joss122, S80, 2.4D5, 2001a.

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 09 Aug 2017, 21:12

Wizard24 kirjutas:Vaadates kahjusid, siis peaks mainima, et üpris õnnelikult läks :D


Täitsa nõus!
Tänaseks on auto nina taas töökorras- lähipäevadel saab puudu oleva kojamehe kätte siis võib rahule jääda.
Originaal vasakut suunatuld tahaks ideaalis saada- hetkel küljes olev b varuosa ei ole hea.
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 30 Aug 2017, 21:25

30.08.17
AUDRU ringil käisin- 19.august =D> pidas vastu- JAH ise imestan samuti- tulevikus rohkem ei lähe "paadiga" painutama.
Sumbutaja oli varasemalt otsast lõpuni tühi- aga nüüd on viimase püti sõelad kindlalt nelja tuule poole lastud.
Väga normaalne r5 d5 jörin igatahes- aga otsin vast originaal tagumise osa- liialt palju tähelepanu tekitab!

Kindalaeka luugi amordi vahetasin uue vastu- töötab väga sujuvalt :thumbsup:
Esitule kojamehed said uued (originaalid) külge ja toimivad.
Uus õlikorgi tihend

Hooldatud autoga on mõnus sõita- tead, et ei jäta tee peale ning sõidurõõmu jätkub pikemaks!
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 10 Sept 2017, 19:09

Generaator andis saba 2 sept. - täiesti tühja koha pealt.
Tagumine laager elas oma elu ja pingeregulaator koormuse all laadmist enam ei teostanud.
Vahetasin peal oleva detaili esimese ette juhtuva lammutuse generaatori vastu.
Nüüdseks on originaal korda tehtud- ja nüüd olen valmis järgmiseks "üllatuseks"

Mul selle koha pealt hea statistika- kõik põhjamaadest toodud autod on orginaal läbisõiduga olnud.
Ja kõigi 3-e auto generaatorid on ~340 000- 350 000 tkm juures otsa saanud! :?

07.09.10 Enne pikka sõitu sai kontrollitud kapotialust.
Kolmanda pihusti ümbrus "märg"
NO võtsin mõned tööriistad endaga kaasa, poest 5 seibi ja töö algas:
Pilt
Pilt

Reede õhtu oli väga kiire ja toimekas- sest lekkiva seibiga ei tahtunud kuhugi sõita.

Valmistusin ikkagi kõik võimalikeks variantideks- aga selgus, et 2 aastat tagasi käisid pihustid maas.
Sõna otseses mõttes sain pihustid kergelt kätte- elus peab õnne ka olema 8)
Pilt
Seibil suurt kahju ei leidnud- arvan, et pesad jäid esimene kord korralikult puhastamata.
Ise kasutasin sellist freesi:
Pilt
Tulemus on hea. ~500 km trip ja ei ühtegi leket.

Kütuse filtri vahetus ootab ees- "suitsu" kogus on silmnähtavalt vähenenud :evil:
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 21 Sept 2017, 20:20

Elu oligi liiga lihtsaks muutunud.
Tahma ei tulnud, mitte kütusefiltri pärast, vaid ikkagi pihustid olid väsinud.

Ma kahtlustan viimse päevani, et sai paaki tangitud kehva kütust- aga seda vist ei saagi teada.
Põhimõtteliselt "surid" pihustiotsad 1 päevaga.
Eelmine filter oli ainult 15 000km sõitnud...

Kokkuvõtvalt- diesel land aitas seekord hädast välja.
2 päeva ja xxx eurot hiljem, sain auto jälle korda.
Vahetatud kõik pihustiotsad- ja tehtud muud vajalikud toimingud.
Said ka uued pihustiseibid ja tagasivoolu o-rõngas tihendid.
Väänet on vägevalt- peab täitsa ette vaatama :twisted:

Ülevaatus selleks korraks tehtud. Ülevaataja ei leidnud ühtegi viga- ning seda on alati hea kuulda!
Tahma norm oli 1.95
Enne sügist said veel ette korralikud suverehvid.
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 12 Okt 2017, 21:41

2017 oktoober
Täis hooldus sai tehtud- salongi filter, mootori õhufilter, kütusefilter, õlifilter ja mootoriõli+ uus karteri õlipunn.

Viimast läbisõidunumbrit nähes, tegin ära lisaks lihthooldusele väntvõlli otsaratta vahetuse+ otsaratta mutri ja poltide vahetuse, generaatori rihma ja rullide vahetuse.

Lisaks kontrollitud, et lõtkud sildades puuduksid, samuti käisin kriitilise pilguga üle "mootoriruumist" (hammasrihma pingsuse kontroll jne, jne...)

Nüüd on masin nii kaugel, et saab hakata tegelema "vähem tähtsate" asjadega :D
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 21 Okt 2017, 17:27

2017 suvi
Pilt
2017 sügis
Pilt
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 12 Nov 2017, 11:28

12.11.17

Auto on saanud vahepeal salongi hooldust+ uksetihendid, lukud, liikuvad hoovad said määritud.

Kontrollisin tulede kõrgusi ja valgusvihtu- aga üllatusin, mitte ükski tuli ei tahtnud reguleerimist.
Mõõtsin huvi pärast esitulede valgustugevust- Hea tulemuse andsid H7 philips white vision (vist 4300k) pirnid.

Võrdlus pilti ei teinud, sest ühtegi tootjat ei promo ning reklaamiga ei tegele!

Eelsoojendi on nüüd sinist hakkanud viskama- eks mingi puhastamis operatsioon ootab ees, võimalik, et lihtsalt uus keha sisse osta ja asi saab ühekorraga tehtud! Varuosad on kuskil 300.- ja komplektne keha 425.- eks vaatan, kuidas asi laheneb.

Näidikuploki pirni teema on kh huvitav, sain veidi infot siit:
https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=61483

Ehk siis d5 2002 aasta näidikuplokki lähevad
4x sinise pesaga pirni- 1,2w
Pilt
4x helehalli pesaga pirni- 1,2w
Pilt
5x musta pesaga pirni- 3w
Pilt
Pirnid saab osta näiteks Carsmart Baltic OÜ poest Tartus.

Endiselt on talla ja kalla igapäeva auto. 8)
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 27 Dets 2017, 22:35

\:D/ Head vana aasta lõppu...

Vahepeal liikusin ringi päris T5 -ga, kergelt üle käidud ja väga mõnus süstik. :twisted:
Kuiva ilmaga tuleb 1:1 le sõit teha.

S80 on end üllatavalt viisakalt üleval pidanud.
Pihusti ülemised o rõngad tuli ära vahetada. Tundub, et neid ära ei vahetatud- no tegin siis ise.
Pilt
Pilt

Ette said h7 philips "race vision" pirnid. Vaatab siis kaua kestab.
Vidaga lugesin vead ära, ainult 1 viga aktiivne. Ja seegi leiab varsti lahenduse.
Kallan ja tallan edasi...
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 30 Jaan 2018, 18:48

27.01.18
369 000 km
Tehtud: parem rattalaager, mootori õli+ filter, õlivarda tihend.
Esisilla kontroll tõi mõned puudused juurde. Eks jupid tulevad- teen vahetuse ära.
Hetkel naudin väga töötavat "Ahju"- ei teagi, mis elu ilma selleta oleks.
Tallan ja kallan edasi..
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 09 Mär 2018, 19:54

Vahepeal on midagi ikka tehtud.
Väga väga külmaga, -26 kraadiga, tuli starterile uus elu anda. Terve starter tuli pulkadeks laua peale- tegin puhtaks, määrisin korralikult ära ja töötab nagu ei kunagi varem...
Roolivõimu õli hakkas lekkima. Arvasin kohe, et rv pumba simmer- ei olnud krt...hoopis kahe korpuse vahel o- rõngas tihend pekkis...
Rõngastihend ise suht standard mõõt- igas tihendipoes olemas.
Aga kui juba remondiks läks tahtsin simmeri kh ära vahetada.
Suure uurimise peale tuli siis välja, et polegi võtta.
Ma siis võtsin kõik foorumi teemad läbi- googeldasin pika jauramise peale välja originaal koodid ja alternatiivid ja asusin firmasid tüütama.
Abi sain Remmon- ist- orginaal zf simmer 15x28x6,3 kohapeal olemas. Vajalikud toimingud tehtud, sain asja kätte 2 päeva pärast.
Rõhutan siinkohal metallkorpuses simmeri tähtsust- alternatiivid on valed!
Simmer maksab 12euri tk.
Kuigi Poolast saab ise tellides 3.60 tk pluss saatmine.
Tänaseks sõidab volli ringi lekkevaba pumbaga.
Lootsin ära vahetada ka rv pumbast paaki mineva vooliku, lihtsalt vana ja väsinud , aga postiteenuse osutaja ei kiirustanud ning nüüd jäigi vahetamata.
Värske roheline nektar sai samuti süsteemi sisse!
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001.a

PostitusPostitas joss122 » 05 Apr 2018, 20:55

20.03.18 oli suurem tähtpäev. 1 aasta minu käes. :cheers:

Vahepeal sai välimised rooliotsad vahetatud. TRW kvaliteedis ei ole kahelnud, kuid alla läksid Lemförderi jubinad.
Suurest rõõmust sai autol roolivõimu paak+ pealevoolu voolik vahetatud- lootsin seest leida filtrit vms, tuhkagi- lihtsalt toru ja plastik:
Pilt
Pilt
Pilt
Värske nektar sai veel värskemat peale. :thumbsup:
Nüüd ootan huviga, et mis järgmiseks- töökindlus on siiamaani hämmastav.
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001a.

PostitusPostitas joss122 » 13 Mai 2018, 10:32

13.05.18
Midagi ikka toimunud:
Roolilati lõtk on hakkanud endast rohkem märku andma. Peale keeramis variant siia maani toimis- rohkem ei saa. Eks siis tuleb ette võtta remont.
3-s pihusti on pidevalt niiske- hakkan juba kahtlema, et pihusti korpus katki või tuleb ikkagi ülemise keerme vahelt. Samas leke on väike, aga mind häirib. Saab sellega tegeleda roolilati vahetuse/paranduse käigus.

Kevadpuhkus algas ikka auto koristamisega.
Pilt
Puhastamise käigus võtsin ette raadio sahtli vahetuse:
Pilt
Uus vs vana:
Pilt
3h hiljem liimisin ukse polstri kõlari katteid ja kõrvaldasin erinevaid naginaid.
Ei uskunud, et mõrades plastik sellist plärinat tekitada suudab.

Lõpuks on juhi kohal madalamat otsa kuulata väga hea- kõrvalised helid puuduvad.
Üldjoontes ikka kalla ja talla masin.
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001a.

PostitusPostitas joss122 » 05 Juul 2018, 18:21

05.07.18

Volli saanud vahepeal mootoriõli vahetuse. Endiselt õli 5w40 ja vahetusvälp ~7500km
Kaugelt vaadates jäid silma "kergelt" roostes abs võrud. Nende vahetus tehtud- nii vasak kui parem pool olid täiesti läbi.
Hämmastav :? , et andur neid luges.
(Igavusest tegin muidugi spets rakise, mida võin foorumis vahest jagada kh.)

Mingi aeg sättisin ratta kaldeid- sain rööpas tee ujumisest/närvilisusest lahti. Imelik, et erinevad sillastendi töökojad mind aidata ei osanud.
Pädevad stendimehed vist ära läinud välismaale- või olen ma lihtsalt liiga nõudlik. :D

Ja kui tundus, et ongi liiga lihtsalt läinud, sain täna hommikul spidomeetri ploki remonti viia- tegi all vasakus nurgas "hiina keelt" ja vigureid, lõpuks kustus üldse ära.
Pilt
Remondis käis sama härra käes, kes 2 aastat tagasi tegi. Huvi korral saan kontakti jagada.
Töö kiire ja korralik!
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

aix76
Kõva postitaja
Postitusi: 215
Liitunud: 29 Juul 2013, 08:41
Asukoht: kose

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001a.

PostitusPostitas aix76 » 17 Juul 2018, 20:53

Räägi nendest rattakalletest lähemalt.

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: joss122, S80, 2.4D5, 2001a.

PostitusPostitas joss122 » 18 Juul 2018, 19:29

Esimesed rattad tõmbasin rehvi ülemisest äärest välja poole- amordi ja käändmiku liitekohast.
Võimalikult nulli lähedale sai külgkalle või õige gramm vähem.
Ennem oli külgkalle kergelt miinuses.
Pole seda paberit käepärast. Ei oska ma muud kommenteerida, auto on mnt- l stabiilsem ja rööpas teel ei otsi kogu aeg teed.

Igaksjuhuks kordan siin, et veermik oli ja on praegu tip top korras.
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Purjekas ja 14 külalist