Loff'i Hõbekihar

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 15 Mär 2021, 00:16

Rõngastega on kõik OK, kulumismaad veel jagub.

Arvestades kalendrit ja tööde järjekorda siis ei hakka siit kaugemale surkima - seekord mootorit maha ei võta.

Kui sellele kerele mootorit teha, siis võtan pigem teise mootori ja teen selle puki otsas uueks ning siis vahetan mootori lihtsalt ära.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Margus_ » 17 Mär 2021, 11:55

Priit_P kirjutas:Ohsa issand... päris kole oli see vaatepilt ikka. Puust ja punaseks kõigile miks peaks õlivahetuse välpadest kinni pidama (soovitatavalt vahetada isegi tihedamalt) ja kasutama kvaliteetset õli. Nukkade kanalid lasid ikka ka läbi? Need võivad samuti seda ködi parajalt täis olla, mistõttu normaalne õlitus võib olla häiritud. Ja kindlasti soovitaks kah karteri alt ära keerata. Huviga ootan mis sealt veel vastu vaatab.


Kindlasti tihedamini vahetada, endal kogemus 154kw mootoriga, millel eluaeg õli vahetatud IA-s 20k järel nagu tehas nõuab. 260 000 jäigi selle mootori elueaks. Seest vaatas vastu veel hullem tökat, kui siin teemas. Lisaks pronksi helbed. Mootor oli nukkadest saaledeni utiil. Imelikul kombel oli minu omal samuti õlivõtturi sõel puhas. Aga müts maha Volvo ees. Käis kuni lõpuni edasi nagu loom ja seejuures täiesti vaikselt. Viimasel sõidul vilgutas vaid õlirõhu tuld.

Loffile jõudu!

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 17 Mär 2021, 12:15

Tänan, jõudu tarvis!
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 21 Mär 2021, 22:04

Uued saaled sees ja kepsupoltide pingutamiseks tuli veidi tööriistakäru täiendada 12-kant padrunitega. Tõsi, vaja läks ainult 10mm padrunit aga kui korra juba ostsin siis võtsin 10-17mm, 1 mm sammuga ning 10mm pika padruni. 1/2" sabaga.

Pilt
Pilt

Kepsud-kolvid said ka veidike puhastust ja siis uute saaledega mootorisse tagasi.

Pilt

Vanad saaled, vasakult paremale - 1., 2., 3., 5.. Neljas oli eelmisel leheküljel.

Pilt

Vedel tihend karteripõhja servale, O-rõngad ploki avadesse ja karteripõhi alla tagasi.

Pilt

Alumine ots koos, tuli jätkata ülemise otsaga. Esimene ja teine pingutusring oli lihtne dünamomeetrilise võtmega peale teha. Kolmas ring 130 kraadi oli ka lihtne kui leidsin metallitöö mõõteriistade sahtlist nurgamõõdiku. Sihtisid võtmesaba paralleelseks ühe nurga haruga ja keerasid paralleelseks teise haruga - silm sirkel, nina vinkel.

Pilt

Selle mootori tegemiseks on ostetud paras ports eritööriistu, üks nende hulgas ka nukkvõllide ja väntvõlli fikseerimise rakis.

Pilt

Nagu ikka, kui tahad, et midagi oleks korralikult tehtud, pead ikka ise tegema. Nii pidi ka selle komplekti väntvõlli fiksaatorit modifitseerima, et see väntvõlli lukustaks. Üks kõrv oli liiga pikk ja ei lubanud lukustil põhjani vastu plokki minna.

Pilt

Reedel kell 23:06 olid nukad peal ja hammasrihm paigas, VL kolle ja turbomajandus küljes.

Pilt

Kuna hoog oli sees siis lõpetasin varahommikul kell 03:16, kui jahutusvedelik ja mootoriõli olid sisse kallatud. Jäi veel kütusefilter vahetada, akule massiklemm peale panna, kütusepumba kaitse välja võtta ning käivitada niikaua kui õlirõhu tuli ära kustub. Pumba kaitse sisse tagasi panna ja siis mootor käima lasta. Aga selle toimingu jätsin järgmiseks päevaks. Kuupäev oli küll vahetunud aga enne ei ole järgmine päev kui ma ei ole magama läinud ja uuesti ärganud :mrgreen:

Pilt

Niisiis, järgmine päev, igapäevatööd tehtud ja vaba aeg, et sellel pajal tuli kolvile ajada. Lühidalt - õlirõhk tuli üles ja mootor läks käima. Käib vaikselt ja mahedalt, kolinaid pole. Külma õliga õlirõhk 5bar'i, töösoojal mootoril tühikäigul 2bar'i.

https://youtu.be/Sqc6UWcmzYI

Pilt

Tehtud kaks kuumatsüklit, jahutusvedeliku ja õli lekkeid ei tuvastanud.

Üks asi veidi närib - hammasrihm ei jookse keskel, samas vastu kuhugi ei käi.

Pilt

Pingutus on sätitud VIDA järgi, sooja mootoriga tundub, et oleks justkui törts üle.

Pilt
Pilt

Proffid, kes selle rihmamajandusega igapäevaselt tegelevad, palun jätke oma kommentaar.

Esimesed stabikakondid vahetasin ka ära, üks oli läbi ja kõgises, vahetasin mõlemad ära. Pole kunagi konte ükshaaval vahetanud, kuid vanade kontide järgi ütleks, et enne mind nii on tehtud - olid erinevad, mitte pikkuselt, täpsustuseks.
Põhjakaitse all, rattad samuti ja auto pukkide pealt maas.

Teha veel jäänud - VIDA'ga service nullida ja vead, kui neid on, kustutada, tagumised stabika kondid, kapotiall nipukatega mõned juhtmed viisakalt kinnitada ning kapott peale tagasi panna.

Veidi sõita ja siis hakkan käigukastiõli vahetama.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Priit_P » 22 Mär 2021, 12:39

Juba laupäeval mõtlesin uurida kaugel asi on. Tore näha, et lõpuks koos ja küll ta ikka palju parem sai kui enne. Auto tänab :)
Miks vedelat tihendajat kasutad? Või ainus eelis ongi mugavus, et samast tuubist saab igale poole vahele löristada ja ei pea poest erinevaid tihendeid ostma?
Aga jah, inimesed, kes tänasest tarbimisele suunatud ühiskonnast suurt midagi ei arva, on selliseid teemasid lugedes muidugi liigutatud ja näpud püsti. Üks uus auto laadne toode jäi jälle liisingusse võtmata. Tubli boiz :!:
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Karel-Christian
Kõva postitaja
Postitusi: 113
Liitunud: 12 Mär 2020, 13:13

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Karel-Christian » 22 Mär 2021, 12:53

Mul kõigil autodel on see rihmapinguti samamoodi kuumast peast paremale vajunud. Kontrolli, kas jahtunud mootoriga on keskel ja näpuga rihmale vajutades korralikult liigub...

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 22 Mär 2021, 12:57

Priit_P kirjutas:Juba laupäeval mõtlesin uurida kaugel asi on. Tore näha, et lõpuks koos ja küll ta ikka palju parem sai kui enne. Auto tänab :)
Miks vedelat tihendajat kasutad? Või ainus eelis ongi mugavus, et samast tuubist saab igale poole vahele löristada ja ei pea poest erinevaid tihendeid ostma?
Aga jah, inimesed, kes tänasest tarbimisele suunatud ühiskonnast suurt midagi ei arva, on selliseid teemasid lugedes muidugi liigutatud ja näpud püsti. Üks uus auto laadne toode jäi jälle liisingusse võtmata. Tubli boiz :!:

Tänan heade sõnade eest!

Vedel tihend käib sinna juba tehasest, samuti käib klapikambrikaas vedela tihendiga kokku. Tänapäeval kasutatakse seda suhteliselt palju, eriti mootorratastel.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 22 Mär 2021, 12:58

Karel-Christian kirjutas:Mul kõigil autodel on see rihmapinguti samamoodi kuumast peast paremale vajunud. Kontrolli, kas jahtunud mootoriga on keskel ja näpuga rihmale vajutades korralikult liigub...

Külma mootoriga on õiges kohas ja näpuga rihma vajutades liigub ilma takistuseta, nii nagu VIDA ütleb.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas joss122 » 22 Mär 2021, 14:07

Hea töö on tehtud! Vägev, et sa seda foorumisse viitsisid jagada.

Ma ise oleks lisaks kolvide puhastamiseks kasutanud kodust soodapritsi, aga muus osas kiidan korrektset tööeetikat ja sihikindlust.

Palju SL klapi- ja VL klapivahed jäeti, kui saladus pole?
NB! Hammasrihmaga on sul kõik ok. Pole seal midagi vaja muuta.

Muretuid kilomeetreid! :)
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 22 Mär 2021, 14:30

SL ja VL klapivahed jäid spetsifikatsioonidesse (SL 0.2mm, VL 0.4mm), või grammi suuremad, mis on alati parem kui gramm väiksemad. Paar tõukurit pidin omavahel ringi tõstma, et 5. silindri ühe VL klapi vahet spetsi saada - oli teine liiga väike.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 03 Apr 2021, 18:13

Esimesed natuke pikemad kui 10 km sõidud tehtud.
Esimene pikem sõit näitas, et käigukast tahtis adapts. nullimist - tegi pauku. mootor töötas kenasti.
Teine pikem sõit peale service'i nullimist ja käigukasti adapts. nullimist näitas, et mootor endiselt töötab normaalselt ja käigukast vahetab käike ilusti.

Siis kui peale käigukasti vahetust koju sõitsin, märkasin, et 90kmh on pöörded alla 2000rpm. Nii umbes 1900rpm. Nüüd pikemalt sõites on seis sama. Ülekannete erinevust ei usu, pigem on turbiini sisemine lõtk väiksem kui eelmise kasti turbiinil, mille ma Hõbenooles ise kokku panin, kas ka vähe suurema lõtkuga, seda enam ei mäleta. Seega, pööre madalamal, öko pill.

Sõidame edasi ja jälgime mängu.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 27 Mai 2021, 11:04

Vahepeal kui olid meil siin kuumad ilmad siis selgus, et käigukasti osas on see masin ikkagi külma ilma auto - kuumalt 2-3 vahetus ilge littriga, 3-4 vahetus laseb kolmanda käigu lahti (vedu kaob ära, pöörded ülesse) ja paneb neljanda pauguga.

Kuna juhuse tahtel pidin mõned päevad oma endise tööandja juures turbiinide remontimise koolitust tegema, sain hea diiliga uue (või OEM spec. remanufactured) hüdraulikaploki - ostuhind + 1€.
Mulle see diil sobis.

Nüüd peab selle veel ära vahetama ja peaks käigukast hakkama normaalsemalt käituma.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 18 Juul 2021, 00:33

No lõpuks sain aja, et käimari plokk ära vahetada. Pukkide peal, selili maas seda teha on päris vaevarikas. Kokku, koos kõigega, kaasa arvatud söögipausid, kulus selleks kõigest 12h. Haa-haa.
Enne kui auto töökotta ajasin, pühkisin põranda puhtaks aga kindlasti oli põrand pärast veelgi puhtam, sest põrandal sai omajagu ringi rullida.

Uus ja vana plokk.

Pilt

Peale väikest sõitu lekete kontroll ja põhjakaitse alla tagasi. Lekkeid ei olnud, seega võib ploki vahetuse õnnestunuks lugeda.

Pilt

Endale ka meeldetuletuseks, millal plokk ja õli vahetatud. Mõnesaja kilumeetri pärast teen jälle alt-välja-ülevalt-sisse ölivahetuse. Ja siis jälle ja siis veelkord.

Pilt


Nüüd tuleb aga sõita ja sõita.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 23 Nov 2021, 13:01

Mootoriõli ja filtri vahetus.
~10000 km sõidetud peale seda kui mootori kokku sain.

Endale meeldetuletuseks, millal õlivahetus tehtud.

Pilt

Aga nüüd põnevama osa juurde.
Õlifiltrit vahetades ja filtri kopsikut puhastades avastasin sealt põhjast sette. Selline kohvipuru moodi asi. Lõikasin filtri elemendil sektori välja ilmestamaks seda pilti.
Filter on teinud oma tööd.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Karterist välja lastud õlil lasin ööpäeva seista - nõu põhjas kohvipuru ei olnud, õnneks. Seega lootust on, et saab edasi kütta.
Veidi tuleb endale siiski tuhka pähe raputada - 5000 km tagasi oleks võinud juba õlivahetuse teha.

Ahjaa, MAHLE element.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 871
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas 164 » 24 Nov 2021, 08:54

Loff kirjutas:Mootoriõli ja filtri vahetus.
~10000 km sõidetud peale seda kui mootori kokku sain.

Aga nüüd põnevama osa juurde.
Õlifiltrit vahetades ja filtri kopsikut puhastades avastasin sealt põhjast sette. Selline kohvipuru moodi asi. Lõikasin filtri elemendil sektori välja ilmestamaks seda pilti.
Filter on teinud oma tööd.

Pilt

Karterist välja lastud õlil lasin ööpäeva seista - nõu põhjas kohvipuru ei olnud, õnneks. Seega lootust on, et saab edasi kütta.

Päris õudne vaatepilt, mille lähedastki pole ise kunagi kohanund-niiplaju kui neid filtreid on lahti lõigatud.
Ise väga kõrgeid ootusi sellise metalli puru leidmisel mootorile ei oskaks seada.
Uskumatult külma närviga võtad. :)
Või on see mingi vana õli jääk?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist