku äärel. Starteri spetsialist aga ütles, et starter veel toimis ning tasuks viga otsida akuvahelisest juhtmest, kus on kaitse sees. Oligi vigane ja esindusest oleks olnud 3 tp tarne aga õnneks oli vajalik Volremis olemas ning 17:45 olin siis ES Racing ukse taga kaabliga ja juba loobunud mõttest auto enne nv-d tagasi saada, aga öeldi „Reede on bljät, teeme ära“
Sai pushitud jälle ise ja siis 5 nädalat igatsetud sõitmist ei tule kohe. Pühapäeval aga sai tehtud õiged sõidud ja ka kergest pohmakast sain lahti adrekaga
Panin kasti õpperežiimi aga õpetasin ainult tugevamaid kiirendusi. Õhtul lugesin VIDA-st, et ka sportlikuma sõidustiiliga tuleb alustada õpetamist algprogrammist, printisin juhendi ja mõned päevad hiljem nullisin adaptsioonid ning tegin juhendi põhjalikult läbi ligi kahe tunniga. Aega võtab see muidu vähem aga ma tegin mitmeid samme mitu korda. Kasti töö läks väga heaks aga D asendis olid osad allavahetused kerge jõnksuga. Peale seda, kui linnakiirusel D asendis enam pedaalinuppu täitsa alla ei suru, läksid ka need paremaks. Põhjagaasiga kiirendamine läks ka natuke paremaks. Kiirenduse kohalt tundus auto hoopis midagi uut ning eks mõningat läbilibisemist oli tunda ka enne kastitööd. Kasti ja starteri remont koos tööga läksid kokku 3400€, akukaabel 140€.
Ja siis tulid uuesti libedad teed. Sai natuke testitud maantee kiirusel külg-ees sõitmist ja peale kastiremonti on reageerimine masinal nii vajutusele kui ka gaasi lahtilaskmisele ülitäpne. Sillad on tip top korras ja täiesti paigas ning ka roolitunnetus on väga täpne. Lumiste teeoludega möödasõitu tehes tahab vahel hakata ühelt poolt tagant kiiremini liikuma ja väike rooliliigutus õigel hetkel hoiab auto ikka sirge, kuigi natuke jääb näha, et liputab saba
Veidi sai sõita uue kastiga ja tekkis vibra kiirenduse ajal. Volremis tehti kindlaks, et kardaani tagumine rist on ära väsinud. 31.03 sai väga värske välimusega kasutatud kardaan alla ja uus tugi kardaanile ning vibratsiooni enam ei olnud. Kardaani taastamine on ~800€ + monteerimised, korralik kasutatud kardaan koos vahetuse ja muu vidinatega läks 720€.
Mõnda aega sai normaalselt sõita aga siis 22.04 Riiast tulles kella 05 ajal Pärnu kandis hakkas auto puterdama. Pidin tee äärde seisma jääma auto käsul ning uuesti käivitades 3 minutit hiljem, ajas kapoti ülemise serva alt kerget musta suitsu. 6-nda süütepooli pea sulas ära sealt kus pistik kinnitub. Kasko puksiiriga sai Pärnu IA ette ning esmaspäeval käisin sõbraga seal, et süütepool vahetada. Auto ei käivitunud ikka ja kahest kohast saadud info põhjal ei ole kaitset vahel neil ning ei hakanud isegi otsima. Õhtul selgus, et ikka on kaitse vahel ja kirjutasin Pärnu IA-sse, et ehk keegi viitsib käia suitsupausi ajal kaitse vahetada ning autot tööle proovida ja kui ei puterda enam, siis liigun õhtul järgi sellele. Tuli e-mail 13 ajal, et kaitse vahetatud ning mootor töötab normaalselt. Järgi minnes avastasin üllatusega, et turvavööde tagasikutsumise asi oli nii muuseas tehtud nende poolt ära. Alates tagasikutsumise teadasaamisest olen 3x läbi kodulehe teinud päringu Tln IA esindusse ja sai saadetud ka 1 eraldi e-mail, mitte ühelegi neist ei saanud vastust. Ju siis pidi just seal Are asulas esimest korda auto teele jätma
Muidu oleks vahetanud ka ülejäänud 5 süütepooli ära aga 6s on karterituulutuse katki olnud lõdvikule selliselt lähedal, et ju sai kuuma õhku liialt palju.
Siis otsustas uus vibratsioon endast märku anda aga ainult sellisel max jõuga kiirendusel. Autot üles tõstes konkreetset viga ei leitud ning sõitsin edasi. Mõne aja möödudes hakkas aga see vibra ka vaiksemalt kiirendades tunda andma ning läks nii hulluks see hääl, et viisin 23.05 auto Volremi ukse taha aega ootama. Mõned päevad hiljem selgus, et sel korral on siis järgmine jõuülekande osa alla andnud ning vahetusse läks tagareduktor, 970€ koos vahetusega. 05.06 sain auto tagasi ning kiirendused jälle rõõmsad aga arvel olid märkused tagasilla pukside kohta. 21.06 oli nende vahetamise aeg ja peale vahetamist alles sain aru, et tagaosa oli tee peal varasemalt juba kergelt vedel, sest nüüd on jälle nii tihe kõik ja väga hästi paigas.
Diffril oli 1 hammas täitsa olematu ning teine ka selline poolik:
Ligi 4a ostust ja võib julgelt öelda, et masinaga rohkem kui rahul. Kulud autole alates ostust nii remondile kui ka tuuningule on ~20k (kindlustus ja küte ei ole arvestatud). Kiirendus on siiani väga nauditav ja vahel jäävad isegi pahad mõtted maha, foori alt kiirendades on väga paljud teised ka maha jäänud, ka sellised masinad millede tehase andmed 0-100kmh on paremad Volvo enda antud 7sek XC60 T6 + PoleStar. Mitmeid kordi ammu mõõdetud nii äpiga kui ka stopperiga ja enne kastiremonti oli selline 5,8.
Eelmine suvi sai eemaldatud varuratas ja tungraud pagassist ning asemele läks kompressor ja rehviparandusnööride komplekt, 21kg sai kergemaks. Tangin enamus korrad pool paaki sest täispaak on u 30kg raskem
Eelmine suvi sain ka esimese trahvi selle autoga ja ikka kiiruseületamise eest:
15€-ne pilt kus sätin roolis just tupsu moka alla. Ei hakka ütlema, mis kiirused on veel kellal olnud aga need on alati sellisel lõigul, kus kedagi vastu ei tule ja kus ei ole võimalik vahele jääda.
Lihtsalt pilt ka ühest kenast kohast