Proovin enam-vähem selge sündmuste jada siia kirja panna.
1. Auto seisis 1,5-2 kuud, aku jooksis tühjaks, ikka täitsa tühjaks. Süüdet sisse keerates auto ei reageerinud mitte kuidagi. Tark laadija ei tuvastanud akut, laadisin sunniviisiliselt vanakooli laadijaga ööpäev kuni kaks.
2. Sain aku üles turgutatud. Armatuuris mingeid üleliigseid tulesid ei olnud. Auto käivitus ja suri ~3 sekundi pärast ära. Mõtlesin, et hea küll, kaua seisnud ja solvunud.
3. mitmeid kordi käivitades ikka sama, läheb käima, pöörded ~1500rpm ja ~3 sekundi pärast sureb ära. Mitte puterdases vaid konkreetselt.
4. VIDA+DICE, Alguses muid vigu peale CCM-0021 Air quality sensor internal fault ei olnud.
5. Vaatasin Live datas CEM-i. Enne käivitust:
Peale seda kui ära sureb:
6. Et välistada kütusepumpa, kontrollisin VIDAst relee olekut ning käivitasin kütusepumpa VIDA kaudu - pump töötab.
7. Siiani ei olnud puldist uksi sulgenud/avanud,
8. Puldist uste sulgemine/avamine ei muutnud midagi.
9. VIDAga uus vigade lugemine, nüüd olid tekkinud mõned vead:
CEM-1A5D Communication with ETM control module Signal missing
ECM-902A Communication with throttle unit - Signal missing
ECM-917F Accelerator pedal position - Faulty signal
CCM-0021 Air quality sensor internal fault
10. Kustutasin vead.
11. Kapoti all, kaitsmekarbis kõik kaitsmed terved.
12. ETM pistik lahti/kinni, ei aidanud käivituse osas aga veakoode selles osas enam ei tulnud. (CEM-1A5D Communication with ETM control module Signal missing, ECM-902A Communication with throttle unit - Signal missing, ECM-917F Accelerator pedal position - Faulty signal).
13. Tegin VIDAs ETM testi, näitab, et töötab. Live datas näitab ka segusiibri liikumist.
https://youtube.com/shorts/NBoXmA-Xi-8?feature=share14. Akuklemm maha, seisi pool päeva, akuklemm peale tagasi. Käivitamise osas mingeid muutuseid ei toimunud, ikka läheb käima ja ~3 sekundi pärast sureb välja.
15. Kelladeplokki tekkis immo viga. Ei luba üldse käivitust. Süüde välja, võti lukust välja, võti lukku tagasi süüde sisse, immo viga pole, lubab käivitust, läheb käima ja sureb ~3 sekundi pärast ära.
16. Autol on 3 komplekti võtmeid, kõikide võtmetega sama jama. Kõik võtmed korraga süüteluku juures või ükshaaval - ei mingit vahet.
17. VIDAga vigade lugemine: CCM-0021 Air quality sensor internal fault, CEM-3A04 Fuel pump (FP) Signal too high.
18. Peale kütusepumba vea tekkimist, käivitasin ja auto jäi käima ~10 sekundiks ja siis suri ära.
19. Immo veateade kelladeplokis tuleb ja läheb.
20. Kütuselati otsast, ventiilist, kütet pritsib.
21. CEM live data, enne käivitust:
22. käivitades tegi starter tiiru või kaks ja viskas immo veateate armatuuri.
23. Ja VIDAs peale käivitust:
24. Mootori ja kerevaheline massisukk/massijuhe on terve.
25. VIDAst, ECM live datast supply voltage 5,01V ja käivitamise ajal pingelangu ei näidanud.
26. Et ECMi eemaldamist/paigaldamist lihtsustada, tegin tööriista, netist leitud joonise järgi. Testitud - töötab. 1,5mm paksusest roostevaba terase lehest.
27. Konsulteerisin kasutajaga gljuk, täna käis minu juures arvutiga autot torkimas. CEM-ile tehtud arvutiga tarkvara hookus-pookust, tutvustatud käsitsi ECM-i.
28. Immo viga ei ole, auto ikka ei jää käima...
29. LPG seadme ajul toide tagant ära võetud, et see autot üldse ei segaks, ikka midagi ei muutunud. Nii info mõttes - LPG-le külmalt enne ümber ei lülita kui LPG aju saab aurusti küljes olevalt jahutusvedeliku andurilt infot, et jah. vedeliku temp on ~35 kraadi. Ehk siis LPG ei tohiks segada aga kindluse mõttes sai LPG seadme toide (kaitse) välja võetud. Ei muutunud midagi.
30. Vahepeal kui arvuti toimetas XC70 ajudes, tegime XC90-l keelevahetuse, Saksa-->Inglise. See õnnestus.
Mõistus otsas, mida kust või kust mida otsida?