Loff'i Hõbekihar

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 31 Aug 2022, 14:57

ants kirjutas:
Loff kirjutas:Kellelgi ideid?


Pistikud ussitama läinud?

On neid saanud ka lahti võtta ja kokku panna aga siiani pole tulemust olnud. Ei positiivset ega negatiivset.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 31 Aug 2022, 18:40

ÄKki on CEM maha kärvanud? Keegi siin foorumis neid remontis/kloonis jne kah.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 19 Okt 2022, 16:10

Proovin enam-vähem selge sündmuste jada siia kirja panna.

1. Auto seisis 1,5-2 kuud, aku jooksis tühjaks, ikka täitsa tühjaks. Süüdet sisse keerates auto ei reageerinud mitte kuidagi. Tark laadija ei tuvastanud akut, laadisin sunniviisiliselt vanakooli laadijaga ööpäev kuni kaks.
2. Sain aku üles turgutatud. Armatuuris mingeid üleliigseid tulesid ei olnud. Auto käivitus ja suri ~3 sekundi pärast ära. Mõtlesin, et hea küll, kaua seisnud ja solvunud.
3. mitmeid kordi käivitades ikka sama, läheb käima, pöörded ~1500rpm ja ~3 sekundi pärast sureb ära. Mitte puterdases vaid konkreetselt.
4. VIDA+DICE, Alguses muid vigu peale CCM-0021 Air quality sensor internal fault ei olnud.
5. Vaatasin Live datas CEM-i. Enne käivitust:
Pilt

Peale seda kui ära sureb:
Pilt

6. Et välistada kütusepumpa, kontrollisin VIDAst relee olekut ning käivitasin kütusepumpa VIDA kaudu - pump töötab.
7. Siiani ei olnud puldist uksi sulgenud/avanud,
8. Puldist uste sulgemine/avamine ei muutnud midagi.
9. VIDAga uus vigade lugemine, nüüd olid tekkinud mõned vead:
CEM-1A5D Communication with ETM control module Signal missing
ECM-902A Communication with throttle unit - Signal missing
ECM-917F Accelerator pedal position - Faulty signal
CCM-0021 Air quality sensor internal fault
10. Kustutasin vead.
11. Kapoti all, kaitsmekarbis kõik kaitsmed terved.
12. ETM pistik lahti/kinni, ei aidanud käivituse osas aga veakoode selles osas enam ei tulnud. (CEM-1A5D Communication with ETM control module Signal missing, ECM-902A Communication with throttle unit - Signal missing, ECM-917F Accelerator pedal position - Faulty signal).
13. Tegin VIDAs ETM testi, näitab, et töötab. Live datas näitab ka segusiibri liikumist.
https://youtube.com/shorts/NBoXmA-Xi-8?feature=share

14. Akuklemm maha, seisi pool päeva, akuklemm peale tagasi. Käivitamise osas mingeid muutuseid ei toimunud, ikka läheb käima ja ~3 sekundi pärast sureb välja.
15. Kelladeplokki tekkis immo viga. Ei luba üldse käivitust. Süüde välja, võti lukust välja, võti lukku tagasi süüde sisse, immo viga pole, lubab käivitust, läheb käima ja sureb ~3 sekundi pärast ära.
16. Autol on 3 komplekti võtmeid, kõikide võtmetega sama jama. Kõik võtmed korraga süüteluku juures või ükshaaval - ei mingit vahet.
17. VIDAga vigade lugemine: CCM-0021 Air quality sensor internal fault, CEM-3A04 Fuel pump (FP) Signal too high.
Pilt
18. Peale kütusepumba vea tekkimist, käivitasin ja auto jäi käima ~10 sekundiks ja siis suri ära.
19. Immo veateade kelladeplokis tuleb ja läheb.
20. Kütuselati otsast, ventiilist, kütet pritsib.
21. CEM live data, enne käivitust:
Pilt
22. käivitades tegi starter tiiru või kaks ja viskas immo veateate armatuuri.
Pilt

23. Ja VIDAs peale käivitust:
Pilt

24. Mootori ja kerevaheline massisukk/massijuhe on terve.
25. VIDAst, ECM live datast supply voltage 5,01V ja käivitamise ajal pingelangu ei näidanud.
26. Et ECMi eemaldamist/paigaldamist lihtsustada, tegin tööriista, netist leitud joonise järgi. Testitud - töötab. 1,5mm paksusest roostevaba terase lehest.
Pilt
Pilt

27. Konsulteerisin kasutajaga gljuk, täna käis minu juures arvutiga autot torkimas. CEM-ile tehtud arvutiga tarkvara hookus-pookust, tutvustatud käsitsi ECM-i.
28. Immo viga ei ole, auto ikka ei jää käima...
29. LPG seadme ajul toide tagant ära võetud, et see autot üldse ei segaks, ikka midagi ei muutunud. Nii info mõttes - LPG-le külmalt enne ümber ei lülita kui LPG aju saab aurusti küljes olevalt jahutusvedeliku andurilt infot, et jah. vedeliku temp on ~35 kraadi. Ehk siis LPG ei tohiks segada aga kindluse mõttes sai LPG seadme toide (kaitse) välja võetud. Ei muutunud midagi.
30. Vahepeal kui arvuti toimetas XC70 ajudes, tegime XC90-l keelevahetuse, Saksa-->Inglise. See õnnestus.

Mõistus otsas, mida kust või kust mida otsida?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 21 Okt 2022, 20:01

Eile konsulteerisin Kristjaniga Veremonist, jõudsime nii kaugele, et proovin doonori (kerepleki doonori) CEM+ECM+võti enda autole külge.
Täna jõudsin selle katse ära teha.
Auto käivitus veidi raskemalt, kuid jäi käima. Paraku lötutades ja gaasipedaali vajutamine tegi asja hullemaks. Auto käis paar minutit, ära ei surnud, jätsin ise seisma.

https://youtu.be/XIVg_DB6u6w

See viitaks ikkagi auto enda CEMi (immo) veale.

Lappasin auto enda CEM+ECM+võtme tagasi ja proovisin, ikka sama - läheb käima, ~3 sekundi pärast sureb välja.
Proovisin veel, sedapuhku peale käivitumist vajutasin gaasi "põhja" - hoides pöördeid 3,5-4k rpm auto käib, ei sure ära.
Hoidsin peal ~30 sekundit, hakkas kahju, lasin vaikselt gaasipedaali tagasi, kuskil seal 2k rmp kandis hakkas ära surema. Alla 2k rpm suri välja.
Niimoodi proovisin paar korda veel. Sama moodi käitus.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 22 Okt 2022, 01:21

VIDAst veidi andmeid.
Esimene vigade lugemine peale auto enda ajude tagasi panekut.

Pilt
Pilt
Pilt

Vead said kustutatud, ainuke mis jäi oli see, mis kogu aeg on olnud - CCM-0021 Air quality sensor Internal fault.

Järgmisena live data.
ECMist enne käivitamist.

Pilt

Ja selle ~3 sekundi jooksul, mis ta käib.

Pilt

Siit vaatasin temperatuuriandureid - need näitavad reaalseid temperatuure.
Kütusepumba relee olekut - olek "off" ilmub peale auto väljasuremist.

Ja endiselt on aktuaalne CEM-ECM vaheline andmevahetus, või selle puudumine.

Pilt

Nüüd oleks muidugi hea teada saada, mida teeb kütuse rõhk kütuselatis selle ~3 sekundi ajal kui auto käib...
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 24 Okt 2022, 00:36

Kui inimene teeb plaane siis jumalad naudivad seda stand-up'i ja naeravad, kõhud kõveras.

Ehk siis pole jõudnud asjaga tegeleda, kuigi tahaks. Naise autol kadusid pidurid, vaja nendega tegeleda. Ei midagi hullu aga ühel tagumisel klotsil (trummelpidur) viskas katte maha ja andis klotsil nii palju liikuda, et lükkas pidurisilindril kolvi pesast välja. Pedaal pehme ja õlimöll taga. Õnneks juhtus see kodu lähedal maapiirkonnas, hommikul, mil liiklus on suhteliselt null.
Nagu vana (2005) autoga (Opel Astra H) ikka, on oodata üllatusi.
Nüüd ma siis ootan "uusi" piduri tugikettaid, sest küljes olevatel on juba läbivad rooste augud. Kui juba pulgad läksid siis mingu trumm ka. Lähevad kõik uued jubinad - trumlid, klotsid, töösilindrid, paigalduskomplektid, õli.

Volvo juurde tagasi. On üks mõte tekkinud, mida katsetada - kütusepump panna sunniviisiliselt tööle ja siis autot käivitada.
Miks?
Et välistada/kinnitada CEM'i kütusepumba juhtimise viga. Miks ta ikkagi 3-4k rpm peal hoides tööle jäi?
Võibolla on loll samm aga mida mul kaotada on?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 24 Okt 2022, 14:36

Vaatasin Sul seal MAF-i ja Air Quality sensori vead ka sees punased. Ma just eelmine nädal tegelesin oma panniga peale Gazneti hooldust, kus oli MAF-i juhe jäänud tagasi ühendamata (kõik võimalikud veakoodid Vidas). See samas ei tohiks nagu välja ka suretada - mul igaljuhul masin puterdas hullult, aga kuidagi töötas ja isegi liikus (naine sõitis sellega nii pealinnast kojugi). Samas ei tea kah, äkki suretab välja. Aga kui sul doonoril see jupp on, võid ju katsetada, äkki muudab midagi. Kuidas see asi oligi, et kõigepealt lihtsamad asjad ja siis alles keerulisemad. Elu kipub autoremondi puhul muidu tavaliselt vastupidi minema :D - kõigepealt vahetad kallid asjad ära ja siis lihtne viga on hoopis odav.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 24 Okt 2022, 18:06

See MAF'i viga tulenes sellest, et doonori CEM ja ECM olis autol peal. Enne ja pärast seda pole MAF viga olnud.
Aga tänan kaasa mõtlemast.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 25 Okt 2022, 10:33

Äkki on siis mingi immo kala ikkagi? Seda välja ei saa progeda või teist panna?

Karel-Christian
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 12 Mär 2020, 13:13

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Karel-Christian » 25 Okt 2022, 10:48

Mootori enda juhtmestik korras? D5 samadel aastatel juba väsivad pihusti pistikud ja olen näind KSP juhtmed seest pudedaid.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 25 Okt 2022, 13:09

11. Kapoti all, kaitsmekarbis kõik kaitsmed terved.


Kas teised kaitsmekarbid vaatasid ka üle, pagassis peaks ka kaitsmeid sel olema veel ja salongis kah.

Vanakooli redblocki mured tunduvad selle kõrval nigu Esimese Eesti kiunatustena :D .

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 25 Okt 2022, 16:23

Vaatasin igaks juhuk nüüd kõik kaitsmed, mida ma tean sellel autol olevat, üle - kõik on terved.

Tegin kütusereleest mööda hiilimiseks silla ja panin kütusepumba "otse" tööle.

Pilt

Selleks on vaja kütuserelee eemaldada ja klemmid 3 ja 5 (suured klemmid, väikesed on relee juhtimiseks) sillata. Relee pesas, mitte releel endal, kui kellelgi tekkis kahtlus.

Pilt
Pilt

Auto peal näeb see völja nii:

Pilt

Kütusepump hakkab kohe tööle kui sild peale panna, hoolimata sellest, et võti pole süütelukuski, rääkimata I või II astmest.
OK, pump töötab. Kütuselati otsast seda "ventiili" avades kütust lendab, jah, see ei ole mingi mõõtevahend, hindamaks survet latis.
Muidugi võiks pulli pärast manomeetriga rehvipumpamisotsikuga proovida mõõta, kas saab 3,8 bar'i kätte (VIDA andmed relatiivse kütuserõhu kohta latis).

Kütusepump käima, süüde sisse ja käivitus -kima läheb, käib kolm sekki ja sureb, put*i küll.

Kui nüüd ei ole kuskil kütusepumbale topelt releed, mida CEM juhib siis ma ei tea. Suremine on järsk. Kui pump kaoks ära siis ta raibe sureks aeglasemalt. Baseerudes netis oleva infole, kus on kõikidel juhtudel tegemist meerikamaa masinatega, millel on kõtusepumba blokk (PEM) ja/või kütuserõhu andur (FPS) lati otsas, pekkis.

Käed hakkavad vaikselt rippu vajuma ja interneti lehitseja aadressireale aadressi http://www.kuusakoski.ee kirjutama...

Immo, immo, immo. Mida immo teeb, et auto välja suretada? Immo peaks keelama üldse starteri andmise ju, ei? Katkestab kütuse või süüte, mõlemad korraga?

Variant on veel maha võtta kütuselatt koos pihustitega ja siis starterit anda ning vaadata kas ja kuidas kütust pihustab.

Doonori ajudega ta ju käis... Samas CEM kloonimisel tulevad ka kloonitava CEM'i pealt vead kaasa, tarkvaralised vead.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
stonestick
Kõva postitaja
Postitusi: 131
Liitunud: 04 Okt 2014, 15:43

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas stonestick » 25 Okt 2022, 17:10

Mingit aftermarket tilulilu ei ole kuhugi ära peidetud?

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 25 Okt 2022, 17:26

stonestick kirjutas:Mingit aftermarket tilulilu ei ole kuhugi ära peidetud?

Väga sügavale pole kaevunud aga ainuke leid on Nokia 3210 handsfree ja dokk.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Tanel » 25 Okt 2022, 19:15

Tundub nagu immo viga siiski.
Mõni immo lasebki auto korra käima ja siis tapab ta kohe ära.

Kui auto välja sureb. Vaata kas säde on. Suure tõenäosusega ei ole
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist