15. leht 16-st

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 06 Apr 2021, 17:34
Postitas taavi
würthil ka selliseid aineid, mis alguses imevedelad, aga õhuga kokkupuutes moodustub vaseliin. Valvolinel ka selliseid aineid

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 06 Apr 2021, 19:07
Postitas Iceman
Würthil on eraldi elektrikontaktide sprei olemas. Oksüdeerund kärukonksu pesas lõi kyll korra majja.

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 25 Okt 2022, 16:37
Postitas Loff
XC70 ja naise Opeli jamade tõttu on tihedamat kasutust saanud vana hea 740. XC90 on hetkel naise käes, keegi peab ju tööl ka käima :D
On teine seismisest sammalduma hakanud, miks ma pole hoolitsenud auto eest, küsite. Elu tuli vahele nagu keegi ütles.

Aga ei ole hullu.
Täna vahetasin mootoriõli ja õlifiltri, õhufiltri ja uurisin, kust summuti läbi laseb. VL kollektori ja pükste vaheline tihend laseb läbi. Nagu VL süsteemi poltühendustega ikka on siis need on kinni roostetanud. Ei hakanud väga proovimagi neid lahti keerata. Liiguvad aga enese elu lihtsustamiseks panin need kolm mutrit likku.
Ega muud ei olegi siin rääkida.

Veidi pildimaterjali.

Pilt
Pilt
Pilt

Ja endale märgiks kilometraaž, millal õli+filter vahetatud.

Pilt

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 25 Okt 2022, 16:41
Postitas Loff
:twisted: Vahi, vahi - odomeetri näit mõlemat pidi lugedes sama. :twisted:

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 25 Okt 2022, 17:21
Postitas Leho
Loff kirjutas::twisted: Vahi, vahi - odomeetri näit mõlemat pidi lugedes sama. :twisted:



Täiesti mõtetu fakt aga sellise kombinatsiooni nimi on " palindroom "

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 25 Okt 2022, 17:31
Postitas Loff
Ahjaa, laadimist kontrollisin ka. Kelladeblokki paigaldatud Hiina digitaalne voltmeeter näitas kuidagi vähe (13,8 V). Multimeetriga akuklemmidelt 14,4 V.
See võtab asja kokku.

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 25 Okt 2022, 18:06
Postitas ants
Loff kirjutas:Ahjaa, laadimist kontrollisin ka. Kelladeblokki paigaldatud Hiina digitaalne voltmeeter näitas kuidagi vähe (13,8 V). Multimeetriga akuklemmidelt 14,4 V.
See võtab asja kokku.


Mul ka see hiina vm, kui
sõidan tuledega ja soojendusvent puhub, on ka 13,8,
aga kui tuled ja vent maas, siis 14,0- 14,2.

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 24 Juul 2023, 00:22
Postitas Loff
Nonii, sügisest on saanud järgmise aasta suvi.
Valmistun siin vaikselt ülevaatusele minekuks ja olen jõudnud nii kaugele, et summuti osakond on korda tehtud ja auto väljast ära pestud.

Pükste kollektori küljest lahti laskmisega avastasin, et püksid ära kulunud ja augud sees. Vanu pükse lappima ei hakanud. Tõin aida lakast teised, roostevabad püksid ja ehitasin ülejäänud summustisüsteemi "uute" pükste otsa.

Sellest pükste vahetamise ooperist kahjuks pilte ei teinud. Või noh, ühe tegin, kui auto "pukis" oli. Aga puhtast autost tegin.

Pilt

Peale seda kui sammal ja pleekinud värv maha on nühitud. On jah märjalt tehtud pildid...vihma niikuinii sadas.

Pilt
Pilt
Pilt

Sel aastal peaks sellele kleepsule seltsilise ka saama ehk siis, kes auto vastu rohkem huvi tunneb, saab Saaremaa grillil oma silmaga seest ja väljast kaeda.

Pilt

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 25 Juul 2023, 18:26
Postitas Loff
Päris puhtalt TÜV ei läbinud. Veidi pean remontima ja uuesti minema.

Parem välimine rooliots, parem tagumine amort lekib ja paagi pealt miskit lekib.

Pilt

Aga heitmed on eeskujulikud.

Pilt

Kõik muu oli meeltmööda.

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 26 Juul 2023, 14:14
Postitas Loff
Huston, we have a problem!

Paagilifti tagasivoolutorus on auk. Uut lifti pole ka nagu kusagilt võtta (OEM on aga ~500€ või ~300€), üks lift, mis on, sealt on juba torusid küljest võetud.
Variant on uurida tumehalli doonori lifti, millega Kaak diisliga sõitis. Võibolla annab midagi kompunnida ja kokku keevitada.

Kui ei õnnestu siis ilmselt jääb selle aasta Saaremaa Grill vahele... :(


Auto käib siis pissib nagu väike poiss läbi toru seina.

Pilt

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 28 Juul 2023, 00:28
Postitas Loff
Vist olen rongi alt välja roninud.
Kaks päeva ehitasin kahest liftist ühe töötava, vahetasin tagumised amordid ja rooliotsa.

Ühesõnaga, tumehallilt doonorilt sain lifti, millel peale- ja tagasivoolu torud veel kõvad.

Pilt
Pilt

Järgmisena valgelt lift maha ja kolm lifti lauale kõrvuti ning plaani pidama. Kõik voolikuklambrid olid ära mädanenud ja nagu näha võite siis seal osakonnas mädaneb nii mõndagi veel.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Alguses mõtlesin ikka mingit kiiret lahendust, et viskan valge lifti tasemeanduri ja pumba doonori lifti metallosa külge ninng joodan uued juhtmed kõlge. Kuna plastosa kinnitus metallosa külge on neil liftidel erinev ja paagi täitmise (jäme)toru on erineva pikkusega oleks paagisisene pump jäänud kõrgemale ja see on no bueno. ehk siis kiiret lahendust ei olnud, lõpp oli ikka see, et tuli katkine toru kaane küljest lahti joota ja teise lifti küljest "uus" toru asemele joota. Toru lahti jootmist alustasin jootekolviga. Aega läks aga asja sai. Sealt edasi läksin gaasipõleti peale.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

"Uus" tagasivoolutoru.

Pilt
Pilt
Pilt

Ja lift valmis paigalduseks. Kuid enne veel oli vaja uuesti kokku keevitada pumba sõel. Gaasipõletiga lattraua jupp kuumaks ja väike vajutus ning asi tehtud. Sealt edasi lift paaki, voolikud külge ja proovima, kas ikka töötab kõik.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kell oli juba öö, auto muidu käis ja toimis AGA - paagist kõhualusesse pumpa mineva toru peal oli pisike tume täpike. Surkisin seda kergelt kruvikaga ja see täpike hakkas susisema. Et olla kindel kas ikka see susiseb, panin näpu täpile peale - jäi vait. Võtad näpu ära hakkab susisema.
Selge, teine toru ka ikka hõre. eks siis järgmine päev lappab lifti jälle maha ja hakkab otsast peale.

Uus päev, uus algus.
Valge liftilt ja doonori liftilt vastavad torud lahti joodetud ja lauale pandud. Kuna doonori lifti süsteemil on see toru lühem ja ma paaki mingit kahtlaste näitajatega kütusevoolikut ligunema ei tahtnud panna siis oli vaja lühem toru pikemaks venitada.

Pilt

See pisike täpp, teisel pildidl tegin orgiga täpi suuremaks.

Pilt
Pilt

Kaalusin mõnda varianti, isa pakkus vasega jootmist, ma pakkusin TIG-iga keevitust. Proovisin, ja õnnestus.
Kahest torust keevitasin ühe paraja kokku. Sealt edasi vana hea toru jootmine ja lifti komplekteerimine ning paigaldus. Ahjaa, enne toru tagasi jootmist tegin keevisõmblusele survetesti ka - pidas.

Test.

Pilt

Nurgad ja pikkused paika ning lõikus, puhastus ja keevitus.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Väike lihv, et toru kaanes olevast avast läbi läheks, paika saaks ja joota saaks.

Pilt
Pilt

Toru paigas ja lift valmis paigalduseks.

Pilt

Seekord ma lifti päris lõpuni paika ei pannud, enne proovisin ja siis lõpetasin paigalduse. Elekter, pumpa pealevool ja paaki tagasivool külge, et testida. Mingi roostemuunduri/krundiga möslasin lifti kaane kokku ka. Äkki saab mõned aastad rohkem sõita...

Pilt

Kui mutrivõti juba käes oli siis selle asemel, et seda sahtlisse tagasi panna, vahetasin ka amordid ning rooliotsa. Amordid olid juba mitu aastat riiulis. Kunagi kui vedrusid vahetasin, pidasin paremaks vanade amortidega edasi sõita.

Pilt

Parem, lekkiv amort.

Pilt

Vasak, lihtsalt roostes ja kaitsekumm katki.

Pilt

Pilt
Pilt

Rooliots oligi loksuga. Kui see parempoolne selline välja näeb siis ilmselt oleks targem ka vasak lähitulevikus ära vahetada.

Pilt

Saak röövretkelt :mrgreen:

Pilt


Plaan on homme (28.07.2023) hommikul uuesti TÜV-s ka ära käia, asjad pakkida ja Saaremaa poole cruisida.

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 28 Juul 2023, 00:49
Postitas ddig
Mul oli 91a autol see pumbapaneel (kust kõik torud ja asjad läbi käivad) auklikuks ussitanud. Kuna sobivat asendust ei leidnud, siis sai võetud (paar) aasta(t) noorema pealt plastpaneeliga variant. Ainsaks erinevuseks on see, et tasemeanduri signaal on valepidi.

Need mahavõetud amordid näevad kahtlaselt Nivomat´ide moodi välja?
Mis põhjusel neid vedrusid kunagi vahetasid?

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 28 Juul 2023, 01:39
Postitas Loff
ddig kirjutas:Mul oli 91a autol see pumbapaneel (kust kõik torud ja asjad läbi käivad) auklikuks ussitanud. Kuna sobivat asendust ei leidnud, siis sai võetud (paar) aasta(t) noorema pealt plastpaneeliga variant. Ainsaks erinevuseks on see, et tasemeanduri signaal on valepidi.

Need mahavõetud amordid näevad kahtlaselt Nivomat´ide moodi välja?
Mis põhjusel neid vedrusid kunagi vahetasid?

Mulle tunduvad ka Nivomatid.
Vedrusid vahetasin sellepärast, et tagumine ots istus vaidi madalal. Panin tugevamad cargo vedrud.

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 28 Juul 2023, 09:34
Postitas JanP
Hõbejoodisega saab selliseid auke torudes kinni lasta.

Re: Loff'i Valge Daam

Postitatud: 28 Juul 2023, 11:00
Postitas ddig
Loff kirjutas:Mulle tunduvad ka Nivomatid.
Vedrusid vahetasin sellepärast, et tagumine ots istus vaidi madalal. Panin tugevamad cargo vedrud.

Siis kõik loogiline. Kui Nivomati amort kulunud istubki auto madalal, sest amort ei pumpa enam üles ja vedru on pehme. Siis ongi kaks varianti, kas panna uued hirmkallid Nivomatid või asendada vedrud ja amordid tavalistega.