gerton06 Volvo 940 93a
Postitatud: 23 Juun 2016, 23:17
Lõpuks teen oma teema ka autost ära, siis hea vähemalt järge pidada, et mis tehtud on ja mida veel peaks.
Autoks on siis: Volvo 940, universaal, M46 käigukastiga. Välja veerenud tehasest 1993. Mootoriks 2.4 turbo diisel, millelele paigutatud ka tehasest intercooler, ehk siis 90kw peaks kogu see kupatus olema. Palju alles on tänaseks, hetkel ei tea.
Mootor käib muidu ilusasti, kerel pole häda midagi, roostet leidub, aga kere kõva, kaasaarvatud põhi.
Lisades on siis: Elektri aknad ees, istmesoojendused ees, parkimisandurid( mitte originaal ), AC, Rohkem hetkel meelde ei tulegi
Auto sai soetatud paar kuud tagasi. Paar pilti ka kui ära tõin.
Peale seda sai mootori ruum survepesuriga üle lastud. Võtsin ka tagant lahti kuni tagumiste istmeteni(kaasa arvatud), kõik välja ning ka keemia ja survepesuriga puhtaks pestud. Kuna eelmine omanik oli metsavend siis auto oli ikka suhteliselt must(hellalt öeldes). Paar pilti jällegi:
Tulemus vägagi hea. Kuna aega jäi üle, siis lakkisin üle ka tagumised tuled ning vävisin ära mootori rihmakatte.
Mai kuus sai mootorile kerge hoole tehtud: Õli 15w-40, õli, kütte, õhufilter.
Kui mootorile hoolet tegin ning kuna sain seda teha tõstukil olles, siis vaatasin ka sillad ja põhja üle. Roolivarda otsad olid nii läbi kui läbi, kondid olid kahtlased ning siis otsustasin need kiiremas korras ära tellida ning kuna stabika puksid olid ka mingi 2 euri tükk, siis võtsin need ka juba ning sai kõik ära vahetatud ning sild paika.
Kuna kohe raha ei olnud, siis paar nädalat hiljem sain ka ära osta ja vahetada kardaani kandelaagri kumm + laager ning paralleelvarda puksid.
Kandelaager ise oli tegelikult korras aga kumm oli nii otsas omadega, aga siiski sain ka SKF laagri muretsetud ning kõik ära vahetatud.
Kui juba tõstukil olin uuesti, siis vaatasin üle ka käigukasti õli ( soojast peast viskab 5-nda käigu "pauguga" sisse ning vahest esimene ja teine lähevad väga raskelt sisse ning tagumine raginaga). ning tagumise püti ots oli ära mädanenud, siis sai töökojapealt mingi asendus toru leitud ja sobitatud sinna ajutiselt.
Avastasin veel, et käigukasti padi on ka läbi omadega, uus olemas, aga pole veel jõudnud ära vahetada.
Täna 23.06.2016 viskasin ülejäänud salongi välja, mis mul jäi puhastamata ning sealhulgas otsustasin juba ka lae alla võtta kuna see oli ka ikka parajalt must.
Hea näide siis, milline lagi oli ja peale osalist pesu.
Homme siis plaanis põhi puhtamaks teha ning korrosioonikaitsega üle teha ning vedada subwoofer juhtmed ära ning ülehomme ilusad/puhtad matid tagasi panna ning ülejäänud salong ka kokku korjata.
Eks selle suure jutuga nüüd jäi kindlasti midagi kirjutamata, aga kes tunneb huvi see küsib ning vastan. Kui tuleb jälle mingeid uuendusi, siis eks ma anna teada.
aa, hetke seisuga olen natukene pumbast kütet peale keeranud ning LDA-d näppinud(1,5 keeret välja poole keeranud). Liigub paremini edasi ning nüüd ootan Hiinast oma Kellasid(Boost, õli temp + õli rõhk), siis saab edasi tegutseda.
EDIT! Hetkeseis
Vedrustus:
Bilstein B4 amordid
-40mm vedrud
tagavedrude keerdude vahel puksid
Esisillas kõik polypuksid.
Mootor:
Turbo 1.1 bar
Kütet hästi vähe peale keeratud(igapäeva pill, muidu oleks rohkem )
EGR delete
Boost, oil pressure, oil temp. kellad salongis
Vaakum voolikud silikoonist
Rattad:
Suvel 16" laiendatud plekkveljed (ees 8", taga 9.5")
Rehvid- 225/50 R16
Talvel 15" Orig. Orion valuveljed
Rehvid- 195/65 R15 naelrehvid
Pilt:
Autoks on siis: Volvo 940, universaal, M46 käigukastiga. Välja veerenud tehasest 1993. Mootoriks 2.4 turbo diisel, millelele paigutatud ka tehasest intercooler, ehk siis 90kw peaks kogu see kupatus olema. Palju alles on tänaseks, hetkel ei tea.
Mootor käib muidu ilusasti, kerel pole häda midagi, roostet leidub, aga kere kõva, kaasaarvatud põhi.
Lisades on siis: Elektri aknad ees, istmesoojendused ees, parkimisandurid( mitte originaal ), AC, Rohkem hetkel meelde ei tulegi
Auto sai soetatud paar kuud tagasi. Paar pilti ka kui ära tõin.
Peale seda sai mootori ruum survepesuriga üle lastud. Võtsin ka tagant lahti kuni tagumiste istmeteni(kaasa arvatud), kõik välja ning ka keemia ja survepesuriga puhtaks pestud. Kuna eelmine omanik oli metsavend siis auto oli ikka suhteliselt must(hellalt öeldes). Paar pilti jällegi:
Tulemus vägagi hea. Kuna aega jäi üle, siis lakkisin üle ka tagumised tuled ning vävisin ära mootori rihmakatte.
Mai kuus sai mootorile kerge hoole tehtud: Õli 15w-40, õli, kütte, õhufilter.
Kui mootorile hoolet tegin ning kuna sain seda teha tõstukil olles, siis vaatasin ka sillad ja põhja üle. Roolivarda otsad olid nii läbi kui läbi, kondid olid kahtlased ning siis otsustasin need kiiremas korras ära tellida ning kuna stabika puksid olid ka mingi 2 euri tükk, siis võtsin need ka juba ning sai kõik ära vahetatud ning sild paika.
Kuna kohe raha ei olnud, siis paar nädalat hiljem sain ka ära osta ja vahetada kardaani kandelaagri kumm + laager ning paralleelvarda puksid.
Kandelaager ise oli tegelikult korras aga kumm oli nii otsas omadega, aga siiski sain ka SKF laagri muretsetud ning kõik ära vahetatud.
Kui juba tõstukil olin uuesti, siis vaatasin üle ka käigukasti õli ( soojast peast viskab 5-nda käigu "pauguga" sisse ning vahest esimene ja teine lähevad väga raskelt sisse ning tagumine raginaga). ning tagumise püti ots oli ära mädanenud, siis sai töökojapealt mingi asendus toru leitud ja sobitatud sinna ajutiselt.
Avastasin veel, et käigukasti padi on ka läbi omadega, uus olemas, aga pole veel jõudnud ära vahetada.
Täna 23.06.2016 viskasin ülejäänud salongi välja, mis mul jäi puhastamata ning sealhulgas otsustasin juba ka lae alla võtta kuna see oli ka ikka parajalt must.
Hea näide siis, milline lagi oli ja peale osalist pesu.
Homme siis plaanis põhi puhtamaks teha ning korrosioonikaitsega üle teha ning vedada subwoofer juhtmed ära ning ülehomme ilusad/puhtad matid tagasi panna ning ülejäänud salong ka kokku korjata.
Eks selle suure jutuga nüüd jäi kindlasti midagi kirjutamata, aga kes tunneb huvi see küsib ning vastan. Kui tuleb jälle mingeid uuendusi, siis eks ma anna teada.
aa, hetke seisuga olen natukene pumbast kütet peale keeranud ning LDA-d näppinud(1,5 keeret välja poole keeranud). Liigub paremini edasi ning nüüd ootan Hiinast oma Kellasid(Boost, õli temp + õli rõhk), siis saab edasi tegutseda.
EDIT! Hetkeseis
Vedrustus:
Bilstein B4 amordid
-40mm vedrud
tagavedrude keerdude vahel puksid
Esisillas kõik polypuksid.
Mootor:
Turbo 1.1 bar
Kütet hästi vähe peale keeratud(igapäeva pill, muidu oleks rohkem )
EGR delete
Boost, oil pressure, oil temp. kellad salongis
Vaakum voolikud silikoonist
Rattad:
Suvel 16" laiendatud plekkveljed (ees 8", taga 9.5")
Rehvid- 225/50 R16
Talvel 15" Orig. Orion valuveljed
Rehvid- 195/65 R15 naelrehvid
Pilt: