Vist olen rongi alt välja roninud.
Kaks päeva ehitasin kahest liftist ühe töötava, vahetasin tagumised amordid ja rooliotsa.
Ühesõnaga, tumehallilt doonorilt sain lifti, millel peale- ja tagasivoolu torud veel kõvad.
Järgmisena valgelt lift maha ja kolm lifti lauale kõrvuti ning plaani pidama. Kõik voolikuklambrid olid ära mädanenud ja nagu näha võite siis seal osakonnas mädaneb nii mõndagi veel.
Alguses mõtlesin ikka mingit kiiret lahendust, et viskan valge lifti tasemeanduri ja pumba doonori lifti metallosa külge ninng joodan uued juhtmed kõlge. Kuna plastosa kinnitus metallosa külge on neil liftidel erinev ja paagi täitmise (jäme)toru on erineva pikkusega oleks paagisisene pump jäänud kõrgemale ja see on
no bueno. ehk siis kiiret lahendust ei olnud, lõpp oli ikka see, et tuli katkine toru kaane küljest lahti joota ja teise lifti küljest "uus" toru asemele joota. Toru lahti jootmist alustasin jootekolviga. Aega läks aga asja sai. Sealt edasi läksin gaasipõleti peale.
"Uus" tagasivoolutoru.
Ja lift valmis paigalduseks. Kuid enne veel oli vaja uuesti kokku keevitada pumba sõel. Gaasipõletiga lattraua jupp kuumaks ja väike vajutus ning asi tehtud. Sealt edasi lift paaki, voolikud külge ja proovima, kas ikka töötab kõik.
Kell oli juba öö, auto muidu käis ja toimis AGA - paagist kõhualusesse pumpa mineva toru peal oli pisike tume täpike. Surkisin seda kergelt kruvikaga ja see täpike hakkas susisema. Et olla kindel kas ikka see susiseb, panin näpu täpile peale - jäi vait. Võtad näpu ära hakkab susisema.
Selge, teine toru ka ikka hõre. eks siis järgmine päev lappab lifti jälle maha ja hakkab otsast peale.
Uus päev, uus algus.
Valge liftilt ja doonori liftilt vastavad torud lahti joodetud ja lauale pandud. Kuna doonori lifti süsteemil on see toru lühem ja ma paaki mingit kahtlaste näitajatega kütusevoolikut ligunema ei tahtnud panna siis oli vaja lühem toru pikemaks venitada.
See pisike täpp, teisel pildidl tegin orgiga täpi suuremaks.
Kaalusin mõnda varianti, isa pakkus vasega jootmist, ma pakkusin TIG-iga keevitust. Proovisin, ja õnnestus.
Kahest torust keevitasin ühe paraja kokku. Sealt edasi vana hea toru jootmine ja lifti komplekteerimine ning paigaldus. Ahjaa, enne toru tagasi jootmist tegin keevisõmblusele survetesti ka - pidas.
Test.
Nurgad ja pikkused paika ning lõikus, puhastus ja keevitus.
Väike lihv, et toru kaanes olevast avast läbi läheks, paika saaks ja joota saaks.
Toru paigas ja lift valmis paigalduseks.
Seekord ma lifti päris lõpuni paika ei pannud, enne proovisin ja siis lõpetasin paigalduse. Elekter, pumpa pealevool ja paaki tagasivool külge, et testida. Mingi roostemuunduri/krundiga möslasin lifti kaane kokku ka. Äkki saab mõned aastad rohkem sõita...
Kui mutrivõti juba käes oli siis selle asemel, et seda sahtlisse tagasi panna, vahetasin ka amordid ning rooliotsa. Amordid olid juba mitu aastat riiulis. Kunagi kui vedrusid vahetasin, pidasin paremaks vanade amortidega edasi sõita.
Parem, lekkiv amort.
Vasak, lihtsalt roostes ja kaitsekumm katki.
Rooliots oligi loksuga. Kui see parempoolne selline välja näeb siis ilmselt oleks targem ka vasak lähitulevikus ära vahetada.
Saak röövretkelt
Plaan on homme (28.07.2023) hommikul uuesti TÜV-s ka ära käia, asjad pakkida ja Saaremaa poole cruisida.