Koitk - Volvo 164

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas KoitK » 10 Nov 2015, 01:33

Hei

Ma olen juba mõnda aega siin foorumis luusinud aga nüüd on põhjust siia ka postitada.
Mitte küll mu igapäevase Volvo S60 kohta, kuid veidi eksootilisema 164 kohta.
Ühesõnaga, lugu sai alguse mõned nädalad tagasi, kui koos oma naabriga põrutasime Soome,
ühte valget iludust ära tooma:
http://www.nettiauto.com/en/volvo/164/7606390
Helsingini laabus asi päris lahedalt, laev oli tühi, sest kalevipojad sõitsid eelneval päeval ja teises suunas.
Helsingis selgus, et volvos kohustuslik muusika - ABBA greatest hits on kuhugi kadunud ning ainuke asi, mida kuulata on
raadio, millest tuli soomekeelset hülgemöla. Nagu sellest veel vähe oleks pidid soomlased oma linnad Turkuks ja Tampereks nimetama
ja loomulikult sõitsime me valesse linna.
Aga seda enam oli meil aega kultuurialasteks õppetunndideks Soomest. Käes oli laupäev ja juhtumisi olid pühad mistõttu oli Soome täiesti välja surnud.
Pimeda saabudes lähenes läbsõit 700km'le ja me olime jõudmas oma sihtkohta, kaasas kohalik tõlk (Pasi) kuna müüa ei kõnelenud peale kohaliku
keele midagi ja meie soome keel piirdus sõnadega "jarrut" ja "kalsarikännit".
Õhtupimeduses jõudsime lõpuks autoni, mis polnudki lubatud muuseumi kerega vaid roostetas päris mitme külje alt, katuseluuk oli silikooniga kinni lastud, kogu sisemus logises ning oleks ilmselt esimeses kurvis küljest kukkunud.
Motivatsiooni jätkus sel hetkel ainult õllele, mille olime kaasa võtnud. Ja tunnike hiljem istusime Pasi juures saunas 60C juures ja libistasime Sakut,
sel hetkel tundus, et nüüd saab päev ainult paremaks minna, kuid ridaelamus oli keegi ehitanud automaatika, mis sauna kerise kella kümnest välja lükkab ning see mõte ei kandnud seetõttu vilja.
Enne sauna jõudsime veel järeldusele, et soomlased ei mõista Kreisiraadio kulda "Jänhesen püüdminen".
Niisiis laupäeva lõpuks polnud ei sooja sauna, uut (vana) autot ega ka head tuju. Pühapäeval algas sõit tagasi Helsingisse, seekord läbi Tampere, kus muuhulgas müüdi teist 164
http://www.nettiauto.com/en/volvo/164/7515068
Mõtlesime, et läheb vaatab ta üle, kuna see jääb teepealt 4km kaugusele.
Sellist autot ostes, on asi õige ainult siis, kui suunurgad kipuvad kõrvuni ja sa tead, et see ongi see, mida sa oled otsinud.
Saage tuttavaks
Pilt

Auto põhimõtteliselt sõitis va. piduripedaal, mis ei tulnud üles ja tühikäik, mis kõmises 2000 pöörde kandis. Kere on tal viisakas, salong pole ammu originaal ning värvkate tahab korralikku pindamist. Tagasi Eestisse sõit möödus suuremate viperusteta va. Helsinki kesklinnas, kus ta veidi puperdas.
Eelmisel nädalavahetusel oli natuke mahti piduritega jamada ning pidurivõimendi puhastamine pani pidurid korralikult tööle. Lootsin veel veidi karburaatoreid reguleerida, et äkki saab tühikäigu ka mõistlikkuse piiridesse, kuid see seiklus lõppes vihmas bussijaama taga, kui ma helistasin naabrile, kelle slepis Volvo garaaži tagasi jõudis...
Kuna ma auto ise on Tallinnas ja ma töötan Tartus siis kruvisin karburaatorid maha ning võtsin nad tööle kaasa, et õhtul nokitseda. Muide masin originaalis oli Boshi sissepritsega, kuid mingil hetkel oli see asendunud kolme Dellorto DHLA 45'ga (praktiliselt sama, mis Weber DCOE).

Pilt
Pilt

Karburaatoritest oli kuuenda silindri seguklapi reguleerimispea ära keeratud, see muide on üks põhilisi asju, mida juhendis kirjutatakse, et jumala pärast kasutage ainult korralikke kruvikeerajaid, aga noh, elus peab vürtsi olema.
Pilt
Freesisin sellesse 1,5mm freesiga uue soone
Pilt
Pilt
Ja välja ta lõpuks tuligi
Pilt

Õhtu kokkuvõttes sai kulutatud:
1,5 purki carb cleanerit
6 paari kummikindaid
3 pesuharja

Ja tulemus sai veidi parem:
Pilt


Vahepeal olen saanud lugeda raamatut "How to build and power tune Weber and Dellorto DCOE & DHLA carburettors" ning masina kolme liitrisele (B30)
võiksid sobida antud suuruses osad:

Segukoonus (choke) 36 või 38
Tühikäigu düüs (idle jet) 7850.6 düüsiga 50 või 55
Peadüüsi (main jet ) 145 või 150
Emulsioonitoru (emulsion tube) 7772.5
Air correction 180 või 190
Lisa venutuuri (aux. venturi) 8011.2
Nõelklapi (Needle valve) 2.00




PS: Sven, kui sa seda loed siis ma ootan foorumisse ka sinu teemat.
Viimati muutis KoitK, 11 Juun 2016, 22:20, muudetud 2 korda kokku.

Tags:

Kasutaja avatar
valus.
Kreisi postitaja
Postitusi: 326
Liitunud: 30 Sept 2013, 13:10

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas valus. » 10 Nov 2015, 07:58

See on tõesti harjumuspärasest eksootilisem masin siin foorumis. Väga kena masin. Jaksu iludusega.
MB W211 320CDI R6 2005
Jaguar XJ40 4.0 1990
V70 D5 2004
V70 TDI 1999 - ei sõida
S70 TDI 1999 - müüdud
944 2,3 b 1992 - müüdud

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas Siim » 10 Nov 2015, 08:40

Tore, et uuemate kõrvale keegi ka "vanarauda" toob.
Jõudu!
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

Kasutaja avatar
evald112
Foorumi veteran
Postitusi: 1370
Liitunud: 22 Aug 2013, 17:58

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas evald112 » 10 Nov 2015, 13:33

Tere tulemast.
Kas jääb siis karburaator või plaanis taastada algupärane seis?

Mis pikemas perspektiivis plaanis? Jääb niisama uunikumiks?

Kasutaja avatar
-taf-
Kreisi postitaja
Postitusi: 464
Liitunud: 20 Veebr 2013, 09:50
Asukoht: Tallinn

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas -taf- » 10 Nov 2015, 13:52

Tõotab huvitav teema tulla. Hoian pöialt peos ja silma peal. Ilus auto.

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas KoitK » 10 Nov 2015, 14:46

evald112 kirjutas:Tere tulemast.
Kas jääb siis karburaator või plaanis taastada algupärane seis?

Mis pikemas perspektiivis plaanis? Jääb niisama uunikumiks?


Hei

Kui ma seda masinat veel ostnud ei olnud mõtlesin küll sissepritse peale, lihtsam ekspuatatsioon jms, kuid
kapotti avades tekkib hea tunne, kui sealt vaatab vastu kolm mehaaniliselt ühendatud karburaatorit. Ma ühesõnaga loodan, et ma saan mootori karburaatoritel ilusti käima, (see, et ma raamatu läbi lugesin ja ühe karburaatori lahti lammutasin, ei tähenda, et ma tean, mida ma mida ma teen).
Autoga üritaks hoida ajastutruud joont, ma ei ole nii rikas, et teda jõuaks uunikumiks taastada. Ma võtan teda kui hobi.

Kasutaja avatar
HenriR
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 21 Okt 2013, 22:14

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas HenriR » 10 Nov 2015, 21:45

Väga väga soliidne liikur. Kui vähegi tõesti õnnestub, siis oleks kolme karburaatori kombo vägev! Palju edu!

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas KoitK » 10 Nov 2015, 22:07

Nüüd on esimene karburaator juppideks ja karu kõhus oli:

Pilt

Tark raamat soovitab 36mm segukoonust 462cc, 38mm vastavalt 525cc silindri kohta.
Choke 36
Pilt

Jet holder rikkast segust vaeseni on järjekorras 7850.8, 7850.2, 78507.7, 8507.6, 8507.3, 8507.1, 8507.4, 8507.9, 8507.10, 8507.5

Jet holder 7850.9
Soovitatakse Idle jet 55 490..560cc ja 60 suuruses 560...630cc
Idle Jet 60
Pilt

Main Jet 145 - 475cc, 150 - 550cc, 155 - 625cc
Main Jet 150
Emulsion tube rikkast segust vaeseks või silindri töömahult suurelt väikeseks järjekorras: 7772.2, 7772.3, 7772.4, 7772.5, 7772.6, 7772.7
Emulsion Tube 7772.7
Pilt

Auxilliary venturi 8011.1 - 550cc ja rohkem, 8011.2 kuni 550cc, 8011.3 kuni 440cc, 8011.4 kuni 250cc
Aux Venturi 8011.1

Air corrector 160


Pump Jet 500cc kohta 45 võiks olla maksimum ja 40 võiks olla miinimum
Pump Jet 40
Pilt
Needle valve 400cc - 1.75, 500cc - 2.00, 600cc- 2.25

Cold start emulsion tube 7492.3
Nozzle 95
Pilt

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas KoitK » 14 Nov 2015, 23:18

Karburaatorid tundub, et said korralikult puhastatud, kuid sel nädalavahetusel polnud mahti Tallinna minna, seetõttu istuvad nad endiselt pappkarbis ja ootavad paremaid aegu. Õnneks on kõik päevad tööpäevad ning täna sai järjekordselt testitud freespinki, millel me kogu juhtmooduli ja mootorid välja vahetasime.
Vajalik tuleb ühendada kasulikuga ning sealt tekkiski mõte freesida veidi uuem embleem.
Naaber, kellega ma masinat toomas käisin mainis vahepeal, et nüüd peaks masinale prancing moose'i külge kruvima. Mulle hakkas see mõte päris meeldima.
Logo algse plaani võtsin originaalselt volvo esitiival olevast logost.
Pilt
ja lisasin sellele siis põdra
Pilt
CNC'le töötlus
Pilt
Musttöötlus 3mm freesiga
Pilt
Puhastöötlus 1.5mm freesiga, mis tegelikult peaks olema 1mm, kuid eelmise testi käigus suutsin selle ära murda ning uued saabuvad alles esmaspäeval
Pilt
Pilt
Embleemi katmine šellakiga (shellac)
Pilt
Selline toode, kui keegi huvi tunneb.
http://www.m-p.co.uk/muk/parts/chap10/stick-of-engravers-shellac-black-wax-0354003015.htm
Pelae üleliigse "laki" maha lihvimist
Pilt

Põhimõtteliselt võib isegi rahule jääda, ma muidugi oleks tahtnud alumiiniumi osa korrektselt ära poleerida, kuid šellak ei lase poleerida mistõttu ma lihtsalt lihvisin teda 1200 vesiliivapaberil. Idee poolest saaks sellist embleemi ka anodeerimise käigus valmistada ning hiljem siis sarnaselt anodeering maha lihvida ja siis juba poleerida. Eks näis, kui aega üle jääb võin isegi proovida.

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas KoitK » 17 Nov 2015, 23:07

Täna sai siis viimaseid juppe puhastatud ning filtri korpused on alt üsna roostes ning ma ei viitsi eriti sellega võitlusse asuda, seetõttu käis peast läbi mõte filtrile uus korpus teha. Ideepoolest võiks midagi sellist olla:
Pilt
Pole päris kindel, kas see pdf asi töötab
https://drive.google.com/file/d/0B5tIJ6XSxJIcanZDLTI2Ny1SYWc/view?usp=sharing

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas KoitK » 18 Nov 2015, 21:39

Pilt
Pilt

Liblikmutrid veel puudu

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas Liiwaannus » 18 Nov 2015, 22:07

Cool
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 871
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas 164 » 18 Nov 2015, 22:40

Hoian pöialt tegemistele. B30 ehitamine on kindlasti pull tegevus. Oled sa uurinud, palju umbes 3 Dellorto'ga hp tuleb?

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas KoitK » 19 Nov 2015, 00:32

Kõigepalt üritan ta üldse nende kolme pealt korrektselt käima saada, eelmine omanik väitis, et kui ta masina ca. 10 a. tagasi ostis siis kõik toimis ilusti aga viimasel ajal oli segu väga rikas. Osad komponendid dellortodes tunduvad veidi valesti valitud ka, muidugi oli seal korralikult ollust ka, mis võiks seletada rikast segu ja muidugi olid küünlad ka täiesti ära tahmanud. Nii, et esimene plaan on sel nädalavahetusel karburaatorid mootori külge tagasi saada, tühikäik mõistlikuks. Kehv lugu on selles, et mul pole heitgaase millegagi mõõta, et segu saaks timmida või isegi kontrollida. Samuti peaks süüte ajastuse üle vaatama. Ma ilmselt kompunnin mingi rõhumõõtmise agregaadi kokku, et saaks vähemalt karburaatorite omavahelised vooluhulgad sarnaseks.
Nii, et mul pole aimugi, mis nendest võimsuse mõttes välja võiks tulla, kui see oleks midagi originaaliähedast siis oleks juba asi seegi. Tunde järgi ei ütleks, et kiirendus kehvem oleks, kui mu S60 (2.4 125kW), nii et linnaliikluses temaga jalgu ei jää, va. möödunud kord, kui bussijaama juures täielikult jõud ära kadus ja naaber mu koju tagasi vedas.

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: Koitk - Volvo 164

PostitusPostitas paikas » 19 Nov 2015, 08:50

Karpade sünkroonimiseks saab isetehtud asjaga vägahästi hakkama. Ise oma tsiklil sünkroonisin sellise seadeldisega: https://www.youtube.com/watch?v=E2J_N4VVGGo
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist