taavi V70 tdi

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7081
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas Leho » 11 Okt 2017, 11:51

Pumba ajastus on sul küll paigast ära.
https://www.upload.ee/image/7545802/Clipboard01.jpg
Oma praktika räägib, et see peaks olema võimalikult nulli lähedal. -1,3 oli ka minul oluliselt pikem käivitus.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas Mihkel. » 11 Okt 2017, 15:33

Pumba ajastus tuleb kontorllida ikka Timing Test'iga.

Mõni universaalne tester näitab isegi graafiku, et kus vastavale kütuse temperatuurile nurk olema peaks. FCR tahab lihtsalt kindlaid tingimusi, kütuse ja mootori temp et oleks piisavalt kõrgel.

Kunagi sai piisavalt jännatud selle nurgaga. Minul aga lahenes käivitamine pumba vahetusega, kuigi nüüd ei mäleta kas sümptomid olid vastupidised just (soojast peast ketras).

Tasub jälgida ka seda, et kas küünlad ka ilma tuleta järgi lähevad. Külmalt kui tule põlema viskab ja ära kustub, siis on küünlad veel mõnda aega taga, on kuulda relee klõpsatust ja tuled hakkavad eredamalt põlema.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas taavi » 18 Okt 2017, 12:55

pumbaga pole veel tegeleda jõudnud, hetkel see pole ka nii suureks probleemiks.

Küll aga sai esisillas vahetatud ära hunnik pudinaid ja auto sai vaikseks. Panin alla talverattad ka, mandril vist lubas juba jahedat ilma. Vahetasin ära ka tosoolivoolikud ploki ja õlifiltri vahel. See oli päris keberniit, poisid said mitu tundi neid seal otsa torgata, kuna selgus, et üks voolik on ühest otsast 16 teisest 12mm jäme :) Mina arvasin et 12 mõlemalt poolt ja õli on ta paksuks teinud. aga sai otsa ja lekked tunduvad kadunud olema. Saab näha, auto järgmine nädal sõidab jälle ümber eestimaa, mis siis pasiab. samuti sai üle käidud ABS aju. eelmine remontija pole päris pädev olnud :) Tal oli kas jootekolb liiga jahe või konkreetselt üritas klemme neetida trükkplaadi sisse. Igaljuhul murdunud jooted olid visuaalselt näha koos aukudega plaadi ja klemmi vahel (pärast seda, kui sai eemaldatud plaadile kantud silikoon, ärge sedasi kunagi tehke), vaatasin röntgeniga igaks juhuks ka muid kohti (leidsin ühest kohast hunniku tinapalle, mis oli ilmslt üle ääre lükatud ja võisid lühist teha), jootsin üle, liimisin aju kokku ja praeguseks tuled kustus ja kõriseb äkkipidurdusel. Õhtul proovin ka arvuti külge panna, suure tõenäosusega nüüd abs moodul ühendab esimese proovimisega.
Mõned pildid:
Pilt
uued voolikud, vs valed voolikud koos rooliotsa ja abs ajuga. Need voolikud muidu on päris head, saad väänata terava nurga alla ja peab igasugu keemiale vastu.

Pilt
ABS aju seestpollt. See must seal plaadi peal on silikoon, mis oli pandud lihtsalt klemmide peale, enne seda oli klemmi mehhaaniliselt mõjutatud, aga tina sulamist polnud näha suuremosa kohtades. Kus see näha oli, oli taoline pilt:
Pilt
Need 4 tumedat junni on siis solenoidide jooted, need võiks olla ideaalis ühtlaselt hallid, sujuvad, lauged jne. Need mustad pallid seal pildil on ringirändavad tinakuulid, mis võivad kenasid lühiseid tekitada.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas taavi » 18 Okt 2017, 17:54

ABS ikkagi kohe ei kontakteeru autoga, ilmselt on ajukahjustus suurem, kui eeldasin. aga savi sellest, lõpuks sain kommunikeeritud, praegu jah oli tagumise parema vead sees, aga need võivad ka vanast korrast olla, kui aju jukerdas. Eks jälgib.

Veidi rumal küsimus, aga sellise aastakäigu v70 immoga tagavaravõtme saab ainult infoautost võrdlemisi kopsaka summa eest?
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7081
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas Leho » 19 Okt 2017, 00:15

taavi kirjutas:Veidi rumal küsimus, aga sellise aastakäigu v70 immoga tagavaravõtme saab ainult infoautost võrdlemisi kopsaka summa eest?


Keegi muu neid ei tee jah.

Kui mu mälu ei peta siis Risto tegi hiljuti enda masinale Kareli juures uue. Ta oskab hinda kindlasti öelda.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas taavi » 27 Okt 2017, 08:28

on keegi kunagi uurinud Vol-FCR'iga oma immo live datat? olen nüüd jälginud käivituste arvu, hetkel ees 63900 käivitust, paari päevaga tuli 10tk juurde, mis on täiesti reaalne. aga kui palju võiks keskmine auto keskmiselt ühe käivitusega sõita 20 aasta jooksul? 10km? või rohkem? 10km puhul oleks siis 639k km läbisõitu, ehk päris hästi keritud masin, kuna armatuur räägib 270k kohta hetkel :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas Liiwaannus » 27 Okt 2017, 09:15

Pole sedapidi isegi mõelnud asjale. Peaks enda omal äkki ka vaatama infot. Mul umbestäpselt reaalne läbisõit teada, peaks olema suts alla 100k rohkem kui kellal. Samas sõltub ikka režiimist. Kui linnas posti vead saad sitaks käivitusi ja kui trassi kütad. Siis vb 2 päevas. Parem arvuta mitu päeva sul selle aja jooksul on olnud 20a 7300 päeva. ca 9 käivitust päevas.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas taavi » 27 Okt 2017, 10:58

krt, kui paljud diiselmasinaga posti ikka veavad :D aga 9 käivitust päevas on ka muidugi päris kena paugutamine, kui nii mõelda. Ma olen omale nüüd viimastel arvutiga ühendamistel kordadel logifaili kirja pannud käivituste arvu koos kilomeetritega, peaks jälgima huvi pärast mõned kuud, siis saaks oma käitumismustri kätte. Mul auto laseb ka nädala sees postiringe (töö-kool-lasteaed-pood), nädalavahetustel kipuvad tulema kuressaare-tartu-tallinn otsad. eelmine nv sai tallinnas käidud, siis tekkis kodust koduni 30 käivitust. Veidi ebareaalne, aga sai käidud paaris poes, vennal ja sõbral külas jne, ehk võibolla polegi nii ebareaalne, kuna praamireis ka vahel, kus peab ka käivitusi tekitama.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas Liiwaannus » 27 Okt 2017, 14:34

Ma oma mustritele mõeldes kui on tööle jõudmiseks 2 käivitust, päeval kaks lõunal käiguks ja 2-3 õhtul koju saamiseks, sõltuvalt kas poes käib, siis 9 keskmiseks oleks mu kohta palju. Vahel ju käib lähetuses vms ja siis ka auto seisab 4 päeva vms. Ja 9 iga päev nv del ei kipu ka rallima hirmsasti. aga jah sõltub suuresti mustrist.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas taavi » 29 Okt 2017, 21:10

võtsin viimase 7 päeva logi kokku ja täpselt 70 käivitust, ehk 10 käivitust päevas. distants selle 7 päevaga oli 1025km. see ilmselt mustri paikapaneksuks on veel vähe andmeid, eks logib edasi.

Aga põnev on uurida selliseid asju :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas taavi » 02 Dets 2017, 17:36

kuna v70 kaugtuled tunduvad kehvemad kui 850 omad olid, siis sai mõeldud, et peaks lisatuled paigaldama. Aga kuna selle auto kapott on selline, et päris igalepoole tulesid panna ei saa, siis soetasin alumiiniumist tuledekanduri, kuhu peale oli mõte led kaugtuled panna. Kanduri sain tükkmaad varem kätte kui tuled ja kruvisin kanduri külge. Kuna ta ilma tuleta on suht imelik ja võib miilitsatele ebatervet huvi pakkuda, siis tekkis mõte, et paneks sinna ühe led bar-i hoopis, mis mul juba üle aasta kodus kasutult vedeleb (hiinlane lubas 120W, tegelikult mõõtsin välja 60W ja kuna ta polnud nõus teist juurde saatma, siis andis raha tagasi). Praegu tahab tuli veidi regulli, aga efekt on kena:

https://photos.app.goo.gl/KtMpaRitmEbGrW1S2 lähituled
https://photos.app.goo.gl/30F3hhdysQ9IMO273 originaal kaugtuled
https://photos.app.goo.gl/uCxMzcjzsa73SFlZ2 LED bar ka lisaks (siin pildil pole veel tule kõrgust välja regullinud)

Led bar on ilusti varustatud E sertidega, aga jah, tõmbas tillist see hiinlane mind võimsusega. Kui miilitsatele ei meeldi et ainult 1 tuli on, siis tuleb eemaldada ja loodetavasti saabuvad mu teised lambid ka mingiaeg ja siis panen need sinna.

lampide hoidmiseks leidsin laheda alumiiniumist numbrialuse: https://www.aliexpress.com/item/22-8-IN ... 09414.html
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Ott09
Foorumi veteran
Postitusi: 654
Liitunud: 23 Aug 2012, 16:08

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas Ott09 » 02 Dets 2017, 17:51

Fotol tundub päris hele spot vihu keskel aga ekd see reguleerimisküsimus
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition :) müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2024 - ...... 2014 v60 4x4

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas taavi » 02 Dets 2017, 18:07

maanteel sõita on hea, eelmisel autol mul olid siriuse halogeenid(ca 20cm diameetriga), neil oli 2 heledat täppi ja ääred täiesti tumedad, liiklusmärgid pimestasid peegeldunud valgust, aga see bar on selline, mis valgustab ühtlaselt ja kaugele, ääred on ka valged, samas liikusmärgid ei pimesta silmi.

https://photos.app.goo.gl/K90TtoJ5l9RpLDZY2 nii ta jäi auto külge esialgu.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas taavi » 16 Jaan 2018, 20:39

Kuna seadus näeb ette, et tulesid peab 2tk olema, panin teise juurde. Ise aru ei saa, et heledam oleks, a noh, seadus nõuab oma.

Kahe tulega valgustus: https://photos.app.goo.gl/wof2dMYomZbBmlPg2
ühe tulega sama koht 1,5 kuud tagasi: https://photos.app.goo.gl/xanFMpiuDmpe6Bxr1

visuaalne pool: https://photos.app.goo.gl/Q0tNiRNGTjKbgJsR2

Panin siin mingiaeg eelsüüteküünalde indikaatorlambi salongi, hea vaadata, millal küünlad töötavad (+2 kraadiga on käitumine 8h seisnud mootoriga selline:
https://youtu.be/4I0USiexToI

Aga nüüd täna auto käima ei läinud (ise polnd juures, laps lasi kogemata aku tühjaks starteriga). Käitumine sama, nagu eespool suvel külma mootoriga start, ehk käiab 15-30 sekundit ja lubab, enne kui tööle läheb. täna hommikul oli vurtsu vähe ja tööle ei läinudki. Sumpsist tuleb toorest diislihaisu peale käivitust. Eelsüüteküünlad mõõtsin just üle, kõik tarbivad 17 ampri kanti (mõõtsin ampertangidega, nende näit ujub veidi), ehk võiks eeldada, et küünlad töötavad (beru küünalde datasheet ütleb 16A tarbimiseks). Kas see pool kraadi pumba ajastuse nihe võib seda käivitusanomaaliat põhjustada(alla -4 kraadi käivitub raskelt ja üle +3 kraadi käivitub raselt, vahepealselt käivitub peale eelsüüte andmist poolest pöördest? Või tuleks pihustitest viga otsida? Kui mootor soe, 0 muret, kui peale käivitamist alla minuti jooksul auto seisma panna viieks minutiks või enamaks, siis see käivitusjama jääb, ehk kütus nagu ka alla ei vaju. Alguses arvasin et mootor tahab rohkem eelsüüdet saada, isegi 2-3 küünalde kustumise ära oodates peab tükk aega käiama, enne kui masin stardib.

p.s. kälimees ostis täpselt samasuguse masina nagu mul on, tal seda käivituse muret pole, samuti uurisin instrumentide olukorda tal Vol-FCR'iga ja vaatasin et tal armatuuris 340k km, immo raporteerib 32k käivitust. Mul immo raporteerib 64k käivitust, ehk analoogiat kasutades võiks eeldada ca700k läbisõitu. Homme vahetan ka teistkorda õli, kuna märkamatult on 15k täis saanud (armatuuris küll service kiri põlema pole läinud, aga ma võibolla kogemata resettisin seda mingiaeg ka), positiivne see, et ainult liiter õli oli vahepeal vaja peale kallata. Samuti hoiduge fixuse letikauba kontidest - ostsin suvel 2tk, üks läks kohe hetkega katki ja teine 2000km hiljem. Kena raharaiskamine, sest ma tsekki ei võtnud. Nüüd läks lemfjöder alla ja autos valitseb ainult plastikunagin :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: taavi V70 tdi

PostitusPostitas taavi » 17 Jaan 2018, 17:51

pikk jutt (tõlkimatu rõve sõim) jutt, aga keegi mulle mõne pumbaajastuse DIY lingi leiab või oskab kokku kirjutada koos mõne pildiga, et millist polti keerata? Olles lugenud nii eesti kui ingliskeelseid teemasid, mis kätte juhtunud on, siis tegu pole raketiteadusega, aga kuskohas need pumba küljes asuvad reguleerungi poldid on :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist