Loff'i Valge Daam

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas taavi » 06 Apr 2021, 17:34

würthil ka selliseid aineid, mis alguses imevedelad, aga õhuga kokkupuutes moodustub vaseliin. Valvolinel ka selliseid aineid
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Iceman » 06 Apr 2021, 19:07

Würthil on eraldi elektrikontaktide sprei olemas. Oksüdeerund kärukonksu pesas lõi kyll korra majja.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 25 Okt 2022, 16:37

XC70 ja naise Opeli jamade tõttu on tihedamat kasutust saanud vana hea 740. XC90 on hetkel naise käes, keegi peab ju tööl ka käima :D
On teine seismisest sammalduma hakanud, miks ma pole hoolitsenud auto eest, küsite. Elu tuli vahele nagu keegi ütles.

Aga ei ole hullu.
Täna vahetasin mootoriõli ja õlifiltri, õhufiltri ja uurisin, kust summuti läbi laseb. VL kollektori ja pükste vaheline tihend laseb läbi. Nagu VL süsteemi poltühendustega ikka on siis need on kinni roostetanud. Ei hakanud väga proovimagi neid lahti keerata. Liiguvad aga enese elu lihtsustamiseks panin need kolm mutrit likku.
Ega muud ei olegi siin rääkida.

Veidi pildimaterjali.

Pilt
Pilt
Pilt

Ja endale märgiks kilometraaž, millal õli+filter vahetatud.

Pilt
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 25 Okt 2022, 16:41

:twisted: Vahi, vahi - odomeetri näit mõlemat pidi lugedes sama. :twisted:
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7081
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Leho » 25 Okt 2022, 17:21

Loff kirjutas::twisted: Vahi, vahi - odomeetri näit mõlemat pidi lugedes sama. :twisted:



Täiesti mõtetu fakt aga sellise kombinatsiooni nimi on " palindroom "
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 25 Okt 2022, 17:31

Ahjaa, laadimist kontrollisin ka. Kelladeblokki paigaldatud Hiina digitaalne voltmeeter näitas kuidagi vähe (13,8 V). Multimeetriga akuklemmidelt 14,4 V.
See võtab asja kokku.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas ants » 25 Okt 2022, 18:06

Loff kirjutas:Ahjaa, laadimist kontrollisin ka. Kelladeblokki paigaldatud Hiina digitaalne voltmeeter näitas kuidagi vähe (13,8 V). Multimeetriga akuklemmidelt 14,4 V.
See võtab asja kokku.


Mul ka see hiina vm, kui
sõidan tuledega ja soojendusvent puhub, on ka 13,8,
aga kui tuled ja vent maas, siis 14,0- 14,2.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 24 Juul 2023, 00:22

Nonii, sügisest on saanud järgmise aasta suvi.
Valmistun siin vaikselt ülevaatusele minekuks ja olen jõudnud nii kaugele, et summuti osakond on korda tehtud ja auto väljast ära pestud.

Pükste kollektori küljest lahti laskmisega avastasin, et püksid ära kulunud ja augud sees. Vanu pükse lappima ei hakanud. Tõin aida lakast teised, roostevabad püksid ja ehitasin ülejäänud summustisüsteemi "uute" pükste otsa.

Sellest pükste vahetamise ooperist kahjuks pilte ei teinud. Või noh, ühe tegin, kui auto "pukis" oli. Aga puhtast autost tegin.

Pilt

Peale seda kui sammal ja pleekinud värv maha on nühitud. On jah märjalt tehtud pildid...vihma niikuinii sadas.

Pilt
Pilt
Pilt

Sel aastal peaks sellele kleepsule seltsilise ka saama ehk siis, kes auto vastu rohkem huvi tunneb, saab Saaremaa grillil oma silmaga seest ja väljast kaeda.

Pilt
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 25 Juul 2023, 18:26

Päris puhtalt TÜV ei läbinud. Veidi pean remontima ja uuesti minema.

Parem välimine rooliots, parem tagumine amort lekib ja paagi pealt miskit lekib.

Pilt

Aga heitmed on eeskujulikud.

Pilt

Kõik muu oli meeltmööda.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 26 Juul 2023, 14:14

Huston, we have a problem!

Paagilifti tagasivoolutorus on auk. Uut lifti pole ka nagu kusagilt võtta (OEM on aga ~500€ või ~300€), üks lift, mis on, sealt on juba torusid küljest võetud.
Variant on uurida tumehalli doonori lifti, millega Kaak diisliga sõitis. Võibolla annab midagi kompunnida ja kokku keevitada.

Kui ei õnnestu siis ilmselt jääb selle aasta Saaremaa Grill vahele... :(


Auto käib siis pissib nagu väike poiss läbi toru seina.

Pilt
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 28 Juul 2023, 00:28

Vist olen rongi alt välja roninud.
Kaks päeva ehitasin kahest liftist ühe töötava, vahetasin tagumised amordid ja rooliotsa.

Ühesõnaga, tumehallilt doonorilt sain lifti, millel peale- ja tagasivoolu torud veel kõvad.

Pilt
Pilt

Järgmisena valgelt lift maha ja kolm lifti lauale kõrvuti ning plaani pidama. Kõik voolikuklambrid olid ära mädanenud ja nagu näha võite siis seal osakonnas mädaneb nii mõndagi veel.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Alguses mõtlesin ikka mingit kiiret lahendust, et viskan valge lifti tasemeanduri ja pumba doonori lifti metallosa külge ninng joodan uued juhtmed kõlge. Kuna plastosa kinnitus metallosa külge on neil liftidel erinev ja paagi täitmise (jäme)toru on erineva pikkusega oleks paagisisene pump jäänud kõrgemale ja see on no bueno. ehk siis kiiret lahendust ei olnud, lõpp oli ikka see, et tuli katkine toru kaane küljest lahti joota ja teise lifti küljest "uus" toru asemele joota. Toru lahti jootmist alustasin jootekolviga. Aega läks aga asja sai. Sealt edasi läksin gaasipõleti peale.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

"Uus" tagasivoolutoru.

Pilt
Pilt
Pilt

Ja lift valmis paigalduseks. Kuid enne veel oli vaja uuesti kokku keevitada pumba sõel. Gaasipõletiga lattraua jupp kuumaks ja väike vajutus ning asi tehtud. Sealt edasi lift paaki, voolikud külge ja proovima, kas ikka töötab kõik.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kell oli juba öö, auto muidu käis ja toimis AGA - paagist kõhualusesse pumpa mineva toru peal oli pisike tume täpike. Surkisin seda kergelt kruvikaga ja see täpike hakkas susisema. Et olla kindel kas ikka see susiseb, panin näpu täpile peale - jäi vait. Võtad näpu ära hakkab susisema.
Selge, teine toru ka ikka hõre. eks siis järgmine päev lappab lifti jälle maha ja hakkab otsast peale.

Uus päev, uus algus.
Valge liftilt ja doonori liftilt vastavad torud lahti joodetud ja lauale pandud. Kuna doonori lifti süsteemil on see toru lühem ja ma paaki mingit kahtlaste näitajatega kütusevoolikut ligunema ei tahtnud panna siis oli vaja lühem toru pikemaks venitada.

Pilt

See pisike täpp, teisel pildidl tegin orgiga täpi suuremaks.

Pilt
Pilt

Kaalusin mõnda varianti, isa pakkus vasega jootmist, ma pakkusin TIG-iga keevitust. Proovisin, ja õnnestus.
Kahest torust keevitasin ühe paraja kokku. Sealt edasi vana hea toru jootmine ja lifti komplekteerimine ning paigaldus. Ahjaa, enne toru tagasi jootmist tegin keevisõmblusele survetesti ka - pidas.

Test.

Pilt

Nurgad ja pikkused paika ning lõikus, puhastus ja keevitus.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Väike lihv, et toru kaanes olevast avast läbi läheks, paika saaks ja joota saaks.

Pilt
Pilt

Toru paigas ja lift valmis paigalduseks.

Pilt

Seekord ma lifti päris lõpuni paika ei pannud, enne proovisin ja siis lõpetasin paigalduse. Elekter, pumpa pealevool ja paaki tagasivool külge, et testida. Mingi roostemuunduri/krundiga möslasin lifti kaane kokku ka. Äkki saab mõned aastad rohkem sõita...

Pilt

Kui mutrivõti juba käes oli siis selle asemel, et seda sahtlisse tagasi panna, vahetasin ka amordid ning rooliotsa. Amordid olid juba mitu aastat riiulis. Kunagi kui vedrusid vahetasin, pidasin paremaks vanade amortidega edasi sõita.

Pilt

Parem, lekkiv amort.

Pilt

Vasak, lihtsalt roostes ja kaitsekumm katki.

Pilt

Pilt
Pilt

Rooliots oligi loksuga. Kui see parempoolne selline välja näeb siis ilmselt oleks targem ka vasak lähitulevikus ära vahetada.

Pilt

Saak röövretkelt :mrgreen:

Pilt


Plaan on homme (28.07.2023) hommikul uuesti TÜV-s ka ära käia, asjad pakkida ja Saaremaa poole cruisida.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas ddig » 28 Juul 2023, 00:49

Mul oli 91a autol see pumbapaneel (kust kõik torud ja asjad läbi käivad) auklikuks ussitanud. Kuna sobivat asendust ei leidnud, siis sai võetud (paar) aasta(t) noorema pealt plastpaneeliga variant. Ainsaks erinevuseks on see, et tasemeanduri signaal on valepidi.

Need mahavõetud amordid näevad kahtlaselt Nivomat´ide moodi välja?
Mis põhjusel neid vedrusid kunagi vahetasid?
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 28 Juul 2023, 01:39

ddig kirjutas:Mul oli 91a autol see pumbapaneel (kust kõik torud ja asjad läbi käivad) auklikuks ussitanud. Kuna sobivat asendust ei leidnud, siis sai võetud (paar) aasta(t) noorema pealt plastpaneeliga variant. Ainsaks erinevuseks on see, et tasemeanduri signaal on valepidi.

Need mahavõetud amordid näevad kahtlaselt Nivomat´ide moodi välja?
Mis põhjusel neid vedrusid kunagi vahetasid?

Mulle tunduvad ka Nivomatid.
Vedrusid vahetasin sellepärast, et tagumine ots istus vaidi madalal. Panin tugevamad cargo vedrud.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas JanP » 28 Juul 2023, 09:34

Hõbejoodisega saab selliseid auke torudes kinni lasta.
2x240

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas ddig » 28 Juul 2023, 11:00

Loff kirjutas:Mulle tunduvad ka Nivomatid.
Vedrusid vahetasin sellepärast, et tagumine ots istus vaidi madalal. Panin tugevamad cargo vedrud.

Siis kõik loogiline. Kui Nivomati amort kulunud istubki auto madalal, sest amort ei pumpa enam üles ja vedru on pehme. Siis ongi kaks varianti, kas panna uued hirmkallid Nivomatid või asendada vedrud ja amordid tavalistega.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist