Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a
Postitatud: 02 Okt 2016, 19:58
Igatahes oli juunist märkamatult juuli saanud, sest suvi oli ju muidu ilus ja aeg lendas omasoodu. Minu jaoks tähendas juulikuu aga lisaks südasuvele ka korralikku remondi maratoni, kui ma selle autoga veel edasi tahtsin sõita.
Algatuseks sai tal kodu garaažis mootoriõli ära vahetatud, kuna 10tuhat km sai täis. Sisse läks jällegi vana hea Mobil 3000 5W-40.
Vol-Rem`is läksid vahetusse järgmised asjad:
* Esimesed amordipadjad (SACHS). Vasakpoolne oli olnud suht hull, parempoolne keskpärane.
* Roolivarraste vahetus (Lemförder).
Auto sain remondist kätte viltuse rooliga kuna seal pole sillapinki. Sai käidud hiljem Mart Pere juures, kes silla paika pani.
* Hammasrihma komplekt + veepump. Lisaks sai kogemuste põhjal kõike eelnevalt ennatatud ja lastud ära vahetada ka väntvõlli välimine simmer kuna see oli sisuliselt üks töö. Kaelustihend läks ELRINGi oma. Mainiti ka, et rulliku laager oli juba natuke häält teinud.
* Plaanis oli lasta vahetada ka Hypnotyza käest saadud alumine mootoripadi, kuid tuli välja, et see ei sobinud külge. Neid alumisi patjasid on rohkem variante kui üks. Seekord kahjuks ei vedanud ja kuna muud patja polnud pakkuda, on padi siiamaani vahetama. Sellest tagasilöögist oli kahju, kuid muus osas sai tulemus kindlasti parem kui enne. Ka kadus peaaegu ära mootori klõbin pöörete lisamisel. Mis seos sellel hammasrihma vahetusega on, ei oska öelda. Käis ta tühikäigul ennegi väga hästi, et hamba võrra mööda ta kindlasti ei olnud.
Järgmine käik oli katalüsaatori vahetus, sest vanaga polnud isegi mõtet ülevaatust üritada. Lisaks ajas see kolin rämedalt närvi. 155Euri ja oligi uus katalüsaator vahel. Ei tea kas tekkis vabam hingamine või milles asi, aga hääl muutus mitme tooni võrra sportlikumaks. Mulle meeldib
Väike kõrvalpõige ka varuosade rubriiki ehk Vääna-Jõesuus müüdi ühte tumesinist V70 Bifuel`i juppideks. Mul oli sealt vaja vähemalt parempoolset esimese ukse väliskäepidet kuna minu oma oli keegi kunagi sinise markeriga värvinud ja see ei sobinud kuidagi.
Noppisin sealt veel ühe korraliku kindalaeka puitliistu (minu omal oli ilus kriim peal) ja veel mingit väiksemat mudru, mis tasus ligi võtta.
Peale polstri eemaldamist vaatas vastu kaos. Kõik plastikud olid ukse küljest puudu avades tee tolmule, mida oli seal polstri all lademes. Kõlaril puudus kinnituskruvi mistõttu see püsis kuidagi küljes ainult tüüblitega. Lisaks puudus veel kaks augu katet. Et seal üldse midagi tegema hakata, tuli uks esmalt puhtaks pesta.
Keerasin üle ka kõik kruvid, millest osad olid pooleldi lahti. Ei teagi mis selle uksega kunagi juhtunud on ja miks ta nii kehvalt oli komplekteeritud. Üks pakkimine oli, et v-o on kunagi küljeklaas puruks löödud, mille vahetamiseks on see uks tulnud kunagi lahti võtta ja siis üle tagumiku kokku tagasi laotud. Värvitud pole seda ust kindlasti. Kuna mul neid plastikuid kuskilt võtta polnud, sain veel ühe korra Vääna-Jõesuus käia. Nüüd sai uks komplekteeritud nagu kord ette näeb.
Käepideme asendamisel läks aga midagi viltu. Uks hakkas järjest halvemini lahti tulema ja enam ei avane üldse. Peab vaatama milles see kala täpsemalt on. Omast arust sai küll õigesti kokku, aga ju siis jääb insener-tehnilisest haridusest väheks, et Volvol käepidet vahetada
Polstri eemaldamise käigus selgus ka, et sisemise lingi ümbrise kinnitused olid katki.
Kontrollisin ühe korraga kõik üle: neljast oli terve üks. Seega sai käidud Info-Autos ja ostetud kolm uut lingiümbrist.
Kuna see suvi oli oodatust palavam, tuli lõpuks ka kliimaga midagi ette võtta. Hinges oli kartus, et lisaks tühjaks jooksnud süsteemile on ilmselt veel midagi tuksis, sest miks ta muidu tühi on. Kokku lepitud päeval ühendati aparaat külge ning esimene protseduur peaks olema süsteemi jääkainetest tühjendamine. Sealt ei tulnud aga enam midagi välja- nii tühi, et isegi tunkedes töömees imestas. Seejärel tekitati süsteemi vaakum, mis minu imestuseks ka ilusti pidas. Ehk leket kuskilt ei leitud. Täideti süsteem ära ning kliima puhub külma nagu muiste. Ääremärkusena olgu öeldud, et aine püsib sees ka täna. Muidugi ei ole ma 100% kliima tööga rahul. Minu arust ei reageeri ta temperatuuri valimise peale vahel päris adekvaatselt. Keerad paar nõksu, aga ei juhtu midagi. Siis keerad veer paar nõksu soojema peale ja tuleb kapaga sooja. Proovin korraks salongis ploki ära vahetada, võib olla on asi selles. No ja salongi õhufilter pandi ka uus. Vana nägi kuidagi must välja, kuigi ma olin eelmisel sügisel selle ise ära vahetanud.
Autoga sõites hakkas juba inimese tunne tekkima, kuid kuu hakkas lõppema ja sellega koos ka minu ülevaatus. Kiire pilk tulekustutile näitas taatlemise kuupäeva nappi kehtimist. Võtsin laualt võtmed ja sõitsin lähimasse ÜV punkti. 20min ja ülevaatus oli olemas ilma ühegi kobinata.
Juuli võis seega kokkuvõttes igati kordaläinuks lugeda.
Algatuseks sai tal kodu garaažis mootoriõli ära vahetatud, kuna 10tuhat km sai täis. Sisse läks jällegi vana hea Mobil 3000 5W-40.
Vol-Rem`is läksid vahetusse järgmised asjad:
* Esimesed amordipadjad (SACHS). Vasakpoolne oli olnud suht hull, parempoolne keskpärane.
* Roolivarraste vahetus (Lemförder).
Auto sain remondist kätte viltuse rooliga kuna seal pole sillapinki. Sai käidud hiljem Mart Pere juures, kes silla paika pani.
* Hammasrihma komplekt + veepump. Lisaks sai kogemuste põhjal kõike eelnevalt ennatatud ja lastud ära vahetada ka väntvõlli välimine simmer kuna see oli sisuliselt üks töö. Kaelustihend läks ELRINGi oma. Mainiti ka, et rulliku laager oli juba natuke häält teinud.
* Plaanis oli lasta vahetada ka Hypnotyza käest saadud alumine mootoripadi, kuid tuli välja, et see ei sobinud külge. Neid alumisi patjasid on rohkem variante kui üks. Seekord kahjuks ei vedanud ja kuna muud patja polnud pakkuda, on padi siiamaani vahetama. Sellest tagasilöögist oli kahju, kuid muus osas sai tulemus kindlasti parem kui enne. Ka kadus peaaegu ära mootori klõbin pöörete lisamisel. Mis seos sellel hammasrihma vahetusega on, ei oska öelda. Käis ta tühikäigul ennegi väga hästi, et hamba võrra mööda ta kindlasti ei olnud.
Järgmine käik oli katalüsaatori vahetus, sest vanaga polnud isegi mõtet ülevaatust üritada. Lisaks ajas see kolin rämedalt närvi. 155Euri ja oligi uus katalüsaator vahel. Ei tea kas tekkis vabam hingamine või milles asi, aga hääl muutus mitme tooni võrra sportlikumaks. Mulle meeldib
Väike kõrvalpõige ka varuosade rubriiki ehk Vääna-Jõesuus müüdi ühte tumesinist V70 Bifuel`i juppideks. Mul oli sealt vaja vähemalt parempoolset esimese ukse väliskäepidet kuna minu oma oli keegi kunagi sinise markeriga värvinud ja see ei sobinud kuidagi.
Noppisin sealt veel ühe korraliku kindalaeka puitliistu (minu omal oli ilus kriim peal) ja veel mingit väiksemat mudru, mis tasus ligi võtta.
Peale polstri eemaldamist vaatas vastu kaos. Kõik plastikud olid ukse küljest puudu avades tee tolmule, mida oli seal polstri all lademes. Kõlaril puudus kinnituskruvi mistõttu see püsis kuidagi küljes ainult tüüblitega. Lisaks puudus veel kaks augu katet. Et seal üldse midagi tegema hakata, tuli uks esmalt puhtaks pesta.
Keerasin üle ka kõik kruvid, millest osad olid pooleldi lahti. Ei teagi mis selle uksega kunagi juhtunud on ja miks ta nii kehvalt oli komplekteeritud. Üks pakkimine oli, et v-o on kunagi küljeklaas puruks löödud, mille vahetamiseks on see uks tulnud kunagi lahti võtta ja siis üle tagumiku kokku tagasi laotud. Värvitud pole seda ust kindlasti. Kuna mul neid plastikuid kuskilt võtta polnud, sain veel ühe korra Vääna-Jõesuus käia. Nüüd sai uks komplekteeritud nagu kord ette näeb.
Käepideme asendamisel läks aga midagi viltu. Uks hakkas järjest halvemini lahti tulema ja enam ei avane üldse. Peab vaatama milles see kala täpsemalt on. Omast arust sai küll õigesti kokku, aga ju siis jääb insener-tehnilisest haridusest väheks, et Volvol käepidet vahetada
Polstri eemaldamise käigus selgus ka, et sisemise lingi ümbrise kinnitused olid katki.
Kontrollisin ühe korraga kõik üle: neljast oli terve üks. Seega sai käidud Info-Autos ja ostetud kolm uut lingiümbrist.
Kuna see suvi oli oodatust palavam, tuli lõpuks ka kliimaga midagi ette võtta. Hinges oli kartus, et lisaks tühjaks jooksnud süsteemile on ilmselt veel midagi tuksis, sest miks ta muidu tühi on. Kokku lepitud päeval ühendati aparaat külge ning esimene protseduur peaks olema süsteemi jääkainetest tühjendamine. Sealt ei tulnud aga enam midagi välja- nii tühi, et isegi tunkedes töömees imestas. Seejärel tekitati süsteemi vaakum, mis minu imestuseks ka ilusti pidas. Ehk leket kuskilt ei leitud. Täideti süsteem ära ning kliima puhub külma nagu muiste. Ääremärkusena olgu öeldud, et aine püsib sees ka täna. Muidugi ei ole ma 100% kliima tööga rahul. Minu arust ei reageeri ta temperatuuri valimise peale vahel päris adekvaatselt. Keerad paar nõksu, aga ei juhtu midagi. Siis keerad veer paar nõksu soojema peale ja tuleb kapaga sooja. Proovin korraks salongis ploki ära vahetada, võib olla on asi selles. No ja salongi õhufilter pandi ka uus. Vana nägi kuidagi must välja, kuigi ma olin eelmisel sügisel selle ise ära vahetanud.
Autoga sõites hakkas juba inimese tunne tekkima, kuid kuu hakkas lõppema ja sellega koos ka minu ülevaatus. Kiire pilk tulekustutile näitas taatlemise kuupäeva nappi kehtimist. Võtsin laualt võtmed ja sõitsin lähimasse ÜV punkti. 20min ja ülevaatus oli olemas ilma ühegi kobinata.
Juuli võis seega kokkuvõttes igati kordaläinuks lugeda.