Bjorni V70 2.5T 2007

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas bjorn » 09 Mai 2017, 21:06

Nüüdseks juba paar nädalat tagasi veeres otse Rootsimaalt Tallinna parklasse V70 2.5T 2007.
Auto on tumesinine, poolnahk sisuga ning edasi veab 147kw 2.5T mootor läbi 6-käigulise automaatkasti. (B5254T6 ning TF-80SC).
Huvitavamatest lisadest on tagaistujate istmesoojendused ja vihmasensor. Muidu auto nagu auto ikka - toonklaasid, eemaldatav kärukonks, ksenoon lähituli, Defa/Calix eelsoojendus (sisse veetud 220V pesa, kuid puhurit ei näinud).

Erilist pildimaterjali ei ole.
Pilt

Vana ja uus kõrvuti:
Pilt

Toodud sai ise ning ausa läbisõiduga 190k km. Suurem hooldus Rootsis tehtud, paberid ja raamat lõpuni täidetud.

Eestis olles tehtud tööd:
Aku vahetus (oli originaalaku peal veel, millel kohe 10 aastat täitumas)
Õlid-filtrid, k.a. käigukasti õli (P3 masinatel on salongifiltri vahetus ebareaalselt nõmedaks tehtud)
Sisuhooldus

Plaanis teha lähiajal:
Esiklaas (täkkeid täis)
Roolivõimu õli
Juhipoolne esimene amordi tugilaager ja vedrupadi (hästi kerge krõbin käib läbi vaikselt keerates või rahulikult aukudes sõites). M

Rootsis olles sai ka proovitud ksenoon lähitulesid ning halogeen kaugtulesid. Kaugtuled üllatasid meeldivalt. Ksenoon oli ootuspärane.
Viimati muutis bjorn, 20 Juun 2017, 16:48, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Inx
Kõva postitaja
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Okt 2013, 09:45

Re: Bjorni V70 2.5T

PostitusPostitas Inx » 09 Mai 2017, 22:25

Viisakas kulgur! Ja bensukas. :cheers:
Bi-ksenoonid on sellel, halogeen süttib abiks kõrvale. Olen kuulnud Audi meeste tulede kirumist (eriti A6, pole halogeeni abiks), et täistulesid pole ollagi.
1999 Volvo V40 1.8, 90kw------------müüdud.
2002 Volvo XC70 2.4T, 147kw--------müüdud.
2006 Volvo XC70 2.5T, 154kw-----Müüdud
2016 Volvo XC70 2.4 D4, Classic
Pildid Instagramis
Videod Youtube'is

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Bjorni V70 2.5T

PostitusPostitas bjorn » 24 Mai 2017, 11:45

Tehtud:
Esiklaas (Saint-Gobain)
Roolivõimu õli (vana oli nii tume, et oleks võinud arvata ATF olemasolu kohta, kuid õnneks siiski mitte). Sisse läks ilus rohekas vedelik. Kokku kulus 2L, et süsteem läbi käia. Topsiku sai puhtaks kui BrakeCleanerit sisse lasta ja raputada. Nagu uus nüüd!
Juhipoolne amordi tugilaager ja vedrupadi. Oli rohkem tegemist kui arvasin. Vanal V70-l sai paremini vedrukammitsatega ligi kui uuel. Aga tehtud sai. Sellega kadus ka õrn krõbin ära keeramisel ja manööverdamisel esisillas.

Hetkel autoga rahul ning midagi rohkem kohe tegemist ei vaja. Kalla ja talla. Kallata saab üksjagu võrreldes diisliga muidugi. Aga mugavus, heli, vibra ning lühikesed otsad põhjendavad ostu täielikult.

Mõned pildid pärast laiska pesu:
Pilt
Pilt
Pilt

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Bjorni V70 2.5T

PostitusPostitas bjorn » 20 Juun 2017, 14:31

Panen kirja info mis ma olen kogunud seoses kärukonksu pistiku, mooduli ning tulede osas.
Nimelt sai ühendatud treila taha ainult selleks, et veenduda udutule mitte toimivuses (mis peaks olema 7-pin pistikuga autol PIN 2 all ehk sinise juhtme all). Sai uuritud ja puuritud ning kokkuvõte on selline:

Kui sul on TRM ehk Trailer Module installitud (nagu minul juba tehasest) ja konks paigaldatud, siis varuratta kõrval jooksvast kärupistiku juhtmekimbust ei pruugi olla kõik juhtmed ühendatud. Sinine PIN 2 juhe ripub lahtiselt ning seda on võimalik ühendada halli TRM moodulisse minevasse pistikusse kolme asukohta. Vastavalt asukohale saad sa funktsionaalsuse kas: udutuli, tagurdustuli või laadimine. Sealjuures ainult sinise juhtme ühendamine on pool võitu. Vastava liigutuse peab ka InfoAuto tegema ning lisama TRM moodulisse uue softi mis kirjeldaks ära millist funktsiooni sinine juhe peab PIN2 all täitma. See pisiasi maksab 60 eurot IA-s ning keegi teine minule teada olevalt ei saa seda teha (kui saab ja mõistlikuma summa eest siis jagage info, vajadusel PS teel). Kui softimuudatust ei ole, siis tuleb sinisele juhtmele mõeldud klemmide alt ainult CANbus signaalvool mis kõigub seal 3-5V vahel pidevalt. Pärast seda peaks 0V või 12V olema vastavalt lülitusele.

Ma ise lähen ilmselt lihtsama vastupanu teed ning võtan tagatuledest signaali ja panen releega lülitama seda sinist juhet PIN 2 all.

VIDA-st ainult ei piisa, sest TRM moodulis midagi ise lülitada ega aktiveerida ei saa:
Pilt

Halli pistiku juhtmete järjekord ja nende funktsionaalsus olenevalt kuhu BL juhe ühendada:
Pilt

TRM mooduli ja sinise lahtise juhtme asukoht varuratta kõrval:
Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
-taf-
Kreisi postitaja
Postitusi: 464
Liitunud: 20 Veebr 2013, 09:50
Asukoht: Tallinn

Re: Bjorni V70 2.5T

PostitusPostitas -taf- » 20 Juun 2017, 14:38

Volremis peaks ka tarkvaraga tehtud saama. Kodulehel olevas hinnakirjas lubatakse ühe juhtploki tarkvara uuendamise hinnaks 47.-

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas bjorn » 26 Juun 2017, 15:14

Enda jaoks lahendasin käru tuleühenduse kõige lihtsamalt. Kuna kärule sai paigaldatud madala voolutarbega 2W tagurdustuli, siis sai otse olemasoleva auto tule kaablile lisaks tehtud ühendus. Suurema tule puhul oleks relee paigaldanud.

Teistele teadmiseks, et kui P3 V70-l on tagurdustuled luugi sees, siis juhipoolse paneeli sees jookseb juhtmekimbus rohelise-pruuniga kaabel, mis on selle tule kaabel. (NB! sarnaseid kaableid on kaks, vaata ikka, et õige leiad). Sealjuures kaabli värv muutub, st. luugi sees on teist värvi kaabel ja kerepaneelis teistvärvi.

Palju abi oli sellisest saidist nagu http://www.volvowiringdiagrams.com/?dir ... 20Diagrams


Pilt

Pilt

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas bjorn » 26 Okt 2017, 20:20

Väike sissekanne esimese lume puhul.
Alla said talverehvid Hankook W616 Icept iZ 2 mõõdus 205/60 R16 originaal valuvelgedel. Mõnus pehme rehv ja vähemalt esialgu pidamist täie raha eest. Hea hinna leidsin Kummihaist just sellele mõõdule. Teine variant oleks olnud 225/55 R16, kuid hinnavahe jooksu peale tuleb 80 eur ning leidsin, et talveks sobivad hästi ka kitsamad rehvid (tehase lubatud mõõdud on mõlemad).

Kuna suverehvidel oli esimestel sisemised servad rohkem kulunud, siis kahtlustan kokkujooksu muret. Kuna praegu kõik kohad on hõivatud rehvimajandamisega, siis ilmselt peab veidi ootama ja siis proovima ka selle üle kontrollida. Ei taha uusi rehve kohe pekki keerata. Kui keegi foorumlastest oleks nõus esisilla regulli siin kiirelt ette võtma Tallinnas, siis võiks kaaluda ka kohe tegemist.

Enne päris talve tulekut veel plaanis:
sisu hooldus ja naha määrimine
Ksenoon pirnide uuendus (vaidlen iseendaga kas Osram Xenarc Unlimited või Philips Xtreme Vision Gen2 võtta ligi). Samuti peaks hallogeen kaugtuledesse mingi performance pirni asetama.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7601
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas Liiwaannus » 26 Okt 2017, 20:48

Tervise tänava gekkonis sillastend ja peaks rehviosast eraldi toimetama.Teine variant on Mart Pere, tal mu teada ka seal rehvitöid ei tehta. Gekkoni teine filiaal on lasnas kuskil, aadressi ei mäleta, aga teoreetiliselt võiks sulle päevasel ajal ehk sobida.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas bjorn » 07 Nov 2017, 21:11

Võtsin ette tulede teema. Smartservices käisin näitamas ning aus vastus tuli, et enne kui valget hägu pole plastikule tekkinud, ei tasu lihtsalt kivitäkete pärast minna lihvima/poolerima/lakkima. Tehase lakikiht pidi parem olem, kui aftermarket tooted, ning ei tasu seda maha lihvida, enne kui häguseks tuli kisub. Tänud ausa vastuse ja teeninduse eest. Läksin sisuliselt sooviga raha neile viia, kuid soovitati mitte kulutada!

Selle raha kulutasin hoopis uute ksenoon ja H7 performance pirnide peale.
Sisse läksid Philips Xtreme Vision D1S Gen2 ksenoonid (ca 4800K) ning H7 performance pirnid kaugtuledesse.

Tegin ka "enne" ja "pärast" fotod lähi- ja kaugtulede võrdlusest telefoniga (S7). Sätted manuaalselt mõlemal juhul ISO800, säri 1/60, WB Daylight 5500K (tegin pildid kergelt soojemaks ehk kollasemaks kui päris elu pilt, kuid sellest eelmine ja järgmine säte 4000K ja 6500K olid jällegi liiga erinevad).

Seest tulid välja kahest tulest erinevad pirnid. Mõlemad Googel andmetel "tehase ekvivalent" ehk 4300K ilmselt valguse poolest.
Vasakult paremale - uus pirn ning kaks vana pirni.

Pilt

Lähituli originaal ning all uued Philipsid sees:
Pilt
Pilt

Kaugtuli originaal ning all uute pirnidega:
Pilt
Pilt


Minu enda arvamus ja kokkuvõte:
Uute pirnidega silmnähtavalt valgem valgus. Lähituli näitab nii piltidel kui reaalselt kaugemale. Seda kas piisavalt kaugemale ca 130 euri eest on igaühe enda otsustada.

Kaugtule osas samuti valgem pilt, kuid kokkuvõttes kas näitab kaugemale antud testis ei tule välja. Oleks pidanud valima koha, kus kaugel on mingi hoone või mets kergelt valgustatud. Siis oleks paremini välja tulnud. Hetkel on keskel kauguses tühi pimedus lihtsalt.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7601
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas Liiwaannus » 07 Nov 2017, 21:17

Külalapsed 25m vahega tutimütsidega tee äärde kamandama :)
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas bjorn » 22 Mär 2018, 08:14

206k kellal ning aasta aega möödas, st. paras aeg õlivahetuseks. Castroli tehase soovitus läks sisse. Muuhulgas ka sai uuesti 3L käigukasti õli vahetatud ja arvutiga õige normini täidetud.

Mõned asjad millega tulevikus peab ilmselt tegelema on salongi ventilaator, mis juba ostes vahest krigises kergelt. Seda on ta vahelduva eduga, kuid harva teinud siiamaani. Detail ise kõige hullema hinnaga ei olegi, kuid Youtube järgi vahetuse protseduur vajab tugevat närvikava ning rohkem kui paari õlut nädalavahetuseks. Seega esialgu ei ole motiveeritud seda tegema veel :)

Muidu kalla ja talla. Talvel keskmine kütusekulu realistlikult sinna 11l/100km kanti, linna rohkem kui maanteed. Suvel oli samanumber ca 10l/100.

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas bjorn » 26 Juun 2018, 11:36

210k ning esimesed rattalaagrid läksid SKF (kuigi pakist tulid FAG kirjadega detailid) omad. Mõlemad laagrid käisid raskelt, kuid ilma krõbinata. Maanteel 60-80km/h vahemikus oli kerget undamist kuulda. Ei hakanud ära ootama kuni lagunema hakkab. Ilmselt originaalid ning paras aeg vahetamiseks.

Muuhulgas on ostust saati vahel teinud salongivent kriginat. Varem või hiljem peaks sellega tegelema. Valik varuosadele on seinast seina. Kas kellegil on kogemusi mida tasuks/ei tasuks osta?

Aeromotors näitel:
THERMOTEC
DDV003TT 63,24 €

AVA QUALITY COOLING
VO8178 64,80 €

NISSENS
87223 167,20 €

HELLA
8EW 351 040-461 222,43 €

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas bjorn » 28 Okt 2019, 10:49

Läbisõit ca 250k km ehk siis jõudsalt kuna igapäev pea üle 100km edasi-tagasi tööl käimine. Volvo maanteesõidu omaduste vastu on raske midagi halba välja tuua. Tõsiselt mugav ja "lihtne" sõitmine maanteel. Muuseas räägiks ausalt "bensiini" kütusekulust ka. 80-90% maanteesõitu koos väiksemate linnasõitudega vahele ning kevad-suvi-sügis on reaalne kütusekulu TF80SC automaat + 2.5T 147kw bensiinikal 8L sajale. Paar korda 7.8-7.9L/100km näitu ka saanud, aga enamjalt on 8.X algusesse. Talvel 8.5L/100km keskmine. Seda siis paagist-paagini, mõõdetud iga tankimisega ning korduvalt sarnased numbrid. Üle aasta mõõtmistulemusi, seega ütleks, et teistele tõetruud numbrid kes kaaluvad bensiini Volvot.

Vahetatud tagumised pidurikettad ja klotsid. Ei teagi kas olid originaalid veel all või on eelnevalt Volvo Rootsi esinduses vahetatud koos poltidega. Igal juhul kõik support ja raami poldid olid originaalid, sinise keermeliimiga ja puutumata. Klotsid Volvo originaalid. Kuna tagasild ja varem ka Rootsis peamiselt maanteed sõitnud, siis eeldan, et originaalid.

Varsti jälle õlivahetusse ja muidu enam-vähem kalla-talla olnud. Samuti järgmise õlivahetusega taaskord käigukasti õli 3-4L kaupa vahetamine plaanis.

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas bjorn » 18 Jaan 2020, 09:37

Väike sissekanne päevikusse.
260k läbisõit, tavaline hooldusring - Castrol 0W30 A5/B5 õli, mootori filter, õlifilter, salongifilter, 3L käigukasti õli nõrutamise meetodil vahetusse.
Jätkuvalt arvan, et salongifiltri vahetuse välja mõtleja tuleks suunata asumisele. Muidu äge auto.

Salongiventilaatori vahetuse mõtte olen maha matnud. Mõttetu raha kulutamine ja keeruline vahetuse protseduur:
1) Teeb häält ainult teatud tingimustes kus välis ja siseõhk sarnased ning hästi minimaalsel kiirusel proovib ventileerida salongi (reaalselt loetud päevadel aastas), sealjuures muutusteta ajas hullemaks. Kummaline asi, ei teagi kas "fault või feature" sisse disainitud.
2) Niipalju kui loen siis uuest ventikast on rõõmu lühikeseks ajaks ning sama viga tagasi paari aasta jooksul.

Üks tagumistest parkimisanduritest on pidevalt "peal". Võtsin lahti, vaatasin pistiku üle, seest puhas ning kaablid terved. Kas peaks tuimalt uue tellima või on midagi mida saab testida/katsetada/uurida?

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7601
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Bjorni V70 2.5T 2007

PostitusPostitas Liiwaannus » 18 Jaan 2020, 10:32

Tõsta ringi andurid omavahel. Vaata, et kas viga liigub kaasa. Oahasti istumise varianti võiks proovida lihtsalt pesast eemaldades ja objektidedt eemale suunates.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist