3. leht 4-st

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 23 Mai 2017, 16:24
Postitas Iceman
Kaks tk samasse auku, siis võib juba hakata statistiliselt õigeks pidada asja suurusjärku. 190 tuhande km-ga oma pilli juures võib siis veel natukene hingamisruumi ehk olla.

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 15 Apr 2018, 08:51
Postitas smurf
Vaatan, et viimane postitus pea aasta tagasi tehtud. Ega midagi suurt kirjutada polegi, vahepeal mõni õlivahetus jms nipet-näpet tehtud, lisaks detsembris hooldus koos filtrite jms juurdekuuluva nodiga.Talvel hakkas juhiuks jebima, uks lahti tuli, aga kinni enam ei jäänud enne kui auto enam-vähem soe. IA-s võeti lukk maha, olla roostes olnud. Seebitati ja määrati ning tööle ta jälle hakkaski. Rohkem see talv sellega muret ei olnud, loodetavasti nii jääbki.

Eile avasin enda jaoks lõpuks ka suvehooaja, enne seda sai Barzettad õrnemasse tooni tagasi võõbatud, nii meeldib mulle rohkem.

Pilt
Pilt

Esimeste rehvide siseservad olid mingil põhjusel söödud, võib-olla põhjuseks vahetust vajav rooliots, millega sai mingiaeg teadmatusest ringi sõidetud. Eile sai ka muidugi sillaregull tehtud, loodetavasti enam sellist probleemi ei teki. Sellega seoses soetasin kaks 255/35 Generali rehvi ja need kolisid tagasillale. Reaalsus on see, et kurvis kohati rubib, lohkudes õnneks mitte. Viis inimest autos ei teinud lohkudes teist nägugi, aga kurves kohati sahistas. Väga küll ei tahaks, aga võib-olla vaja veidi rulli näidata koobastele kui mingit muud varianti välja ei mõtle. Õnneks küll palju koopasse ei käi.

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 15 Apr 2018, 13:42
Postitas Volvo75
Nyyd on sul veljed all jälle :D

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 15 Apr 2018, 14:34
Postitas TiitR
Nice! Ära hakka koopaid rullima ja autot kiusama, vahetame minu orig. 18" vastu? ;)

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 15 Apr 2018, 16:05
Postitas smurf
Kooparull jääb viimaseks variandiks jah. Talv otsa 18" Nebulate peal veeretud, seega vahetus väga ei eruta :D. 18 ikka väike ka selle masina alla.

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 15 Apr 2018, 17:49
Postitas TiitR
smurf kirjutas:Kooparull jääb viimaseks variandiks jah. Talv otsa 18" Nebulate peal veeretud, seega vahetus väga ei eruta :D. 18 ikka väike ka selle masina alla.

:thumbsup:

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 25 Aug 2018, 15:33
Postitas smurf
Kirjutan vahelduseks mõned read. Juunis taaskord tehtud hooldus õlide ja filtrite näol, pärast mida sai rahulikult kulgeda kuniks armatuuris süttisid DSTC ja radari errorid. Diagnostika selgitas välja, et masinal puudub suhtlus Haldexi pumbaga, kuna viimane otsustas ära surra. Tänasest uus pump koos õli ja filtriga küljes ning auto on taas võimeline ka vajadusel tagant tõukama.

Tilulilu poole pealt sai auto ka uue pagasnikunupu, mis mingiaeg katki läks. Teatavasti on see ühes tükis terve plastikuga, seega olid küljes ka tutikad numbrituled. Mulle sobis, sest ühe sisse hakkas juba rebane vaikselt pesa tegema ja ühendus oli kohati kehvavõitu. Tolle vidina vahetusega maandus pagasnikule ka FL kroomliist.

Salvestasin endale ükspäev ka mõned sekundid meelelahutust V8 hääle näol. Kuna ma kade ei ole, siis võin seda kogu maailmaga jagada:

https://www.youtube.com/watch?v=omhtnZoct9Y

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 27 Aug 2018, 07:30
Postitas PorisedRattad
Esimeste rehvide siseservad olid mingil põhjusel söödud, võib-olla põhjuseks vahetust vajav rooliots, millega sai mingiaeg teadmatusest ringi sõidetud. Eile sai ka muidugi sillaregull tehtud, loodetavasti enam sellist probleemi ei teki. Sellega seoses soetasin kaks 255/35 Generali rehvi ja need kolisid tagasillale. Reaalsus on see, et kurvis kohati rubib, lohkudes õnneks mitte. Viis inimest autos ei teinud lohkudes teist nägugi, aga kurves kohati sahistas. Väga küll ei tahaks, aga võib-olla vaja veidi rulli näidata koobastele kui mingit muud varianti välja ei mõtle. Õnneks küll palju koopasse ei käi.


Kirjutan vahelduseks mõned read. Juunis taaskord tehtud hooldus õlide ja filtrite näol, pärast mida sai rahulikult kulgeda kuniks armatuuris süttisid DSTC ja radari errorid. Diagnostika selgitas välja, et masinal puudub suhtlus Haldexi pumbaga, kuna viimane otsustas ära surra. Tänasest uus pump koos õli ja filtriga küljes ning auto on taas võimeline ka vajadusel tagant tõukama.



Nii juhtub, kui sa vahetad nelikveolisel ainult kaks rehvi. Kui vahetad, siis alati kõik neli rehvi korraga.

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 27 Aug 2018, 10:47
Postitas smurf
Põnev argument, äkki oskad tagamaid selgitada? Kui ma vahetan kõik neli rehvi, aga ees ja taga erinevad mõõdud, siis sureb ka pump ära kohe? Ei saa hästi loogikale pihta hetkel.

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 27 Aug 2018, 10:51
Postitas KuldarA
PorisedRattad kirjutas:Nii juhtub, kui sa vahetad nelikveolisel ainult kaks rehvi. Kui vahetad, siis alati kõik neli rehvi korraga.


Haldexi pump sureb sellest olenemata. Jürgeni autol see isegi hästi vastu pidanud. Enamasti on põhjuseks, et tehase poole pole õlivahetust ette nähtud ja kui vahetada, siis uue õli mõjul lahti pestav mustus rikub pumba ära. Vähemalt väga tihti kipuvad nad surema just pärast õlivahetust ja/või 200k+ läbisõidul. Õnneks pole tegu kalli varuosaga.

Kui eraldi rehvide vahetamine üldse midagi mõjutab, siis vahekasti, aga seda ka pigem mitte.

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 27 Aug 2018, 15:13
Postitas PorisedRattad
smurf kirjutas:Põnev argument, äkki oskad tagamaid selgitada? Kui ma vahetan kõik neli rehvi, aga ees ja taga erinevad mõõdud, siis sureb ka pump ära kohe? Ei saa hästi loogikale pihta hetkel.


Näiteks kui esiratastel on väiksema läbimõõduga rehvid eest, siis need käivad kiiremini ringi. Sellisel juhul auto arvab mingi hetk, et on libe ja annab haldexile käsu rakendamiseks. Ning kui ta pidevalt nii töötab on-off-on-off , siis kaua ei lähe, kui mingi hetk annab veateate ja pump kutu.
Arvestades haldexi reageerimise tundlikkust, siis piisab juba 3-4mm läbimõõdu erinevusest kui ta hakkab trikke tegema.

Nelikveolisel autol on kõik neli ratast omavahel ühendatud ja kui mõned rattad käivad asfaldil erineval kiirusel pikalt ringi, siis kuskilt paraku annab järgi.

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 28 Aug 2018, 09:28
Postitas smurf
Ütlen ausalt, et ei usu seda. Eks saab siis näha kaua uus pump vastu peab.

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 28 Aug 2018, 09:57
Postitas PorisedRattad
smurf kirjutas:Ütlen ausalt, et ei usu seda. Eks saab siis näha kaua uus pump vastu peab.


When tire replacement is necessary, Volvo strongly recommends replacing all four tires at the same time with identical tires as explained above. Failure to do so can result in a circumference difference that may damage the transmission and all-wheel-drive system.


If you want this car to behave well at speed and or under adverse conditions and not potentually suffer failures, replace all 4, rotate them frequently to keep the wear even.


Eks ta sul mingi aeg peab vastu. Välismaa foorumites osadel on ka nurkreduktor sellepärast läinud. Haldexiga nii hull ei ole kui on tavalistel mehaanilistél 4wd süsteemidel. Ntx vanematel mehaanilise keskdiffriga subarutel on üsna konkreetselt - kui rehvid on erinevad siis jääd diffrist ilma.

Teemasse tagasi : V8 Volvod on alati olnud minu silmis kenad nii silmale ja kõrvale, kahju ainult et neid nii vähe liikluses on.

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 28 Aug 2018, 10:45
Postitas Tanel
Väikese eesti kohta on V8 isendeid ca 50ringis
Rohkem on xc90id

Re: Smurf, S80 '07, V8 AWD

Postitatud: 28 Aug 2018, 15:28
Postitas silf
Tanel kirjutas:Väikese eesti kohta on V8 isendeid ca 50ringis
Rohkem on xc90id


Enda kaariku kunagi soetasin, siis oli neid vist mingi 19tk'i kõigest arvel. Tundub, et roimaärikad on masinaid tugevalt juurde tassinud.
Vanasti võis veel seesuguse pildiga antud sõiduvahendit iseloomustada:
Pilt